PRESIUNE BUNA, DEBIT NU, POMPA BENZINA SOLENZA
![]() ![]() ![]() |
PRESIUNE BUNA, DEBIT NU, POMPA BENZINA SOLENZA
sub75 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 31 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2003, scala
|
|||
cielo99 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Eu cred ca pompa e buna. Sistemul de alimentare nu e etans. Sau aveai putina benzina in rezervor.
|
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca sistemul de alimentare nu este etans ii arunca benzina pe undeva si mirosea in draci ! Daca avea putina benzina in rezervor ii baga MULT aer si in nici un caz nu ii mai scotea lui acea presiune , pt ca nu mai avea cu ce sa o faca .
QUOTE(sub75 @ 12 Aug 2012, 23:48) Am citit in manualul de reparatii ca pompa trebuie sa aiba 3.5 bari constant in conducta de alimentare fara retur si un debit de cel putin 1.3 l/min. Presiunea in conducta tur este 3.8 bari, insa cand am masurat debitul exact la iesirea din ansamblul pompa, imi da sub 1 litru/minut + ca imi da si unele bule de aer, nu curge un jet continuu. presiunea am masurat-o intercaland exact la iesirea din ansamblul pompei si tur, niste furtune lungi transparente cu un T-eu unde am pus manometrul. Am pus acele furtune lungi transparente tocmai pentru a vedea daca si in sarcina se vad acele bule care le da ansamblul pompa atunci cand ii masor debitul fara sa fie in sarcina (presiune). Raspunsul este NU. Odata ce pompa baga presiune in furtune si in sistem, aerul se duce usor iar bulele dispar. DECi, concluzia este ca presiunea o am de cel putin 3.5 bari (este 3.8), dar debitul ansamblului (dar nu in sarcina) este net inferior celui cerut in carte. INTREBAREA se pune ce este defect in acest ansamblu, tinand cont de rezultatul celor 2 masuratori? Pai raspunsul este oarecum logic : daca presiunea este corecta , dar debitul NU , inseamna ca traseul este undeva micsorat / obturat . Este ca in cazul unul furtun care-l strangeti puternic intre degete , presiunea ramane la fel , dar cantitatea care curge prin furtun este mult mai mica . Nu inteleg partea cu bulele de aer , cum sa iti ajunga de la pompa la injectoare ... asta inseamna ca iti ajung acele bule in injectoare si e cam ciudat , ca ele functioneaza conform timpilor de injectie numai cu benzina nu cu bule de aer . Daca inainte de masuratori ai umblat la pompa , poate este normal sa iti dea si bulele de aer daca nu era amorsata cum trebuie ! Ca sa nu mai facem teoria chibritului degeaba : de ce te-ai apucat sa umbli la pompa si sa o masori ? Probleme ceva ??? This post has been edited by marius80_eugen: 13 Aug 2012, 10:28 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sub75 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 31 October 06 ![]() |
este clar ca sistemul este etans pentru ca presiunea este constanta (3.8 bari). este adevarat ca testul debitului l-am facut cam cu putina benzina in rezervor cum zice si cielo99 (undeva la 10 litri) si e probabil sa bage acele bule din aceasta cauza. faza e ca atunci cand intercalez acel teu si dupa ce se creaza presiune pe conducta tur (se amorseaza), acele bule nu mai apar ca atunci cand fac testul de debit (benzina se elibereaza intr-un recipient cu volum stiut). testul de debit cat si cel de presiune e facut la iesirea din ansamblul pompa in portbagaj, nu sub capota la intrarea in rampa, deci nu intervine nici-o conducta gatuita.
aceste teste le-am facut si din curiozitate dar si din cauza ca mi se pare ca dupa ce am schimbat pompa (motorasul), masina nu ar ma trage asa tare ca atunci cand pompa inlocuita era buna. o sa mai umblu pe la bujii si pe la fise. |
--------------------
dacia
solenza
2003, scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cand nu ai presiune de benzina motorul in nici un caz nu mai trage bine , in timp ce la tine este aproape perfect . Ca s-a lenevint masina ta se prea poate , dar acele diferente de performanta pot fi din multe alte cauze . Problemele de presiune de obicei se simt la turatii mari si nu pana in 3500 rpm .
Gatuitul de care spuneam poate fi de la orice mizerie de pe traseul de alimentare , nu inseamna nicicum ca ai conducta indoita sau obturata din cauza factorilor externi , ci ma refeream la cei interni . Verifica bujiile , schimba benzina , baga un aditiv si vezi cum se comporta . Daca merge oarecum in parametri , nu mai umbla la astfel de parti doar de curiozitate ca multi au dat-o in probleme grave din ... curiozitate . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sub75 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 31 October 06 ![]() |
nu s-au depus "aluviuni" pe conducta. am gasit fundul rezervorului neasteptat de curat. in afara de ceva pilitura de aluminiu din pompa, in rest mai nimic.
o sa masor presiunea si debitul si la intrarea in rampa dar trebuie sa imi iau o scula sa slefuiesc un TEU care e un pic mai mic decat trebuie pentru mufele care le am. in rest, e clar, o sa ma uit la bujii si la fise. |
--------------------
dacia
solenza
2003, scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Sfatul meu in continuare este sa o lasi in pace cu testarea asta a pompei si a sistemului de alimentare . Este de ajuns ca acel Teu care-l pui pentru masurare sa fie mai subtire putin si deja calculele si masuratorile nu mai ies cum trebuie , deci nu poti avea o masurare exacta si cu toate astea la ce bun ca toate ti-ar da bine pe partea de alimentare , dar masina tot nu merge cum vrei tu ?
Pune-ti bujii bune si benzina de calitate si nu o sa mai ai probleme . Un drum mai lung cu ea cu un aditiv in rezervor dupa ce ai rezolvat celelalte verificari ar ajuta . La mine a devenit mult mai sprintena dupa 1270 km petrecuri in concediu pe soselele patriei ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:00 |