DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> motorul, are cateva bube

incubus
post 14 Jun 2005, 12:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




Salutare ! Dupa luni de chin, am reusit sa pun harbuletul la punct. Porneste din prima, socul il imping imediat dupa pornire si sta la ralanti, dar pana la perfectiune mai am 3 lucruri care ma supara:
1. Desi mersul la ralanti suna frumos, rotund, din cand in cand la intervale neregulate, are o mica intrerupere, care se simt si in esapament... Precizez ca totul e nou si reglat pe ea-platini, bujii, capac delcou, etc.
2. Cu motorul rece, daca incerc sa accelerez brusc din ralanti, da in nas urat de tot...am tot umblat la "aer", dar degeaba, nu pot sa scap de asta. Cand se incalzeste e ok.
3. Am facut o estimare ce-i drept cam grosiera a consumului si mi-a iesit undeva pe la 12%, mers numai in oras, cu stil de incepator, adica mai mult a 2-a, cand si cand a 3-a si foarte rar a 4-a. E normal sau e mult...?

Sugestii si pareri la cele de mai sus ?


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 14 Jun 2005, 12:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




salutare...un motor care consuma putin se incalzeste mai greu, si normal ca da in nas cind e rece..trebuie tolerata aceceleratia..la celalalt punct, totul nu este a se regla cu motorul rece si aerul pt a avea un ralanti stabil..ci cu motorul la 85 grade.incalzeste motorul, regleaza avansul cu motorul turat s avezi daca intra in trepidatii( de regula cind e avansul prea mic sau prea mare0, dupa care reglezi aerul siapoi ralanti-ul..spor la treaba


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
MEGANE SEDAN 2 / 1.5 dci 102CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Jun 2005, 12:27
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




posibil ca problema de la 1 sa fie si la 3 ...supape neetanse...2 e normal


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 14 Jun 2005, 12:59
Post #4


Lex talionis


Group: Members
Posts: 407
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(incubus @ 14 Jun 2005, 12:21)
Salutare ! Dupa luni de chin, am reusit sa pun harbuletul la punct. Porneste din prima, socul il imping imediat dupa pornire si sta la ralanti, dar pana la perfectiune mai am 3 lucruri care ma supara:
1. Desi mersul la ralanti suna frumos, rotund, din cand in cand la intervale neregulate, are o mica intrerupere, care se simt si in esapament... Precizez ca totul e nou si reglat pe ea-platini, bujii, capac delcou, etc.
2. Cu motorul rece, daca incerc sa accelerez brusc din ralanti, da in nas urat de tot...am tot umblat la "aer", dar degeaba, nu pot sa scap de asta. Cand se incalzeste e ok.
3. Am facut o estimare ce-i drept cam grosiera a consumului si mi-a iesit undeva pe la 12%, mers numai in oras, cu stil de incepator, adica mai mult a 2-a, cand si cand a 3-a si foarte rar a 4-a. E normal sau e mult...?

Sugestii si pareri la cele de mai sus ?
*



1.Presupun ca la intrerupere ai acel "buf" in esapament.Mai misca de delcou, numai putin(cativa mm), in sensul acelor de ceasornic.
2.Perfect normal.
3.Cam mult. Incearca mai des a 3-a wink.gif ca sa nu depasesti ~2500 ture (depinde). Daca nu ai turometru o simti si tu-cand incepe sa tipe motorul, mai urci o treapta wink.gif


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 16 Jun 2005, 10:20
Post #5


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




QUOTE(Al Cap0nE @ 14 Jun 2005, 12:59)
3.Cam mult. Incearca mai des a 3-a wink.gif ca sa nu depasesti ~2500 ture (depinde).


si eu sugerez acelasi lucru. sunt tot incepator, dar nu suport sa merg cu a 2-a mai mult de 40-50 de metri cand am liber in fata. mi-e mila de motor cand il aud cum "plange" de pe la 2700 in sus. prefer sa obtin acceasi viteza din treapta mai mare si turatia mai mica, asa m-am obisnuit inca din scoala... motorul numai sa "toarca". cu ocazia asta e si consumul mai mic. in plus, din putina mea experienta iti pot spune ca treapta a 3-a e destul de versatila si foarte potrivita pentru mersul in conditii de trafic de oras. adica poti merge foarte bine si cu 50 si cu 15 la ora intr-a 3-a. abia cand e nevoie sa reduci si mai tare, cobori intr-a 2-a si-ti face o frana de motor de nu-ti vine sa crezi smile.gif

daca vb aiurea, pls corectati-ma. spun doar ce am constatat eu in cele cateva zile de cand conduc.



