DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> nevoie de sfaturi pt un incepator, scopul:achizitionare dacie berlina

zeus-iulian
post 18 Aug 2005, 17:46
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 16 August 05




salutare! am inceput acest topic dupa ce am cautat pagina cu pagina daca este vreunul care sa se refere la asa ceva! imi cer scuze daca nu am posta unde trebuie!
sunt nou atat in domeniul sofatului cat si in cel al mecanicii auto!
acum k am luat si eu permisul auto,l-am tot batut la cap pe batran sa luam o masina
evident fiind o dacie la mana a 2! suma de care dispun nu e f mare cam 1000E!
cu banii astia masina cam din ce an poate fi?
intrebarea mea e acum daca imi poate raspunde cineva la ea sau sa imi dea niste sfaturi:
1.ce trebuie sa verific cand ma voi duce sa vad masina sa fie in stare cat de cat buna! unde sunt bubele cele mai mari probleme la caroserie si care nu pot fi remediate? la ce trebuie sa ma uit ? sa nu aibe rugina pe sub vopsea?chiar si sub masina?
2.la motor la ce trebuie sa ma uit?

de fapt cel mai bine ar fi daca mi-ati descrie cam cum ati verifica voi o masina cand v-ati duce sa o achizitionati cu banii astia (1000E)
v-as fi recunoscator daca mi-ati raspunde!







--------------------
daewoo/dacia ex cielo/Logan 1.6 MPI 95/2004 - B-85-ZEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Aug 2005, 18:46
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




In primul rand de 35 de mil nu te astepta la cinestie ce sa nu fi dezamagit dupa.
Iti iei ceva mai vechi de prin 85-90 cu 4 trepte.
Mai noua la banii astia nu prea gasesti numai distrusa rau.
Daca e tinuta in garaj ar fi perfect..
Daca poti cauta sa cumperi de la un pensionar ceva, sa fie unic proprietar.
De ce pensionar? ca ei nu o prea forjeaza, si au grija de ea.
Neaparat sa te uiti la toata caroseria sa nu aiba prea multa rugina, la fel la lonjeroane/puntea spate, sa nu fie mancate de rugina.
Daca in motor mai bagi un set sau ceva, la caroserie e mult prea complicat sa mai inlocuiesti ceva, si nu renteaza sa investesti.
Sa te interesezi de km reali ai masinii(dc e pensionar slabe sanse sa fie modificat kilometrajul)
Motorul nu trebuie sa consume ulei..dar de asta nu-ti dai seama pe loc.
Dute mai bine cu un prieten mecanic sa o vada inainte sa dai banii.

Safatul meu e sa-l mai aburesti pe batranu' de vreo 500 de euro sa-ti iei ceva calumea, din 95 incoace, cu 5 trepte.
Cu 1000 iti iei in multe cazuri o coaja in care mai bagi inca odata pe atat in primul an de exploatare.
Cam atat zic eu, Bafta


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 18 Aug 2005, 22:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




pai sa vedem, o luam de la un cap la altu.
o verifici de rugina la lonjeroane, pedalier, praguri, aripi spate, rezervor. (astea sunt cele mai importante). o ciocanesti usor cu mana sau poti folosi ceva metalic
rotile: o ridici pe un cric si le verifici sa nu aiba jocuri (tragi de ele in plan orizontal si vertical), verifici bucsaraia. cand e ridicata poti sa verifici planetarele virand stanga si apoi dreapta cu motorul pornit in tr 1 sau 2 ( excl.gif trebuie dat drumul usor la ambreiaj; poate sa fie ridicata numai de-o roata). cand virezi tre sa o scoti din viteza.
la motor: sa porneasca la cheie si sa nu scoata fum cand porneste(posibil garnitura chiulasa) si nici cand e turata (posibil segmenti). sa nu se auda batai suspecte cand functioneaza si nici vreun huruit. cutia sa intre usor in viteze.
ca sa verifici ambreiaju tragi frana de mana, cuplezi tr1 si incerci sa pleci. daca se tureaza motoru si nu pleaca inseamna ca discu e pe duca, iar daca se opreste inseamna ca discu e inca bun.
verifici toate becurile sa fie bune, sa mearga semnalizarile, farurile etc.
sa te uiti la felul in care se inchid/deschid portierele. daca se inchid/deschid greu sau daca sunt deplasate inseamna ca a avut accident sau au fost schimbate fetele de portiera.
cam astea ar fi cel mai important de verificat smile.gif daca nu te pricepi mai bine iei un mecanic cu tine sa se uite. la banii astia nu o sa gasesti una intr-o stare f buna. mai bine mai strangi cativa bani si iei una de prin 95-97, dupa cum zicea si tragedy.
bafta!


