Forta si viteza
![]() ![]() ![]() |
Forta si viteza
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
![]()
Post
#2
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
:?:
Daca esti in a 5-a la 60-70 si vrei sa-l depasesti "in scurt" nu vei reusi cu nici o masina fie ea M5, X5, RS6 .... Nici tuning-ul nu te ajuta. Tu vrei sa rupa asfaltul la 2000 de rot/min.????????????? |
-------------------- |
|
Bogdan.spd |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Am mers cu DSN si cu Dacia 1310. Treaba este ca Dacia 1310 mi se pare ca accelereaza mult mai bine. Cu DSN pur si simplu ma chinui sa depasesc pe unul care merge cu 60-70 hm/h; pot sa apas pedala de acceleratie pana la fund, ca masina tot cum vrea ea merge... Mi se pare un pic frustrant.
De ce se intampla asta? Ar ajuta un tunning? Cred ca este doar o impresie pe care ti-o induce faptul ca zgomotul pe care il produce o Dacia 1310, in timp ce accelerezi, creste muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult mai repede decat la DSN. :wink: |
-------------------- |
|
alex |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
La carte scrie sa nu te astepti la performante pana la 3000km. Am observat si eu ca nu prea se duce (schimbat a treia din a patra si apasata acceleratia la fund) dar nu are decat 250km
|
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
QUOTE Daca esti in a 5-a la 60-70 si vrei sa-l depasesti \"in scurt\" Eram cu a patra, cum sa dau a cincea la 60 kmph... am si eu o oarece experienta de 6 ani aproape! QUOTE Cred ca este doar o impresie pe care ti-o induce faptul ca zgomotul pe care il produce o Dacia 1310 M-am gandit si eu la treaba asta, dar totusi parca se simte in scaun ca trage mai bine 1310 (fara injectie) decat DSN. Si sunt mai sigur pe mine cand fac o depasire cu 1310 decat cu DSN. Atunci cand apesi pedala klumea, la DSN doar se ambaleaza motorul, nu neaparat creste si viteza. |
-------------------- |
|
costins |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 6 July 02 From: Tulcea ![]() |
eu am condus d1300 22 de ani iar de o luna dsn. nu poate fi adevarat. poate e o impresie datorata zgomotului diferit produs de motor. dsn chiar are 75 de cai si reprize incomparabile. s-ar putea benzina sa fi fost foarte proasta. am observat diferente notabile intre europremium si premium fara plumb.
|
-------------------- |
|
dragOn |
![]()
Post
#7
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Sicer, m-am dat cu o DSN, la 1, m-a, facut, la 2, am facut-o, la 3 se apropia de mine, deci la DSN ii ia ceva sa ia viteza, dar dupa aceia nu se mai compara! Dacia 1325, 1,6l carburatie!
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
DSN merge mai turata. Ca sa ai demaraj bun, trebuie sa schimbi la cca 4000 rpm astfel incat in treapta superioara turatia sa nu scada sub cuplul maxim 2800 rpm. Acceleratia nici nu trebuie data la blana (nici la cele cu carburator nu are efect la demaraj). Eu cel putin nu depasesc jumatatea cursei. O singura data am depasit cu ea la blana un tir intr-a 3-a si am ajuns aproape de 5,000 rpm.
La 60 in a 4-a abia are ceva peste 2,000 rpm deci... Cel putin in oras, foarte, foarte rar apuc sa schimb a 4-a |
-------------------- |
|
alex |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
Hai sa va zic cum schimb eu si va astept pe voi, cei cu SN (nu aia cu alte masini
![]() cu 1 merg (se merge) foarte putin si nu am fost atent cat prinde din a doua in a treia schimb la ~40 Km/h din a treia in a patra schimb la ~60 Km/h a cincea o schimb numai afara si dupa ureche (pe la 90km/h) La 40 si 60 turatia este ceva in genul 2800-2900 atica punctul unde este cuplul maxim. Nu stiu daca e bine, daca e rau, daca are vreun efect dar stiu ca si cand am facut scoala de soferi aveam tendinta sa schimb la turatie un pic mai mare decat mergeau ceilalti. |
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Sint de parere ca schimbi bine vitezele si ca folosesti motorul mai turat la mersul in oras. Cred ca folosesti si foarte eficient frina de motor (de fapt variezi viteza masini din acceleratie si nu din pedala de frina) si astfel nu omori placutele (& discurile) de frina. Cred de asemenea ca schimbi mereu vitezele ceea ce nu e rau deloc. Nu te feri sa lasi relativ brusc pedala de ambreiaj la schimbarea vitezelor cu conditia ca turatiile platanelor ambreiajului sa coincida (sau putin >< daca accelerezi sau decelerezi). Astfel te tine si ambreiajul. Bafta!
