DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema ambreiaj, la ce sa ma astept?

sebymesteru
post 26 Aug 2011, 19:05
Post #1


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




De ceva timp incoace ambreiajul meu face figuri,mai exact imi scoate niste sunete ciudate atunci cand ambreiez,de parca ceva rupt s-ar rostogolii prin-auntru. Zgomotul nu e constant,e intermitent si variabil si apare doar cand am pedala apasata. Acuma chestia e ca stiu ca discul e dus ca deja are si mici zmucituri daca o tin din ambreiaj insa as vrea sa stiu daca mai poate sa fie si altceva dus,respectiv placa sau diafragma. Rulmentul de presiune cred ca pica,nu fluiera,nu face alte zgomote tipice de rulment uzat plus ca a fost schimbat de fostul propietar si de atunci nu am facut mai mult de 7-8000km... Soo,are cineva vre-o idee la ce sa ma astept cand ma voi apuca sa o desfac? unsure.gif

This post has been edited by sebymesteru: 26 Aug 2011, 19:06


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 26 Aug 2011, 20:50
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Rulmentul , e un moft. Nu cade asa ca o stea... Daca spui ca are doar 8000, cu atat mai mult. Placa, chiar daca are soarele perforat, faci o bucsa pe rulment, care lungeste foarte mult viata placii. Eu am dat pe undeva desenul. Discului poate sa-i zarnaie arcurile. Poti vedea prin fereastra de la punere la punct, cum arata discul. Daca doar patineaza, poti sa-i mai lungesti viata, cu pene de clingherit, cu peste un an. Chiar alaltaieri am facut-o pe ultima. Multi au ras de ideea mea, dar e perfecta. Faci cum vrei.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 26 Aug 2011, 21:11
Post #3


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




care-i treaba cu penele de clingherit ca nu-mi pica fisa? huh.gif Cu placa se rezolva,am gasit la cineva una aproape noua biggrin.gif si e moca iar cu discul...nush daca se merita sa-l carpesc pe asta,cat draq e unul nou? nu de alta dar deja stau cu morcovu' ca poate se duce si ma lasa naibii pe undeva...nu patineaza(inca) numai ma streseaza zgomotul ala afurisit si faptul ca-mi prinde prea jos ambreiajul si imi cararie cand bag in marsarier... daca n-ar fi chestia asta si as sti sigur ca nu-s decat arcurile de la disc nu m-as stresa....


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 27 Aug 2011, 08:09
Post #4


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




PH-06-BOA detaliaza cum se pun ,,,penele de clingherit,,,si unde


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 27 Aug 2011, 09:03
Post #5


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.235
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Inclin sa cred ca e un arc rupt, am patit-o si eu o data, si facea la fel.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 27 Aug 2011, 12:31
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Cu ambreiaju cred ca am si eu de a face (suspectez desi nu sunt sigur dar are 5 ani de cand e montat ) parca nu se duce masina ,am senzatia ca am pana sau roti dezumflate ,acuma la plecarea de pe loc la cald tremura daca llin tremura mai putin,eu tot am reglat din Gpl ca am crezut ca de la el e, dar tot asa ,am facut si debit minim si mai mare si tot asa ,acuma 5 ani am schimbat doar discu si rulmentu ca asa a fost nevoie cand am cumparat masina,sa fie el inculpatu?la testu de compresie a iesit 11 pe linie deci exclus segmenti obositi


