DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aeroterma, Aeroterma

crisbog_2007
post 10 Nov 2011, 18:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 10 November 11
From: Tulcea




Salutare!!Detin o dacia 1310 din 98 cu bord CN patrat,si am o problema cu aeroterma care merge cand vrea si doar pe treapta 3,merge cat merge apoi se opreste..ce sa fie?astept parerile dv.


--------------------
Dacia 1410 1410 1998 - TL 02 XXU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Nov 2011, 20:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




imcearca sa schimbi comutatorul


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisbog_2007
post 10 Nov 2011, 20:38
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 10 November 11
From: Tulcea




nu cred ca e de la comutator..cand bag mana si trag de fire porneste iar..dar nu stiu unde sa umblu ..poate fi contact imperfect ..nu stiu sigur unde e mufa..m-ar ajuta o poza sau un sfat


--------------------
Dacia 1410 1410 1998 - TL 02 XXU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 10 Nov 2011, 20:52
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




tot asa era la mine cand am tras de fire pornea...eu nu am nici o mufa.. am refacut legaturile
trebuie sa descoperi singur contactul prost..desfaci panoul comutatorului si incerci sa misti acolo de fire sa vezi cand porneste. bafta


This post has been edited by Kiraly: 10 Nov 2011, 20:54


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c0styn
post 10 Nov 2011, 21:17
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 7 January 10
From: Buzau




Sa nu razi...la fel imi facea si mie si era ventilatorul coxat...da torpedoul jos si dai vreo 2-3 pumni si o sa-si revina wink.gif


--------------------
Dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zbf
post 10 Nov 2011, 23:11
Post #6


Membru cu acte`n regula


Group: Members
Posts: 168
Joined: 26 October 08
From: Constanta




salut, azi m-am batut si eu cu problema asta, desfaci din panoul central asta : asdasd.jpg ( Size: 474.74k ) Number of downloads: 1395
, scoti capacelul, desfaci cu patentul usor usor mica saiba de plastic, dupa care o scoti si pe cea de aluminiu, scoti usor prin impingere mecanismul in spate, tragi umpic de el sa il scoti la vedere si te uiti la contacte, vezi daca sunt introduse bine, eventual scoatele si le dai umpic de smilgher pe ele poate nu leaga bine, pui totul la loc, apoi scoti capacul de jos de la carcasa din spatele volanului (scuze dar nu stiu cum ii zice mai exact), si prin coltul dreapta jos, trebuie sa gasesti 2 mufe mai marisoare ele asa, puse cap la cap, a caror fire dau spre butonul aerotermei, si verifica si acolo daca sunt puse bine contactele, ca au tendinta de a iesi singure din soclu, mufele sunt prinse intre ele prin niste cleme, te descurci tu acolo cu ele, sa fie bagate bine bine, eu asta am facut azi si a mers biggrin.gif, sper sa intelegi ce am vrut sa zic, imi pare rau ca nu am facut poze la montaj, ca era mai usor de explicat dry.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1999 L
Be the change you want to see in the world
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Nov 2011, 23:31
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




deci poate fi rezistenta (urmaresti firele de la comutator , ele se duc la rezistente)

de la rezistente
de la motor
de la conexiuni

daca marge pe viteza 4 si nu merge pe celelalte este de la rezistente sau comutator
daca nu lerge deloc este de la conexiuni

This post has been edited by bygy007: 10 Nov 2011, 23:32

Attached thumbnail(s)
dacia14.jpg ( Size: 30.28k ) Number of downloads: 1484


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisbog_2007
post 11 Nov 2011, 13:48
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 10 November 11
From: Tulcea




Dupa 4 ore de chin si maini julite prin bord am reusit ceva...am curatat toti contactii fara rezultat..apoi am constatat ca plusul acela care intra in comutator nu avea curent pe el..asa ca am tras curent din alta parte..deci acum merge.ms pt sfaturi


--------------------
Dacia 1410 1410 1998 - TL 02 XXU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 20 Nov 2011, 17:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Va salut baieti.
Am si o problema cu aeroterma la dacia mea din 94:am dat aeroterma originala jos,din cauza ca aceasta era intepenita,era arsa.
Problema a fost cum sa o dau jos,erau 2 suruburi care nu se desfaceau,dar pana la urma i-am dat 2 picioare si am spart aeroterma si usor usor cu patentu am desfacut pe bucati aeroterma.Am dat-o jos dar pe cele 2 suruburi de sub parbriz nu am sa le desfac.
Astazi am fost la un targ comunal si am gasit o aeroterma in stare perfecta la numai 15 ron.
Acum,care e intrebarea mea:cum pot sa desfac suruburile alea 2? ca din cauza lor nu pot monta noua aeroterma.


