DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> s-a stricat turatia

BMA
post 16 Aug 2005, 11:13
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




Nova 96, carburator mono, aprindere Gotronic (de 1 saptamana), bujii Bosh W7BC 0,8mm, fise bosch silicon, capac delco bosch, platini bosch (0,3 mm), benzina 95 fara pb Mol

brusc s-a stricat turatia, in sensul ca nu mai merge rotund. la ralanti face regulat la cateva secunde nishte intreruperi, nishte vibratii puternice. si moare daca o las la ralanti. am ridicat ralantiul la 750 de ture ca sa nu mai moara, dupa un timp ralantiul e la 1000 rpm. daca il dau inapoi la 750 penste un timp scade din nou incat moare motorul. daca deschid socul pana la 1000 de ture sta pornita, merge mai bine... poate sa fie aprinderea electronica pe care am montat-o acum 1 saptamana ? ce sa fac ? ce sa verific ? e ciudat ca asta s-a intamplat brusc. avansul reglat bine, aer reglat bine, motorul mergea foarte bine fara rateuri, statea la ralanti chiar si la 4-500 rpm chiar daca erau vibratiile mai tari.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 16 Aug 2005, 11:57
Post #2


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




trec aprindereai pe "clasic". daca merge bine e clar ca s-a dus gotronicul.
vezi si bujiile, am auzit ca bosh nu sunt chiar asa de fiabile. eu o sa-mi pun beru pe nova mea

desi, daca zici ca merge mai bine cu socul tras, eu as verifica si carbul sa nu fie mizerii in el, infundate jicloare, etc.

apa in benzina nu cred sa ai, ca Mol e totusi firma serioasa, eu pun numai de la ei si n-am avut probleme. pusesem o data de la Petrom si am patit cam ce spui tu acum..


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 16 Aug 2005, 12:07
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




si pe mine ma bate gandul cu benzina. eu bag intotdeauna benzina de la Mol Timisoara. niciodata n-am bagat altceva. acum eram cu bec aprins, rezervor gol. m-am oprit la mol resita. am bagt 15 litri, dupa 1-2 km a inceput distractia de care va spuneam. deci poate sa fie si benzina. nu ?


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 16 Aug 2005, 13:02
Post #4


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




daca are apa sau mizerii in ea - da


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 16 Aug 2005, 13:07
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




n-am cum sa-mi dau seama daca are apa in ea. nu ?


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 16 Aug 2005, 13:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Daca ai mers cu rezervorul aproape gol este posibil ca sa-ti fi tras gunoaie din rezervor si, fie s-a infundat pompa fie carburatorul. Desfa carburatorul si curata-l, curata jiclerele si p'orma vezi daca mai face.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 17 Aug 2005, 08:18
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




1. cu becul aprins la rezervor (mai aveam vreo 3-4 litri cred) am pus 6 litri de benzina cu plumb.
2. am pus aprindere clasica. motorul merge chiar mai rau decat cu Gotronicul.
3. am scos pe rand fisele de la fiecare buji. se schimba mersul motorului cand o scot, isi revine cand o bag la loc. N-AM SCOS BUJIILE DE LA LOCUL LOR.
4. am verificat furtunul cu diuza. diuza nu este infundata
5. am verificat distanta platinilor. Este 0,3mm.
6. am desfacut carbul si am suflat in jiclorul de ralanti si in cel principal desi nu pareau deloc infundate.
N-am umblat la sita de la carburator si de la pompa. Doar astea au mai ramas.
De notat ca motorul merge putin mai bine cand se incalzeste (in sensul ca nu moare), adica daca trece acul de temp de jumatatea scalei, si cu surubul de ralanti strans putin mai mult dar tot se cam simt vibratiile alea regulate si mersul nerotund al motorului. Dar daca nu a trecut de juate acul de temp. nu vrea sa stea la ralanti fara soc. Nu va inchipuiti ce inseamna sa merg 5 km si de fiecare data cand trebuie sa las acc. sau cand ma apropii de intersectie sa trag socul repede sa nu imi moara in intersectie.
poate fi bobina de inductie ? are rost sa pun una de pe alta masina sa vad efectul ?
Ce mai poate fi ? ce sa mai fac ?


