Problema f ciudata alternator/baterie, need help pls!
![]() ![]() ![]() |
Problema f ciudata alternator/baterie, need help pls!
KTC |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|||
maho |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Poate ar trebui schimbati/curatiti si elementii metalici, altfel degeaba schimbi electrolitul. In final, cred ca se lasa cu alta baterie.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
KTC |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
bateriala e la incarcat, o sa arunc electrolitul, o spal cu apa, o pun la incarcat cu apa distilata de doua ori cu incarcare de 48 ore sa se dizolve cristalele depuse pe placi, dupa care pun electrolit nou. O sa merg sa iau un aparat de masurat concetratia sa fie treaba buna.
Acum nu stiu daca sa desfac si alternatorul, mi s-a parut ca la 140Amp, incarca mai putin decat redresorul din casa, care baga 3.5Amp. |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Intai rezolva partea de incarcaare, verifica releul, diodele si carbunii.Dupa ce rezolvi asta sa incarce 14-4.4v atunci recurgi la reconditionarea bateriei.Bateria cred ca nu tine curentul deoarece nu se incarca suficiet, si e normal ca o baterie incarcata pe jumatate sa reziste mai putin in stand-by decat una incarcata corespunzator.
|
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(KTC @ 23 Jan 2012, 10:48) Pe redresor (incarca 3.5Amp) in 12 ore de incarcat am 12.7. Este posibil ca alternatorul sa-mi incarce 13.5, dar sa nu-mi incarce amperii de care are nevoie bateria? Multumesc anticipat pt oricine se ofera sa-mi dea un raspuns. eu zic sa faci asa , iti iei un densimetru , masori densitatea in fiecare element , cind bateria este incarcata ai 1,26 tii bateria pe redresor pina curentul scade sub 1A si tensiunea la borne ajunge la 15-16V maxim (nu reprezinta o problema depasirea tensiunii de 14,4 atita timp cit e pe redresor) , dup 1 ora de la decuplare masori tensiunea si densitatea , densitatea trebuie sa fie 1,25 - 1,26 in toti elementii si sa fie egala daca incepe sa fiarba repede sub 1 ura (degajare puternica de gaze) o poti duce la schimb cu alta noua verifica si repara alternatoru NU spala cu apa de la chiuveta , strici bateria This post has been edited by bygy007: 23 Jan 2012, 18:14 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
G I M |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Totusi nu e cam mult 80 de mA consum?
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
maxim 50 da la bateria aia merge si mai mult , la mine tot cam atit este si nu am probleme
This post has been edited by bygy007: 23 Jan 2012, 22:46 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Spun si eu acelasi lucru despre spalare si schimbarea lectrolitului, ca degeaba-l faci. Cand ai completat cu apa, ai facut-o in urma evaporarii, nu a varsarii electrolitului. Deci, densitatea ar trebui sa fie buna. Daca placile sunt scuturate, s-a depus moluz pe fund si s-a tasat. Nu se poate inlatura prin spalare. Apoi, scuturate, sunt ca un pom fara frunze. Ce poti sa mai scoti de la el?
Toata lumea face o mare greseala, crezand ca un alternator de 200A, va baga in baterie un curent mai mare. Exemplu, la 14V, pati sa ai si un curent de 200A dar si cativa mA. Daca alternatorul tau e defect, pe masura ce atasezi consumatori, tensiunea la borne va fi cu atat mai mica (daca bateria e descarcata), cu cat mai mari sunt consumatorii, Adica "trag" un curent mai mare din sursa. Deci, curentul nu se produce. Imaginati-va alternatorul invartindu-se la o turatie mare, si la bornele lui sa puneti doar un LED. Masurand curentul prin el, nu o sa gasiti, decat cativa mA, Pune si un motor de la stergator sa zicem, si veti gasi cateva zeci de amperi, daca insisti sa-l franezi putin, ca in final, la bornele libere, curentul sa fie zero, dar tensiunea , de fiecare data e aproape aceeasi, cea de 14V, sa zicem. Deci, faptul ca la borne incarca 13V, se datoreaza alternatorului. Daca bateria avea elementi in scurt, ceea ce insemna o sarcina mare pentru alternator, insemnand un curent mare, s-ar fi incalzit alternatorul, ar fi tras motorul mai in greu la relanti, ar fi fiert bateria, pica diodele. Pentru cine nu-i familiarizat cu notiunea de curent si tensiune, mai fac o comparatie: Pe un furtun (firul), curge un volum de apa (tensiunea), impinsa de o pompa (alternatorul). Cat timp furtunul e liber la capat (fara consumator), pompa nu va intampina prea mare rezistenta, nici furtunul nu se umfla. Daca la capat punem o turbina (consumator), in furtun apare o presiune ( curentul), si daca il astupam ( scurt circuit), explodeaza furtunul (se inroseste firul). Pentru a determina si ce element ar fi defect (intrerupt sau in scurt), cu ajutorul unui bec de 2,2v sau un LED, testati fiecare element in parte si comparati-i, prin introducerea unui fir intr-o celula si celalalt, in urmatoarea. Nu e corect sa se introduca alte metale in electrolit, dar cand nu ai altceva (fir de plumb, cositor), mai calci pe regula. Bygi, corecteaza ce-i gresit, sau altcineva. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
KTC |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Un mic Up-date, am cumparat 3L electrolit, 5 L apa distilata dar nu am gasit un densimetru si am lasat-o asa deocamdata.
