DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Merge ,dar nu prea

Adrian.
post 22 Aug 2012, 22:34
Post #1


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Masina in cauza este o dacie 1310 din 1981.

A intrat pe mana mea recent. Am luat-o la verificat si am constatat multe neregularitati.

Pe scurt , in momentul de fata doua probleme au prioritate.

1. se zgaltaie in ultimul hal la relanti , dar doar pana se incalzeste motorul

Am reglat avansul dupa ureche cand motorul era cald si mergea bine indiferent de turatie . Cu metoda becului, volanta la semn , etc, metoda descrisa pe forum in amanunt , intampin o problema oarecum hazlie.

Firele de la bec le leg unul la surubul de pe delco, de unde vine si firul de la bobina si unul la masa. Ei bine , nu se aprinde becul . Evident, becul e bun smile.gif Cred ca fac ceva gresit mai mult ca sigur .

Platina e noua si reglata la 0.4

Bujii noi reglate la 0.7

Capac delco nou .

Avans vacuumatic reglat . Tot cu motorul cald si mergea struna , fara rateuri .

Culbutori reglati corespunzator.

Problema apare doar cu motorul rece .


2. Atunci cand scot furtunul cu duza si il astup cu degetul motorul nu se opreste. Am suspectat ca trage aer fals si am schimbat garnitura de sub carb. si cea de la galeria de admisie.
Furtun si duza noi .
T-ul in stare buna la fel ca si restul furtunelor.

Verdict: face la fel. Am impresia ca nici nu se modifica relantiul

Multe din probleme pe care le avea le-am rezolvat citind topicurile de baza de pe aici insa am ramas cu astea doua bube.






--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 22 Aug 2012, 23:03
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




Un fir acolo si unu pe +..
Este normal sa tremure motorul pana se incalzeste mai ales daca relantiul este mai jos atunci.

This post has been edited by val2011: 22 Aug 2012, 23:04


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 22 Aug 2012, 23:11
Post #3


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Un fir acolo adica unde? pe capacul de la delco ?
Si la care plus te referi ?

Tremura dar nu e tremuratul ala de motor rece. Te zgaltaie rau de tot.


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 22 Aug 2012, 23:18
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




Un fir la surubul de la delcou si unu pe plus la bobina avand contactul pus in acest timp. Sau mai este o metoda scoti fisa bobinei de la capac delcou si o tii aproape de (-) caroserie si invarti delcoul pana da scateie.

This post has been edited by val2011: 22 Aug 2012, 23:20


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 23 Aug 2012, 00:29
Post #5


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Voi incerca si revin cu rezultatul. Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 23 Aug 2012, 09:35
Post #6


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Ce bujii i-ai pus? Dupa cum spui la rece o bujie sau chiar doua iti fac figuri,motorul merge in 3 cilindrii si de-asta se scutura. Masoara si fisele,sa nu aibe rezistenta mare sau sa difere mult intre ele,daca-s vechi mai bine pui siliconice de Tesla. Daca spui ca restul e ok,ar trebui sa mearga.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 23 Aug 2012, 09:50
Post #7


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Bujiile sunt noi dar sunt Brisk deci e posibil . O sa le schimb cu unele bosch care sigur merg .


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Aug 2012, 10:31
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




ramai pe brisk, sunt f bune n17yc pt 1300, n15yc sunt pt 1400


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 23 Aug 2012, 11:27
Post #9


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Tremura la fel si cu socul tras?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 23 Aug 2012, 12:15
Post #10


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Am reglat avansul la 0 , metoda becului. In situatia asta masina nu porneste deloc . Ca sa mearga trebuie sa ii dau avans .
Platina e reglata .
Am incercat si cu o bobina noua si la fel face.

