Problema pornire, dupa schimb bujii
Problema pornire, dupa schimb bujii
Mihai San |
29 May 2011, 16:04
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 973 Joined: 2 April 08 From: Bucuresti sau Arges |
|
||
--------------------
Dacia;
solenza
2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
|
|||
Iulikk |
29 May 2011, 21:59
Post
#2
|
Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral |
Eu cred ca e de la bujii. De unde ai cumparat bujiile?
Mie imi facea la fel cu NGK... uneori pornea masina greu... dar le-am schimbat cu bujii de Logan, d-alea in cutie reno, cu 2 electrozi si nu mai am probleme. This post has been edited by Iulikk: 29 May 2011, 22:01 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
Mihai San |
29 May 2011, 23:18
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 973 Joined: 2 April 08 From: Bucuresti sau Arges |
Bujiile erau in cutie Renault cumparte de la un magazin de piese - pe bujii scria Eyquem (bujii specifice Renault)
|
--------------------
Dacia;
solenza
2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
|
|
shade4free |
7 Jun 2011, 11:16
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 10 From: ...... |
salut baieti
dupa 45 de mii de km,de cand detin solenza,a aparut si la mine o mica problema. am observat ca dupa schimbul de bujii,dimineata pornea mai greu,dar zilele trec si parca din ce in ce porneste mai greu.Porneste greu numai dimineata,apoi pe parcursul zilei doar ii arat cheia si e pornita. Un sfat ceva si pentru mine?,ce anume ar trebui sa verific? Masina trage bine motorul merge rotund,,nu a crescut consumul de gaz multumesc si multi km |
--------------------
...
scala
.....
- ........
|
|
shade4free |
8 Jun 2011, 14:26
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 10 From: ...... |
chiar nimeni?
|
--------------------
...
scala
.....
- ........
|
|
canea_dragos |
8 Jun 2011, 20:23
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti |
Salutare, in ambele cazuri pune-ti mana si curatati senzorul de turatie si asigurati-va ca face bine contact mufa senzorului. Cand se intampla sa nu pornesca, sau sa porneasca greu miscati putin de mufa senzorului(in caz ca s-a oxidat ceva pe acolo) si o sa vedeti ca va porni imediat.
Daca erau bujiile de vina pornea dar erau fluctuatii de turatie, deci nu bujiile sunt problema. This post has been edited by canea_dragos: 8 Jun 2011, 20:25 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
shade4free |
11 Jun 2011, 11:52
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 10 From: ...... |
salutare
am curatat senzorul de turatie,problema persista,am inlocuit si bujiile ,nimic Dimineata porneste foarte greu,in cursul zilei porneste repede sa fie oare de la soclu ,,motoras pas cu pas? ceva pareri mi-ar prinde bine,ca este stresant sa dau cheie lunga dimineata,si sa porneasca asa incet,incet |
--------------------
...
scala
.....
- ........
|
|
ovidiu87 |
11 Jun 2011, 20:38
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita |
Sunt bujii reci si calde. Nu stiu nici eu foarte multe detalii despre ele , dar stiu ca am avut si eu un set la fel , care nu erau de origine si nici compatibile cu solenza.
Deci intrebarea mea este ce fel de bujii i ai montat , modelul exact ?! |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
danyel_r11 |
12 Jun 2011, 00:19
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 24 May 11 |
Eu cand am schimbat bujiile i-am luat ngk si nu am avut nici o problema...ba chiar a mers vizibil mai bine decat cu cele vechi a caror distanta la electrod ajunsese pe la 1,2 in loc de 0,9.Am pus bujii normale...fara iridiu sau alte prostii...doar ca electrodul central are un profil mai...special. Chestia cu 2-3-5 electrozi de masa e o abureala. Modelul luat de mine este bkr5ez. De asemenea se mai potriveste bkr6e. Sunt bujii mai calde.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
|
|
Danut 88 |
15 May 2012, 21:47
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
Am si eu o problema. Se pare ca atunci cand motorul este rece la pornire invarte mai mult decat cand am cumparat-o. Atunci cand este cald porneste bine. Am curatat senzorul de turatie si tot asa face. Ce crede-ti ca ar avea?
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
i96nds |
16 May 2012, 14:52
Post
#11
|
Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti |
Evident in primul rand bateria.
Mai sunt si alti senzori ce pot fi de vina... Sper ca nu ai probleme cu electromotorul, adica nu face sunete ciudate, nu ? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Danut 88 |
16 May 2012, 15:48
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
Bateria e in regula. Electromotorul invarte ok, nu are probleme. Si alti senzori care ar m-ai fi? Chestia asta o face cand e motorul rece. Nu conteaza cum e vremea afara.