|
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Din pacate, am tendinta sa subturez motorul, adica sa schimb la 2000 de ture. Dar in general nu ma tine mult, ca ma enervez pe cate unul din trafic si o iau mai sportiv, cand merg cu a 2-a pana pe la 40-50 km/h. In oras mai depasesc 50-ul legal, pana la 60 nu cred sa ai probleme, iar pana la 70 scapi cu o amenda (inca nu am patit-o, oricum vreau sa-mi pun detector de radar).
In legatura cu turatia de cuplu maxim: daca tu mergi constant la 2800 rpm, motorul nu dezvolta cuplu maxim. Cuplul maxim il are cand accelerezi la maxim. Cuplul asta este forta ori bratul fortei. Bratul fortei il afli din diametrul rotii, multiplicat cu un factor dat de raportul de multiplicare al transmisiei (deci depinde de viteza in care te afli). Din cuplu supra bratul obtinut, afli forta aplicata de roti asupra asfaltului (evident intervin si pierderi...). E logic, sa mergi cu o viteza constanta de 50-60 km/h, ai nevoie de forta mica, dar sa accelerezi, ai nevoie de o forta mare, deci aici este bun cuplul maxim. Consumul este totusi legat de turatia de cuplu maxim (zicea cristidb pe celalalt forum - all credits to him): daca o turatie cu cuplu maxim mai mic de 80% din valoarea maxima posibila, nu are randament bun motorul. Totusi, nu stiu daca mergi intr-a 4-a constant daca nu ai consum mai mic (poate omori mai repede motorul, nu stiu ce sa zic - sper sa se mai discute si sa se lamureasca si asta). Cat despre demaraj puternic, se schimba viteza cand nu mai poate motorul sa se tureze mai mult, clar! Daca calculezi forta la roti cu cuplul si rapoartele de multiplicare (am facut eu asta, na!), rezulta ca totdeauna intr-o treapta inferioara ai demaraj mai bun, cu conditia sa nu ajungi la limitarea de turatie. Evident, daca ai mila de el nu conduci de fiecare data pana la 5500 rpm. Eu daca am 45-50 in oras si vreau sa depasesc, dau eviden a 2-a si fuge! Ok, cred ca v-am plictisit cu asa un mesaj... Nu? :wink: |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
LProdan |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara ![]() |
Salut Sergiule,
1. De unde si cu cit iti pui detector de radar? Vreau si eu dar inca sint in faza de documentare. Cerintele ar fi pret rezonabil si afisaj standalone, ma gindesc sa-i pun afisajul in scrumiera. Nu de alta dar n-am chef sa dau nici macar _un_ motiv de hiriiala cu politaii sau oricine altcineva. Vreau discretie si eficienta. 2. Despre consumul la viteze diferite e cam greu sa tragi o concluzie. Asta fiindca ai avea nevoie de curbele de cuplu si putere si apoi de ceva calcule din care vei vedea ca iti lipsesc exact pierderile din transmisie. Singura solutie ar fi niste grafice de la Pitesti (stiu sigur ca aia de acolo cunosc consumurile instantanee) sau punerea masinii pe un rolling road -> chestie din cite stiu eu imposibila la noi in tara. Daca mergi in Germania cu masina, se rezolva lejer ![]() Una peste alta si eu imi cam subturez masina dar evit asta pina motorul nu s-a incalzit. Consumul mi l-am facut chiar cu citeva zile in urma, mi-a iesit 10litri la 125km. Exceptind eroarea din momentul alimentarii cu benzina, eu zic ca 8% e foarte rezonabil pe vremea asta. |
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Salut! Uite, a citit cineva topicul asta, eu uitasem de mult ce am scris acolo.
