Intretinere caroserie
![]() ![]() ![]() |
Intretinere caroserie
dacia FOJ |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|||
Andyno |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
pana la urmatoare ploaie...
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#3
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
dacia FOJ curatai pana la tabla curata si apoi cu kit cu fibra de sticla astupai gaurile,smirgheluit cu granulatie fina si apoi un grund(culoare gri) iar smirghel fin si ultima data vopsea,2-3 ani tine bine
cum ai facut tu tine,dar cat nu stie nimeni |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
A avut cateva mici gaurele care le-am curatat bine si le-am umplut cu mastic:D
31 Aug 2012, 21:54: Pai atunci o sa pun o perie rotativa pe flex si o sa curat perfect:D Eu am vopsea 3 in 1 e buna de ceva? 31 Aug 2012, 22:03: Si feruginoul e de la policolor dar nu face mai nimic... ![]() This post has been edited by dacia FOJ: 31 Aug 2012, 22:03 Attached thumbnail(s) P310812_13.51.jpg ( Size: 447.79k ) Number of downloads: 1208 P310812_16.03.jpg ( Size: 568.96k ) Number of downloads: 1366 P310812_16.02__01_.jpg ( Size: 361.71k ) Number of downloads: 1339 |
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
dacia FOJ aia nu este aripa de la masina,este contra aripa si intaritura de la stalpu fata,si se rezolva doar cu petic si sudura oxiacetilenica,apoi periat pana la curat,grund rosu de metal,teroson si dupa ce sa uscat,vopsea de care vrei tu si la sfarsit o mana zdravana de vaselina(daca este si tare vaselina e si mai bine),metoda empirica de vanzare,,smoala+sac de panza,,si tine,,,,de joi pana apoi,,,
This post has been edited by nikuniku: 31 Aug 2012, 22:08 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
Asa e nikuniku m-am exprimat gresit. Ziceam sa nu mai bag sudura pt 2 gaurele care le-am curatat foarte bine le-am degresat le-am bagat mastic si le-am vopsit:D
|
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Toata lumea stie ca focul se aplica pe tabla atunci cand nu mai ai alternativa. Pentru mici reparatii recomand aplicarea de petice cositorite (cu letconul de min. 100W, nu cu lampa). Se pot repara in felul acesta chiar si colturile ramei lunetei (zona neventilata si mereu umeda care se corodeaza inimaginabil = apa portbagaj) sau aripile spate in zona pasajului.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#8
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
B17XGG exact asa,merge si cu lampa,dar sa ai mana de meserias
This post has been edited by nikuniku: 1 Sep 2012, 21:54 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
nu dispun de lampa, am aparat de sudura sa le sudez cu el..? sau sa le las cu mastic?
|
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
maho |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Dupa orice sudura, metalul oxideaza in zona aia f. rapede (de ordinul minutelor); daca pe exterior (partea pe care ai sudat) poti curati, grundui, vopsi repede, pe partea opusa nu prea ai cum (doar daca elementul ala a fost detasat in prealabil de pe masina, si-l poti intoarce pe toate partile); evident, va oxida si apoi rugini, incepand cu fata aia (pe care n-ai ajuns s-o protejezi rapid).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Da, va rugini, dar sigur va tine mai mult decat tabla de care ai prins peticul. Apoi, sunt destule ferestre, prin care sa pulverizezi orice, pentru a impiedica inaintarea rapida a ruginii. Elementul nou, sau demontat, tot trebuie sudat, dar recomand sudura electrica, ca este la indemana oricui. Oricine are un aparat de sudura in casa, curte, pod, pe care sa-l faca sa mearga cu electrozi de 1,6 si va merge excelent. O tabla de care poti prinde un petic, in electric, esti sigur ca e buna cativa ani.