16 May 2012, 19:07: Am curatat corpul clapeta, senzorul de temperatura aer, senzorul de presiune atmosferica si mufa senzorului de turatie. Sper sa nu fi daunat cu ceva acelor senzori, pentru ca i-am curatat cu spray pentru curatat franele. sa vad maine cum porneste. Daca nu vrea ma duc sa ii cumpar si un set de bujii noi, sa vad ce m-ai zice. Si daca tot nu vrea cred ca e grava situatia. This post has been edited by Danut 88: 16 May 2012, 19:07 |
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
i96nds |
16 May 2012, 21:31
Post
#13
|
Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti |
Mda, tocmai ai zis deja senzorii la care ma gandeam eu...
Mai bine cu WD40 decat cu spray pt frane.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
marius80_eugen |
17 May 2012, 07:58
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti |
QUOTE(Danut 88 @ 16 May 2012, 15:48) Bateria e in regula. Electromotorul invarte ok, nu are probleme. Si alti senzori care ar m-ai fi? Chestia asta o face cand e motorul rece. Nu conteaza cum e vremea afara. <span class='edit'>16 May 2012, 19:07:</span> Am curatat corpul clapeta, senzorul de temperatura aer, senzorul de presiune atmosferica si mufa senzorului de turatie. Sper sa nu fi daunat cu ceva acelor senzori, pentru ca i-am curatat cu spray pentru curatat franele. sa vad maine cum porneste. Daca nu vrea ma duc sa ii cumpar si un set de bujii noi, sa vad ce m-ai zice. Si daca tot nu vrea cred ca e grava situatia. 1. Bujii "reci" si "calde" se refera in primul rand la temperatura optima de functionare si nu ca porneste mai greu sau mai usor la prima cheie de dimineata . Pornirea la rece trebuie sa se efectueze la fel . 2. ce naiba ai cu MUFA senzorului de turatie ? Tu trebuie sa cureti SENZORUL in sine , adica il desfaci si il cureti cu o perie de sarma . Poti sa cureti mufa cat vrei , ca nu ea este vinovata de depunerile de calamina si mizerie de pe senzor . Spray-ul de frane este destul de puternic si nu trebuia sa-l folosesti pentru acei senzori , el fiind special gandit pentru frane , pt a degresa suprafata si a o lasa uscata . Este posibil ca acel spray sa fi uscat foarte tare suprafetele si in timp s-ar putea sa dauneze . Spray-urile de contacte functioneaza in timp prin faptul ca lasa o pelicula care sa protejeze de apa , oxidare si depuneri . - corpul clapeta si toti senzorii se curata cu o carpa uscata , moale , NU se foloseste solutii lichide , s-a mai scris destul pe aici ; - senzorul de turatie se curata cu o perie de sarma ; Sunt curios care senzori i-ai curatat tu , eu nu stiu decat motorasul pas-cu-pas in corpul clapeta. Bujiile le desfaci , le verifici si eventual le reglezi daca ai o lera . Daca bujiile sunt noi si mergi mai turat , le pui la 0,9 , altfel le lasi al 0,8 . De la 1 in sus , porneste mai greu . Un senzor de turatie este prin targ la 30 - 50 ron . Ca sa stii daca este senzorul de turatie sau nu , poti incerca sa apesi pedala de acceleratie inainte sa dai la cheie si sa vezi daca asa porneste mai repede . Daca o ia , e senzorul . Eu sunt convins ca bujiile nu au nimic . This post has been edited by marius80_eugen: 17 May 2012, 07:58 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Danut 88 |
17 May 2012, 10:05
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
"marius80_eugen" am pe masina bujii NGK Iridium (IFR6A), daca tot cunosti bujii reci, bujii calde, spune-mi si mie astea cum sunt pentrui motorul asta. Am curatat inainte de a curata mufa, senzorul de turatie, citind pe forum am vazut ca ar trebuii si aceea curatata, ce e rau in asta? M-ai sunt doi senzori pe galeria de admisie (unul de temperatura aer si unul de presiune atmosferica). cel de temp.aer era murdar de vapori de ulei. S-a mai imbunatatit pornirea, dar totusi o voi duce si la un tester.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
corbex |
17 May 2012, 11:36
Post
#16
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
Du-o la niste bujii care sint trecute in cartea tehnica a masinii.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Danut 88 |
17 May 2012, 12:50
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
Asta este urmatorul pas, ii pun bujii Eyquem RFC52LZ. Cineva de la service Dacia m-ia spus sa schimb senzorul de turatie. Acum daca nu este de la el? Testerul spune daca un senzor este defect?
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
corbex |
17 May 2012, 14:02
Post
#18
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
De ce sa se strice brusc, dupa schimbarea bujiilor?
Senzorul poate fi masurat cu un multimetru, dar nu stiu ce valori trebuie sa aibe. Verifica-i mufa. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
george_scala_2004 |
17 May 2012, 14:02
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.576 Joined: 16 April 09 |
250 ohmi...
pompa de benzina, injectoarele, fisele, bujiile, bobina, senzorul de turatie, de presiune, de temperatura, nu se curata corpul ci mpp-ul... This post has been edited by george_scala_2004: 17 May 2012, 14:05 |
--------------------
...
...