La 1. am renuntat deocamdata. Problema este in finante, am cu totul alte planuri. Sper ca va fi candva si asta in plan (adica un detector de radar). 2. Pentru consum, cred ca daca ar exista un fel de "drivere" de SupeRNova si am avea acces la laptopul ala de la AutoCARdo, am putea face noi orice grafic. Adica sa nu fii legat de aplicatia lor, ci sa avem hard-ul si soft-ul necesare pentru citirea parametrilor de functionare ai motorului. Cert e ca ala iti poate afisa consumul instantaneu. Si daca ai viteza sau turatia si consumul, poti sa faci ce grafice vrei, in cate dimensiuni vrei (cu interpolari probabil). Eu ma gandeam ca pentru problema masinii mele ar trebui facuta variatia turatiei in timp cu accelerare puternica, comparativ cu o alta masina, sa vada aia la service ca ceva nu e ok. De aici rezulta cuplu, putere, ce vrei (adica ce am nevoie sa le arat la baieti). |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
QUOTE(\"Tigrutzu\") Am mers cu DSN si cu Dacia 1310. Treaba este ca Dacia 1310 mi se pare ca accelereaza mult mai bine. Cu DSN pur si simplu ma chinui sa depasesc pe unul care merge cu 60-70 hm/h; pot sa apas pedala de acceleratie pana la fund, ca masina tot cum vrea ea merge... Mi se pare un pic frustrant.
De ce se intampla asta? Ar ajuta un tunning? Cred ca nu ai condus o supernova . sau probabil ca mergea in 3 pistoane . Nu numai ca are 15 cai in plus , cutia de viteze are niste reprize fantastice . S-a mai discutat asta odata si nu cred ca exista Dacie 1310 nemodificata sa mearga mai bine decat DSN . Zicea cineva mai sus ca poate te-a furat zgomotul ..... Motorul de la 1310 se chinuie pur si simplu. Nu stiu daca ai vazut sau auzit cutia de viteze este cea de la Laguna II iar acelasi motor pe clio are viteza maxima data de constuctor 170 km /ora . Cuplu la o berlina 1310 Li este de 97/3500 iar la Supernova 114/2800 . Sa ne linistim .... |
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#15
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE In legatura cu turatia de cuplu maxim: daca tu mergi constant la 2800 rpm, motorul nu dezvolta cuplu maxim. Cuplul maxim il are cand accelerezi la maxim. Cuplul asta este forta ori bratul fortei. Bratul fortei il afli din diametrul rotii, multiplicat cu un factor dat de raportul de multiplicare al transmisiei (deci depinde de viteza in care te afli). Din cuplu supra bratul obtinut, afli forta aplicata de roti asupra asfaltului (evident intervin si pierderi...). xxscorp, cuplul motor nu are nici o legatura cu rotile si transmisia. Ceea ce zici tu acolo ar trebui sa fie un cuplu al masini in functie de multe variabile: dimensiunea rotilor, treapta de viteza. Dupa cum spune si numele cuplul motor este cuplul pe care motorul in are la iesirea axului cotit spre cutia de viteze. Este foarte adevarat, cuplul este forta ori bratul. Dar bratul nu este jumatate din diametrul rotii. Bratul este distanta de la centrul axului cotit la centrul locului unde se prinde biela pe ax. Astfel se explica de ce o masina pe motorina are cuplul motor mai mare. Puterea calorica a motorinei este mai mare decat a benzinei, de unde rezulta o forta mai mare datorata exploziei combustibilului. Si daca vei inmulti forta cu care impinge explozia pistonul in jos, o inmultesti cu bratul fortei care difera de la masina la masina, de la motorina la benzina. Cum si bratul asta variaza din cauza rotatiei axului cotit si este maxim numai intr-o anumita pozitie pentru fiecare cilindru, cuplul maxim se obtine cand tratia motorului creaza secventa cea mai potrivita pentru a maximiza momentul creat de fiecare piston. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#16
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
:roll: cam asa imi faceau ochii in cap cand am citit postul tau...
![]() hai , ca nu esti de geaba la poli... pe mine unu m-ai bagat in ceata... adica am inteles ce si cum, dar totusi un pic mai pe larg domn prof ![]() |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
LProdan |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara ![]() |
Auzi Sergiule, daca cunosti pe cineva la AutoCardo eu as fi mare fan de niste demonstratii/minareli cu laptop-ul ala al lor, pe masina mea. Eu nu cunosc mai pe nimeni acolo, ca sa fiu mai precis am un fost coleg de facultate acolo dar se ocupa de calculatoarele lor si nu stiu cit de bine ii cunoaste pe aia care au cheia de la laptop, precis sint foarte secretosi.
