GPL pe Duster 1,6 16V, detalii instalare GPL
![]() ![]() ![]() |
GPL pe Duster 1,6 16V, detalii instalare GPL
Dusty2010 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
|
||
--------------------
a
a
1 \
|
|||
luciango |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 19 June 09 From: Bucuresti ![]() |
Vad ca s-a mai discutat si aici:
http://www.daciaclub.ro/DACIA-DUSTER-GPL-t201965.html Si pe mine ma bate gandul dar dupa cel putin un an (se pare ca garantia de 3 ani e selectiva). La lucrurile importante (motor, cutie, transmisie, ambreiaj) e doar de un an. Am gasit deja instalate aftermarket aici: http://www.ecokraftbest.ro/index.php?s=11&step=1&pg=12 This post has been edited by luciango: 9 May 2011, 12:06 |
--------------------
Nissan
Qashqai
2021
- 1.3 4wd xtronic Duster Laureate 4x4 1.6 16v 2010
|
|
jay333 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 979 Joined: 25 June 07 ![]() |
QUOTE(luciango @ 9 May 2011, 11:54) La lucrurile importante (motor, cutie, transmisie, ambreiaj) e doar de un an. Unde/cine zice? |
--------------------
.
.
.
|
|
Dusty2010 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
QUOTE(luciango @ 9 May 2011, 11:54) Vad ca s-a mai discutat si aici: http://www.daciaclub.ro/DACIA-DUSTER-GPL-t201965.html Si pe mine ma bate gandul dar dupa cel putin un an (se pare ca garantia de 3 ani e selectiva). La lucrurile importante (motor, cutie, transmisie, ambreiaj) e doar de un an. Am gasit deja instalate aftermarket aici: http://www.ecokraftbest.ro/index.php?s=11&step=1&pg=12 am vorbit si eu cu ei. nu au agreere Dacia si pierzi garantia. probabil ca peste 1 an (atunci eu fac 2 ani cu a mea) o sa apelez. ceea ce am inteles din diverse discutii e ca instalatia GPL (modelele noi cu asistenta computerizata) creste durata de viata a motorului! vorbim despre masini folosite ca Taxi si care au facut 100-200 mii km... o fi adevarat? |
--------------------
a
a
1 \
|
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#5
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Daca vrei sa pui la masina asta noua GPL , de ce nu ti-ai luat un diesel care consuma putin ?
Daca tot vrei consum mic ? |
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
Dusty2010 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
QUOTE(GL 01 NJL @ 9 May 2011, 20:08) Daca vrei sa pui la masina asta noua GPL , de ce nu ti-ai luat un diesel care consuma putin ? Daca tot vrei consum mic ? din motive financiare: cred ca in loc de 2000 euro diferenta pentru diesel se gasesc mai usor 500-600 euro pentru gpl. in plus, eu am luat masina in 4 zile de la plata iar cei care vor diesel asteapta 3-4 luni sa le vina! |
--------------------
a
a
1 \
|
|
BoR |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Poate datorita faptului ca dieselul este mai scump la intretinere,plus ca benzinarul este mai putin pretentios la calitatea combustibilului de la noi.De asemenea,pretul de achizitie este mai mare la diesel.
Daca ar fi sa iau un Duster,tot benzina as prefera,luand in calcul apoi montarea unei instalatii GPL aftermarket. @Dusty2010:scuze,am postat simultan. This post has been edited by BoR: 9 May 2011, 21:26 |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
Dusty2010 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
QUOTE(BoR @ 9 May 2011, 21:23) Poate datorita faptului ca dieselul este mai scump la intretinere,plus ca benzinarul este mai putin pretentios la calitatea combustibilului de la noi.De asemenea,pretul de achizitie este mai mare la diesel. Daca ar fi sa iau un Duster,tot benzina as prefera,luand in calcul apoi montarea unei instalatii GPL aftermarket. @Dusty2010:scuze,am postat simultan. asa e BoR! am omis si aspectele pe care le-ai spus tu! reviziile la benzinar sunt din 20 in 20 mii (in loc de 15 in 15 mii la diesel) si costa si mai putin fiecare revizie. |
--------------------
a
a
1 \
|
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#9
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Da dar cred ca in timp se scot investitiile,doar daca nu faci 5000 de km pe an !
