tinichigerie
![]() ![]() ![]() |
tinichigerie
robi_project |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 8 December 11 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1999/berlina
|
|||
tatabobu |
![]()
Post
#2
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Merita doar daca vrei musai masina asta, si nu alta similara. Eu taman am platit 1700 RON pentru schimbat cele 4 usi si un prag, plus vopsit elementele astea.
Daca vrei s-o faci cum trebuie, asteapta-te la un pret mai mare decat ce am platit eu. Daca vrei carpeala, sa nu te astepti sa tina mai mult de un an, si sa nu te astepti sa iasa cum trebuie. This post has been edited by tatabobu: 6 Jan 2012, 11:03 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
recinalcol |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru : Amputat Group: Members Posts: 686 Joined: 19 November 09 ![]() |
Poti discuta cu userul PH-06-BOA.
Este un om de nota 10 si sant sigur ca te poate ajuta cu placere. |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- VS-22-REC
|
|
maho |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu stiu de ce, dar am impresia ca dl. Nelu e f. ocupat, altfel poate i-as face si eu o scurta vizita, cand da caldura
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Tot legat de tinichigerie.... ca sa mai lungim postul, vreau sa stiu daca se mai gasesc acele "pulpe" de la usile din spate (marea problema a daciilor) si ma intereseaza sa nu fie de conex.
Sau, cel mai bine... daca e dl. Nelu pe frecventa si are o sugestie, apelez la inventivitatea dansului ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Se pot face din tabla de 1 "acele pulpe" , vopsite cu grund pe dedesubt (fabrica nu le-a vopsit dupa anii '90), vor tine si dupa picarea taxei, sau a masini. Podul pedalier, il faci din tabla de 1,25 (mai nou 1,2), care e 100 lei o foaie de 2/1,2m , din care faci toata masina. Numai la praguri trebuie de 1,5 si dintr-o foaie faci ori patru praguri, ori doua si doua contrapraguri (daca e nevoie).Daca-ti gasesti un om sanatos, nu din inalta societate, poti sa faci treaba la un pret real, pana-n 2000 lei, si vopsita, daca nu chiar mai putin. Nu cred ca a ajuns asa, si acum cara marfa cu ea, pentru ca este o Dacie papuc:
This post has been edited by PH-06-BOA: 13 Jan 2012, 21:41 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
De la filmuletul de mai sus, am pornit pe firul apei si am dat de altul care mi se pare totalmente genial... super!
pentru mici finisari e chiar foarte bun! This post has been edited by Adrian_Boy: 15 Jan 2012, 12:22 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Betian |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 August 05 ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 15 Jan 2012, 12:22) De la filmuletul de mai sus, am pornit pe firul apei si am dat de altul care mi se pare totalmente genial... super! pentru mici finisari e chiar foarte bun! Da, parca suflai i se zicea, vazusem asa ceva la bunicul meu cand eram mic.Pe vremea aia multi apelau la aceasta metoda.Trebuia sa ai plamani buni insa ![]() Apropo de topic .Nu sunt prea multe cu tinichigerie pe tot forumul "daciaclub".Era bine sa fie detaliate de catre cunoscatori inlocuirea, sau repararea unor elemente de pe Dacia(cu poze/filmulete) etc...Eu sunt in cautarea unui tinichigiu in Bucuresti, care sa nu faca carpeala, sa ai placa sa lucreze la masinile vechi. Daca stiti pe cineva , sa imi spuneti si mie... ![]() |
--------------------
Dacia
1300
- 3-B 5638
|
|
iulica89 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Greu de gasit asa ceva...Cel mai bine cu banii pe care ii dai la un tinichigiu iti cumperi materiale si daca nu ai un aparat de sudura apelezi la cineva pe care il cunosti sa'ti sudeze,dar numai stand linga el ca sa lucreze"mai atent".