...
|
|
klaus |
18 May 2012, 11:56
Post
#20
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
QUOTE(marius80_eugen @ 17 May 2012, 08:58) 2. ce naiba ai cu MUFA senzorului de turatie ? Tu trebuie sa cureti SENZORUL in sine , adica il desfaci si il cureti cu o perie de sarma . Poti sa cureti mufa cat vrei , ca nu ea este vinovata de depunerile de calamina si mizerie de pe senzor . 'Ai de capu' nostru si fizica magnetismului... Io zic pe viitor nici sa nu mai misti senzorul ala de acolo, sa-l sufli cu aer sub presiune sa vezi daca se imbunatateste ceva. Dupa care sa mai strangi mufa, sa rezolvi de fapt problema. Ca informatie informativa, pentru cei care inteleg: unii au LIPIT firele de la senzorul de turatie si de atunci (ani buni) nu au mai avut probleme. Altii au tot desfacut la senzori ca sa-i "curete"... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdanelkva |
18 May 2012, 13:19
Post
#21
|
/\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin |
La mine,a fost o perioada cand pornea la a cincea,saptea,zecea cheie,doar am miscat putin mufa senzorului in locasul ei si de atunci nu mai am treaba.Senzorul de turatie nici nu l-am vazut la fata.Si sunt vreo trei ani de atunci.
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
Danut 88 |
19 May 2012, 10:08
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
Am cumparat cel m-ai ieftin senzor de turatie (70lei), cu frica ca nu se va potrivi si nu a fost de la el. Am luat de la serviciu un set de bujii Denso pe care le schimbasem cuiva la revizie si aveau chilometrii putini, le-am reglat distanta si le-am pus pe alea. a inceput sa porneasca bine acum, cred ca bujiile acelea cu Iridim nu isi m-ai faceau treaba ca lumea. Mereu m-am strambat cand cineva recomanda bujii NGK si spuneam ca Denso sunt mai bune. Asa ca am ramas cu un senzor de turatie.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
corbex |
19 May 2012, 14:38
Post
#23
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
Cea mai importanta nu e marca bujiilor, ci tipul acestora. Trebuie sa abie parametrii de functionare potriviti motorului tau. De aceea producatorul da o lista cu bujiile agreate. Merg bine si altele, care nu sint in lista producatorului, dar trebuie sa le verifici intr-o lista de echivalente.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Danut 88 |
24 May 2012, 19:42
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
Avand in vedere ca masina a inceput sa porneasca iar greu cand e rece, am luat-o iar la puricat. Am curatat toate mufele de pe la senzori si chiar am demontat si bobina de inductie. Am constatat ca in toate cele patru colturi ale bobinei sunt crapaturi.Acum ma gandesc, oare poate sa fure curent pe acolo si de-aia sa porneasca greu rece?A-ti patit din cauza bobinei asa ceva? Acum am observat ca tremura un pic si la relanti. N-as vrea sa cumpar si bobina si sa raman si cu asta pe stoc.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
klaus |
24 May 2012, 19:53
Post
#25
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
uita-te la ea noaptea, sa vezi daca are scapari cu capcul culbutorilor
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Danut 88 |
25 May 2012, 22:09
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
Am pornit-o mai devreme si nu are scapari. Oare asa porneste ea? Cand porneste mai repede, cand porneste mai greu.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
marius80_eugen |
28 May 2012, 11:12
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti |
Ia pune niste poze cu crapaturile alea de la bobina ca deja ma sperii . Daca senzorul e schimbat , bujiile sunt noi si restul le verifici , poate mai e si benzina proasta .
Schimbi piese de milioane si dupa un timp iti dai seama ca de fapt era benzina proasta . Eu am schimbat bateria din cauza asta ... Cauta un vecin / prieten cu SLZ / DSN si mai intai verifica cu piesele lui cum se comporta si pe urma le cumperi pt tine . In service mai intai sa iti verifice ce piesa e de vina si apoi sa te puna sa le cumperi ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Danut 88 |
29 May 2012, 11:22
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
Am facut proba si cu o alta bobina (care era mai crapata ca a mea) si la fel porneste. Acum am pus iar benzina si zic ca porneste mai bine. Cu senzorul de turatie, am vorbit cu cineva care lucreaza la Renault si mia zis ca degeaba il curat, trebuie schimbat si am luat nou degeaba. tind sa cred ca este de la benzina. Tot mai scumpa si mai proasta; o sa ma risc la buzunar si o sa-i pun de 99 sa vad atunci cum e si am mso duc si la tester sa vad daca are ceva coduri memorate. Eu sunt mecanic si nu prea imi vine sa dau banii la service.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
Danut 88 |
1 Jun 2012, 20:49
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni |
Revin cu problema mea (porneste greu la rece), am vazut din intamplare ca o fisa de la bujie sta pe conducta de a/c, cand o dau la o parte era arsa. Acum am pornit masina se vede ca face scantei fisa pe conducta si daca tin mana pe fiecare fisa la fel se vede ca fura curent. E normal sa se vada asa?
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th June 2024 - 09:51 |