Cu socul tras nu tremura deloc. Sa fie cnc prea mic? L-am reglat la 7/13


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 23 Aug 2012, 12:47
Post #11


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Daca nu porneste cu avansul la 0 inseamna ca avansul vacuumatic nu functioneaza si-i posibil ca de-aia se si scutura. Daca sta la ralanti cu socul putin tras posibil sa fie nivelul mic. Asa face si la mine pe benzina,dar nu ma deranjeaza,nu merg pe benzina decat din an in pasti,cand raman fara gaz. Regleaza nivelul la jumatea planului inclinat,nu toate plutitoarele sunt la fel plus ca te mai fura si garnitura de la capacul carburatorului.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 23 Aug 2012, 13:12
Post #12


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Avansul vacuumatic functioneaza l-am testat. O sa il modific sa vad ce zice


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 23 Aug 2012, 13:14
Post #13


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(Adrian. @ 23 Aug 2012, 13:15)

Cu socul tras nu tremura deloc. Sa fie cnc prea mic? L-am reglat la 7/13
*



Fie asta, fie ti-i vreun jigler infundat. Mai poti verifica si sita de la intrarea in carburator, sa nu se fi adunat mizerie in ea. Din ce zici, astia-mi par a fi primii suspecti.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 23 Aug 2012, 13:26
Post #14


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Am reglat avansul vacuumatic dar masina tot nu porneste cand am avansul initial la 0

23 Aug 2012, 13:31:
Carburatorul a fost curatat cu atentie . Benzina folosita era proasta si cu multa mizerie . Am curatat tot traseul de alimentare , am montat filtru, are benzina buna in ea ...
Nu inteleg refuzul de a porni cu avansul la 0 . Sa fie de la culbutori ? I-am reglat dupa metoda descrisa pe forum si a mers ca lumea , fara tacaneli .

Daca ii maresc avansul o ia imediat .

This post has been edited by Adrian.: 23 Aug 2012, 13:31


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 23 Aug 2012, 15:07
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Ai servofrana ? Daca da, verific-o sa nu traga aer pe acolo.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 23 Aug 2012, 15:49
Post #16


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




SIgur ai reglat avansul al 0? Vezi ca sint mai multi de 0. icon_mrgreen.gif
Adu volanta la 0.
Scoate fisa centrala de la bobina si tine-o linga un element de caroserie.
Pune contactul.
Roteste delcoul, cit mai mult, in sens invers acelor ceasornicului.
Il rotesti din nou, in sensul acelor ceasornicului, usor, pina da scinteie.
Il fixezi asa.
Ca sa verifici, bagi masina in viteza 5, tragi de ea pina vine volanta la semn, cu contactul pus. Scoti din nou fisa centrala si o pui linga caroserie. Impingi masina in spate pina volanta se duce inapoi 15-20 grade. Apreciezi ochiometric. Tragi iarasi de ea, spre inainte. Cind volanta e la semn, concomitent trebuie sa auzi si scinteia

Daca nu rotesti delcoul in directia potrivita, nu obtii avans 0.
Bujii bune pentru dacie sint si sinterom. Nu marca e importanta, ci specificatiile producatorului pentru diferite tipuri de motor. Verifica rozeta de la avansul vacuumatic. De obicei se pune pe ultimul dinte.
In furtunul de recirculare, pe linga T-u, trebuia sa fie un inel care obtureaza partial futunul Il mai ai?

This post has been edited by corbex: 23 Aug 2012, 15:50


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 23 Aug 2012, 17:35
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Procedeul este ok numai ca miscarile facute cu delcoul sunt exact invers ca sens de rotire. Categoric este vorba despre o eroare materiala "din fuga condeiului" dar care trebuie indreptata pt. a nu deruta colegul aflat in nevoie.

This post has been edited by B17XGG: 23 Aug 2012, 17:35


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 23 Aug 2012, 17:42
Post #18


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Multumesc b17xgg . Ai dreptate miscarile sunt invers si le-am respectat cu atentie. O sa incerc si cu fisa sa vad eu cu ochii mei scanteia.

