DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Se poate schimba axul de la pompa de apa?, a trebuit sa-l sudez de suportul fuliei

costin11
post 18 Jul 2005, 11:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Salut.

M-am trezit intr-o zi ca fulia de la pompa de apa se invartea pe axul pompei de apa; pe axul pompei este un suport pentru fulie si eu stiu ca e fixat prin presare, ca este o forma conica; solutia intermediara a fost sa dau radiatorul jos si sa sudez suportul pe care se prinde fulia de axul pompei de apa.
Acum vreau sa rezolv problema, si nu stiu daca trebuie sa cumpar toata pompa de apa sau doar axul si suportul pentru fulie? eventual rulementul ...

Multumesc.

This post has been edited by costin11: 18 Jul 2005, 11:20


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 18 Jul 2005, 11:23
Post #2


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Pompa este formata din doua piese. Corpul pompei, prins in suruburi de bloc si capac pompa, care are si axul.prins de corp in 9 suruburi. cumperi capacul si ai terminat povestea in 1-2 ore.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victor23ro
post 18 Jul 2005, 13:04
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 10 May 05
From: Timisoara




ca sa nu mai sudezi mai bine dai o gaura transversala prin suportul fuliei si ax si pui un bolt.... data viitoare schimbi rulmentii , fulia sau axul fara batai de cap......


--------------------
daewoo tico - TM
Sa traiti, ... bine ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 18 Jul 2005, 14:05
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Eu m-am uitat printr-o oferta de piese si era trecut si capac si pompa de apa, si nu stiam care e diferenta intre ele.

Fulia si axul aveau o gaura prin care cred ca era bagat un bolt; cert este ca atunci cand m-am uitat, nu era nici un bolt, si fulia nu mai statea fixa pe ax, se facuse un jos destul de mare, cred ca din cauza ca a scapat boltul si a inceput sa joace pe ax si s-au frecat intre ele.

Deci rezolvarea este cumpararea unu capac de pompa.

Stiti cumva e vreo smecherie la montat capacul?





--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 18 Jul 2005, 14:50
Post #5


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Scoti apa, scoti radiator, desfaci ventilatorul de pe ax (4 soroafe), scoti cele 9 suruburi care tin pompa (cu grija, ca lucri in aluminiu, si pot fi soroafe blocate). Cureti bine suprafetele de conact intre corp si capac (vezi sa nu bagi mizerii in cirucuit...baga o carpa in gaura din bloc) iei capacul, ungi cu strat subtire de vaselina garnitura noua pe ambele parti (pe care o cumperi off course), pui capacul pe masina, pui suruburile, NU strangi tare nici ununu pana nu le-ai pus pe toate atat cat se pot insuruba cu mana, si incepi sa strangi cate putin, pas cu pas fiecare. Daca faci 2-3 ture cred ca e ok. Eu asa am facut. Montezi ventialatorul, radiatorul, bagi apa, dai cheie si te bucuri de masina.....pana pica altceva.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Jul 2005, 17:57
Post #6


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




+la ce zice driverx, ii faci o binemeritata AERISIRE wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 19 Jul 2005, 10:43
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Multumesc.

O sa va dau de stire dupa ce schimb capacul ( cam in 2 sapt).


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 15 Aug 2005, 11:32
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Am schimbat capacul pompei de apa, am pus unul nou, de Scornicesti, si totul merge bine.

Mai am un capac de pompa mai vechi, care huruie, si cred ca e rulmentul, si as vrea sa schimb rulmentul. Stie cineva un service sau un meserias care stie sa depreseze axul, ca sa pot scoate rulentul, si sa puna unul nou acolo?
De preferat in Bucuresti, zona Berceni.

Multumesc.


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 15 Aug 2005, 14:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Nu cred ca se merita sa faci asta. Motivul ar fi urmatorul: la extragerea axului cu rulmetul pentru inlocuirea acestuia trebuie sa scoti si presetupa. La montare, fara o presare buna etansarea va fi deficitara chiar daca treaba asta o faci in atelier. Nu este asa de scump un capac de pompa incat sa se merite osteneala.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 15 Aug 2005, 14:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




He, he si-a rezolvat omu' treaba pina sa postezi tu.....


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 15 Aug 2005, 14:37
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




A inteles bine, eu am schimbat capacul cu unul nou, dar mai am unul mai vechi, si huruie si vreu sa-i schimb rulmentul, sa am un capac bun de rezerva.


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 23 Aug 2005, 19:40
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




incerca sa dai o gaura in dreptul rulmentului cu bormasina,faci un filet si pui acolo un gresor.
recomand asta la orice pompa chiar si noua.lungeste mult viata rulmentului


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logic
post 23 Aug 2005, 20:17
Post #13


Membru cititor


Group: Members
Posts: 32
Joined: 11 April 05
From: Medias.Sibiu




acu vreo 3 luni am schimbat pompa de apa (cu una d'aia buna de uzina) iar astazi am observat ca huruie rulmentul destul de tare. mad.gif
ideea e, ca am urgent de facut cateva sute de km si dupa aceea o sa remediez problema.
ce se poate intampla in cel mai rau caz?



--------------------
Skoda Superb BMW X5 2010
The fact that nobody understands you doesn’t make you an artist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Aug 2005, 21:49
Post #14


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(logic @ 23 Aug 2005, 21:17)
acu vreo 3 luni am schimbat pompa de apa (cu una d'aia buna de uzina) iar astazi am observat ca huruie rulmentul destul de tare. mad.gif
ideea e, ca am urgent de facut cateva sute de km  si dupa aceea o sa remediez problema.
ce se poate intampla in cel mai rau caz?
*



Ca pusca rulmentul -> face joc -> distruge simeringul -> zboara apa in veselie.

Eu zic sa faci treaba inainte de drum. O poti face singur in 2-3 ore


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 24 Aug 2005, 08:53
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




Eu am pus capac de pompa de Scornicesti, 52 RON am dat pe el; mi-a zis vanzatoarea ca in cutia albastra tot de Scornicesti este, numai ca este > 100 RON, ca uzina nu face capac de pompa de apa.
Ca sugestie ( pe care mi-a zis-o tot vanzatoarea) cand cumperi capac, sa se invarta cat mai usor.
Mi-a spus cineva ca capacul se poate da jos fara sa dai jos radiatorul, trebuie doar sa scoti apa din instalatie.
Operatia nu dureaza mult, merita sa o faci inainte de drum.

Succes.


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 24 Aug 2005, 09:27
Post #16


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(costin11 @ 24 Aug 2005, 09:53)
Mi-a spus cineva ca capacul se poate da jos fara sa dai jos radiatorul, trebuie doar sa scoti apa din instalatie.
*


Vreau sa il vad pe maniacul ala cu scule speciale care sa ii incapa intre ventilator si radiator. Mai lasati basmele de la toti odihnitii....in 5-6 minute radiatorul zboara afara, aveti loc mult, puteti vedea bine ce faceti...ca daca la montare puneti gresit garnitura, sau nu ati strans uniform cele 9-10 suruburi.....o sa stati sa visati cum era daca dadeati radiatorul jos.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costin11
post 24 Aug 2005, 09:38
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 21 June 05




driverx, stiu ca ai dreptate, ca eu am facut asa cum mi-ai zis tu, am dat radiatorul jos; intradevar e mult mai bine de lucrat fara radiator; eu am dat si masca din mijloc jos, ca sa vad bine ce fac acolo.


--------------------
Dacia Break 1310 TL - PH-10-CDD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 20:38
Forum Renault