Fum albastru la motor
![]() ![]() ![]() |
Fum albastru la motor
lula_canci |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|||
Lucian MC |
![]()
Post
#2
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Motor pe duca care sigur nu o sa faca 200 km neintrerupt.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
lula_canci |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
Asta poate sa spuna si fratele de 6 ani a prietenei mele.
Ideea e cam ce ar putea sa fie, ceva anume, gen: bloc motor fisurat, segmenti sparti de tot nu doar uzati, pistoane indoite, ceva, orice, nu ca e motorul pe duca. |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
ciuca2 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 June 11 ![]() |
QUOTE(lula_canci @ 16 May 2012, 16:36) Asta poate sa spuna si fratele de 6 ani a prietenei mele. Ideea e cam ce ar putea sa fie, ceva anume, gen: bloc motor fisurat, segmenti sparti de tot nu doar uzati, pistoane indoite, ceva, orice, nu ca e motorul pe duca. Nustiu ce sa zic. Si la mine se mai aude din cand in cand sunetul acela ca si cum ar fierbe apa pe undeva. Dar eu nu am probleme,merge motoru bine. Probabil e vreo garnitura care scapa presiune pe undeva. |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
maho |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.235 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Poate garnitura de chiulasa arsa/ciupita/slabita, si-ti scapa ulei pe galerie. Desi, daca fumul e albastru, as inclina sa zic ca-i fum de lichid de racire, nu de ulei...
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
panter1 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(maho @ 16 May 2012, 18:27) Poate garnitura de chiulasa arsa/ciupita/slabita, si-ti scapa ulei pe galerie. Desi, daca fumul e albastru, as inclina sa zic ca-i fum de lichid de racire, nu de ulei... fumul de lichid e de fapt un abur alb, se ridica si temeratura apei ca nu mai raceste bine, dispare antigelul din borcan, sau are reprize ba umple borcanul, ba il goleste, ies bule in el.. iar fumul albastru e strict de ulei.. cel negru fiind de amestec bogat de benzina cel de ulei poate fi si de la semeringurile supapelor, asta in cazul cel mai fericit, iar in alt caz mai rau poate fi uzura segmentilor si/sau a pistoanelor parerea mea This post has been edited by panter1: 16 May 2012, 20:05 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
lula_canci |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
Mi-a spus cineva ca ar fi blocat termostatul. Asta o fi?
Azi, inainte sa plec de acasa m-am uitat si nu mai aveam apa in borcan decat pe fund, si i-am bagat. |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
panter1 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(lula_canci @ 16 May 2012, 19:54) Mi-a spus cineva ca ar fi blocat termostatul. Asta o fi? Azi, inainte sa plec de acasa m-am uitat si nu mai aveam apa in borcan decat pe fund, si i-am bagat. omule dar nu pricepi o iota la ce se intampla acolo, nu mai mergi cu masina aia pana cand nu faci cum ti-am scris mai jos.. daca nu vrei sa omori de tot motorul ala... scuze ca vorbesc asa dar astea sunt lucruri esentiale la orice masina sa ai grija de apa, ulei, lichid de frana.. poate fi in joc chiar siguranta ta si a celorlalti din trafic!! baga apa in borcan, ridica borcanul sus cat iti ajunge furtunul borcanului, ambaleaza motorul si ar trebui sa se mai goleasca apa din borcan.. cand se goleste mai completeaza caci inseamna ca ai aer pe instalatie, iar tu asta si faci de fapt. .aerisesti instalatia. Desfileteaza putin cat sa curga apa din stutul acela in forma de T (vezi ca intra in el 3 furtune e vizibil langa radiator) si lasa sa curga niste apa sa se aeriseasca si acolo pana curge apa constant fara intreruperi, mai turezi, apoi il strangi, mai ai stutul de pe furtunul care intra in masina si sa sa ai caldura pornita.. lasi sa iasa apa pana curge si acolo fara bule de aer.. apoi le strangi.. si cand vezi ca nu mai scade apa din borcan.. inseamna ca e ok aerisita.. si poti sai mai apesi pe furtunul acela gros din cand in cand caci si acolo se aduna aer.. toate astea cu motorul pornit dupa ce termini operatiunea