Niku, eu n-as recomanda vaselina, una pentru ca e tot un produs petrolier care inmoaie vopseaua, facand sa se cojeasca, apoi retine apa ca un burete si alta, in timp isi pierge din grasime, devine vascoasa pana crapa ca clisa pe garla pe seceta, si se comporta tot ca un burete ce retine umezeala. Eu am intalnit cateva masini asemenea, si-mi pare rau ca nu am poze, p-atunci nu era la indemana oricui pozatul. Cat priveste pozele de mai sus, nu trebuia sa dai cu peria sau polizor, pe terosonul intact, sub care nu era rugina. Tu nu mai dai altul ca ala. Cum se spunea mai sus, sunt de ajuns cateva clipe sa prinda rugina, care sa lucreze si sub vopseaua ta. Dar asta ar insemna perfectiune, ceea ce nu e cazul sau nu se poate la noi, sau la Dacie. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
Am dat cu peria deoarece erau pete de rugina si am curatat mai mult ca sa fiu sigur
![]() ![]() 4 Sep 2012, 14:39: Boa am zis ca e mai bine sa verific ca nu e rugina sub antifon si oricum vopseaua e data in 3 straturi, trebuie sa tina:D This post has been edited by dacia FOJ: 4 Sep 2012, 14:39 |
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
maho |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Depinde mult si cum intretii masina: iarna, dupa un drum prin maglavaisu' aruncat de astia pe drumuri (sare, si ce solutii mai gasesc ei), nu strica deloc o spalare, mai ales pe dedesupt.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
dizzy |
![]()
Post
#14
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Daca sub stratul de vopsea ai oxid, poti sa dai 18 straturi ca tot se crapa.
Racaie pana la tabla, scoate rugina, pasivizeaza, grund, chit, doua maini de vopsea, un strat gros de vaselina si gata. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
Cand o sa am timp o sa dau vopseaua jos si o sa frec si mai bine:))
|
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
ce ziceti e bine facut conturul de aripa?
Attached thumbnail(s) P070912_14.05__05_.jpg ( Size: 433.36k ) Number of downloads: 1035 P070912_18.35.jpg ( Size: 307.63k ) Number of downloads: 1004 |
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
r3d |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
e destul de bun nici nu se va cunoasete.
si bonus o intrebare pentru usorul boa sa dau cu smoala e buna de ceva ? legat de vaselina am vazut si eu in porbagaj la a mea unde e data cu vaselina sa dus vopseaua |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#18
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
r3d am mai spus---smoala se foloseste cand vinzi masina si vrei sa fie tabla,,tare,,pe masina
vezi ca sunt tot felu de solultii care se dau pe tabla de exemplu http://hbbody.ro/produse.php?supID=1&ctgID=1&ofID=0 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
luni o sa vopsesc conturul:x
|
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
1055 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Caroserie ? Da, abandonata in fata rematului, fara capota fata, fara motor si fara huse pe scaunele din fata.
d1974.jpg an de fabricatie 1974, serie 135xxx. Citeva poze cu felul in care apa de ploaie adera la diferite tipuri de suprafete...acoperite cu vopsea auto. Ramine intrebarea : cum ar trebuie sa arate suprafata cea mai bine pregatita pentru a rezista intemperiilor ? Poze de la un ww, seat, ford, dacia, lancia [aggreen.jpg aqgreen2.jpg .jpg aqgreen3.jpg aqgri1.jpg aqred.jpg aqred2.jpg aqred5.jpg This post has been edited by 1055: 11 Sep 2012, 00:13 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
In sfarsit am terminat:)))
Attached thumbnail(s) P130912_14.11.jpg ( Size: 358.69k ) Number of downloads: 355 P130912_14.11__01_.jpg ( Size: 377.16k ) Number of downloads: 274 P130912_16.32.jpg ( Size: 482.06k ) Number of downloads: 273 P130912_16.32__01_.jpg ( Size: 361.17k ) Number of downloads: 293 |
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
Andyno |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
din pacate in MAXIM jumate de an este la fel.
