probleme electrice, palpaie farurile si luminile de bord
![]() ![]() ![]() |
probleme electrice, palpaie farurile si luminile de bord
mosquito86 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 25 January 11 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1997/L
|
|||
mrkiry |
![]()
Post
#2
|
![]() Din tara unde nici apocalipsa nu ajunge... Group: Members Posts: 1.818 Joined: 2 December 10 From: Bucuresti ![]() |
Suspect alternatorul
![]() |
--------------------
Renault
Megane2
2004 Lux Privilege
- GR85KYR Renault Megane 2,1.6 16v,113 cp,an 2004
|
|
N E S |
![]()
Post
#3
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Uita-te atent la alternator. De acolo vine toata problema. Uita-te si la cureaua de la alternator sa nu fie larga, poate aduce probleme treaba asta.
|
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pilpiire poate fi din alternator sau din releu (cel mai probabil) legaturi slabe alternator baterie, baterie releu
fa masuratoarea asta si intre +baterie si +releu daca ai diferente mai mari de 0,3V atunci ai probleme cu legaturile si contactul nu te lua de pe indicatorul de bord poate da informatie eronata la frig sau caldura This post has been edited by bygy007: 28 Nov 2011, 21:15 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ba, uita-te la releu, ca el face prostii. Ar mai fi si carbunii la rotorul alternatorului, dar daca palpaie rar si egal (cam de doua ori pe secunda), e de la releu. E cam nehotarat. Aparatul, daca e digital, nu sesizeaza fluctuatiile, nu are inertie ca acul si viteza de numarare. De aceea se vede ca incarca. Cand bateria e slaba, si incarcarea e corecta, la relanti are lumina mica farurile, si la accelerare creste mult. O baterie buna, mentine curentul in limita constanta, la consumatorii masinii, indiferent de turatie. Cand masori bateria, are 13,2V dar daca pui un sunt sau o rezistenta care sa simuleze curentul luat de alternator, cam 100A, vei vedea ca scade mult sub 11V. Dintr-o sarma neagra de fi 3,5 bobineaza pe o coada de matura 30-35 de spire, chiar 40 pentru protectia bateriei, pune in paralel pe rezistenta creata aparatul de masura, pe domeniul de 20V cc, si pune rezistenta pe bornele bateriei, atat cat reusesti sa citesti aparatul (e cam totuna cu o cheie). Nu te ingrijora, ca nu se intampla nimicrau, daca ti capetele cu cate un patent, sa nu friga. La o tensiune citita de minim 10,5V bateria ofera invredere. Ce e sub, triseaza. Chiar si fara a apela la rezistenta, poti sa dai la cheie si sa citesti tensiune pe un aparat legat la borne.
28 Nov 2011, 22:12: Asa cum zice Bygy, acul nu e de crezut. Indica mai mult temperatura, decat curentul de incarcare. O sarma de nichelina bobinata pe o lama de bimetal, cu cat e mai calda (curent mai mare), cu atat acul se deplaseaza mai mult. Daca in masina e mai cald, devierea e mai mare, fara ca incarcarea sa fie mai mare, si invers. Fa-ti un montaj cu 3 leduri, afisaj cu cativa digiti sau chiar cu ac (din S-metru), pentru a putea urmari exact incarcarea. This post has been edited by PH-06-BOA: 28 Nov 2011, 22:12 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mosquito86 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 25 January 11 ![]() |
Ma gandesc sa nu patesc ca acum 2 ani,cand pe timp de iarna am mers cu masina in oras,am parcat-o si dupa vreo 2-3 ore i-am dat cheie si am pornit-o,iar in momentul in care am deschis farurile,mi s-a oprit motorul si s-au stins si farurile simultan,iar apoi cand am vrut sa o repornesc nici macar luminile de bord nu se mai aprindeau si era moarta complet.