de aerisire te uiti la bord, vezi ca ai un ac indicator de temperatura apa(sper sa fie functional si sa se miste).. sa nu se ridice mai sus de 3 linii.. caci daca se ridica abia atunci poti spune ca e termostatul blocat pe inchis, este posibil sa se aprinda si un bec la bord(daca nu e ars) la un moment dat sa anunte temperatura mare... Daca se ridica acul inseamna ca e Termostatul si o sa iti fiarba motorul.. Termostatul se afla in furtunul acela mare si gros care iese din radiator iar tu il desfaci pe partea dinspre motor sa ajungi la el, cumpara un termostat de 89 de grade, desfa furtunul ala slabind colierele cu o surubelnita sau patent si pune un termostat nou in pozitia cu stutul in jos spre pompa de apa.. apoi bagi furtunul strangi colierele din nou cat sa nu scape apa.. si mai aerisesti odata cu procedura de mai sus.. si a.. pana pornesti motorul sa aerisesti apesi pe furtunul acela gros sa impinga aerul spre radiator, e important cand apesi pe el o sa auzi bolborosind in borcan, cam asta ar fi.. succes.. This post has been edited by panter1: 16 May 2012, 21:00 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
r3d |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
termostat de 89 grade io zic ca e prea mare.personal la motoru de dacie am observat ca merge cel mai bine cel de 83grade vara si iarna poti sa mergi cu cel de 86.sa ai un pic mai multa caldura in masina.pa caldurile astea io zic ca iti tine prea cald motoru cel de peste 86.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
lula_canci |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
Mersi panter1. Azi cand am vazut ca fumega m-am intors acasa, nici nu m-am mai dus unde aveam treaba.
|
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
panter1 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cu placere, revino cu detalii
|
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
maho |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.235 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(panter1 @ 16 May 2012, 21:29) Eu cred ca tu n-ai inteles: QUOTE(panter1 @ 16 May 2012, 20:48) fumul de lichid e de fapt un abur alb, se ridica si temeratura apei ca nu mai raceste bine, dispare antigelul din borcan, sau are reprize ba umple borcanul, ba il goleste, ies bule in el.. iar fumul albastru e strict de ulei.. cel negru fiind de amestec bogat de benzina.. cel de ulei poate fi si de la semeringurile supapelor, asta in cazul cel mai fericit, iar in alt caz mai rau poate fi uzura segmentilor si/sau a pistoanelor parerea mea El vorbeste de fum pe langa motor, nu pe evacuare, ce treaba are amestecul bogat ? QUOTE(lula_canci @ 16 May 2012, 16:28) .. am ridicat capota si se auzea un zgomot ca si cum ar fierbe apa intro oala. In borcan era OK apa, in rest, totul fierbinte. Si din dreptul motorului, de pe margini asa, nu se vedea prea bine, mai mult de pe partea cu carburatorul, fumega destul de tare, un fum albastru-negru. Iar apoi omul confirma ca QUOTE lula_canci Posted Yesterday, 20:54 .. Azi, inainte sa plec de acasa m-am uitat si nu mai aveam apa in borcan decat pe fund, si i-am bagat. Deci cum e, cine nu pricepe ? ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Lucian MC |
![]()
Post
#13
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Domnule maho iti spun din proprie experienta ca am bulit un motor in timp ce mergeam cu el fara sa imi pese asta cand eram incepator. Cand mia scos fum albastru pe langa carburator de fapt mia fiert uleiul in motor ca sa lipit un cuzinet de arbore si sa sudat.... Deci nu is prea multe variabile dar in mod sigur ceva e putred in motorul ala ce ar trebui vazut inainte de a pleca la drum lung.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
maho |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.235 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Evident ca trebuie sa-l verifice si sa-l rezolve, inainte de a ramane cu masina-n drum. Eu continui sa cred, dupa simptome, ca nu-i o problema de amestec sau de arderi, ci de etansare (mai ales ca s-a referit, ulterior, si la golirea borcanului). Chiar sunt curios, astept o revenire dupa ce-si va rezolva omul problema.
