Despre acceleratie, Modul in care se tureaza o masina
![]() ![]() ![]() |
Despre acceleratie, Modul in care se tureaza o masina
Daedalus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|||
costi |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
calculatorul
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Marius |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu neaparat. N-am stat sa verific exact care e motivul la SLZ dar in mod cert mai poate depinde si de altceva. De exemplu la Oltcit e cam la fel si n-are calculator.
|
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
mimunku |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de rezervă Group: Members Posts: 176 Joined: 18 October 04 From: Românica ![]() |
Sunt de acord cu costi e calculatorul, nu stiu cum e la Oltcit da' la SLZ, LGN sau alta masina cu injectie multipunct, tot ce misca in motor e controlat de calc. Mi se pare o chestie buna, nu e deloc sanatos sa ambalezi motorul pe loc prin cresteri si descresteri bruste ale turatiei, asa macar calculatorul protejeaza putin motorul de "curiosi"
![]() |
--------------------
Dacia
Săndel de Brasil
2009 Daca n-ar fi proștii, deștepții ar muri de foame (Camil Petrescu)
|
|
Marius |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Se prea poate, nu contrazic cu nimic. Ce am vrut sa spun este ca poate exista si un "motiv" mecanic nu neaparat electronic. M-am referit la faptul ca la Oltcit acest lucru se realizeaza cu ajutorul unei supape (sau ceva de genu asta) ce are o legatura directa cu cablul de acceleratie. Astia cu Oltcit, ajutati-ma, doar l-am condus.
![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ehe... oltcit. La capul cablului de acceleratie exista un fel de cutiutza din care iese un "degetzel" de cauciuc pe care terminatia cablului il impinge in cutiutza. Rolul lui este sa frineze inchiderea carburatorului cind acceleratia este depresata brusc. Dar "intirzierea" cred ca e ceva de genul jumatate de secunda, nu asta e cazua pentru care turatia scade mai greu. Cred ca motorul de tip boxer e mai degraba vinovat pentru asta.
La toate motoarele cu aprindere electronica toate smecheriile atea mecanice sint inlocuite de o computer, mai mult sau mai putin destept. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
anpop |
![]()
Post
#7
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Daedalus @ 1 Jul 2005, 14:27) Cand m-am suit pe Solenza si am mers cu ea mi s-a parut cel putin ciudat si greu sa ma obisnuiesc cu modul in care se accelereaza fata de vechea Dacie 1310. Si asta e valabil pentru toate masinile. De ce la Solenza cand o accelerez pe loc pana la 3000 sa zicem, ii ia mult timp pana coboara in turatie, pe cand o Dacie 1310 imediat se accelereaza si daca ii dau pedale suna cu totul altfel prin faptul ca ii coboara turatia si o urc eu din nou. La SLZ daca ii dau pedale rapizi se simte foarte putin, pentru ca coboara greu in turatie. Ce anume determina acest lucru? Intarzierea coborarii in turatie e setata de calculator (cum ti-a zis si costi!) pt a-ti putea permite schimbarea vitezelor la aceeasi turatie.....economie de benzina si motor mai putin stresat....trebuie doar sa te obinsnuiesti un pic ![]() asa am patit si eu la schimbarea carburator/injectie.... |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#8
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
De obisnuit m-am obisnuit, acum nu mai am nici o problema. SLZ mi se pare o masina fiabila si o data obisnuit parca ma simt unul cu ea
![]() Case solved. Din punctul meu de vedere s-a inteles clar acest subiect. Ramane la latitudinea altora daca topicul va mai continua sau va fi inchis. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
"nu e deloc sanatos sa ambalezi motorul pe loc prin cresteri si descresteri bruste ale turatiei, asa macar calculatorul protejeaza putin motorul de "curiosi" "
De ce nu e bine? dati-mi si mie un motiv, ca de" nu e bine" si atat m-am saturat. A-ti auzit de la nea Gica ca nu e bine si o tineti tot inainte, daca imi dati un motiv retrag ce am spus. Multumesc |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Am condus si Oltcit si SuperNova... la ultima este foarte sesizabila o intarziere a raspunsului la eliberarea pedalei de acceleratie.
Nu, n-am fost deloc incantat ![]() |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
asarban |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Pentri ca pompa de ulei nu poate asigura presiunea necesara in timp scurt, pt ca racirea nu merge ok si creste brusc temperatura si se raceste mai greu, pt ca scade presiunea la ulei si apar uzuri..gargara d'asta...
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#12
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Oricum, vreau doar sa confirm comportamentul si la Megane ... dar, nu stiudaca e relevant .. caci motorul vine din aceleasi maini de proiectanti ca si Solentza, Supernova sau Logan:)
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
nu mai vorbiti de megane pe acilea, ca ale au acceleratie pe potentiometru si motoras, nu cu cablu ca la noi astia mai "ruralii". la alea ar trebui sa fie alt comportament (mai prompt)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Liviu |
![]()
Post
#14
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Klaus .. tu vorbesti serios ?
Adica eu nu am acceleratie cu cablu ? .. oh man ... |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
costi |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
te pregateai sa-ti cumperi un cablu ?
sau aveai pus bine unul de la DSN ? ![]() |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Uite mai ca-i pe potentiometru...