|
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
Dusty2010 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
QUOTE(GL 01 NJL @ 10 May 2011, 15:54) calculul financiar e simplu: diferenta pe km intre benzina si diesel (costul cu gpl e aprox la fel datorita pretului) e de aprox. 0,2 lei (0,54 lei-0,34). am calculat o diferenta de 40% in cost intre benzina si diesel: la un consum de 10% benzina avem 6% motorina... pretul per litru e cam acelasi... deci, investitia intr-un motor diesel (fara a lua in calcul costurile cu intretinerea), adica 8200 lei (2000 euri) se amortizeaza in aprox. 40000 km. investitia in instalatia gpl adica 2100 lei (500 euro) se amortizeaza in aprox 10000 km. daca faci 40 mii in trei ani o amortizezi in 3 ani, daca faci 40 mii intr-un an, o amortizezi intr-un an! ![]() la fel si cu instalatia de gpl. daca faci uzual 10 mii km pe an atunci intr-un an ai amortizat gpl-ul! cu cat amortizezi investitia intr-un timp mai scurt cu atat vei avea de castigat cati ani mai tii masina din dif. de consum! deasemenea valoarea masinii e mai buna pentru tine la vanzare (ai amortizat investitia suplimentara insa o ai ca plus valoare in fata cumparatorului!). deci, cum e mai bine? diesel sau gpl? un posibil raspuns ar fi ca pentru cei care alearga mult intr-un an sau vor sa tina masina cativa ani e ok sa ia diesel. pentru cei care circula mai putin sau vor sa aiba masini relativ noi tot timpul (le schimba des, le tin putini ani) e mai bine sa ia benzinar si sa puna gpl. ....sau ma insel eu? |
--------------------
a
a
1 \
|
|
PaulT |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Diferenta in favoarea benzinarului+gpl este chiar mai mare... Cei 40% in plus sunt de fapt maxim 30%. Dar maxim. Iar daca mai pui la socoteala si diferenta de costuri din intretinere + sansele muult mai mici sa ai vreo problema costisitoare cu motorul pe benzina(care este mult mai fiabil, iar posibilele probleme se remediaza semnificativ mai ieftin decat la diesel). Plus lipsa vibratiilor si zgomotelor specifice unui diesel.. mai ales la insonorizarea oferita de Dacia. Alte plusuri: autonomie foarte mare cu ambele plinuri facute, uleiul de motor isi pastreaza mult mai bine si pentru mai mult timp calitatile de ungere...
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#12
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Imi pare rau da dupa 150.000-200.000 km cu masina aia pe GPL eu nu o mai consider masina ,sincer ,in plus e puturos tare GPL-ul ,nu-s adeptul GPL-ului!
|
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
Dusty2010 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
citez: "Pentru ca foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante cancerigene, GPL-ul se amesteca foarte bine cu aerul realizându-se un amestec carburant mai omogen si o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi, noxele emise de motor cu carburator încadrandu-se in normativele EURO 2.
De altfel marile companii de autoturisme sunt direct implicate in dezvoltarea si producerea de motoare ultra ecologice, una dintre solutiile imediat aplicabile fiind echiparea autovehiculelor cu motoare alimentate cu GPL (Volvo, Opel, Fiat, Renault, Dacia, Daewoo,…etc. sunt echipate optional din fabrica cu sistem AUTO GPL). Dezavantajele cum ar fi reducerea spatiului din porbagaj, pretul initial al instalatiei, performantele dinamice ale masinii cu cca. 10% mai scazute, sunt pe deplin compensate de avantajele economice, ecologice si de siguranta oferite in exploatare." |
--------------------
a
a
1 \
|
|
Dusty2010 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
am gasit instalatia agreeata si de Dacia Romania pe motorul de benzina: LANDI RENZO (se monteaza OEM pe Dacia Logan si Sandero in fabrica)
m-am hotarat! o sa imi montez instalatie GPL, in special pentru ca vreau sa fac un drum prin Europa de vreo 6000 km iar pretul benzinei acolo e cam 1,5 Euro si al GPL-ului e 0,7-0,8 Euro (maxim in Franta). ma costa instalatia vreo 600 euro si cu ocazia acestui drum amortizez aproape 75% din investitie! in plus, la iesirile de off-road in zone departe de "lumea dezlantuita" voi avea autonomie aproape dubla cu benzina si cu gpl si nu mai trebui sa car canistre cu mine... |
--------------------
a
a
1 \
|
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da' cat de departe de lumea dezlantuita ajungi in general de e nevoie sa cari canistre cu tine?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
jay333 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 979 Joined: 25 June 07 ![]() |
Pe aici, de fapt pe traseul propus initial, se prea putea sa fie nevoie de extra-carburant in functie de conditiile gasite pe traseu.
|
--------------------
.