A mai patit cineva asa ceva ? Se poate ca o baterie sa se descarce complet instantaneu? Pe urma ca sa o repornesc a venit un prieten cu clesti si mi-a dat curent de la bateria lui desi a durat vreo 5 min ca sa se reincarce si sa o pot porni. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997/L
|
|
maho |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Probabil ai avut o problema la alternator de nu-ti incarca, ai mers "pe baterie", de-aia a murit.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Eu zic sa verifici ce spune bygy si sa verifici temeinic contactele imperfecte, oxizii, slabirile de fire/papuci/suruburi.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Instantaneu, numai de la borne oxidate, care, cand ai pus clestii, le-ai miscat sau ceva a facut sa revina contactul, numai prin racirea probabila a bornei incalzite prin pornire. Instantanei se mai rupe si o legatura intre elementii din interiorul bateriei, si nu-si revine decat daca dai cu ea de pamant.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
daddy_dj |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 2 March 12 ![]() |
mie imi palpaie luminile din bord si farurile la relanti, daca accelerez nu mai palpaie, ce e de facut?
|
--------------------
dacia
1410
2002 berlina
- BC 21 SCU
|
|
ghitza |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
te apuci de reparat alternatoru sau cablu de masa nu face bine contact cu contraaripa stanga
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eventual releul regulator
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kog |
![]()
Post
#13
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
eu am avut releu mecanic si facea figura asta, palpaiau farurile. Dupa ce l-am schimbat a disparut si problema...
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
sebymesteru |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
din pacate asta e problema releelor de incarcare mecanice,care au doar doua pozitii: ON si OFF. Adica ori baga curent,ori nu baga. La cele electronice,incarcarea sta practic permanent conectata,releul variind curentul de excitatie injectat in alternator si prin asta variind incarcarea in functie de cerinte. Problema e ca,exact cum spunea Nelu mai sus,daca bateria e batrana,sau pe duca din varii motive,cu releul mecanic luminile palapaie din cauza conectarii si deconectarii incarcarii in circuit insa chiar daca cel electronic rezolva problema cu palpaitul,va ve-ti trezii la un moment dat ca nu mai aveti curent la pornire deci pana la urma tot la baterie se ajunge...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
serios?
toate releele regulatoare functioneaza asa sau asa daca nu crezi fa urmatorul experiment succes |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
pai si io ce-am zis?
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca te uiti pe aparat la curent continu ai 2 semnificatii , o linie continua si una punctata , adica impulsuri , aparatul face media impulsurilor si o traduce ca tensiune continua , daca vrei sa te convingi poti cupla un osciloscop singuru care poate citi impulsurile
![]() apare si la alea electronice pilpiirea , din cauza ca la ajungerea la tensiunea de prag (14V) tensiunea de iesire nu se itrerupe brusc , ci scade treptat facindu-se 0 la o tensiune mai mare decit cei 14V , alternatorul debitind pina se face 0 pe excitatie si din cauza asta apare acea pilpiire This post has been edited by bygy007: 9 Mar 2012, 19:30 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
Salut
tot asta-i problema si la mine...la rece acul imi este le mijloc, dar dupa ceva timp la relanti imi arata ca nu mai am incarcare....Plus cand accelerez imi creste intensitatea farurilor.(parca asa a spus mai sus dl PH-06-BOA ca nu e voie sa faca asa ceva....) Plus cum am mai spus si intr-un alt topic ca de dimineata pana dupa masa mi s-a descarcat bateria....Dupa ce am incarcat-o tot numai tine decat 2-3 ore. Deci dupa cele spuse mai sus eu suspectez releul . Dar poate sa-mi strice bateria??? Voi ce credeti? Si inca ceva :dupa ce pornesc masina si iau jos borna de pe acumulator cu faza scurta nu se opreste motorul.... ![]() |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pune si tu un aparat de masura pe borne si spune-ne ce indica
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
In legatura cu releul :se potriveste un releu demontat de pe un ARO, sau exista diferente?
|
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
merge orice releu de 12V
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
Salut
astazi mi-am masurat incarcarea si aparatul aratea diverse valori (16,6,18,2)... si mi-a zis baiatul care mi-a masurat ca e mult.... asta mi-a sticat bateria (se aude un shhhhhh dupa ce se opreste motorul, si scoate electrolitul).... Deci evident: trebuie schimbat releul de care sa iau????? |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cauta modelul asta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:44 |