Duza o am , am specificat si in primul post. Problema e ca astup cu mana acel furtun si masina nu da semne sa se opreasca.


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 23 Aug 2012, 19:58
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Si, cum am postat mai sus, daca ai servofrana, verifica sa nu se traga aer in galerie pe la ea (manseta uzata, membrana fisurata, supapa unisens fisurata).


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 23 Aug 2012, 22:44
Post #20


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Totusi Adrian,nu inteleg de ce te cramponezi atat de tare de chestia cu avansul la 0? Daca il dai putin mai mare si porneste,merge bine si nu detoneaza,cu ce te incalzeste ca nu-i fix la 0 static? Mai e o chestie cu reglajul la rece. Daca ai intinzator hidraulic la lantul distributiei,atunci cand motorul nu e pornit,lantul sta destul de moale,decaland oarecum distributia si implicit rotatia delcoului. Daca dai capacul jos de la delco si invarti de motor,rotorul delcoului se invarte. Daca invarti invers acum de motor si rotorul nu se invarte imediat,ci cu o intarziere,ai intinzator hidraulic si e o posibilitate ca si de-acolo sa te minta la reglarea statica. Cel mai bine e sa reglezi cum spunea BOA,cu motorul accelerat la 3000-3500rpm misti delcoul pana obtii turatia maxima si il lasi asa. Daca nu tine bine ralantiul,umblii la avansul vacuumatic pana sta la ralanti ok. Eu zic ca asa e cel mai bine.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 23 Aug 2012, 23:13
Post #21


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Ai dreptate seby . Eu am reglat tot pas cu pas la masina ca la carte si la partea cu avansul au fost probleme . Nu ma deranjeaza ca nu vrea cu el la 0 . Doar sa mearga decent
Voi verifica ceea ce mi-ai spus tu legat de intinzator .
Am facut un drum cu masina asa ca am ceva updateuri .

Inainte sa plec motorul era la 80 de grade asa ca am reglat avansul , dupa ureche , am reglat si vacuumaticul , relanti surub amestec . Masina mergea rotund , mai se auzea "poc" in toba din cand in cand dar destul de rar .
Cand aprindeam farurile turatia scadea destul de mult ( o sa verific ce becuri am ) si se deregla mersul motorului , incepeau tremurici smile.gif . Pot face ceva pt a ameliora acest efect ?

Apoi problema cea mai deranjanta : am prins ceva semafoare , motorul s-a mai incins , a pornit ELV si cand am parcat , am ascultat motorul si se dereglase , dadea rateuri , de abia mai tinea relantiul . Mentionez ca delcoul l-am strans , deci nu s-a dereglat .
Ideea este ca nu pot pastra un mers frumos al motorului in mod constant .

PS: Servofrana nu am , am omis sa mentionez .
Alte aspecte legate de masina care pot conta in identificarea problemei :

Sub nici o forma nu pot sa depasesc 80km/h

La vreo 20-30 min de la oprire porneste greu. Inclin sa cred ca este vb despre vapor lock .

Am miscat de axul delcoului st-dr sus jos si exista ceva joc .


Multumesc tuturor pt sfaturi . Va voi tine la curent cu dezbodamantul acestei situatii .


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 23 Aug 2012, 23:25
Post #22


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Avand in vedere ca masina are niste ani,daca spui ca nu poti depasii 80,fie avansul centrifugal e blocat,fie ai carburatorul infundat. Mai influenteaza ceva si avansul static,dar nu in halul ala. Cand avansul static e mic,motorul e puturos si nu trage,plus ca porneste greoi. Vapor-look nu stiu daca e dupa 20-30 de minute de la oprirea motorului. Ca nu prinde viteza,poate fi si din nivel mic in CNC sau pompa de benzina nu mai baga suficient debit.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Aug 2012, 23:28
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




misca de pipa sa vezi daca simti arcurile din delcou, limitarea la 80 e ca nu ai suficient debit, nu incepe sa se si scuture la un deal mai mare?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 24 Aug 2012, 00:16
Post #24


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Nu am urcat cu ea o rampa mai mare acum dupa ce am reglat-o .Inainte am urcat fara mari probleme. Am in apropiere si voi face un test .