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 27 Aug 2011, 21:07
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ghita, la plecare, tremura discul daca e cu grasime pe el, daca are uzura neuniforma, prinde prima data doar intr-un punct, care produce trepidatii, iar daca turezi motorul mai tare la plecare, nu-ti mai tremura. Mai e posibil si ca, placa sa se fi deformat la fel intr-o parte, si la eliberarea pedalei placa si volanta nu lucreaza paralel, deci prinde mai intai intr-un punct, dupa care se preseaza si restul pe masura ce se elibereaza total. Daca-i asa, placii poate sa i se crape soarele, sau petalele sa fie strambe, unele mai presate decat cele diametral opuse. Pentru a te convinge daca patineaza, baga a III-a sau a IV-a, tureaza tare si elibereaza ambreiajul ca si cand ai pleca ci a I-a. Daca se opreste motorul, e bine. Daca masina sta pe loc si motorul continua sa mearga chiar la fel de turat, opresti dupa nici doua secunde, ca arzi simeringul de la priza, deci patineaza.
PENELE, fara sa se demonteze ceva la masina, se pot baga intr-un sfert de ora, si mai da viata ambreiajului mai mult de un an, in functie de reglaje si drum. E nevoie de o scula din ceva plat la un capat, care sa incapa intre suportul de otel al discului si unul di ferodouri, in timp ce tine cineva pedala de ambreiaj apasata la maxim. Merge si o surubelnita dar e prea conica, e bun ceva gros de 2mm si sa intre cam 1 cm intre ferodo si discul de otel, pentru a le tine departate, acolo unde nu sunt niturile.Bagand scula cat mai aproape de unul din nituri, ramane loc, ca alaturi sa se introduca cate o placuta de clingherit de 1, cu latura de 1,5 pe 1,5 cm aproximativ, date pe ambele fete cu poxipol, pentru a nu iesi la debreiere, sub forta centrifuga. Nu e nevoie decat pe o parte sa se bage, deci 5-6 bucati . Deci, peda apasata total, prin fereastra de punere la punct unde se vede semnul de pe volanta, se departeaza placa de ferodo de cea de otel cu ceva subtire de 2mm si ingust pentru a ramane loc, ca cu un patent cu cioc, sa puteti introduce intre placi patratica unsa cu poxipol. Scoasa din viteza, se elibereaza dupa fiecare placuta bagata, pentru a se lipi, dupa care se apasa iar, cu aceeasi scula se muta discul impingand in el in sensul care vrei, pana apreciezi c-a sosit urmatorul loc unde ai sa bagi placuta. Nu e nevoie sa misti volanta sau altceva.
Ce care au ras data trecuta, e bine sa ia ceva-n gura, iar cei sceptici n-o sa pateasca nimic daca incearca. E o ideie pur personala si am aplicat-o din necesitatea de a nu opri masinile, di mai multe motive, fie era stricta nevoie de ea, fie lipsa banilor de piese si manopera, sau frigul, care nu-i decat o placere in a demonta in asemenea ambianta. Cu unele din ele cara marfa la magazin alimentar, deci zi de zi.

27 Aug 2011, 21:09:
Va rog, nu luati in seama lipsa unor litere, sunt foarte obosit, turmentat de la vopsea.

This post has been edited by PH-06-BOA: 27 Aug 2011, 21:09


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 28 Aug 2011, 13:26
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Multumesc Nelu de explicatie ,deci e clar ca e din ambreiaj problema(cum am banuit),acuma sa vad cum ma scot de un kit


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 30 Aug 2011, 11:14
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Boa :am facut experimentu cu treapta III si IV ,am turat lasat de ambreiaj si moare motoru nicidecum nu patineaza,acuma o sa ma uit la reglaje la GPl

30 Aug 2011, 12:16:
Totusi cred ca discu ii obsit pentru ca tremura la plecare la cald face la rece nu,daca turez un pic mai tare nu mai tremura,deci cred ca o desfac oricum

This post has been edited by ghitza: 30 Aug 2011, 11:16


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 31 Aug 2011, 20:31
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Discul nu e uzat. Obisnuieste-te cu ideea de a tura mai mult la plecare, si lasa-l asa, ca te va mai tine multi ani. E posibil ca placa de presiune sa nu se aseze paralal pe volanta, si sa prinda mai intai intr-o parte, dupa care se strange toata suprafata discului. Pana se ambreiaza toata suprafata, discul tremura. Evita acel tremurat care e doar la plecare, pentru ca poate prinde joc la bucsa de cuplare a prizei, cu trenul fix, la planetare...