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 17 Aug 2005, 08:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




cand ies de la lucru am de gand sa dau la cama sa scot benzina in sticla si sa pun furtun din sticla catre pompa dupa ce am curatat sitele sa vad daca e problema din alimentare. poate sa fie partial infundat furtunul de benzina si sa nu traga cum trebuie ?
in filtrul de benzina am vazut ca nu este benzina in timp ce motorul functioneaza. parca trece cu picatura prin el. poate sa fie si asta ? filtrul ala nu tre sa fie plin ?


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 17 Aug 2005, 08:40
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Eu iti recomand sa iti montezi un filtru decantor inainte de carburator. O sa ramii surprins de cita apa se stringe acolo... mad.gif


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Aug 2005, 08:52
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




O mica intrebare
Cam catat benzina e normal sa mai scoata pana se opreste motorul daca scot furtunul din carb?



--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 17 Aug 2005, 09:21
Post #11


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.079
Joined: 11 February 04




Ai mai multe solutii:
1) Schimba bujiile. S-ar putea sa fie proaste. Pune Sinterom.
2) Schimba platinile si condensatorul.
3) Ridica un pic relantiul la 900, e cam jos la tine.
4) Fa-i mai bine un ACT complet cu unu care se pricepe la asa ceva.
5) Schimba fisele de bujii. Ia Tesla.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 17 Aug 2005, 09:30
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




QUOTE(BMA @ 16 Aug 2005, 12:13)
Nova 96, carburator mono, aprindere Gotronic (de 1 saptamana), bujii Bosh W7BC 0,8mm, fise bosch silicon, capac delco bosch, platini bosch (0,3 mm), benzina 95 fara pb Mol
*



dizzy mai citeste odata primul meu post

bujii bosch de 1 saptamana (nu cred ca sinterom sunt mai bune ca bosch)
fise bosch de o saptamana
platini bosch de o saptamana
aprindere electronica (deci fara condensator)

au mers perfect. sunt aproape sigur ca nu e de la astea.

ralantiul spune cartea ca trebuie sa fie 750 cu motorul cald. eu tre sa-l dau 800 cu motorul rece ca sa nu mora. deci cand se incalzeste trece de 1000 de ture. e mult! masina a stat pornita si la 400 de ture cu motorul rece si 750 cu el cald inainte. m otorul mergea perfect. s-a strict brusc si numai dupa ce am pus benzina de la mol in rezervor aproape gol.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Aug 2005, 09:53
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




"ralantiul spune cartea ca trebuie sa fie 750 cu motorul cald. eu tre sa-l dau 800 cu motorul rece ca sa nu mora. deci cand se incalzeste trece de 1000 de ture. e mult! masina a stat pornita si la 400 de ture cu motorul rece si 750 cu el cald inainte. m otorul mergea perfect. s-a strict brusc si numai dupa ce am pus benzina de la mol in rezervor aproape gol."

Cartea spune 800, nu 750.
Sunt basme astea, merge nasol la 800.

Relantiul se regleaza la 900 , asa merge optim motorul, si 1000 daca e nu are nici pe dracu, cu masina mergi ,nu stai la relanti numai putin timp, ia-ti gandul ca faci economie la carburant daca e relatiul scazut, sunt basme si e insignifiant consumul in plus(asta daca nu stai cu orele la relanti).
Cu benzina de la Mol Ti-ai raspuns singur, ai o mizerie in carburator...
PS. in leg cu bujiile Bosh, iti spun din experienta ca la Dacie Sinteromul da mult mai mult randament..lasa Boshul pentru BMW & Co.




--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 17 Aug 2005, 11:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




bujiile bosch le foloseste tata-miu la dacie si nu le-a schimbat de cativa ani. si iti spun eu ca berlina lui de 20 si ceva de ani bate multe de pe forumul asta. eu unu cu nova n-am curaj sa fac comparatie intre a mea si a lui.

ralantiul in cartea masinii mele spune 750 si pana acum a mers foarte frumos cu 750 la motor cald. cu motorul rece pornea de la 4-500 de ture si statea pornita. plecam la drum si urca foarte repede temperatura incat sa nu vibreze masina.