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 20 Nov 2011, 17:10
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Spune si tu ce tip de bord ai?sa stim ce sa iti spunem,daca ai bord CN tai o cheie in 2 sa fie mai scurta si titi rupi mainile pe acolo si poate reusesti ,si tu cand nu poti desface ceva incepi nsa dai cu picioarele? tongue.gif ,daca nu reusesti asa nu ai decat sa dai bordu jos sa nu rupi altele pe acolo chinuindu-te sa o montezi,bafta


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 20 Nov 2011, 17:16
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Bord tip scoica are.
Am vorbit cu cineva ca maine sa rezolvam problema cu un flex,sa tai suruburile.
Eu de apucat sa dau bordul jos nu ma bag,e prea multa bataie de cap.

This post has been edited by BennyORWO: 20 Nov 2011, 17:25


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 20 Nov 2011, 18:09
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Am crezut ca ai bord CN,la scoica nu e problema ai aeroterma in dreapta la CN era pe mijloc in spatele bordului,bafta


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 20 Nov 2011, 18:55
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Pana la urma cum pot desface suruburile alea?trebuie neaparat sa dau bordu jos sa desfac 2 suruburi amarate?


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
recinalcol
post 20 Nov 2011, 19:28
Post #14


Membru : Amputat


Group: Members
Posts: 686
Joined: 19 November 09




Daca te referi la suruburile care tin aeroterma insista mai mult cu o tubulara si cu wd-40.

This post has been edited by recinalcol: 20 Nov 2011, 19:29


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - VS-22-REC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 20 Nov 2011, 19:55
Post #15


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




BennyORWO le smulgi din tabla,au piulite ingropate,si de la rugina se invarte cu totu,la prindere folosesti,chiplinguri


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 20 Nov 2011, 20:17
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Baieti va multumesc pentru sfaturi,maine revin cu detalii.
Inca o data va multumesc,si va doresc o seara cat mai placuta si fericita.
Multa sanatate.

21 Nov 2011, 15:08:
Salut.
Revin cu vesti cu privire la aeroterma.
Dupa 3 ore de chin am reusit eu cu un mecanic sa rezolvam problema,am montat aeroterma,am pus silastic pe ea am facut tot ce trebuie,functioneaza perfect,dar mereu exista un dar,nu vine niciun pic de caldura,ea saraca(aeroterma) functioneaza foarte bine,dar nu stiu din ce motiv nu vine caldura sad.gif .


This post has been edited by BennyORWO: 21 Nov 2011, 15:08


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Nov 2011, 15:37
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ia vezi perdelutele din fata caloriferului in ce stare sint


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 21 Nov 2011, 21:15
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ai miscat si caloriferul? Cu greu il mai asezi la loc. Latimea decuparii in bord e exacta cat calotiferul, si daca l-ai pus mai jos, e spatiu gal deasupra, pe unde intra rece, fara sa mai treaca prin calorifer. Pune polistiren sau altceva sa astupi tot ce trece pe langa el, la capetele jgheabului astupa tot sa nu mai iasa aer pe sub aripi, si lasi putin loc de scurgere a apei. Afara pe grila, monteaza ceva care sa preia aerul din mers, si sa-l bage cu mai mare presiune in interior.

Pentru bordul de CN, schema e cea data de bigi, dar notatiile sunt cam ingineresti. Pana si rezistentele sunt notate cu heroglife, in loc de valori concrete, in ohmi. Am facut o schita, cam cum e in realitate, numai ca comutatorul e pus invers, curotire inversa, dar asta nu e o nenorocire. Deci, firul rosu vine de la plus, cel mai bine e de la una di rigletele de sub bord, care sunt doua, una cu tensiune prin contact, si una direct. Daca se leaga la cea direct (cred ei, cam fara logica), ventilatorul poate fi pornit si cu motorul oprit, pana se raceste apa din instalatie, dar e riscul sa-l uiti deschis la parcare. De aceea se leaga prin contact, dar e bine cu un releu, sa nu ia curent mare si sa topeasca contactul. La comutator, un pacuc ceva mai singur fata de ceilati, primeste minusul, de oriunde de sub bord, de la un surub la masa. Bygy, corecteaza daca e ceva gresit.

Attached thumbnail(s)
ventilator.JPG ( Size: 66.68k ) Number of downloads: 1127


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 21 Nov 2011, 22:09
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




QUOTE(bygy007 @ 21 Nov 2011, 15:37)
ia vezi perdelutele din fata caloriferului in ce stare sint
*


Perdelutele intradevar sunt intro stare mai deplorabila,nu mai sunt la locul lor cum trebuie,sunt rupte,sunt vai de ele.
Dar se poate astupa gaurile acelea din fata caloriferului cu carton sau altceva?si daca le astup,mai vine aer de afara ca sa mai sufle in calorifer?