Iar de "domnule"...nu-i neaparata nevoie. Ne respectam si fara asta. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
panter1 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
maho vezi ca iti scapa niste detalii esentiale.. in postul tau cel mare de mai sus in care m-ai citat pe mine eu ii explicam omului ce culoare are fiecare fum.. sa isi dea singur seama de la ce provine, printre care ulei din motor(albastru) sau DE PE motor(sa fii tu multumit) scurs, bine? etc.. poate sa vada si el singur daca ii scapa pe la garnitura capacul culbutorilor si i-a cazut pe galeria de evacuare(care se incinge foarte tare) iar de acolo fum.. are si el logica nu? deci fumul de la benzna nu avea cum sa fie ca trebuia sa fie negru.. prin eliminare.. logic
apa din borcan de pe fundul borcanului ramane oricum pentru ca majoritatea vaselor de expansiune sunt inclinate iar gaura e pe mijloc la cele de plastic si deci.. poate sa mai aiba cateva linguri de apa si sa crezi ca mai avea apa cand de fapt 'sorbul' sta in aer iar motorul sufera.. hai sa ajutam omul ca-i topicul lui si nu sa il incurcam.. Esentialul este ca trebuie sa invete cum sta treaba cu racirea/termostat sa nu mai pateasca ce a patit sau sa ramana in drum.. This post has been edited by panter1: 17 May 2012, 11:50 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
lula_canci |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
Dragi colegi, am un happy ending.
Am scos furtunul cu termostatul. Termostatul era bulit, arata rau de tot. Tot furtunul cu tot cu termostat si radiator a fost schimbat in urma cu 1 luna maxim. Se vede cat de bun a fost. Precendentul avea vreo 15 ani vechime deci nici ala nu functiona tocmai perfect. Am scos termostatul de tot. Nu era nici urma de apa in motor acolo. Partea buna e ca garnitura de chiulasa pare intreaga, nu am apa in ulei, si nici invers. Aveam si un furtunas care scapa apa, deci toata adunate, a dat beleaua. Am bagat apa, aerisit tot, verificat, arata bine. Partea si mai buna e ca, pana acum imi accelera in valuri, acum merge uns motorul. Deci probabil el se incalzea prea tare si merge putin infranat. Multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi. De patit nu o sa mai am cand sa patesc, v-am zis ca e pe ultimul drum pe care trebuie sa-l faca, de la Iasi la Galati, si gata. This post has been edited by lula_canci: 17 May 2012, 15:44 |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
r3d |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
nu iti mergea infranat.incalzindu-se prea tare si segmeti si cilindru se dilata un pic mai mult si cum banuiesc ca motoru care in spate cateva 10 de mii de km e si normal sa fie mai puturos,nu infranat.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
lula_canci |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
Sa inteleg ca motorul inca ar fi bun nu? Eu din cauza ca mergea asa ma gandeam ca segmentii sunt praf, si trebuie schimbati. Acuma cand o vad ce fel merge imi vine sa imi dau cu barda in coa...te.