Pregatirea pentru vopsire o poti face tu foarte bine,cumperi o cutie de chit,una de fibra(daca o ai mai atinsa),jmilgher de 200 si 800 pentru finisaj,grund,antifon pentru podele si altele care nu'mi vin in minte... La vopsit e un pic mai dificil pentru ca aici trebuie sa apelezi la cineva cu experienta. Masina mea a fost de'a lungul timpului la 3 meseriasi: Primul mi'a "golit'o" de accesoriile utile:scurgerile pentru apa de la parbriz, de sub aripi,diverse chedere,distrus stresinile cromate,schimbat fetele de usi cu unele terminate, a sudat in autogen distrugand si tabla care era buna,vopseaua a fost in bataie de joc jumatate lacuita jumatate nu...Factura desigur ca a fost incarcata... Al doilea era de meserie macelar:genu de om "lasa ca merge si asa, e dacie ce vrei sa iasa ca din fabrica"...Am stat pe capul lui mai tot timpul, l'am lasat sa'mi grunduiasca rama de la parbriz unde sudase doua petice cu autogenul,omu' a scurs jumate de cutie de grund dar nu a mai dat unde i'am zis plus multe alte faze culminand cu o vopsire execrabila ...Factura desigur ca a fost incarcata cu lucruri facute "cu grija si dedicatie" Pe al treilea l'am lasat in pace ,i'am zis ce sa'mi faca la capitolul sudura, i'am dus tot ce a cerut el,desigur ca "a uitat" un suport de cric,2-3 gauri in lonjeronul principal si o usa un pic piscata de rugina(pe care acum a luat'o rau).La capitolul vopsea s'a descurcat bine. Acesta din urma,in schimb, a fost corect la capitolul finante... A...Da si un mecanic la care m'am dus cu franele in urma blocarii lor(situatie de urgenta) de la care m'am intors cu servofrana stricata... Concluziile va apartin. |
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 11 Jan 2012, 10:51) Tot legat de tinichigerie.... ca sa mai lungim postul, vreau sa stiu daca se mai gasesc acele "pulpe" de la usile din spate (marea problema a daciilor) si ma intereseaza sa nu fie de conex. Da, se mai gasesc, am vazut in targ, la Vitan, de uzina, negre. Legat de tinichigerie, si eu sunt la etapa asta, tata a fost tinichigiu si in perioada '90-'00, a reaprat/reconditionat multe Dacii, iar dupa aceea s-a orientat doar la mecanica. Lucra foarte bine, si mie el o sa mi-o faca, are scule, are garaj, l-as intreba daca ar fi interesat sa mai faca masini, dar este un impediment peste care nu multi pot sari. Sudeaza cu autogenul. Legat de tutoriale cu inlocuirea reprelor, intrebati-ma, pentru ca va stau la dispozitie, aici sau pe PM, pentru ca si eu la randul meu sa il intreb pe tata si sa va dau raspunsul. Numai bine tuturor. |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
ionutpostolache2000 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 27 October 09 From: vaslui ![]() |
salut !! Cu tablaria la masina as avea si eu probleme .Vreau sa o sudez pe dedesupt si prin fata la motor , dar vreau sa stiu si eu cu se da prima data dupa ce se sudeaza ,adica etapele preagatirii pentru vopsi si antifonat. Se da cu grund sau cu sprit chit . Mersi
|
--------------------
dacia
brek cl
1995
- vs 36 ang
|
|
iulica89 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Salut!
Dupa ce sudezi cureti cu o perie de sirma, stergi cu diluant sau benzina ,dai cu grund ,dupa aceea cu antifon(iei unul bun ca sa se usuce) si in final dai cu vopsea pe baza de ulei(lucioasa ca sa nu stea apa) sau cel mai bine cu vopsea "lovitura de ciocan". Bafta! This post has been edited by iulica89: 16 Jan 2012, 19:31 |
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
ionutpostolache2000 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 27 October 09 From: vaslui ![]() |
merci mult de ajutor
![]() |
--------------------
dacia
brek cl
1995
- vs 36 ang
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Asa e, dar nici vopseaua auto nu e rea, e mai rezistenta daca ai. O cutie de emaur, e ieftina. Nu amesteca spritchitul in asta. E folosit la acoperirea si controlul suprafetei de la exterior, la pregatitul pentru vopsit. Acopera zgarieturile de la smirghel, crapaturi si ciobituri fine, se usuca repede si se smirgheluieste ca si chitul, in ideea finisarii inainte de vopsire. Deci, e cu totul altceva. Granulatia de 800, mi se pare prea marunta pentru finisare, de unde rezulta asta:
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#15
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Boa am cateva intrebari la tine daca nu te superi, pot reface un lonjeron din inox alimentar? am cateva coli de tabla de 1.5 si as vrea sa imi tai lonjeroanele portiuni unde a fost putin ruginit si doresc sa tai portiunile alea si sa le fac din inox ,totusi cum pot face locasurile alea care erau ,indoiturile ma refer....