This post has been edited by gattoman: 18 Aug 2005, 22:31


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fiorossu
post 19 Aug 2005, 21:14
Post #4


Membru iritant


Group: Members
Posts: 97
Joined: 19 August 05
From: Bucuresti-Berceni




Salut.

Si eu am fost in situatia ta acum 2 saptamani, si aveam exact suma ta de 1000 E.
Priceperea mea in mecanica auto este la nivel mediu si ma gandeam la fel sa iau pe cineva (mecanic) cu mine cand mi-oi cumpara. Pana la urma am gasit un tip care, fara sa incerce sa ma vrajeasca si sa imi vanda un junghi, avea o Dacie 1310 cu motor de 1397 din 1986, in stare excelenta l a motor, cu aprindere electronica, cu servo-frana DC, instalatie incalzire bine pusa la punct, cu locuri de rugina intr-adevar dar mai mult decat acceptabil, bordul iar are cateva crapaturi dar pot sa traiesc si asa (am de gand sa-l acoper cu o folie adeziva). Cu reparatii motor in 2000 si tabla in 2003 eu zic ca merge.

Dupa 2 saptamani de mers cu masina, schimb de ulei, si vreo 2000 de km sunt extrem de multumit de ea. Pt vitezomani, ca info, am tot fost pe autostrada si am vrut sa vad ca cat de sus urca. Super frumos a mers la 3000 ture cu vreo 100 km/h iar maxim a fost 130 cu 4000 ture.

De ce ti-am zis asta, ca sa stai linistit ca gasesti si masini bune la pretul ala, kit ca mai vechi de 90 dar nush voi, eu nu m-as arunca la una din 95 la doar 1500 E, in loc de una mai veche dar bine intretinuta.

Multa bafta si fii optimist.

PS: pana la urma am fost singur si am cumparat-o smile.gif


--------------------
Peugeot 406 2000 Hdi full options
Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Aug 2005, 21:24
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu-ti lua cu 4 trepte..fa un efort si ia cu 5..cele cu 4 sunt depasite din toate punctele de vedere..e tehnologia anilor 60....
Si cele cu 5 sunt mult mai economice la drum intins


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata23
post 19 Aug 2005, 23:25
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 6 July 05
From: Tg-Jiu




Pai cred ca isi ia, fara nici un efort, cu , cutie in 5 trepte la 1000 de Euro.
Eu am vandut in iunie, berlina din '87, motor 1397, 5 tr, din aia cu bord cu turometru la 16 mil., dar necesita reparatii la table (nu lonjeroane, punte) doar aripi, fete usi ....


--------------------
Dacia Nova - GJ-03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 20 Aug 2005, 08:39
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Daca o ia pentru mers in oras nu-i o problema ca are 4 trepte. Cutiile cu 5 trepte au multe bube. A avut tata o belina cu cutie in 4, care mergea excelent. Imi pare rau ca nu am pastrat cutia aia cand am vandut masina. Asta cu 5 are numai belele. Se strica sincroanele de la treptele 2 si 3, rulmentii fac zgomot, a 5-a e prea lunga si fluiera .... cutie prost proiectata.
Primii 20 000 km a mers bine, si fiecare 5000 dupa reparatii.

This post has been edited by cristidb: 20 Aug 2005, 08:39


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Aug 2005, 10:00
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La servici la mine printre altele exista un break din 99 cu carb.
In 6 ani are 200 000 km.
Motorul a fost facut de cateva ori, dar cutia nu a fost umblata la ea niciodata.
Uleiul a fost schimbat acum recent la 130 000.
Deci 130 000 a mers cu uleiul din fabrica si nu a vavut nici pe dracu'.
Si acum la 200k km inca mai merge bine..si retineti , nu a fost desfacuta niciodata..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 20 Aug 2005, 19:50
Post #9


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




1-acte in regula
2- tabla buna ,atentie la pedalier si praguri....
3-motorul sa nu fie "dus"
4-transmisia sa fie in stare buna
recomand 5 trepte bord cn si servo-frana!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeus-iulian
post 21 Aug 2005, 21:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 16 August 05




deci din cate am inteles pana acum din ce sfaturi am primit cel mia bine e sa cumpar o masina mai ieftina de 1000E care o gasesc fabricata pana in 90
si sa mai bag bani in ea sau sa mai strang vreo 500E sa iau ceva mai nou adik 95-96-97!
la faza cu cautatul masinii dare urmeaza sa o iau si cu bibilitul am inteles cam cum sta treaba dar cred k mai bine iau un tinichigiu si un mecanic cu mine! nu ? smile.gif

daca mai are cineva sfaturi e bine venit smile.gif sau are obiectii la ce au spus ceilalti k asa pot afla parerea mai multora si pot trage o concluzie

This post has been edited by zeus-iulian: 21 Aug 2005, 21:42


--------------------
daewoo/dacia ex cielo/Logan 1.6 MPI 95/2004 - B-85-ZEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 01:40
Forum Renault