6 pavele la apa, pe caldura mare
![]() ![]() ![]() |
6 pavele la apa, pe caldura mare
roland |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
.
|
|||
MyKe89 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Stai linistit, am patit-o si eu o singura data cand era mai nou (Loganu' tatalui). N-a mai facut de atunci.
Antigelul a fost schimbat vreodata? |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#3
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(roland @ 1 Aug 2012, 00:07) Un sfat? Mersi mult. - verifica starea radiatoarelor (incearca cu o lanterna sa vezi daca fasciculul de lumina se vede in partea cealalta) - pierderi lichid de racire - posibil termostat defect - nivel antigel (in vasul de expansiune) - supapa de la vasul de expansiune (sist. de racire trebuie sa fie sub presiune) - ecart temp. intrare radiator "apa" vs. temp. iesire radiator "apa" (daca nu este un ecart semnificativ, inseamna ca ai mai multe celule blocate - asta avand in vedere ca pe ext. radiatoarele sunt curate) - pompa de apa defecta (are joc) sau daca s-a schimbat recent pompa de apa si s-a pus una compatibila insa cu paletii mai mici (debit insuficient) - bule aer in vas de expansiune - garnitura chiulasa "impuscata" / chiulasa fisurata - desii cred ca nu e cazul - verifica calitatea uleiului si a antigelului - sa nu fie contaminat cu antigel respectiv ulei motor - desii cred ca nu e cazul - senzor temp. "apa" defect: verifica temperatura lichidului de racire (in imediata vecinatate a termostatului) cu un termometru si vezi daca indica aceeasi temp. ca senzorul de temp. apa (valoarea respectiva o aflii cu ajutorul programului de diag.: CLIP / DDT2000) This post has been edited by P-A-C-O: 1 Aug 2012, 06:08 |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
YRX |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Sau .... Nu mai trage de masina
![]() Pe vremuri cand aveam Berlina o scoteam din sarite pe nevasta-mea cand mergeam pe drumuri forestiere pe la munte si dadeam drumul la caldura in masina, sa o racesc suplimentar. Incearca sa nu mai ai sarcini mari si viteze mici, mai ales in plina caldura. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Mi s-a intamplat frecvent prin pasurile din Alpi si nu cred ca e nicio problema. Drumurile sunt mai abrupte ca la noi, urcarile mai lungi, iar masina mea era si incarcata bine de tot. De obicei, in varf, unde opream, nu mai asteptam cu motorul pornit sa se raceasca, si daca oprirea nu era mai lunga, in momentul cand reporneam, apa se ducea la 6 linii si ventilatorul pe turatie mare. Cum urma o coborare, isi revenea imediat.
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
roland |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Multumesc.
|
--------------------
.
.
.
|
|
e.so!id |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 19 January 05 From: Roman City ![]() |
Zic mecanicii ca frana de motor e cel mai eficient mod de a raci motorul.
|
--------------------
Logan Laureate
1.6 mpi
2005 Laureate
- NT - 45 - BOG Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
|
|
paul_p |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(e.so!id @ 4 Aug 2012, 20:17) Si cum faci in cazul din acest topic: "Am mers pe caldura enorma, sarcini mari, aer conditionat si, cand am tras intr-o parcare pavelele de la apa au urcat la 6. Apoi si-a revenit. Am mai patit asta azi, e foarte cald la greci, am urcat un deal, aer conditionat, vreo 40 grade afara, soare, sarcina mare viteza mica, a urcat pentru putin la 6." O lasi in frana de motor pana se mai raceste? Mai degraba, inainte de a opri de tot motorul, il turezi un pic pe loc pana se mai raceste. This post has been edited by paul_p: 4 Aug 2012, 19:24 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
e.so!id |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 19 January 05 From: Roman City ![]() |
Speram sa se inteleaga ca ma refer la situatia in care motorul se infierbanta in mers.
|
--------------------
Logan Laureate
1.6 mpi
2005 Laureate
- NT - 45 - BOG Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
|
|
paul_p |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Ce spui tu nu are nicio aplicabilitate practica
![]() Daca motorul se infierbanta in mers, in timp ce urci un deal, cobori la loc dealul in frana de motor ca sa racesti motorul? |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
In astfel de cazuri este indicat sa mai opresti AC-ul din cand in cand iar la oprire sa lasi sa mearga putin motorul , macar o jumatate de minut dupa ce ELV-ul trece pe prima treapta. Daca nu ti se aprinde vre-un bec prin bord inseamna ca totul este in regula.