.
.
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
sa nu-mi spuneti mie ca exista in romania traseu sa faci 300 -500 km fara sa gasesti o statie de benzina
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Dusty2010 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
daca ai un Duster care consuma 10-11 l/100 km pe sosea/oras si mergi cu ea pe drumuri de munte cu 10-15 km/ora si poate mai si tragi in namoale sau pante s-ar putea sa consumi un rezervor de benzina (45 l) pe vreo 200-250 km. In cazul in care ai "cartierul general" intr-o localitate departe de o statie de benzina (iti dau exemplu Padisului din centrul muntilor Apuseni) ai 2 variante: sa iei canistre de benzina cu tine sau sa faci o data la 2-3 zile (daca esti intr-un concediu de 7-10 zile) cate un drum de 100 km (dus-intors) ca sa faci plinul!
sau poate gresesc eu la socoteli? |
--------------------
a
a
1 \
|
|
klaus |
![]()
Post
#19
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand rezervorul de Duster are cel putin 50 litri, nu 45 (important, ca mai faci vreo 50 km cu diferenta).
Iar in al doilea rand, cetateni care sa mearga in creierul muntilor si sa se dea cu masina zi de zi, unde masina e dusterul, mai rar. Pentru restul de proprietari de duster, nu asta e motivatia pentru GPL. Plus de asta, cand ajungi in ultima localitate cu statie de benzina, faci plinul, inainte de a urca in creierul muntilor. Parerea mea. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
refa putin calculul cu GPL-ul luand in calcul si consumabilele , la fiecare revizie pe benzina se schimba si cele 2 filtre de gaz (stare lichida gazoasa) care sunt undeva la 3-400 lei plus vreo 100 lei manopera , o data la nu stiu cati km se schimba si regulatorul de gaz care nici ala n-o fi cel mai ieftin. Intereseaza-te dinainte ce presupune ca si costuri intretinerea instalatiei de gaz , asta in ipoteza ca vrei sa respecti instructiunile constructorului. De fapt cred ca-ti impun oricum aceste revizii pentru a-ti acorda garantie la instalatia de gaz . Si ia in calcul si o scoatere din garantie a motorului , dealerul Dacia nu va fi foarte incantat sa gaseasca instalatia aftermarket sub capota
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
Preturile astea cu costurile de intretinere mi se par enorme. La instalatia de pe logan schimbul ambelor filtre ma costa maxim 80 ron cu manopera cu tot. Am peste 100 000 km cu instalatia si nu am scimbat altceva in afara de filtre.
|
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
Dusty2010 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 November 10 From: C ![]() |
si eu am inteles ca filtrele costa undeva in jur de 20 lei/buc.... total cu manopera undeva la 100-120 lei.
|
--------------------
a
a
1 \
|
|
razvanamza |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Numarator Group: Members Posts: 509 Joined: 25 November 07 From: Buzau ![]() |
revizie la Agrom (cu tot cu filtre) parca 90 roni. include si verificare pe pc plus verificari etanseitate, si este centru autorizat GPL! Dacia exagereaza putin cu preturile....putin cam mult!
|
--------------------
Dacia
Oarecare
Candva
- Bz-00-xxx (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your (")_(") signature to help him gain world domination. |
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#24
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Inteleg,dar nu accept GPL si in plus e mai puturoasa plus ca nu iau masina noua sa stea in fata blocului , o iau sa o folosesc ,sa ma folosesc de ea nu sa stea degeaba ca aia is bani aruncati daca o iau si merg de 2-3 ori pe luna cu ea , mai bine stau cu o dacie oarecare , de exemplu cea din semnatura
![]() This post has been edited by GL 01 NJL: 22 May 2011, 11:37 |
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
razvanamza |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Numarator Group: Members Posts: 509 Joined: 25 November 07 From: Buzau ![]() |
nenea, vezi ca instalatiile gpl au mai evoluat fata de vremea berlinei. la un stag 200 sau 300, pierderea de putere este de sub 1KW (prin omologare), consumul cu doar 1 L mai mare decat cel pe benzina. merita din plin, mai ales la acest motoras care este cam gurmand pe duster.
|
--------------------
Dacia
Oarecare
Candva
- Bz-00-xxx (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your (")_(") signature to help him gain world domination. |
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#26
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Ok,nu sunt extrem de documentat cum zici tu , nu te contrazic ! Dar daca iei o masina noua si sa-i pui jepeleu' ca zici ca e mai ieftina si ca nu faci kilometri multi nu mi se pare un lucru bun deoarece dai un amar de bani si saraca cand termini ratele de platit tabla o sa fie...