Una peste alta, am si un student in III care si-a facut o Nova de raliu si are diverse posibilitati direct la Pitesti. Cine stie, poate reusesc prin primavara o excursie de documentare acolo. |
-------------------- |
|
bondoo7 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
:oops: dom' profe' Vasilescu cred ca vorbeai de vibrochen(axul motor care transmite puterea la transmisie) nu de axul cu came (care comanda supapele) :oops: :oops: :oops:
|
--------------------
dacia
supernova confort
|
|
AlexV |
![]()
Post
#19
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
boondo7. Prima oara cand m-am referit la acel ax am scris ax cotit (din cate stiu eu e corect) si pe urma , referindu-ma tot la ala am scris ax cu came. Greseala mea. Acum am corectat came cu cotit.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0
|
|
AlexV |
![]()
Post
#20
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Asa e bine? Daca nu zi-mi sa modific. Nu ma prea pricep la termeni ale pieselor auto, abea acum le invat si eu. Usor usor. Sunt doar :idea: electrician :idea: auto nu mecanic auto.
Numai bine. :oops: |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0
|
|
bondoo7 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
ok dom' profe' si nu te supara pe mine, eu am vrut sa nu se creeze oarece comfuzii...
|
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
AlexV |
![]()
Post
#22
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Cum sa ma supar tocmai eu :oops: care am scris gresit. Merci pentru atentionare. Este chiar binevenita, pentru ca eram destul de obosit
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Am ajuns la concluzia ca DSN-urile sunt ca ceasurile Swatch : nu gasesti 2 identice ! Eu pot sa zic ca am un stil de condus destul de sportiv si nu ma dau inlaturi de la intreceri cu masini comparative ca performanta : Daewoo, Ford, Skoda, VW ....(mentionez---din aceeasi clasa). O frig pe unde apuc si in orice "pozitie" si nu odata mi s-a intamplat sa trebuiasca sa ma tin de volan ca altfel ma infundam in scaun.
Eu cred ca persoanele din spatele volanului sa impart in 2 mari categorii : conducatori auto si soferi. N-ati vazut ca si astia de la Pol. Rutiera asa incep orice raport catre populatie...."Stimati conducatori auto .... ". De ex. nevasta-mea este conducatoare auto pt. ca a iesit pe gheata asta acu' vreo 2 saptamani si a bagat masina intr-un stalp de trecere de pietoni in Mamaia. Deci acuma nu mai am nici un stil de condus ca nu mai am ce ! Da' o sa se repare ea.... ![]() |
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Nu stiu ce are browserul meu de nu-mi da toate posturile... Am scapat pe aici niste discutii interesante.
Deci, mai intai pentru Luci: ii cunosc pe cei de la AutoCARdo, dar cred ca nu prea ma mai arat eu acolo, dupa ce au chemat pentru mine expertul de la Pitesti doar sa-mi spuna ca masina mea merge cum trebuie (cand eu stiu sigur ca are momente in care nu merge cum trebuie!). Nu sunt foarte secretosi cu laptopul, dar in afara de niste temperaturi, presiuni si ceva factori de corectie, compensare etc. nu vezi mare lucru cu el. Pentru Alex Vasilescu: Cred ca pot sa spun asa: cuplul motor are legatura directa cu rotile si transmisia. Daca iti decuplezi motorul de roti si transmisie, nu o sa mai aiba legatura, evident! Dar mai merge masina? Pai unde se transmite cuplul ala daca nu transmisiei, si pe urma rotilor? Intr-adevar, cuplul este dezvoltat de motor. Ai zis bine aici. Dar nu trebuie privite lucrurile unilateral. Acel cuplu nu dispare la iesirea din motor, nu se transforma in altceva etc. Din cate stiu eu, ca sa calculezi acceleratia unui sistem, se va aplica urm. formula: a=F/m. Unde m e clar, iar F este rezultanta tuturor fortelor care actioneaza asupra masinii. Pentru simplificare, am ignorat fortele de frecare de rostogolire si rezistenta aerului. Deci luam in calcul forta aplicata de roata asupra asfaltului (nu e motor cu reactie, nu?). Ori aceasta forta se obtine din cuplul aplicat rotii. Cuplul este totdeauna forta ori bratul fortei, deci eu zic ca se aplica si aici. Cuplul aplicat nu este cel de iesire din motor. Pentru ca trece prin cutia de viteze... See my point? Daca tot nu crezi, atunci argumentez altfel: pe masinile cu cutie automata exista un cuplaj fluid (cu ulei) numit torque converter. Treaba lui este sa poti tine masina oprita chiar daca este in viteza, printr-o actionare usoara a franei. Cuplajul este foarte redus in acest caz. In momentul in care vrei sa pleci, accelerezi iar o pompa va mari presiunea uleiului in cutia aia (sau debitul sau ce) si cuplajul va fi mai strans. Aceasta componenta este invinovatita si de performantele mai reduse ale transmisiilor automate (pentru ca apar pierderi in ea). Nu cred ca numele contine degeaba cuvantul torque. Deci e clar ca se transmite cuplul de la iesirea din motor mai departe. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
AlexV |
![]()
Post
#25
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Ceea ce ai spus tu nu a contrazis ceea cea am zis eu mai cu nimic dar tu vorbesti despte altceva. Normal ca momentul creat de motor trebuie transferat rotilor. Altfel nu merge masina. Dar transmisia nu are legatura cu cuplul motor. Poate sa fie ea automata sau manuala. Cuplul motor e dat ca atare si apoi se specifica tipul cutiei si raportul ei de transmisie. Asta ajunge la roti. Poti sa pui ce cutie vrei pe masina, cuplul tot ala ramane.