Am bagat-o la incarcat 16 ore dupa care am montat-o pe masina, in casa a ajuns la 15V cu redresorul, scotea bule f usor, fara redresor 13.57 cand am pus-o pe masina 12.83. Ma asteptam sa tina macar 2 saptamani. 24.01 - 12.83V 27.01 - 12.23 30.01 - 12.08 This post has been edited by KTC: 31 Jan 2012, 12:41 |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai mai mers cu masina? , e suficient sa ai un element nasol (ala care are concentratia mica verificabil cu un densimetru) si sa dea rateuri bateria
This post has been edited by bygy007: 31 Jan 2012, 14:00 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
KTC |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Nu am mers cu masina, de 1 luna sta nemiscata, o scot cand e uscat si frumos afara. O sa caut sa cumpar un densimetru. Pana la urma cred ca duc si alternatorul la o revizie completa.
This post has been edited by KTC: 31 Jan 2012, 15:05 |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Tensiunea buna (dar la tine nu e) o poti gasi si dupa 5 ani (exagerat, ca sa pricepi), numai ca atunci cand vei lega un consumator cat de mic, vei gasi cu atat mai putini volti, cu cat consumatorul e mai mare. Am mai zis intr-un post, sa faceti din sarma de 3mm in diametru, o rezistenta bobinata pe o coada de matura (ca un arc), cu vre-o 35 de spire, care poate constitui un sunt de 100A, cam cat poate lua electromotorul la pornire. Puneti aparatul de masura pe bornele bateriei, si pentru scurt timp puneti suntul intre borne, paralel cu aparatul. Nu trebuie sa va impacientati, ca nu se intampla nimic, doar sarma se va incalzi daca o tineti mult, dar va fi si eroare la masurat, tensiunea crescand. In momentul cand puneti suntul, tensiunea aratata de aparat, la o baterie buna nu scade sub 11,5V. Cu cat mai putin, cu atat e mai descarcata, sau daca a fost pana atunci pe redresor (sau pe masina), ori incarcata prost, ori bateria proasta. Completare doar cu apa, daca s-a evaporat de caldura (sau incarcare mare), sau electrolit daca s-a varsat, determinand concentratia corecta. Dupa completarea cu apa, numai dupa ce s-a incarcat se masoara concentratia. Nu va asteptati, ca pe gerul asta, bateria sa invarta ca rajnita de cafea (mai ales cu ulei gros), stiind ca la zero grade are juma' de capacitate iar la minus 20 , doar un sfert. Tensiunea cand e incarcata, e in jur de 13,2V (2,2V/element). Mai adagati ceva...
This post has been edited by PH-06-BOA: 31 Jan 2012, 21:09 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
KTC |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Un mic update, am spalat, si schimbat eletrolitul din baterie. Dupa 7 zile de stat pe masina cu alarma pusa mai avea 12.2V (cred ca e bine pt temperaturile astea). Am dat o cheie a mers 30min, masurat la 5min dupa ce am oprit motorul 13.4V si era stabil. Acum 7 zile cand am pus-o pe masina avea tot 13.2-13.4 incarcata pe redresor. S-a intamplat ceva cu ea de a ajuns super baterie?
![]() This post has been edited by KTC: 19 Feb 2012, 17:41 |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
dgdgaby |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 27 February 08 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o problema cu 2 baterii
au cate un element intrerupt fiecare am spalat una din ele cu dusu am scos mizerie din ea am bagat apa distilata si acum e la incarcat dar vad ca acel element nu sia dat inca drumu si nu inteleg dc? am masurat elemntu ala cand avea electrolit in ea si densitatea era mica rau de tot ce pot sa mai fac? aceasta baterie a fost incarcata si avea 12,5v dupa cateva zile de cand am lasara a picat celula |
--------------------
Dacia
1310 TX
1989
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.465 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
dgdgaby |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 27 February 08 From: Bucuresti ![]() |
electrolitu e intrun bidon la decantat
bateria are acum numai apa distilata si am puso la incarcat dar 5 elementi fierb si unul nimic ce are oare si ce sai fac? ca in momentul in care a picat un element bateria statea in casa incarcata |
--------------------
Dacia
1310 TX
1989
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
aia care fierb eu zic ca sint dusi ala care nu face nimic e bun
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dgdgaby |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 27 February 08 From: Bucuresti ![]() |
la 14 volti 5 elementi fierb si unu nu(densitatea lui este foarte mica) deci eu trag concluzie ca e in scurt elementul asta si deaia nu merge
|
--------------------
Dacia
1310 TX
1989
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:17 |