|
--------------------
-
-
-
|
|
e.so!id |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 19 January 05 From: Roman City ![]() |
QUOTE(paul_p @ 5 Aug 2012, 09:36) Ce spui tu nu are nicio aplicabilitate practica ![]() Daca motorul se infierbanta in mers, in timp ce urci un deal, cobori la loc dealul in frana de motor ca sa racesti motorul? Dar daca mergi pe suprafata plana si ti se infierbanta motorul? Dar daca cobori un deal si ti se infierbanta motorul? (postarea mea anteriora a fost facatuta cu titlu informativ, ramanand ca cineva sa aplice daca SITUATIA CONCRETA ii permite, acea tehnica) |
--------------------
Logan Laureate
1.6 mpi
2005 Laureate
- NT - 45 - BOG Intotdeauna purtati centura si supuneti-va legilor drumului !
|
|
roland |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Pana la urma pare ca totul e ok. Chiar vorbeam cu cineva si spunea ca si la el urca acul la temperatura mai mult . Are alta masina, nu Logan. A facut doar la sarcini mari la viteza scazuta, pe canicula caniculei.
|
--------------------
.
.
.
|
|
B 193 RUS |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 28 May 12 From: Bucuresti ![]() |
va salut.as vrea sa va spun ca am si eu aceeasi problema cu apa ridicata,fara bec aprins la bord.am dus masina in service la dacia ( pe sos salaj) si baietii mi-au spus ca un fir este intrerupt,sau nu stiu cum.in fine,am dus cablul cerut pe care mi l-au legat( cu soricei) la baterie de un capat si celalalt capat habar nu am unde.l-au pus pur si simplu,fara sa taie vreun alt fir deja existent.toate bune si frumoase,insa problema a revenit...de fapt nu a disparut nicodata.prin oras,apa mi se ridica ba la 7 liniute,ba la maxim,fara ca beculetul de apa sa se aprinda.ce sa fac???mentionez ca acest lucru se intampla cand am si un consumator de curent( gen faruri ,dezaburire luneta,ac sau altceva)....spre exemplu,daca am 7 liniute de apa aprinse ,cu tot cu faruri in functiune,atunci cand sting farurile apa revine la normal,la 4 liniute.ce este de facut?ma tem sa nu fie ceva mai grav decat un amarat de cablu.multumesc!
This post has been edited by B 193 RUS: 20 Aug 2012, 19:36 |
--------------------
Dacia
Logan
1,4 MPI 2004 LAUREATE
- B193 RUS
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#15
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ba chiar un amarat de cablu este de vina. Ma rog sunt doua, cele care pleaca de la baterie si se duc la sasiu si motor. Astia de la Dacia au pus niste cabluri subdimensionate ca sa fac economie la productie si dupa o perioada (evident, in afara garantiei) clientii trag ponoasele. Intr-o tara normala, erau iubiti in gura de autoritati astia de la Dacia. Cea mai buna si mai ieftina (daca te pricepi) varianta este sa iti faci singur cablurile din cablu de sudura cu sectiune corespunzatoare si papuci lipiti la capete. Se gasesc date suplimentare pe topicul cu "doua liniute".
This post has been edited by IRONICK: 20 Aug 2012, 20:53 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
vet |
![]()
Post
#16
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Experimentat si eu treaba asta. Pe A1, caldura ca la balamuc, AC pornit si acceleratia in podea. La un moment dat temperatura a trecut de 110 C si au aparut 6 pavele.
Pe la 112 C .... mi-a taiat AC-ul....apoi a scazut temperatura pe la 96 si pavelele au scazut la 4. Ciudat este si faptul ca la mine 4 pavele apar in momentul in care temperatura trece de 85C....iar daca apoi scade la 75C....nu revine la 2 pavele decat dupa repornire. Nu pricep de ce de la 6 la 4 au scazut. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
roland |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
O intrebare...
cum se manifesta un termostat care nu deschide complet? Nu se incalzeste furtunul spre radiator de tot? Si inca ceva... Am vazutca atunci cand incepe sa deschida termostatul, furtunul spre radiator se incalzeste, dar circuitul in borcan se face abia dupa inca ceva timp. Se vede ca nu curge si furtunul spre borcan e rece. Asta unul sau doua minute, apoi e ok. Mersi. |
--------------------
.