Normal ca trece prin cutie dar nu are legatura cu ea. Asa poti spune ca are legatura si cu pamantul care se roteste si el si masina se deplaseaza pe el. Chestia aia care se cheama torque converter este simplu un ambreiaj vascos, iar vascozitatea se modifica prin pompa aia. Exista si diferentiale care functioneaza pe principiul vascos. De ce contine torque in denumire. Simplu pentru ca ambreiaj mecanic in engleza se cheama clutch. Clutch este ceva care se misca si se atinge de altceva, mecanic. E nu poti sa spui clutch la ambreiaj vascos ca nu are nimic care sa se miste sa se prinda de altceva. Deci nu exista cuplaj mai strans sau mai larg. Un set de discuri antreneaza prin intermediul unui lichid un alt set de discuri. (nu stiu exact cum se modifica vascozitatea la o masina cu cutie automata, dar daca tu ai precizat ca exista o pompa care impinge lichid, iar lichidul nu se comprima, banuiesc ca nu prea e lichid intre discuri si pompa baga lichid.just a guess. diferentialul nu foloseste asa ceva ca acolo turatia face toata treaba.) ex. Diferential se cheama si unu si altu ca e denumirea principiului nu al mecanismului. Un alt exemplu e heat converter folosit in instalati termice. nu face altceva decat sa treaca energia termica de le un circuit la altu. De ce e converter si nu e exchanger. Ca nu transforma energia in altceva? Asta nu stiu sa iti spun si sunt in bransa respectiva. Aici te intreb eu, torque converter de ce contine converter ca transfera un moment nu il transforma?????(eu zic ca asa a vrut ala care l-a denumit) Daca tu vrei, la capatul planetarei este un moment. normal. dar nu este momentul motorului. Acesta se transfera la roti normal. Nu am inteles ce ai vrut sa imi spui cu principiul fundamental al dinamici??? |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
AlexV |
![]()
Post
#26
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
gata. stiu.
Am aflat cum functioneaza ambreiajul de la cutia automata. Nu e ca diferentialul vascos deoarece nu prea conteaza turatia. Dar intr-un fel principiul e acelasi. Adica sunt doar doua discuri cu tot felu de aripioare si ca sa debreieze se scoate din lichidul din ambreiaj, sau ca masina sa plece se introduce mai mult lichid. banuiala mea a fost corecta. Cand apesi pe frana cum ai zis si tu pompa scoate din lichid si cand apesi pe acceleratie se introduce lichid. P.S. Daca are cineva o masina cu cutie automata sa apese cu un picior tare frana si cu un picior acceleratia. masina nu ar trebui sa plece de pe loc si sa se tureze motorul. Daca e asa spuneti-mi si mei va rog. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#27
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Hola !!
![]() Uita-te putin aici : http://auto.howstuffworks.com/automatic-tr...ransmission.htm Sa imi spui parerea ![]() Bafta!!! |
--------------------
.
.
.
|
|
AlexV |
![]()
Post
#28
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
deci am zis corect,nu?
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
[/quote]Puterea calorica a motorinei este mai mare decat a benzinei.[/quote]
In primul rand se cheama "putere calorifica inferioara" si in al doilea rand e mai mare la benzina decat la motorina, pacura, GPL, etc. ! |
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#30
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
daca e asa atunci da valorile pentru benzina motorina si gpl, si explicatia pentru cuplul crescut al motoarelor diesel.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 12:35 |