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Le poti face foarte usor, si vor iesi si frumos, daca ai un dispozitiv de indoit tabla, Indoi tabla intai in forma de U, apoi marginile laturilor laterale, le indoi catre exterior, la 10mm de la capat. Inchizi profilul creat, cu o banda taiata cat latimea intre ultimile indoituri, ca o talpa. Nu aplici, nu sudezi acea talpa, pana nu indoi (la cald daca n-ai o presa), profilul in forma lunga, dupa forma semilonjeronului, ca eu cred ca semilonjeronul vrei sa-l faci. Nu trebuie sa faci decat o indoitura. Sudura e bine s-o faci tot cu electrod de inox, desi merge si supertit. Ar fi pacat sa se vada puncte de rugina, pe o tabla alba. Atentie la pozitia urechilor pentru bascula, ca acolo e unghiul de fuga (mai in fata sau inapoi) si unghiul de cadere (mai lungi sau mai scurte). Ia-ti repere inainte de demontarea celui vechi, cu cateva distante, pentru a-l pune pe cel nou la fel, mai ales pozitia basculei. Fac si un desen...
Attached thumbnail(s) LONJERON.JPG ( Size: 54.1k ) Number of downloads: 1237 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
rom33o |
![]()
Post
#17
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
am si eu o intrebare,caroseria mea e putreda rau si am achizitionat de la dezmembrari una bunicica bunicica.vreau sa o izolez,ce m-ati sfatui sa curat toata izolatia veche sau sa o izolez peste?
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Zici tu ca-i bunicica, la prima vedere. Daca e un an de peste 90, e si mai grav. Ia-o la rand cu curatatul, si schimba si putregaiurile, ca tot e cheala, daca e. Rugina e foarte greu s-o cureti, daca nu ai un abraziv flexibil, sa se poata modela pe diferitele forme si colturi ale tablelor. Ce te faci unde sunt table suprapuse? Nu vreau sa te descurajez, dar nu se poate perfect, asa ca fa cu ce ai, si cat poti de bine. Unde e tabla putreda, decupeaza si pune petice aftuite electric, cat mai putin suprapuse. Daca nu-ti merge aparatul, spune-mi sa-ti dau ideie ce sa-i faci, sa poti suda si tabla. Prima mana de vopsea sau ce-o fi, s-o dai cu pensula, pentru aderenta mai sigura.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
rom33o |
![]()
Post
#19
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
mersi frumos.am sa o curat cat pot de bine cam am abraziv flexibil.am ceva petece de facut,daca le prind in pop nituri are ceva?
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca nu ai aparat electric, poti si cu nituri, dar si ele oxideaza. De aceea sa le vopsesti bine. Uita-te la carcasa manetei de viteze, ca e de aluminiu. Unele parca-s roase de soareci.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
rom33o |
![]()
Post
#21
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
am si aparat dar ma gandeam ca merge si cu pop nituri.daca ma sfatuiti cum sa aftuies tabla am sa incerc
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru ca-mi imaginez ca ai un aparat facut mai demult, cand se facea caliceste, sa sudezi daca se poate cu electrod de 5, si sa tai cale ferata, fa-i cateva adaptari sa se poata suda la tabla, dupa ce cumperi 1kg de electrozi de 1,6 (10-12 lei /kg). Pe o coada de matura, bobinezi o sarma cu diametrul de 4, pana faci ca un arc, cu aproape 100 de spire, pe care ai sa-l montezi, pe cablul de masa, la capatul unde lucrezi. Faci cate un carlig rasucind spire, din 30 in 30, facand mediane pentru reglaj, legand la masa, carligul care se potriveste amperajului necesar. Cu aceasta rezistenta, scade amperajul, dar se mentine tensiunea, care trebuie sa fie destul de mare, pentru amorsare usoara a arcului electric. Daca si asa e mare, poti sa mai adaugi ceva la acea rezistenta, sau din nichelina de 2, faci una sau doua rezistente asemanatoare cu cea din sarma neagra, pe care le montezi la intrarea in aparat, pentru a reduce curentul de alimentare al aparatului. Spun doua, ca daca le inseriezi si faci la fel mediane intre ele, poti regla usor la care-ti convine. Iata si poze, care ar putea sa-ti spuna ce n-am spus in text. Acolo, deasupra aparatului, asezate asa fumos, sunt diode pentru sudura in curent continuu, la aluminiu, si altele diferite.
Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 341.51k ) Number of downloads: 1170 2.jpg ( Size: 180.42k ) Number of downloads: 1190 3.jpg ( Size: 2.93mb ) Number of downloads: 1146 4.jpg ( Size: 2.84mb ) Number of downloads: 1162 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
rom33o |
![]()
Post
#23
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
am aparat model nou cumparat din magazin.am si unul vechi da ala nu prea il folosesc.cel nou merge pana la 3,25.la ala tot asa procedez?
29 Jan 2012, 17:02: dupa cum imi aratati si spuneti dumneavoastra chiar iese bine. This post has been edited by rom33o: 29 Jan 2012, 17:02 |
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu e important pana la cat merge-n sus, ci in jos. Daca amperajul e mare la 1,6 nu faci treaba. Daca ar fi bun amperajul si e tensiunea mica, iar e rau, ca nu porneste electrodul, nu ia foc, si te apuca dardaiala tinand de tabla. Daca e mic amperajul, nu face aliaj la cele doua piese, electrodul lasand doua puncte separate pe cele doua piese (sudura se raceste cu o linie mai incandescenta la culoare, pe centru, fata de marginile aftului, semn ca n-a prins). Daca e mare amperajul, gaureste (in ideea ca sudorul e destul de bun). Sa reduci amperajul sub limita reglarii din sistemul aparatului, pui pe cablul de masa acea rezistenta din sarma de 4 (sarma neagra, sau fierbeton , daca poti sa-i spui asa).
This post has been edited by PH-06-BOA: 30 Jan 2012, 16:14 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
rom33o |
![]()
Post
#25
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
mersi frumos.de indata ce se mai lasa frigurile astea polare ma apuc de treaba.o sa va spun cum merge.
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
ionutz_87 |
![]()
Post
#26
|
![]() ionutz_87 Group: Members Posts: 1.029 Joined: 21 February 09 From: pantelimon(ilfov)-roman(neamt) ![]() |
am si eu de schimbat 2 table in zona amortizoarelor fata si as vrea sa stiu daca se descentreaza oalele dupa taiere?
Attached thumbnail(s) Fotografie0015.jpg ( Size: 869.75k ) Number of downloads: 316 Fotografie0016.jpg ( Size: 980.16k ) Number of downloads: 285 |
--------------------
RENAULT
CLIO
2003/LB0C5/CLIO
- IF 03 DAP Grand scenic 2004 1.6
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu se descentreaza nimic, ca nu in ele(cele doua table) sta "oala" .
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#28
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Nea Nelu ceva sfaturi pentru alcatuirea unei bobine de soc ne poti da? pentru sudura cu superbazic! merge confectionata pe un stator din tole al unui motor electric de dimensiuni mici?
aparatul de sudura traf debiteaza din secundar in scurt 180A CA si totusi nu amorseaza superbazic de 2.5 in CC nu am incercat sa vad ce zice, puntea e cu diode in genul exemplificat mai sus in poze This post has been edited by ct-03-tvy: 30 Apr 2013, 13:56 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
bostan22 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 21 July 10 ![]() |
Buna ziua la toti colegii si Paste fericit! Ma adresez in special domnului Nelu pe care il admir pt tot ceea ce face dumnealui in materie de tabla.Bineinteles si parerile celorlalti sunt binevenite.
Se da una bucata dacia 1310 l din 1999,alb boreal care necesita schimbate praguri,bucatile alea de la rotile spate(pasaj roata sau cum i-o zice) si daca tot ma apuc de tinichigerie,as dori niste sfaturi in acest domeniu ca sunt cam afon.Am ajuns la concluzia ca daca nu fac eu cu mana mea degeaba investesc bani daca nu investesc suflet.O sa ma zbat din rasputeri sa tin dacia cati mai multi ani pe strazile patriei pt ca aceste masini au ridicat:case,au carat zaibar la tara etc. Astept orice sfat in materie de tinichigerie,vopsele antifon etc. Va multumesc si va doresc Paste fericit! Mentionez ca vreau sa fac astea acasa pentru ca m-am saturat de ,,lasa ba ca merge si asa" scule nu am cine stie ce dar pot imprumuta dar nelamurirea e asta: Pot schimba pragurile fara a mai fi schimbat vreodata? De unde tai,la ce sa fiu atent etc.In rest cred ca ma descurc.Vreau sa-i mai fac si o antifonare ca la carte pt a o proteja cat mai mult de rugina. This post has been edited by bostan22: 1 May 2013, 14:38 |
--------------------
Dacia
1310 L(Zambetul lui Iliescu)
1999/L
- IS-05-KJK Iubesc Dacia si mersul pe jos:))
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Bobina de soc, trebuie facuta pe un miez, cat mai apropiat de cel al aparatului de sudura, si are si cam acelasi numar de spire. Deci, inca un secundar de traf de sudura, cu aceeasi tensiune care o scoate si aparatul in secundar. Se leaga in serie, dupa puntea redresoare. Cine a facut alimentatoare, stie ca, dupa prima filtrare, o rezistenta foarte mica (cativa ohmi)sau o bobina, reducea mult din brumul de retea. Acelasi lucru e si aici. Deci, statorul sa aiba o sectiune cam de 30 cm patrati, sa poata rezista la 2,5 si sarma cam ca a secundarului la traf.