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 1 Sep 2011, 10:36
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Si eu am acel tremurat la plecarea de pe loc, dar doar la plecare dimineata, cu ambreiajul rece. Ceea ce ma deranjeaza pe mine e ca a inceput sa miroasa ambreiajul chiar dupa cativa km, fara a merge sportiv, sau patinat excesiv. Sa fie mirosul mai persistent vreun semn ca e pe duca? N-am facut testul cu plecarea de pe loc cu o viteza superioara, da-l fac azi biggrin.gif


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 2 Sep 2011, 23:43
Post #12


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(sebymesteru @ 26 Aug 2011, 20:05)
.... Zgomotul nu e constant,e intermitent si variabil si apare doar cand am pedala apasata. ...
*



rulment de presiune uzat!


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 3 Sep 2011, 15:53
Post #13


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




ehe,ce bine-ar fi sa fie numai rulmentu' dus...as scapa ieftin. oricum cand o voi desface voi schimba probabil si asamblul placa-diafragma-disc,nu dea alta dar nu vreau ca peste juma' de an s-o dau iarasi jos,nu-i chiar asa de placut sa demolezi motorul sau cutia de pe masina.... LolLolLo.gif


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorcer
post 3 Sep 2011, 17:33
Post #14


Kamikaze


Group: Members
Posts: 234
Joined: 2 September 05
From: Petrosani




PH-06-BOA ideea e interesanta dar nu inteleg o chestie , daca bagi placute de clingherit intre disc si placa de presiune de ce zici ca le dai cu poxipol pe ambele fete , asta ar insemna sa lipesti placutele atat de disc cat si de placa , cel putin eu asta am inteles :|

This post has been edited by sorcer: 3 Sep 2011, 17:33


--------------------
mazda 626 , vw t2 , renault master , dacia solenza 1986-2003 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 3 Sep 2011, 17:46
Post #15


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




sorcer se baga intre cele 2 discuri de frictiune nu intre disc si placa de presiune


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Seby Tgv
post 27 Sep 2011, 13:12
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 7 June 11




Salut
Problema sta in felul urmator: plec azi cu masina si dupa vreo 6 km de mers incep sa sesizez ca intra greu in viteza(in orice viteza).Opresc ,ma uit ,prima data am verificat cablul de ambreaj,dar era ok cablul.Am oprit motorul si am observat ca intra in viteza cu motorul oprit dar cu motorul pornit nu vrea sa intre in nicio viteza. De la ce este? Placa de presiune sau discul?Oricum va trebui sa dau cutia jos dar cer un sfat de la voi! Va multumesc


--------------------
Dacia 1310 1994 - 27 FKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Club12TRS
post 27 Sep 2011, 15:33
Post #17


Coupe Maniac


Group: Members
Posts: 300
Joined: 14 February 09
From: Bucuresti




Placa sparta.


--------------------
Alfa 145T.Spark / Citroen Saxo / Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS - B xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 29 Sep 2011, 11:58
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Daca nu ai canal da motoru jos ,placa e dusa cum zice si CLUB12TRS


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Seby Tgv
post 30 Sep 2011, 11:59
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 7 June 11




Multumesc pentru raspunsuri .
Deci voi ziceti ca ar fi placa sparta.Maine m-a apuc de ea si sa vad sigur din ce este.
Auziti,dar eu ziceam daca tot umblu acolo as schimba tot kit-ul de ambreiaj(disc,placa ,rulment),cam la ce pret este si daca se poate sa imi recomandati o firma(producator). Multumesc inca odata smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1994 - 27 FKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 30 Sep 2011, 12:31
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Schimba doar ce trebuiue schimbat nu schimba aiurea ,poate ai doar placa dusa si in rest sunt bune restu(disc ,rulment)rulmentu daca zornaie il schimbi daca nu e bun ,discu daca nu sunt duse ferodourili ,butucu nu are joc si arcurile nu joaca e bun si nu ai de ce sa le schimbi ,ca si firma iti recomand RUEN ,am discu de 4 ani si acuma am schimbat doar placa care e tot RUEN(137roni)


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Seby Tgv
post 2 Oct 2011, 17:26
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 7 June 11




Salut
Dat jos cutia de viteze si intr-adevar,placa de presiune era sparta. Schimbat placa de presiune si discul(am schimbat si discul deoarece era cam uzat).Acum dupa ce am pus placa si discul,in primii Km facuti cu cele doua piese noi,are un suierat si apare in momentul in care dau drumul la pedala de ambreiaj( in viteza),daca apas putin pedala de ambreiaj acel suierat dispare.Tin sa precizez ca nu face constant,cand si cand.De altfel am facut si putini kilometri.Eu am zis ca poate sunt piesele noi si e normal pana sa pasoneaza putin.Este normal?sa imi fac griji in privinta asta? un sfat e bine-venit.