In afara de jiclere (ralanti si principal) mai poate fi infundat si altceva in carburator ? sau pot sa sper ca am scapat doar cu ceva infundat pana la carburator? eventual sita de la pompa....


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Aug 2005, 12:02
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu ai filtru inainte de carburator/pompa?
wink.gif daca nu ai ar trebui sa-ti pui...
nu uita ca ai carb simplu, atunci nu mai conteaza ce scrie in cartea masini tale...in cartea de 1310 scrie 800

This post has been edited by tragedy: 17 Aug 2005, 12:04


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 17 Aug 2005, 12:05
Post #16


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




Carburatorul are si un jicler "de relanti" Daca "te bagi" pe la chestia cu mecanica, umbla la el. Din cate stiu eu, ala cica regleaza benzina pentru relanti. E unu mic, ca un surub, in partea de sus. Ca sa il vezi, stai, evident, in dreapta masinii. Suceste si tu de el si vezi daca merge mai bine. Sau poate o fi infundat. Vezi tu ce faci... eu doar ti-am spus de existenta lui.


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 17 Aug 2005, 12:06
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




am filtru. de-asta ma gandesc ca poate n-a trecut pana la carburator. am scris mai sus ca am filtru si ca in el nu este benzina se vede de parca ar trage cu picatura benzina. o sa schimb si filtrul ala ca am unu nou si o sa curat toata instalatia de alimentare cu carburant pana la carburator. sper ca rezolv problema asa. ma gandesc ca daca este infundat furtunul care vine de la rezervor pot sa-l desfund sufland in el de la capatul care vine la pompa, cu rezervorul deschis. o sa incerc azi cand ajung acasa. bobina de inductie o las ultima ca nu vreau sa cred ca e ea defecta.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 17 Aug 2005, 12:07
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




QUOTE(Marian_2004 @ 17 Aug 2005, 13:05)
Carburatorul are si un jicler "de relanti"  Daca "te bagi" pe la chestia cu mecanica, umbla la el. Din cate stiu eu, ala cica regleaza benzina pentru relanti. E unu mic, ca un surub, in partea de sus. Ca sa il vezi, stai, evident, in dreapta masinii. Suceste si tu de el si vezi daca merge mai bine. Sau poate o fi infundat. Vezi tu ce faci... eu doar ti-am spus de existenta lui.
*



jiclorul ala este primul banuit, si primul care l-am desfacut si l-am suflat. numai ca era curat ca lacrima. nu el este vinovatul.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 17 Aug 2005, 12:09
Post #19


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




Vezi ce faci, ca daca rezervorul este vechi si a stat masina mai mult timp cu benzina in ea, daca il dai jos sa il cureti, se sparge. S-a mai intamplat.Apa se separa de benzina si mananca din fundul rezervorului. Cand il scoti si incepi sa il haltacai, se gaureste, pentru ca rugina aia se duce si....
Daca il lasi asa, s-ar putea sa mai tina o vreme.

Asta e valabil daca el e vechi. Daca e mai nou, nu ar trebui sa se gaureasca.
Nu trebuie sa scoti busonul de benzina... elibereaza ambele tevi (tur si retur) si sufla pe cate una. Ai grija cum le pui la loc. Aia mai groasa e tur, aia mai subtire e retur. Iar la pompa de benzina, aia de retur are gura astupata, nu are decat o gaurica mica.


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 17 Aug 2005, 12:14
Post #20


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




La aprinderea electronica, se recomanda 1 sau 1,1 mm. Tui ai 0,8. Hmm.. macar 0,9 sa fie ...stiu si eu....

Normal ca ti-a mers mai prost cu aprinderea clasica, sigur nu ai potrivit bujile la 0,6 cand ai scos electro si ai bagat-o pe cea clasica.

Platinile se regleaza intre 0.4 si 0.5 dar nu lua de bun tot ce zic. Ia doar...informativ.


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 Aug 2005, 13:45
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Schimba benzina si vezi daca merge mai bine.
Eu am pus o data benzina proasta (nu cred ca era benzina) si cand se incalzea motorul se oprea la relanti si nu avea putere.
Nu schimba nimic la aprindere. Sunt toate noi asa ca sunt slabe sanse sa fie de acolo.