Idee e ca daca ar fi bun motorul dupa cum se pare as mai baga niste bani sa repar lonjeroanele, sa le imbrac in profil de metal si gata. Eu m-am gandit ca nu mai are rost sa bag bani daca si motorul parea praf. Motorul are 130.000km, schimburi de ulei la 7-8000km, ingrijit in general, nedesfacut pana acum, decat la tacheti. Papa putin ulei, vreo 100ml la 1500km, consuma 6.5-7l/100km afara incarcata cu bagaje si 5 insi in masina, in oras iarna urca la 10l/100km. Ce ziceti? Merita sa repar lonjeroanele? Lonjeronul de pe dreapta fata cel putin a pocnit fix unde vine tirantul de la roata (parca asa ii zicea). |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
maho |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.235 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
@panter1: din simptomele prezentate initial de lula_canci, chiar nu vad ce "detalii esentiale" mi-au scapat, devreme ce
QUOTE(maho @ 17 May 2012, 11:41) , (culmea ironiei, i-a etansat termostatul apa spre radiator ![]() @lula_canci: n-ai de unde sa stii cat de bun mai e motorul, fara sa-l desfaci, si fara sa stii cat ai mers cu el, cu termostatul blocat ("meserias" rau, cel care ti-a schimbat furtunul, termostatul si radiatorul, si te-au tinut 1 luna...). Oricum, dupa detalii, ultimul post e...off-topic, miroase a reclama si a "bursa". Daca nici de un termostat blocat nu te-ai prins (apropo, ai zis ca l-ai scos de tot, daca nu l-ai inlocuit cu altul bun, iar nu e bine), cred ca degeaba desfaci motorul sa te uiti la el, mai bine chemi pe cineva care se pricepe, s-o vada "pe viu", ca vad ca inca nu esti hotarat daca s-o tii sau s-o dai (motorul e una, lonjeroanele alta...). Inteleg ca nici martorul din bord pt. temperatura apei nu-ti functioneaza, probabil. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
lula_canci |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
Maho, nu te agita degeaba, daca era reclama puneam frumos si un pret. Nu ma asteptam la membri din comunitatea asta la asa ceva. In fine, fiecare padure exista uscaciuni. Am dat detalii despre consum si chestii de genu in ideea ca foloseste cuiva care poate sa-mi dea o idee.
Nu sunt MECANIC auto. Am alta meserie, specializare. Nu am eu de unde sa stiu ca e un termostat blocat atat timp cat abia schimb care e carburatorul, bobina si chestii generale. Am zis de N ori, si de la inceput, ca este un ultim drum pentru ea, pana la Galati, in orasul natal, sa vada tata ce vrea sa faca cu ea. Pana la Galati nu aveam pentru ca sa ii pun alt termostat. Iti dai seama ca nu sunt bou sa merg cu ea cu garnitura de chiulasa impuscata si fara termostat, nu? Aparent nu. Poate intelegi si tu Maho, ca o Dacie mananca bani, si eu sunt la punctul ala la care am bagat in iarna 2000 ron in ea, si am ajuns la o limita la care ma intreb daca se mai merita. Oricum, oricine cu o urma de logica isi dadea seama, sau macar daca ai fi citit ce am scris eu inainte sa te dai rotund. Si ai zis de termostat bun...nu vad sa existe asa ceva din moment ce asta a fost nou nout din magazin si a tinut maxim 1 luna. Nu ma apuc sa desfac un motor eu ca sunt berbec si smecher, cat timp nu sunt mecanic, ca si daca il desfac si ma uit ca curca-n lemne, n-am rezolvat nimic. Martorul din bord functioneaza, se ridicase acul, dar mai aveam cateva sute de metri pana acasa, si nu prea puteam sa opresc eu pe drumul european, mai degreaba o fumegam de tot si gata, decat sa ma friga vreun tirist relaxat. IN FINAL: puteti sa inchideti topicul ca o dam in flame din cauza unor oameni priceputi care in loc sa ajute, mai tare arunca cu pietre. P.S.: Am venit sa cer ajutorul, se pare ca nu e locul potrivit asa cum l-am crezut timp de 4 ani de cand sunt membru, si cand am avut nevoie, am luat-o in sus. PA, poate un moderator sa-mi dea ban, ca presimt ca Maho se va trezi sa imi raspunda si nu o sa ma mai abtin de la interjectii, si o sa poluez forumul aiurea cu limbaj licentios. |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Mno, hai sa ne linistim cu totii.
Decat sa impart pauze, prefer sa cred ca a fost vorba de cateva exprimari mai nefericite peste care puteti trece ca niste oameni mari. Parerea mea, daca ai ajuns s-o gadili (serios, din ce zici) pe la lonjeroane, mai mult decat sa amani inevitabilul, nu reusesti. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
maho |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.235 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Iese fum albastru...
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bucatzel |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
No bun, aici se inchide.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 23:23 |