--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 17 Jun 2005, 07:31
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




La reglajele pe care le-ai facut ai umblat si la nivelul din CNC? O reglare a consumului se face si de la nivelul din camera. Daca masina iti : da in nas" atunci mai dai nitel avans, adica roteste delcoul in sens trigonometric vreo 3 mm si apoi accelereaza brusc masina. Daca aceasta are o perioada de pauza intre accelerarea ta si raspunsul motorului atunci mai da-i avans. Recomandabil ar fi sa faci reglajul dupa ce motorul s-a incalzit. Dupa reglajul la delcou trebuie sa reglezi amestecul, relantiul, amestecul, relantiul, pana cand nu vei mai observa "nici o modificare: in mersul motorului.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
incubus
post 17 Jun 2005, 09:47
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




Merci mult de sugestii, baieti ! Am sa ma ocup de reglaje zilele astea.
Chestia e ca incerc sa fiu mai catolic decat papa, in sensul ca nu prea imi vine sa reglez avansul "dupa ureche", desi stiu ca reglajul la bec sau la scanteie nu e totdeauna edificator.


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
incubus
post 25 Jul 2005, 07:05
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




Revin cu problema de mai sus, dar cu datele usor modificate. E vorba de comportarea motorului la acceleratie brusca. Ei bine, pana acum imi dadea in nas doar la rece, la cald accelera normal, dar - atentie - asta cu masina stand pe loc.
De ceva vreme am observat insa ca in mers, cand vreau sa fac o depasire si o "calc", are acceasi problema: da in nas, apoi dupa o secunda se tureaza, dar parca nu are suficienta putere.
Reglajele sunt facute, ulei nu papa, nu stiu de la ce poate fi...
Stie cineva ?


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 25 Jul 2005, 07:12
Post #9


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Du masina la unu cu stroboscop. Unul bun. O sa fii surprins ce motor vei avea sub capota dupa operatia asta.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 25 Jul 2005, 08:06
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




cam ce turatie ai cand o "calci"? daca e sub 2000 cam asa fac toate sau, unele, dau "in nas" smile.gif


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 25 Jul 2005, 08:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Masina nu are voie sa "dea in nas" la nici o turatie. Daca o accelerezi si ai o turatier mica atunci trebuie doar un timp putin mai mare pana mototul prinde viata. Eu merg in treapta a v-a la 1000 ture si cand o accelerez brusc motorul incepe sa urce in turatii, mai incet la inceput dar cum trece de 1600 rpm accelereaza bine.
Eu spun ca inca nu e reglat bine avansul de aceea da in nas masina.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 25 Jul 2005, 17:49
Post #12


Lex talionis


Group: Members
Posts: 407
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(incubus @ 14 Jun 2005, 12:21)
. Porneste din prima, socul il imping imediat dupa pornire si sta la ralanti,
*



Apropos de chestia de mai sus. Ca pleaca la prima cheie e super ok, dar ca bagi socul imediat si sta frumos la relanti...nu mai e chiar ok. Denota un consum mare, venit ori din relanti prea mare, ori din amestec prea bogat.


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 25 Jul 2005, 19:19
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(Al Cap0nE @ 25 Jul 2005, 17:49)
Apropos de chestia de mai sus. Ca pleaca la prima cheie e super ok, dar ca bagi socul imediat si sta frumos la relanti...nu mai e chiar ok. Denota un consum mare, venit ori din relanti prea mare, ori din amestec prea bogat.
*



are dacia 1300 si cum n-are turometru, sigur are ralantiul prea mare si de-aia ii sta fara soc


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
incubus
post 25 Jul 2005, 19:36
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




M-ati cam bagat in ceata cu ultimele raspunsuri, asa e, nu am turometru si e intr-adevar posibil ca ralantiul sa fie ceva mai mare...
Dar chestia ciudata stiti care e ? Ca imediat dupa pornirea cu socul tras (motor rece), are un mers urat de tot, turatie mica si neregulata... Cum imping imediat socul (!) , turatia creste si devine rotunda...
E normal oare asa ? Am incercat sa fac "teste" si sa trag iar socul dupa ce l-am impins, dar rezultatul e ca da sa se opreasca. Tin sa precizez ca parghia care actioneaza clapeta de acceleratie la actionarea socului e pusa bine si functioneaza normal.
Cat despre consum, era cam mare pe la "inceput", dar acum ii dau mai cu mult curaj a 3-a si a 4-a in oras, asa ca mi-a scazut simtitor.... Nu am mai facut o estimare, dar cred ca e pe la 8%, ceea ce nu e chiar mult pentru o Dacie, nu ?


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 25 Jul 2005, 21:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




socul il tragi de tot doar la pornire, dupa aia ii mai impingi ca sa intre si aer in carburator...cu socu tras de tot nu intra deloc aer


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 22:52
Forum Renault