Attached thumbnail(s) Pages_from_megane2_2.jpg ( Size: 159.07k ) Number of downloads: 540 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#17
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sandman @ 4 Jul 2005, 08:19) "nu e deloc sanatos sa ambalezi motorul pe loc prin cresteri si descresteri bruste ale turatiei, asa macar calculatorul protejeaza putin motorul de "curiosi" " De ce nu e bine? dati-mi si mie un motiv, ca de" nu e bine" si atat m-am saturat. A-ti auzit de la nea Gica ca nu e bine si o tineti tot inainte, daca imi dati un motiv retrag ce am spus. Multumesc Pe tine nu te deranjeaza la timpan cum pornesc fac unii manevre in parcare cu ambreiajul "tinut" dand sprituri la nesfarsit motorului? Te-ai gandit in ce hal este chinuit ambreiajul? Nu te-a trezit nimeni dimineata pornind motorul rece sprituindu-l? Te-ai gandit ce se intampla in acele momente, cu pelicula de ulei din lagarele paliere si de biela? Am o ruda care a avut Trabant si 3 Dacii 1300. Dupa ce a facut-o praf si pe ultima, si-a luat Logan. Da-mi voie sa-ti spun ca este total nemultumit pentru ca nu mai poate sa-i dea sprituri. Dupa cea mi-a zis chestia asta imi venea sa inebunesc...ani de zile am incercat sa duc munca de lamurire cu el sa nu mai maltrateze motorul in halul ala. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Lacaru |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 20 August 04 From: Brasov ![]() |
Confirm acelasi comportament si la VW Bora. Daca incerc sa-i dau sprituri nu se schimba deloc turatia motorului. Dupa cum au spus si altii probabil ca acesta latenta este menita a proteja motorul, pompa de injectia.
In cazul motoarelor pe injectia amestecul este realizat de calculator (adica pe cai electronice), pe cand la carburator amestecul e realizat pe cai mecanice. |
-------------------- |
|
mimunku |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru de rezervă Group: Members Posts: 176 Joined: 18 October 04 From: Românica ![]() |
Fratilor !!! Nu va mai bateti capul, asa face toate (motoarele pe injectie)!!!
|
--------------------
Dacia
Săndel de Brasil
2009 Daca n-ar fi proștii, deștepții ar muri de foame (Camil Petrescu)
|
|
klaus |
![]()
Post
#20
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Noi sa ne batem capul? Noi suntem relaxati...
![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
anpop |
![]()
Post
#21
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 4 Jul 2005, 14:58) Am condus si Oltcit si SuperNova... la ultima este foarte sesizabila o intarziere a raspunsului la eliberarea pedalei de acceleratie. Nu, n-am fost deloc incantat ![]() Este evident ca supernova nu se va ridica vreodata la performantele Oltcitului, dar din pacate e masina... ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
Ov |
![]()
Post
#22
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
calculatorul. Cel mai elocvent caz e berlina chioara si aia pe injectie (mono). Motorul e identic, totusi comportamentul acceleratiei e diferit asa cum zice si initiatorul. Inteleg ca exista si o explicatie pt asta si anume la schimbarea vitezelor, e bine ca motorul sa ramana putin turat ca schimbarea sa se faca mai lin si cu socuri mai mici pt transmisie
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
A vazut cineva pina acum altfel de tip de clapeta? M-am gindit la ceva asemenator cu o diafragma de aparat foto.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
QUOTE(anpop @ 8 Jul 2005, 14:30) Este evident ca supernova nu se va ridica vreodata la performantele Oltcitului, dar din pacate e masina... ![]() Anpop, recunosc - Supernova e semnificativ mai performanta decat Oltcit-ul. Prinde suta mai repede cu 0,1 secunde! Uluitor, nu? ![]() Btw: nu pentru flame-uri sunt aici. Au fost 2 exemple la indemana, o masina pe carburatie si una pe injectie. |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
anpop |
![]()
Post
#25
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Kunzite @ 9 Jul 2005, 19:47) Anpop, recunosc - Supernova e semnificativ mai performanta decat Oltcit-ul. Prinde suta mai repede cu 0,1 secunde! Uluitor, nu? ![]() Btw: nu pentru flame-uri sunt aici. Au fost 2 exemple la indemana, o masina pe carburatie si una pe injectie. Ideea mea era ca poate nu au fost tampiti astia care au inventat injectia, iar la comparatii intre DSN si oltcitu nu demarajul e problema, mai putem comenta la consum, la mersul pe ploaie, etc. etc. By the way: Btw=termen mIRC !!!! Nu prea se accepta pe aici ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Da, am putea comenta forever... dar daca-ti aduci bine aminte, pe-aici se vorbea de o oarecare intarziere in raspuns (prezenta la anumite masini cu motor pe injectie). Poate e mai bine asa, poate e o protectie impotriva bizonilor, poate e un efect secundar. Hai sa discutam despre asta, ok?
Sorry, n-aveam de unde sa stiu ca btw (fyi, o prescurtare deosebit de uzuala in medii care nu au de-a face cu chatul si iirc chiar precede aparitia acestuia) e termen mIRC. Nu folosesc asa ceva. Si afaik astfel de prescurtari sunt acceptate pe-aici, wtf - as fi fost banat asap daca ar fi fost altfel ![]() Te-as ruga ca orice raca pe care-ai avea-o impotriva mea sau a masinii mele sa se rezume la PM-uri. Multam. |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
13nov |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu intarzierea in coboararea turatiei are legatura cu economia de combustibil. Un motor care merge intr-un regim cat mai constant (la turatii omenesti) consuma mai putin combustibil.
This post has been edited by 13nov: 13 Jul 2005, 15:49 |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 14:09 |