Probleme mari la directie, cred
![]() ![]() ![]() |
Probleme mari la directie, cred
Tiristu' |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 20 April 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
97/S
- 02 BUJ
|
|||
sspoitoru |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
cauciuc sau amandoua deformate pe creasta
am patit si eu, facea ca dracu ridici pe cric pana se dezlipeste cauciucul de pe asfalt invarti de roata si te uiti intre cauciuc si asfalt si daca e deformat vezi sigur. |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
Tiristu' |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 20 April 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
97/S
- 02 BUJ
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#4
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
bucse tiranti...
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
Hacker |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Primul sfat : nu mai merge cu ea asa ca esti risc pentru tine si ceilelalti soferi.
1. Te urci in masina misti volanul stanga dreapta usor si verifici bucsa de la volan. 2. Ridici roata tragi stanga dreapta de roata( astfel vezi jocul de la bieleta de directie ) Foarte probabil. 3 tragi sus jos si verifici pivoti. 4 Verifici daca bucsele de la tiranti sunt in regula, dar ei de regula trosnesc la plecarile de pe loc. Faza cu cauciucurile nu sunt plauzibile. Niciodata cand ai un cauciuc deformat nu iti va trage stanga dreapta ci iti va da trepidatii sau leganari la viteze mici. Presiunea lor daca nu e corespunzatoare atunci masina va intra in balans si te va pune in dificultate in a o controla. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Tiristu' |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 20 April 09 ![]() |
QUOTE(Hacker @ 30 Oct 2012, 10:06) Primul sfat : nu mai merge cu ea asa ca esti risc pentru tine si ceilelalti soferi. 1. Te urci in masina misti volanul stanga dreapta usor si verifici bucsa de la volan. 2. Ridici roata tragi stanga dreapta de roata( astfel vezi jocul de la bieleta de directie ) Foarte probabil. 3 tragi sus jos si verifici pivoti. 4 Verifici daca bucsele de la tiranti sunt in regula, dar ei de regula trosnesc la plecarile de pe loc. Faza cu cauciucurile nu sunt plauzibile. Niciodata cand ai un cauciuc deformat nu iti va trage stanga dreapta ci iti va da trepidatii sau leganari la viteze mici. Presiunea lor daca nu e corespunzatoare atunci masina va intra in balans si te va pune in dificultate in a o controla. Multumesc frumos pentru sfat. maine o sa o ridic pe cric si urmez pasii indicati de tine. revin eventual poate si cu un clip....daca imi permite vremea . nu o sa mai circul cu ea |
--------------------
Dacia
1310
97/S
- 02 BUJ
|
|
Andyno |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
ce fac tiranti? eu ii am din 99 si au 200 mii km si nu dau semne de uzura.
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Ai avut noroc ca ai mai prins tampoane de cauciuc de pe vremea coanei Lenuta, ca astea autorizate de RAR sunt bune numai pentru ei si militieni !
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Vezi daca nu sunt rupte urechile de prindere a tirantului impingator, cel care se prinde la un capat de bascula superioara, si la capatul celalalt de lonjeroane. Cand se rup urechile in care tirantul impinge, fiecare unghi de fuga (pe stanga si dreapta), isi modifica valoarea in functie de cat de tare apesi pe acceleratie sau franezi, si masina devine total instabila.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
QUOTE(Hacker @ 30 Oct 2012, 10:06) Primul sfat : nu mai merge cu ea asa ca esti risc pentru tine si ceilelalti soferi. 1. Te urci in masina misti volanul stanga dreapta usor si verifici bucsa de la volan. 2. Ridici roata tragi stanga dreapta de roata( astfel vezi jocul de la bieleta de directie ) Foarte probabil. 3 tragi sus jos si verifici pivoti. 4 Verifici daca bucsele de la tiranti sunt in regula, dar ei de regula trosnesc la plecarile de pe loc. 2) am facut si eu asa , si nu am joc deloc. 3) Am tras sus-jos de rotile fata..iar cea din stanga , are putin joc ..in partea de jos..se trage putin in afara. Este grav? nu prea am chef sa umblu la roti acum ca e frig..mai pot merge asa pana la primavara? Am mers usor cu masina de cand am luat-o..nu o bruschez. |
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
ghitza |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Pivotu inferior sau bucsele de la brat ,lasa lenea si pune-te si schimba ce e de schimbat ca nu e o avere sa nu te trezesti in pomi sau mai rau in celalalt din sens opus
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
Nu am mai umblat niciodata pe acolo..dar o sa ma descurc. Trebuie obligatoriu sa schimb si la cealalta roata ?
|
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
ghitza |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Nu e nevoie daca nu sunt probleme
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
ok , atunci o sa scot roata maine sa vad cam ce bucse sunt uzate pe acolo..si o sa iau pivot inferior si bucse ..daca trebuie. La cealalta roata daca nu are joc in nici o parte...inseamna ca e in regula? alte simptome nu mai sunt?
|
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Nu e obligatoriu sa fie de la pivoti, jocul la poate sa fie la fel de bine si de la rulmenti, totul e sa stii sa le deosebesti
![]() |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Daca te si uiti cand misti sigur e de la pivotu inferior,virezi roata maxim stanga si misti de roata cu o mana sus si una jos si se vede clar unde are joc
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
maine o sa inspectez mai amanuntit. Totusi nu cred ca este de la rulment..am invartit de roata ..am mai tras de ea, si de fiecare data are joc doar in partea de jos. Maine o sa iau dreapta la maxim si o sa trag de ea din nou.