PS: Masnia mea a mers 95% din Km cu bujii bosch W7BC si sunt multumit de ele.

This post has been edited by cristidb: 17 Aug 2005, 13:45


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 17 Aug 2005, 14:10
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




nici nu ma gandesc sa schimb ceva la aprindere. singura care mi-a dat emotii era bobina de inductie ca e destul de scumpa.
dar cred ca am rezolvat problema. am fost acum afara ca nu mai aveam rabdare.
am schimbat filtrul de benzina inainte de pompa. am suflat in furtunul de benzina catre rezervor. am desfacut si suflat sita din pompa si sita din carb. si uite ca merge bine motorul acum. sa vedem cat. sper ca numa asta a fost. va tin eu la curent...


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Aug 2005, 14:30
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Marian_2004 @ 17 Aug 2005, 12:14)
La aprinderea electronica, se recomanda 1 sau 1,1 mm. Tui ai 0,8. Hmm.. macar 0,9 sa fie ...stiu si eu....

Normal ca ti-a mers mai prost cu aprinderea clasica, sigur nu ai potrivit bujile la 0,6 cand ai scos electro si ai bagat-o pe cea clasica.

Platinile se regleaza intre 0.4 si 0.5 dar nu lua de bun tot ce zic. Ia doar...informativ.
*


Are de Tg Mures, aia e PLATINA ELECTRONICA. La aia se lasa bujiile asa cum sint, eventual 0,7.
1-1,1 se recomanda la CDI.
Daca spui ca merge prost SI pe clasic, nu e de la aprinderea de TgMures..
Verifica jiclorul de relanti, nivelul in CNC, capacul delco, capsula de avans vacuumatic (sa nu fie membrana sparta), bujiile - daca mergi majoritar in oras, la regimuri mici ale motorului, ele se incarca cu calamina; refa eventual reglajul relantiului, posibil sa fie gunoaie pe traseul de relanti. Poate o baie carburatorului nu i-ar strica


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 17 Aug 2005, 14:46
Post #24


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Cred ca ar trebui sa iti fie limpede ca in situatia in care ai carburatorul curatat e din aprindere. Cat despre bujiile atat laudate si de altii (BOSCH si altele straine) alea de le luati din benzinarii sunt turcesti si le puteti arunca de cum le-ati cumparat. Daca vreti bujii straine pentru Dacie recomand ceva gen NGK-uri (e doar un exemplu) dar alea sunt aproape 1 mil originale dar fac toti banii (vedeti pe la magazinele care aduc piese originale de afara). Rezolva-ti aprinderea. Eu unul nu inteleg motivul pentru care inca mai folositi aprinderi pe platina. Eu am renuntat la asa ceva.

This post has been edited by ionutctn: 17 Aug 2005, 14:48


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Seba
post 17 Aug 2005, 19:53
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 27 April 05
From: Targu Mures




Am patit-o si eu cu bujiile Bosch. Aveam cu ele maxim 1000 Km cand deodata masina nu mai avea putere (se simtea mai ales cand urcam un deal). Am verificat sistemul de alimentare si cel de aprindere in afara de bujii pana intr-o zi cand m-am suparat si le-am pus pe cele vechi (Sinterom) pe care le-am schimbat ca avea peste 15000 Km si surpriza masina zbura la deal.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 19 Aug 2005, 08:30
Post #26


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




apropo de relanti neregulat:
inainte imi gaseam de lucru pe sub capota aproape in fiecare zi. ba verificam, ba reglam una, ba alta. mergea totul ceas. acu' n-am mai deschis capota de vreo 2 saptamani si in ultima vreme am observat ca imi varia turatia si parca motorul nu mai tragea ca inainte. am zis ca mi se pare si am mai mers asa vreo 2 zile pana aseara cand am aruncat o privire la motor si ce sa vezi, furtunul meu de vacuum era sarit din carburator. l-am luat si suflat frumos, am verificat sa fie ok capsula de pe delcou si sa nu fie infundat in carburator, pus la loc si acuma masinuta mea iar toarce frumos ca inainte. morala: dacia nu e volkswagen sa te uti sub capota o data la 5000 de km wink.gif


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 19:50
Forum Renault