.
.
|
|
roland |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Si inca una... Spunea cineva mai sus, P.A.C.O., ca "ecart temp. intrare radiator "apa" vs. temp. iesire radiator "apa" (daca nu este un ecart semnificativ, inseamna ca ai mai multe celule blocate - asta avand in vedere ca pe ext. radiatoarele sunt curate)"
Cam care ar trebui sa fie, vorbim de motor la relanti, masina pe loc, diferenta de temperatura intre intrare si iesire radiator? Vorbim cand termostatul e deschis. La intrare, avand in vedere ca la relanti, pe loc, porneste si GMV-ul din cand in cand, temperatura se va invarti in jurul a 95 - 96 grade. Cat ar trebui sa aiba la iesire? Ambele furtune sunt fierbinti, dar nu stiu daca eu, cu mana, pot face diferenta intre 96 si 80, de ex. Ambele "frig" pentru mine. Mersi. |
--------------------
.
.
.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
iei un termometru care are scala de temperatura pina in 100 sau mai mare , de obicei unele aparate de masura au asa ceva( o sonda de temperatura)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
roland |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Long time no see...
Hai sa pun o concluzie la acest topic, pentru ca intre timp am schimbat termostatul (just in case) si, recent, am mai patit o faza asemanatoare, da, iarna ![]() Am facut si un pic de research pe aceasta tema si am gasit multa informatie pe Internet legata de heat soak, de asemenea si ceva filmulete. Apoi mi-am cumparat un adaptor OBD si am urmarit fenomenul. Deci, este foarte clar ca, o data oprit motorul, chiulasa ramane fierbinte si cedeaza caldura antigelului. Acesta, nemaifiind in miscare, temperatura lui creste in functie de cat e de calda chiulasa, de la 2 sau 3 grade pana la 10 grade sau mai mult. Evident, temperatura antigelului creste numai in zona chiulasei, singura miscare a lui fiind data de termodinamica fluidelor, cat timp termostatul ramane partial deschis, miscare oarecum insuficienta. Acuma, daca antigelul are 89 grade si opresti motorul, vei observa (daca te uiti la indicatiile sondei) ca temperatura creste vreo 3 grade in urmatoarele 2 sau 3 minute. Totul se incadreaza in cele 4 pavele afisate, nicio problema. Ceea ce am facut eu azi vara este ca am oprit circulatia antigelului atunci cand motorul era foarte incalzit (foarte cald afara, mers pe autostrada la deal), probabil temperatura in mers era de vreo 96 - 98 grade. Ei bine, cand am oprit motorul, conform celor enuntate mai sus, temperatura antigelului din zona chiulasei a crescut cu vreo 10 grade in cateva minute, ajungand la peste 105. Astfel, la o repornire dupa cateva minute, senzorul a detectat peste 105, adica 6 pavele la apa si treapta a 2-a la GMV.Dupa cateva secunde, apa circuland, temperatura la senzor a revenit la normal. Am patit la fel zilele trecute, cand am urcat cu treapta 1 si 2 aprox. 3 sau 4 km pe zapada, moment in care s-a blocat drumul si a trebuit sa ma dau jos din masina. Ventilatorul mergea, deci apa avea peste 96 grade. Am repornit dupa 5 minute motorul, timp in care apa a suit vreo 10 grade si mi-a aratat timp de 3 secunde 6 pavele, apoi totul ok. Deci, pana la urma, comportamentul este normal si bine documentat (daca te uiti pe net). Problema nu exista de fapt, temperatura mare aparand doar in zona senzorului, iar in momentul reluarii circulatiei antigelului in instalatie, antigelul cald din chiulasa si cel rece din radiator se amesteca si rezulta temperatura normala. |
--------------------
.
.
.
|
|
vet |
![]()
Post
#21
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
asa...si? care-i baiu'? 2-4-6 pavele....mai grav e sa mergi cu 2 decat cu 6. poti sa mergi cu 6 lejer...daca nu se aprinde si martorul de temperatura din bord. Am mers zeci de km cu apa intre 97C si 112C . si la 250,000 inca nu zice nimic motorul si inca trage bine ( ma rog....nu mai bine decat in prima zi
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:51 |