Arcurile alea ( de la avansul centrifugal ) imi par cam slabe asa la ochi/mana fara sa demontez delcou.

Cum pot verifica daca sunt blocate sau daca functioneaza corect. ?

Legat de carburator seby, nu e infundat caci l-am tot curatat, am montat si filtru .

In ceea ce priveste debitul stiu ca pompa de benzina e noua , nu e montata de mine , era pe masina. Cum sa o verific? am citit metoda cu sticla si cei 700-800 ml pe care trebuie sa ii regasesc in recipient pana la consumarea benzinei din CNC . E corect asa ?


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 24 Aug 2012, 05:54
Post #25


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




"Poc"-ul pe care ti-l da in toba nu e, cel mai probabil, de la avans, ci de la distributie. Verifica, cu rabdare, jocul culbutorilor. Uzura laq culbutori (deteriorarea suprafetei de contact cu tija impingatoare) face ca acest joc sa devina variabil (tija se aseaza de fiecare data altfel, din cauza uzurilor). Merita cercetat si aspectul asta.
In situatie de uzura, e de preferat sa lasi jocul mai mare. E mai bine ca o supapa sa deschida putin mai tirziu decit sa nu inchida cum trebuie.
Ai schimbat lantul de distributie de curind?


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 24 Aug 2012, 10:08
Post #26


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Cat priveste partea cu rateurile in evacuare,eu sincer n-am reusit sa o fac niciodata sa nu mai dea cate unul-doua chiar si dupa ce reglam culbutorii. Nu am uzura vizibila la talerele supapelor si nu am tije strambe si chiar daca per ansamblu motorul merge rotund,tot mai "stranuta" cate una in evacuare. Poate fi si din aprindere probabil,dar daca nu da rateuri des,nu ma deranjeaza. Sunt curios cum merge cu senzor,platina e platina,e un sistem mecanic care are si el limitarile lui,cineva de pe aici vroia sa faca o aprindere electronica cu pic si se lovise tocmai de problema asta,platina nu dadea 1 si 0 cum trebuie si motorul mergea aiurea. Mai e si uzura delcoului,uzura lantului si pinioanelor de distributie,sunt multe variabile pe care nu le poti controla exact...


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 24 Aug 2012, 10:52
Post #27


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Nu m-am referit la uzura talerelor supapelor, ci la suprafetele de contact ale culbutorului cu coada supapei si tija impingatoare.
Fa experienta! Lasa distanta de 0.25 si vezi daca-ti mai da rateuri. Marirea distantei e un antidot la uzurile de care ai amintit.

This post has been edited by corbex: 24 Aug 2012, 10:53


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 24 Aug 2012, 11:46
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




rateurile in esapare sunt si de la scanteie slaba. Schimba bobina de inductie si vezi ce se intampla.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 24 Aug 2012, 12:10
Post #29


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ar trebui sa testeze toate astea. Bujii noi sau sigur functionale, bobina, fise, delcou, luate de la o alta masina. Intr-o ora elimina principalele cauze posibile. Face si reglajul mai mare al culbutorilor. Dacda nu e de la ei, ii aduce la distanta standard. Daca e de la ei, trebuie sa aibe in vedere o refacere a distributie (lant nou, culbutori noi). Eventual o verificare a starii scaunelor de supapa.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian.
post 24 Aug 2012, 17:50
Post #30


Slowhand


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 March 08
From: Bucuresti




Va multumesc tuturor pt sfaturi .

Capac delco nou
Bujii noi
Am incercat cu alta bobina si la fel face .
Raman restul de verificat .

0.25 indiferent ca e admisie/ evacuare ?

Revin cu updateuri .


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 15:07
Forum Renault