4 Nov 2012, 15:10: Intr-adevar , din pivot e jocul..este si putin crapat cauciucul , se vede in poza. Ar trebui sa schimb si bucsa aia de la capatul barii stabilizatoare? este cam crapacioasa. Daca ma duc la magazin o sa iau un pivot inferior si un spray degripant. Pot schimba pivotul daca dau roata jos..sau trebuie sa demontez mai multe ? This post has been edited by adriano2br: 4 Nov 2012, 15:10 Attached thumbnail(s) ABCD0005.JPG ( Size: 228.08k ) Number of downloads: 514 |
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
ghitza |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
dai roata jos si schimbi pivotu,depreezi pivotu de jos si cel de sus si desfaci si piulita de la planetara,schimba si bucsile de la bara stabiizatoare impreuna cu cele 2 de pe lonjeroane,daca schimbi bucsile la bara sa le schimbi si pe partea cealalta
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pivotul inferior il poti schimba si fara sa-l depresezi pe cel de sus. E munca inutila, si-l poti slabi la desfacere. Deci, roata jos, piulita de la planetara pentru a-ti da voie sa tragi de portfuzeta catre exterior, depresezi pivotul de jos, desfaci piulitele si tragi afara de el cu portfuzeta,iar cand a depasit bascula, salti de el si va iesi din portfuzeta. Daca nu merg piulitele, taie suruburile, cu o dalta bine ascutita.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
imi da maxim pivotul , nu iese nici mort. imi vine sa faram ceva cu ciocanul ala x( x( . Nu iese din portfuzeta nici in ruptul capului x( am batut in portfuzeta in toate partile..am batut si in pivot..nimic, zici ca e sudat. Nu a fost umblat niciodata pe acolo..pentru ca este nituit de brat. presa n-am.. daca stiam nu ma mai apucam..dar nici inapoi nu pot sa mai dau, ca s-a dus dracu' filetul la pivot.
|
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
ghitza |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
fa rost de presa daca nu vrei sa scoti tot bratu afara,era de stiut ca daca e originalu si nu sa umblat acolo sa intepenit,incearca sa dat cu ceva degripant
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
pfff..am terminat, atata munca pentru un nenorocit de pivot. Am facut in felul urmator:
Am dat roata jos, desfacut piulita la planetara, desfacut pilita la capat de bara(dar nu m-a ajutat cu nimic si am pus-o la loc). Am desfacut piulita la pivot inferior, am desfacut si axul la bascula, l-am scos..apoi bascula se tinea doar in pivot..si dai si bate in portfuzeta , in pivot..nimic. M-am chinuit sa improvizez o presa..nici un rezultat. Pana la urma am ridicat putin mai sus masina cu cricul , am bagat o nicovala sub pivot, si am dat drumu la cric, sa stea greutatea pe pivot, apoi am batut cu ciocanul in portfuzeta, pe langa pivot..si a dat domnul sa iasa..chiar rapid..la al doilea ciocan. Am taiat niturile de la pivot cu un polizor, am pus suruburi de metric 6, le-am strans , am lasat 1mm peste piulita si le-am taiat..apoi am nituit acel milimetru de surub, ca sa fiu sigur ca nu se slabeste piulita. Mai ramane sa montez maine dimineata bascula la loc..si toate cele. Am observat ca roata stanga fata, unde am lucrat..se invarte destul de greu...nu stiu cum e pe partea cealalta, dar asta merge infranata. Nu ar trebui sa se invarta liber..ca si cele de pe spate ? Sau atunci cand pornesc motorul , are vreun efect servofrana si se invarte roata mai lejer ? |
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
ghitza |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ai uns putin cu vaselina conu de la pivot la montare?nu de alta dar data viitoare sa nu mai iti dai suflarea langa el,la suruburile de 6 ai pus piulite cu autoblocare sau macar saiba grover cu piulita simpla?daca merge infranat dai un ciocan in etrier sa vezi isi revine?daca da ai pistonasu partial gripat si nu mai revine in etrier deci sta infranata cand lasi pedala de frana
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
O sa dau maine cu vaselina pe conul pivotului, momentan doar l-am strans pe bascula..iar bascula o am in casa langa mine
![]() Nu am pus nici o saiba la cele 4 suruburi de la pivot..era noapte, nu am gasit si nici nu m-am dus sa mai cumpar, tocmai de aceea am nituit capetele la suruburi..cum am zis mai sus. Piulitele alea nu au cum sa iasa de acolo singure. O sa mai inspectez maine , sa vad si de ce sta roata infranata..sa ma uit si pe partea cealalta, dar am impresia ca acolo se invarte lejer..ca am verificat-o de joc acum cateva zile..si nu am simtit nici o rezistenta cand invarteam de roata. This post has been edited by adriano2br: 5 Nov 2012, 19:12 |
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Inspecteaza si bucsele basculei, ca tot este demontata iar la remontare nu uita ungerea fara zgarcenie a axului (este groaznic cand se blocheaza cu rugina).
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
piulitele la suruburi le-ai pus in jos catre burduf sau sus spre arc? daca le-ai pus jos o sa iti sparga burdufu
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
am pus piulitele catre burduf..dar nu cred ca o sa se sparga..daca e sa atinga burduful in hexagonul piulitei..e acelasi lucru..ca si capatul suruburilor are hexagon.
|
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
ghitza |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
e bine in sus,tot asa le-am pus si nu e nici o problema sa ajunga in burduf,nu are cum
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
acolo normal se pun 2 piulite si intre ele saiba grover ,treaba ta ,punele cum vrei ,era doar un sfat ,eu de fiecare data cand puneam piulita in jos in 2 luni era burdufu spart ,cum le pun in sus nici dupa un an nu e spart
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
ghitza |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
in sus am scris si eu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:31 |