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
andyno de ce crezi asta? tabla a fost curatata perfect...pana la luciu..si in interior a fost bine vopsita si antifonata
|
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
300Sparta |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 15 July 12 ![]() |
salutare!
va rog sa ma lamuriti cum sa dau jos ariple fata de la o dacie papuc.am scos toate suruburile dar este un mastic intre aripa si caroserie pe langa portiera.am incercat sa-l tai cu o panza de bomfaier dar nu merge! va multumesc! 15 Sep 2012, 16:22: salutare!am rezolvat problema cu un cutit.am taiat chitul cu cutitulsi am scos aripa relativ usor. This post has been edited by 300Sparta: 15 Sep 2012, 15:22 |
--------------------
renault laguna2
renault laguna2
2004 1.9D
- is 18 tys
|
|
1055 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Din cele citite pina acum am tras concluzia ca rugina poate iesi la supratata prin vopsea chiar daca suprafata metalului a fost curatat si acoperita corespunzatorMaterialul din care este confectionat elementul de caroserie are desigur incluziuni de tot felul provenite din procesul de fabricatie.Un material obtinut din topirea si re-retopirea unor deseuri de fier vechi o sa fie la un moment dat inferior calitativ materialului topit din care o a fost obtinut.Devenit din ce in ce mai "impur" ca atare o sa fie din ce in ce mai putin rezistent ...sa zicem la coroziune.Daca cindva se folosea pentru o sarja circa 25-30% fier vechi recuperat si restul minereu de prima topire in prezent fierul vechi recuperat este folosit in amestec in proportie mai mare de 75%.
Ca atare fara tratamente speciale de "curatare" ( care desigur maresc pretul de obtinere al materialului feros) putem avea din ce in ce mai multa rugina pe elementele de tabla( sa adaugam sarea de pe drumuri , ploile acide ) , rugina provenita mai mult din interiorul materialului decit din exteriorul acestuia. Consider ca protectia anticorosiva trebuie sa presupuna ceva mai mult decit curatare si acoperire.... This post has been edited by 1055: 16 Sep 2012, 01:04 |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
"Din pacate" , ce-ai facut tu la aripa spate, va tine patru ani, fara discutii!
Daca chitul l-ai dat peste tabla smirgheluita sau polizata la luciu metalic, inainte si dupa sudare (electric, pentru ca autogenul induce zgura intre table, care porneste rapid oxidarea), cat mai repede, poti sa stai linistit.Apoi, daca asta ai facut-o singur, ce te va deranja s-o faci si altadata, cand va fi nevoie? Vopsirea o poti face local, fara sa se cunoasca . Daca nu sti cum, iti spun eu. Niku a dat cateva exemple de teroson, la cutii de 1,5Kg sau chiar de 1kg, care e in jur de 40 lei cutia de 1,5kg. Intra cam 4 cutii numai pe dedesupt, in functie de grosimea si numarul straturilor. In general nu se diluiaza, fiind gata pregatit, chiar pentru pistol. This post has been edited by PH-06-BOA: 16 Sep 2012, 10:17 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
dacia FOJ |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 9 May 12 ![]() |
Sper sa tina cat mai mult. Am dat 2 straturi de vopsea..in jur de 100 ml mi-a intrat:D .
|
--------------------
dacia
dacia 1310
1996 break
- VL 02 FOJ
|
|
alinworm |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
am si o problema cu barile fata-spate de la dacioara mea. Le am tot curatat si vopsit dar in fiecare iarna imi apare rugina, tabla poate fi ruginita in interior si iese de fiecare data??
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
1310CL |
![]()
Post
#29
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
@alinworm: Le-ai curatat bine bine si pe interior si pe exterior? le-ai grunduit dupa?
Daca tot asa face,incearca sa cauti la remat o pereche mai buna,saaau,la modelul tau poti opta pentru cele de nivel echipare"TX" sunt la fel ca si astea negre,doar ca-s cromate,sti la care ma refer..alea cu un tratament si o intretinere corespunzatoare,ar trebui sa tina fara stres. ![]() |
--------------------
Dacia 1310
TLX
1990
- AR06GKI CREM 427
|
|
alinworm |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
dc as gasi unele in stare buna as lua si cromate. Pana le gasesc o sa incerc sa mai bag un pic flexul in ele sa le curat pana la tabla poate reusesc ceva....
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 12:25 |