DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Groapa + strambat janta

Alexio
post 22 May 2012, 08:52
Post #1


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Buna dimineata!

In dimineata asta din graba, neatentie si naiba mai stie ce, am lovit cu roata fata dreapta o groapa destul de nasoala, era dintr-aia fara muchii rotunjite, groapa de zici ca a fost taia cu cutitul.

Masina are pe ea 4 roti de iarna cumparate iarna asta, deci noi.

Evident ca roata fata dreapta s-a strambat, evident ca s-a dus tot aerul din cauciuc si evident ca a tras ca naiba in dreapta de am crezut ca am rupt planetara si toata masina...

Cand m-am dat jos, la prima vedere era stramba doar janta, am schimbat roata cu cea de rezerva pe care am un cauciuc de vara tocit.

Dupa ce am pus roata noua, am tras de ea cand era masina pe cric, nu bate nimic, nu se clatina nimic aiurea. Fericit plec la drum.

Pe drum facea volanul ca naiba stanga dreapta, in pashi, marunt. Am fost la vulcanizare, aveam in roata de vara presiune 1.5. Dupa ce au umflat-o la 2.1 masina si-a revenit si mergea liniar. Acum insa... in curba merge putin in pashi, dar si la virarea pe loc... impresia cum ca ceva imi da drumu sa misc volanul, ma tine, imi da drumul, ma tine.

Se poate sa fie de la faptul ca un cauciuc e de iarna noua si unu de vara tocit? sau s-a dus naiba ceva? Ea in mers nu troncane, nu bate...


Daca cineva comenteaza ca am cauciucuri de iarna pe vremea asta, il lamuresc: nu am mai mers cu masina asta de asta iarna si deci nu am apucat sa-i iau de vara pe toate 4.



Multumesc.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 May 2012, 09:14
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




e logic sa-ti traga intr-o parte cand ai anvelope cu profile diferite pe aceeasi axa.
Personal, daca s-ar lungi situatia, as muta rezerva pe spate wink.gif

This post has been edited by Ov: 22 May 2012, 09:15


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 22 May 2012, 09:27
Post #3


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




In cateva ore merg sa indrept janta, nu am indreptat jante niciodata, e din tabla, habar nu am ce implica asta, cat costa cum se face etc...


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 22 May 2012, 09:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.632
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Costa undeva la 20-30lei si ti-o indreapta cu un pistol pneumatic cu diferite capete.. Intai verifica anvelopa daca mai e utilizabila si de abia dupa aceea indrepti janta... Automat dupa montaj daca totul e ok sa faci si o echilibrare.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 22 May 2012, 10:31
Post #5


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Am fost la vulcanizare, rolurie nu aveau insa mi-a intreptat-o destul de frumos cu ciocanul si apoi cu o cheie franceza i-a refacut muchea. Asa la prima vedere inafara de faptul ca are vopseaua sarita, totul este frumos la ea. La echilibrare a avut nevoie de un singur plumb si s-a echilibrat perfecta, pusa pe masina este totul bine acum, totul perfect.

Sa vedem daca tine aerul insa, sper sa nu scape pe langa janta, cauciucul este in stare perfecta.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victor394
post 11 May 2015, 21:03
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 7 December 08
From: Cluj-Napoca




Anul trecut in septembrie am trecut cu rotile din dreapta peste o piatra concasata de 5-8 cm, in orasul Alesd, pe drumul european; cand am vazut-o, eram prea aproape ca sa o ocolesc, si nu am vrut sa schimb brusc directia. Aveam anvelope noi, rulate 400 km. Cand am ajuns la Cluj, am scos bucati de piatra dintre caneluri, dar nu erau infipte in cauciuc, deci nu era nici o urma pe banda de rulare, intre profile. Nu am avut viteza mare, circa 30 km/h, masina fara incarcare mare, si presiunea 1.9 fata si 2,1 in spate (cu 0,1 mai mult ca cea recomandata).
De atunci am circulat numai in oras si anvelopele se comporta normal, dar am citit ca pot apare deteriorari interne in astfel de situatii.
Intrebarea mea este: are rost sa le demontez pentru inspectie? Pot rula cu ele pana la 95 km/h fara risc de explozie?


--------------------
Dacia 1310 TX (MLS) 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 18:50
Forum Renault