Cunosc un caz asemanator un logan 1.4 MPI din 2006 are vreo 23.000 de km si plateste un amar de bani si masina sta in fata blocului,cand o sa termine ratele la ea deja masina aia nu prea o sa arate asa de bine :| Nu ma contrazic cu nimeni ,nu vreau sa ma cert cu nimeni suntem aici niste dacioti ![]() This post has been edited by GL 01 NJL: 22 May 2011, 22:04 |
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
si nu o poti folosi daca are gpl?
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
PaulT |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GL 01 NJL @ 11 May 2011, 14:25) Imi pare rau da dupa 150.000-200.000 km cu masina aia pe GPL eu nu o mai consider masina ,sincer ,in plus e puturos tare GPL-ul ,nu-s adeptul GPL-ului! O masina rulata 150.000-200.000km pe gpl este cel putin la fel de masina ca cea care a mers acelasi nr de km pe benzina... Pana si la berlina mea diferenta dintre dinamica pe gpl si dinamica pe benzina este aproape zero... Asta cu conditia sa reglezi corect instalatia si sa nu obligi bietul motor sa mearga permanent cu amestec sarac, sa ai top speed de 100km/h, sa se supraincalzeasca, etc... Adica asa cum regleaza multi "meseriasi" instalatiile, ca stiu ei ca o sa ai consum mic... ![]() QUOTE(GL 01 NJL @ 22 May 2011, 12:37) Inteleg,dar nu accept GPL si in plus e mai puturoasa plus ca nu iau masina noua sa stea in fata blocului , o iau sa o folosesc ,sa ma folosesc de ea nu sa stea degeaba ca aia is bani aruncati daca o iau si merg de 2-3 ori pe luna cu ea , mai bine stau cu o dacie oarecare , de exemplu cea din semnatura ![]() Cu gpl ai putea folosi masina noua mult mai mult cu aceiasi bani. Sunt multe avantaje si pentru motor daca ruleaza pe gpl. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#29
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Polemicile sunt bune daca sunt si constructive....dar daca cineva isi inchipuie ca marii sau micii constructori de automobile nu fac macar aceleasi calcule ca si noi + inca niste milioane de alte calcule din care sa rezulte CLAR ca ORICE masina ti-ai lua diesel, gaz, benzina ai PER TOTAL ACELEASI COSTURI !!!!!! Noi ne facem ca Nu vedem, sau facem doar calcule care sa ne convina NOUA . Calcule care au rar legatura cu realitatea! Credeti ca daca o masina pe GPL ar fi mai rentabila nu ar fi si camioanele pe gpl? Credeti ca daca dieselul ar fi mai rentabil nu ar fi si avioanele diesel? Ar trebui ca fiecare sa-si calculeze in functie de NEVOI si nu in functie de ce se spune sau de ce reclame apar la televizor. Eu am testat in ani de zile si in peste 1 milion si ceva de kilometri facuti cu diferite masini tot felul de marci modele , benzinare, gpl-uri si dieseluri. Concluzia REALA este una singura ! Constructorii au grija ca ORICE ti-ai lua sa platesti la final acelasi pret !! Doar cine nu vrea sa vada anumite aspecte se imbata cu apa rece si crede ca dieselul e peste benzina sau ca daca pui gpl scutesti miliarde. Vrajeala tipic made in romania ! Toate au pretul lor.
1. diesel mai scump la achizitie, mai scump la revizii, mai scump la casco, mai pretentios la utilizare 2. benzina are consum mai mare , mai ieftin la intretinere, mai rezistent, mai putin pretentios, mai ieftin la casco 3. gpl mai mai scump la achizitie , pretentios la utilizare, nerezistent in timp, pret mic la combustibil la un mers NORMAL nici o masina nu consuma mult. In oras un 1,6 benzina poate consuma 10 - 12, un gpl sigur peste 12, un diesel REAL in jur de 8. Pe autostrada ORICE masina la viteze mari consuma dar la 130 kmph diferentele nu sunt mai mari de 2 litri in nici un caz. Extraurban la masini cu motoare identice diferenta de consum Nu are cum sa depaseasca 2 litri . ASADAR: 2 litri diferenta intre benzina si diesel, gpl si diesel devin sesizabili financiar la PESTE 100.000 de km. Pentru Cine doreste calule REALE ii stau la dispozitie cu cateva "secrete" de achizitie !! |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:48 |