Probleme frana fata, Placutele nu se retrag suficient de pe disc
![]() ![]() ![]() |
Probleme frana fata, Placutele nu se retrag suficient de pe disc
vladlazar90 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Vlad Lazar Group: Members Posts: 11 Joined: 10 September 11 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998 L
- B 34 LCD Dacia 1310 L (1.4) 1998, Dacia Logan Laureate (1.6, 16V) 2009
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
etriere + pistonase noi. Cauta aici daca gasesti ceva echivalent mai de calitate: http://www.daciaclub.ro/Coduri-piese-impor...10-t152414.html
Posibil sa ai probleme si cu pompa de frana si sa-ti ramana ceva presiune pe circuit chiar daca tu nu mai apesi pe pedala. This post has been edited by Ov: 10 Sep 2011, 12:59 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
vladlazar90 |
![]()
Post
#3
|
![]() Vlad Lazar Group: Members Posts: 11 Joined: 10 September 11 From: Bucuresti ![]() |
Mersi! Ai cumva idee cum iti dai seama daca sunt probleme cu pompa de frana? Ma gandesc ca daca ea face problemele degeaba schimbi etrierele...
Mersi, Vlad |
--------------------
Dacia
1310
1998 L
- B 34 LCD Dacia 1310 L (1.4) 1998, Dacia Logan Laureate (1.6, 16V) 2009
|
|
Ov |
![]()
Post
#4
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
daca sunt ruginite pistonasele oricum trebuie sa le schimbi. In general pistonasele ruginesc pt ca 1 sunt proaste si 2 nu schimba nimeni "la dacie" lichidul de frana integral o data la 2 ani. Lichidul atrage umezeala din aer si trebuie schimbat periodic. Pana nu rezolvi cu pistonasele nu poti sa stii daca e din pompa sau nu.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
maho |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Am avut o problema asemanatoare, se incingeau rotile (pistonase gripate), primul "mester" le-a curatit cu un smirghel fin, le-a uns cu vaselina, dar dupa schimbarea garniturilor etrier n-a fost atent la montaj si mi-a ciupit o garnitura:
http://www.daciaclub.ro/index.php?amp;show...dpost&p=2925128 In final am mai schimbat o data garniturile in service. Verifica si placutele de frana, si, orice-ar fi, (pompa, etc.), nu cumpara produse asam ! |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pe langa pistoane, de vina e si lichidul, care inmoaie garnitura, la apasare pe peda garnitura se face franjuri pe marginea de catre interior, intra intre piston si cilindrul etrierului, intepenind pistonul care nu se mai poate retrage, cat de cromat ar fi . Solutia prima, e schimbarea lichidului cu altul, cel putin DOT, apoi garniturile si pistoanele daca ale tale nu mai sunt cu suprafata fina. Daca nu e sparta pelicula de crom, le mai poti slefui pe o masina rotativa(strung), sau facute altele, din inox. Alta cauza e oxidul de aluminiu de la cilindru, care se umfla pe timpul stationarii indelungate, si blocheaza pistonul. Deci curatat bine de oxid. Cele doua falci ale etrierului, trebuie sa fie perfect paralel cu buza pistonului, ca la franare sa nu se incline pistonul si sa ramana blocat, mai ales la uzura mare a placuteleor, cand pistonul iese mai mult. Placutele sa fie si ele uzate la fata de frecare, paralel cu suportul metalic. Daca e trapezoidala, e totuna cu un piston inclinat. Buza pistonului sa fie si ea nemutilata, la nevoie se rectifica pe strung. Vezi, de aceea era bine ca fiecare sa aiba un strung, chiar si in casa daca se putea. Si femeia si-ar fi modelat facaletul dupa chip si asemanare. Vezi ca pe forum, eu am dat o poza cu garnitura franjuri. O sa spuneti ca sunt aiurit, ca n-are loc sa intre intre piston si cilindru. Are, ca e asa de subtire foita de cauciuc, incat abia se vede . Apoi, nu trebuie sa va imaginati ca, pistonul culiseaza pe garnitura. Nu, el sta intepenit de garnitura, la apasarea franei garnitura doar se torsioneaza putin (numai bine ca o muche , atunci cand e inmuiata de lichidul prost, sa fie apucata intre piese), dupa care la eliberare, garnitura revine la pozitia initiala, intorcand pistonul doar 1mm inapoi. Nu va imaginati ca face o cursa asemanatoare celor din pompa. Deci , doar elasticitatea garniturii il intoarce inapoi. Faceti un experiment, bagati pe o garnitura, cum e cea de la bieleta antiruliu, o piesa cilindrica, care sa intre greoi pe gaura. Simulati cursa pistonului, impingand in piesa 2mm. Piesa nu aluneca pe garnitura, ci torsioneaza garnitura putin, dupa care revine la incetarea apasarii. Sau degetul aratator de la dreapta, strangeti-l cu toata mana stanga. Incercati sa impingeti. Eliberati. Acelasi lucru e si in etrier. Daca garnitura e moale, e prinsa si ciupita.Pistonul nu se va mai intoarce. Poti vedea cum se retrage pistonul, chiar atunci cand impingi cu doua leviere in el. Unu-doi mm daca se retrage, e destul. Cand bagi pistonul, sa ai lichid in etrier, pistonul uns, si-l impingi prin rotire, sa nu ciupesti garnitura. Acelasi lucru, de intepenire il va face si spanul de cauciuc creat la fortarea pistonului. Dupa ce obti intrarea usoara, asezi etrierul in pozitia de lucru, cu doua leviere impindi pana intra de tot, iar lichidul din etrier e impins in pompa. Asa nu va mai fi nevoie de aerisire. Deci, sa ai lichid in etrier pana aproape de garnitura, bagi pistonul, desfaci aerisitorul(nu e obligatoriu), impindi sa iasa aerul, strangi aerisitorul si continui sa bagi pistonul. Tot ce e in etrier, intra in pompa si apoi in vas. Deci aerisire totala. Proba cu pompa, sa nu fie antrenata de tija, o faci prin adaugarea la flansa de prindere de servo, doua seibi de un mm si ceva sau doua bucati de tabla , intre pompa si servo. Nu strangi tare de piulite, c-ai putea sparge urechile pompei. E doar de proba, nu se intampla nimic daca sunt doar apropiate. Faci multe pedale concomitent cu controlul rotilor.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
vladlazar90 |
![]()
Post
#7
|
![]() Vlad Lazar Group: Members Posts: 11 Joined: 10 September 11 From: Bucuresti ![]() |
Salutare!
Sper sa fi rezolvat problema. Urmeaza sa vad. Aveam la aer in instalatie... Multumesc de sfaturi! Toate bune, Vlad |
--------------------
Dacia
1310
1998 L
- B 34 LCD Dacia 1310 L (1.4) 1998, Dacia Logan Laureate (1.6, 16V) 2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:47 |