QUOTE(PH-06-BOA @ 21 Nov 2011, 21:15)
Ai miscat si caloriferul? Cu greu il mai asezi la loc. Latimea decuparii in bord e exacta cat calotiferul, si daca l-ai pus mai jos, e spatiu gal deasupra, pe unde intra rece, fara sa mai treaca prin calorifer. Pune polistiren sau altceva sa astupi tot ce trece pe langa el, la capetele jgheabului astupa tot sa nu mai iasa aer pe sub aripi, si lasi putin loc de scurgere a apei. Afara pe grila, monteaza ceva care sa preia aerul din mers, si sa-l bage cu mai mare presiune in interior.
*


Caloriferul nu a fost miscat deloc,aeroterma a fost fixata perfect,nu are niciun spatiu gol,nu sufla aer prin alte parti.
Dar oricum,chiar daca fac eu sa mearga bine tot nu cred ca se compara sistemul de incalzire de la un bord CN cu unu de scoica,pentru ca eu am vazut la cineva ce caldura baga aeroterma pe toate gaurelele.
O seara buna si va mai astept cu sfaturi.


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 22 Nov 2011, 18:12
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Tu ai inteles ca poti astupa locul jaluzelelor? Nu asta am spus! Daca le astupi, va trebui sa mergi numai cu ventilatorul pornit.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 22 Nov 2011, 20:09
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




daca ai captatoare intra bine si cu perdelutele anulate chiar cu aeroterma inchisa(asa am eu si vine caldura bine doar prin gaura aerotermei), important e cum ai spus sa nu treaca aer pe langa calorifer , compartimentul lui sa fie bine izolat


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Nov 2011, 20:24
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca studiezi un pic circuitul vei vedea urmatoarele : cind ventilatorul e oprit si masina merge aerul care vine umfla perdelutele si aerul trece prin calorifer ,
cind este pornit ventilatorul aerul sufla si blocheaza perdelutele aerul trecind prin calorifer

daca ele nu sint in stare buna si nu blocheaza aerul se plimba pe acolo numai in calorifer nu intra ,
ai 2 solutii ca sa bage caldura
1 astupi definitiv gaurile de la perdelute cu ceva
2 refaci perdelutele din musama mai buna de exemplu

recomand lipirea unui strat de burete pe muchiile de sus din compartimentul caloriferului

de problema asta m-am lovit si eu demult pe vremea daciei mele

BOA schema e ok

This post has been edited by bygy007: 22 Nov 2011, 20:26


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 23 Nov 2011, 00:38
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Baieti,vreau sa va spun ca sunt cel mai idiot om in viata radmasa.gif ,firele de la saraca aeroterma erau inversate,si in loc sa sufle aer ea tragea,acum baga chiar bine caldura,destula in cat sa stai lejer intr-o bluza,fara probleme.
Imi cer scuze de dispozitia creata,dar a fost vina mea.
O seara buna va doresc.


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferike10
post 26 Nov 2011, 17:38
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 26 November 11




SALUT!

am o dacie berlina din 1996,care are o singura problema-la parbriz baga aer rece iar la picioare aer cald.nu pot nici cum sa-mi dau seama din ce cauza.am izolat tot.am montat captator de aer,dar la parbriz vine tot aerul rece de afara.
stie cineva vreo solutie?


--------------------
DACIA 1310 1996 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0000
post 26 Nov 2011, 21:32
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 338
Joined: 18 June 08
From: Rm Sarat




Pai daca ai bord scoica, si nu iti merg acele comenzi care directioneaza aerul la picioare sau parbriz, inseamna ca cea care trimite aerul la picioare este deschisa si cea care trimite aerul la parbriz este inchisa. Poti demonta torpedoul, scrumiera, si asa poti umbla la acele parghii care trag/imping niste sarme oteloase care la randul lor, imping/trag de acele clapete care directioneaza aerul. Vezi ca nu cumva sa nu fie sarite acele sigurante care tin acele sarme de actionare. Eu ti-am scris mult aici, dar daca scoti torpedoul si scrumiera si misti acele comenzi stanga-dreapta (2 si 3) iti dai seama imediat.


--------------------
dacia 1310 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferike10
post 27 Nov 2011, 16:50
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 26 November 11




este curios, dar acele parghii functioneaza.poti sa bagi mana si sa simti clapetele cum se inchid si se deschid.inchid jos si sus e deschis si tot aer rece baga.mai am si un break din 94. baga caldura cu nemiluita.break-ul l-am facut bucatele si l-am montat la loc.nu are nici macar captator si baga aer foarte cald.la berlina am si incalzitor suplimentar dar daca nu baga destul celelalt se aburesc geamurile.nu pot sa-mi dau seama care e fenomenul.


--------------------
DACIA 1310 1996 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nex4u
post 28 Nov 2011, 12:35
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 8 September 09




Daca aer cald vine la piciore si la parbriz vine doar aer rece inseamna ca ai tevile de sus ale caloriferului colmatate sau lipseste garnitura de despartire a caloriferului.

Attached thumbnail(s)
calorifer.jpg ( Size: 147.04k ) Number of downloads: 822


--------------------
dacia 1310 1993
VN-02-MAF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 17:24
Forum Renault