--------------------
Dacia 1310 1994 - 27 FKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 2 Oct 2011, 20:36
Post #22


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




rulmentu lai schimbat?verifica cursa libera la furca de la amgreiaj


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Seby Tgv
post 2 Oct 2011, 22:16
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 7 June 11




Rulmentu nu l-am schimbat,doar placa de presiune si discul.Si cum verific cursa libera la furca de la ambreiaj? Multumesc pentru raspuns nikuniku


--------------------
Dacia 1310 1994 - 27 FKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
N E S
post 2 Oct 2011, 22:27
Post #24


Big Daddy


Group: Members
Posts: 672
Joined: 11 April 09
From: Constanta




Man, vezi sa nu fie din calbul de la ambreiaj, mai trebuie reglat.


--------------------
Dacia 1310L 1999
I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Seby Tgv
post 2 Oct 2011, 22:37
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 7 June 11




Da si eu m-am gandit la cablu de ambreiaj,ca mai trebuie reglat.Pedala de ambreiaj nu este nici prea sus nici prea jos,cam la jumatate este(cred ca intelegeti ce vreau sa zic).

2 Oct 2011, 22:41:
Nici nu stiu cum e mai bine sa fie pedala.Mai jos sau mai sus?Cum este mai bine ?

This post has been edited by Seby Tgv: 2 Oct 2011, 22:41


--------------------
Dacia 1310 1994 - 27 FKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 3 Oct 2011, 15:33
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Pe la jumate e bine,rulmentu trebuia sa il verifici cand ai avut motoru dat jos acuma asta e las-o asa pana la primavara ca vine frigu si e nasol pe frig sa lucrezi la ea,Rulmentu in verificai invartind de el,daca zornaie e dus sau mai sunt care se pot unge astia care se pot unge sunt firme mai nasoale ,eu am luat la un amic URB si era capsat


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Seby Tgv
post 3 Oct 2011, 15:56
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 7 June 11




Facut azi un drum mai lung si din fericire nu a mai scos niciun sunet,ce-i drept am reglat si putin cablul de la ambreiaj.Oricum cu timpul o sa schimb si rulmentul.
Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns.Bafta tuturor.


--------------------
Dacia 1310 1994 - 27 FKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius-Eduard
post 12 Dec 2012, 22:44
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 6 April 10




Salut,
De cateva saptamani am aceeasi problema ca la postul 21...
Mai exact: dupa pornirea motorului, la relanti, din moment ce eliberez pedala de ambreiaj se aude un zgomot ciudat ca si cum ar freca fier pe fier, se aude doar daca e liniste in masina, timp de cateva secunde, apoi dispare. Zgomotul se aude si in interiorul si in afara masinii. Cat timp tin pedala de ambreiaj apasata nu se aude nimic... dupa eliberare se aude cateva sec chiar daca motorul este rece sau cald.
Ce trebuie sa verific sau cum imi dau seama de unde provine acel sunet? O fi ambreiajul de vina sau sau cutia de viteze? N-o mai fi avand ulei suficient in cutie sau vreo componenta a ambreiajului este pe duca? De 5 ani, de cand am luat masina, n-am umblat nici la ambreiaj si nici la cutie. Am facut de atunci ~21.000km. Acum are ~91.000km, an fabricatie 1998, luna decembrie.
Multumesc.

This post has been edited by Marius-Eduard: 12 Dec 2012, 22:47


--------------------
Dacia/Daewoo 1310/Matiz 1999 CN/2008 E-AC - DB-98-***/DB-85-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 30 Aug 2013, 19:37
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




Am si eu o problema posibil cu ambreaijul. Atunci cand apas repede ambreiajul la schimbarea vitezei, motorul aproape moare sau chiar moare daca nu o accelerez putin. Dar daca apas f usor ambreiajul isi mentine relanteu si nu mai moare.


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th July 2025 - 20:55
Forum Renault