Pragurile le poti taia destul de usor, de la a doua curba, fara sa scoti partea prinsa de stalpi, care nu prea rugineste . Prima indoitura a pragului e cea de sub fata de usa (la nivelul usii), a doua fiind cea de 90 de grade, care urca catre stalpi. Tai cu flexul la 3-4mm de la colt, catre margine, pentru a lasa intaritura , sa nu se onduleze la montarea si sudarea pragului nou. Daca ai "mancata" si verticala, il dai jos tot, din sudurile in puncte, de la cheder, iar la stalpul de la jumate, ocolesti pe langa imbinarea lui cu pragul, urmand ca la montarea celui nou, sa decupezi din el, partea de la stalp. In fata si spate, nu e problema (pentru cine are imaginatie). E bine sa ai un dispozitiv de indoit tabla, pentru ca la lungimea pragului, e pacat sa iasa cu lovituri de ciocan. Sudura o dai in puncte de 10mm, cu distanta intre ele de, 30mm aproximativ. Nu trebuie sa sudezi continuu, de altfel nici nu se procedeaza asa, nicaieri in lume. Numai aici, la un servis, un destept cere sudura continua la petice. Sudura continua, tensioneaza si e si inutila, necesita timp si risipa de orice. Tabla pentru prag, e buna sa fie de 1,5 sau macar 1,2 si, daca n-o vopsesti la interior, tot te tine cel putin 5 ani. Ii dai doua straturi de grund pe interior, si apoi il montezi, urmand sa se arda vopseaua, doar la punctele de sudura. Daca vrei, inainte de a pune capacul din fata, mai faci o periere interioara (cu ceva improvizat), dupa care ori pusverizezi grund, ori teroson. P-afara astupi inbinarile cu teroson, dupa ce polizezi sudurile ce se vad, si ai dat doua straturi de grund. Peste grund, teroson dat cu pistolul, in stropi marunti, face sa astupe toate neregularitatile ramase, dar si imbinarile mai distante. Unde e nevoie de chituit (la aripa spate), sa nu dai cu chit peste grund, ca va pica. Chitul il dai pe tabla curata, polizata putin, sa aiba sgarieturi pentru aderenta chitului, iar chitul cu fibra, sa fie moale , sa se intinda usi sa se lipeasca usor (poti sa-l subtiezi cu putin diluant de vopsea, care si intarzie putin intarirea, mai ales ca-i cald afara).Uite, praguri facute de curand: La aparatul de sudura, pe primar, poti sa pui un montaj cu triac, care sa-ti regleze curentul in secundar, de la zero la maxim, un montaj simplu, cu un triac de 40A care e vre-o 10 lei, sau sa iei placuta cu regulatorul de turatii de la un aspirator (careia ii schimbi triacul), ca cea din poza. Eu am montat doua triace de 40A (dupa ce l-am ars pe primul, cel din poza, care e pus pe o placa metalica de hard). S-a ars odata cu aparaul, dupa ce am sudat cateva ore continuu, cu superbaz de 3,25. Condensatoarele sunt pentru amorsare usoara, la sudura cu aluminiu, si merg minunat la superbaz si supertit. This post has been edited by PH-06-BOA: 2 May 2013, 22:33 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 242.42k ) Number of downloads: 213 2.jpg ( Size: 216.2k ) Number of downloads: 193 3.jpg ( Size: 199.5k ) Number of downloads: 194 4.jpg ( Size: 211.87k ) Number of downloads: 192 5.jpg ( Size: 227.79k ) Number of downloads: 189 6.jpg ( Size: 239.22k ) Number of downloads: 185 7.jpg ( Size: 165.21k ) Number of downloads: 175 regulator_cu_triac.JPG ( Size: 33.81k ) Number of downloads: 141 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:05 |