Motor 1.6 Dacia papuc, totul de la 0
![]() ![]() ![]() |
Motor 1.6 Dacia papuc, totul de la 0
FlorinCFR |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|||
deceneu32 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Ai spus ca vrei sa faci motorul de la zero.N-am inteles ce vrei sa schimbi:pistoane nu,biele nu.Poate ii pui un set de segmenti.
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
Vreau sa fac "motorul de la 0" dar nu sunt hotarat daca schimb setul de biele si pistoane.
|
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Când "faci motorul de la zero" nu schimbi tot?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
payty |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pai setul motor oricum vine fara biele.
Ca sa montezi boltul in biela nu iti trebuie scule speciale. Exista un dispozitiv pentru montat bolturi, dar practic e doar un distantier care impiedica boltul sa cada mai jos decat trebuie cand e bagat in biela. Biela se incalzeste la aragaz pana se dilata suficient ca sa intre boltul liber. Daca iei set nou, pistoanele sunt imperecheate cu camasile asa ca daca pui alte pistoane e posibil sa nu tina compresie cum trebuie. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
In cele din urma ma voi risca sa pastrez setul de biele/pistoane si voi schimba arborele si camasile + chiulasa facuta.
|
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Poftim?Schimbi camasile dar pastrezi pistoanele?
Nu ziceai ca-l faci de la zero? This post has been edited by deceneu32: 30 Dec 2012, 01:12 |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
Voi schimba absolut tot (arbore cotit , camasi , semicuzineti , distributie , ax came , tacheti , pompa ulei/apa , chiulasa (planare fata , supape ghiduri , semeringuri) delcou , carburator , ambreiaj dar pistoanele si bielele nu vad ce defectiune pot sa aiba (cel putin mie mi-se par perfecte si oricum nu vad cum ar putea monta cineva (eu sau orice alt meserias cunoscut de mine) boltul in umerii pistonului fara sa afecteze una din cele doua piese).
|
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
95bogdi |
![]()
Post
#9
|
![]() Milmoi Motorsport Group: Members Posts: 781 Joined: 27 June 11 ![]() |
QUOTE(FlorinCFR @ 30 Dec 2012, 09:14) Voi schimba absolut tot (arbore cotit , camasi , semicuzineti , distributie , ax came , tacheti , pompa ulei/apa , chiulasa (planare fata , supape ghiduri , semeringuri) delcou , carburator , ambreiaj dar pistoanele si bielele nu vad ce defectiune pot sa aiba (cel putin mie mi-se par perfecte si oricum nu vad cum ar putea monta cineva (eu sau orice alt meserias cunoscut de mine) boltul in umerii pistonului fara sa afecteze una din cele doua piese). si axa cu came de ce sa o schimbi ? asa uzata e ? pune niste poze sa vedem si noi ce si cum ![]() |
--------------------
Dacia 1310 Export
TLX
1989
- AR 05 UWW uww.....
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
Deocamdata nu stiu cat de uzata este , dar voi duce blocul la masurat si daca este uzat il voi bucsa.
|
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
pcostica |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
r3d |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
daca vrei sa faci o treaba buna parerea mea e:
-sa rectifici arborele dupa masini daca e necesar, daca nu io zic sa schimbi decat cuzineti,gandeste cat costa un arbore nou si gandeste un pic la calitatea celui nou. -bilele le-ai strambat cumva sau ai o uzura asa mare in ele incat daca bagi iar bucse noi o sa ai joc mare iar?legat de bucsi te-as sfatui sa cauti un strungar bun si sa ti le faci din bronz grafitat o sa fi mai multumit decat cele care le cumperi din magazin. -la camasi iar le masori inainte si vezi poate scapi doar cu o segmentare si pistoanele sunt inca ok -la distributie poti schimbat pinionele lantu si intinzatoru asta in cazu in care lantu sau pinionele sunt cam uzat si posibil sa scoata un sunet mai ciudat. parerea mea decat sa dai banii pa astea noi care sunt de tot rasu mai bine rectifici tot ce poate din piesele dupa masini,iar cu banii care ai sa economisesti cumperi si tu niste segmenti cuzineti mai de calitate:) |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
angheloaia |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 2 October 07 ![]() |
Aveti idee cam cat ar costa toata distractia asta?
|
--------------------
dacia
1410
2000
- tr 17 evy
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#14
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
r3d la motoru de dacie bucsi la biela??
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
r3d |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
Pistoanele se prezinta bine (nu sunt topite , deformate sau sa aiba vreo fisura) , jocul intre biela si boltul pistonului este ok). Arborele este deja la R2 si oricum tre sa iau altu desi sunt constient de calitatea din ziua de azi dar ma voi risca. In ce priveste bucsele pentru axul cu came (in caz ca va fi nevoie) le voi avea gratis + manopera gratis. Chiulasa o am deja facuta (am schimbat tot pe ea) si asteapta de un an jumate in garaj. Deci cam asta ar fi tot.
Si totusi as dori sa stiu cum se poate presa boltul in umerii pistonului dar fara metode gen : aragaz , ciocan , etc. This post has been edited by FlorinCFR: 30 Dec 2012, 21:22 |
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Iti trebuie o presa de bolt sau daca te duce un pic mana,un surub tzapan,de 10-12-14,cat intra pe gaura de bolt,o platbanda groasa de 3-4mm si un bolt vechi,uzat sau o teava care sa nu se intepenasca in piston dar sa poata sta pe bolt. Mai departe,exact ce zicea colegul mai sus,incalzesti biela,bagi boltul o juma de ora in frigider sau il scoti pe geam,ca tot e frig afara
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
valy1233 |
![]()
Post
#18
|
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
daca vrei axa cu came de 1.6 am eu.rulata 50.000 km
|
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#19
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(sebymesteru @ 30 Dec 2012, 23:35) Iti trebuie o presa de bolt sau daca te duce un pic mana,un surub tzapan,de 10-12-14,cat intra pe gaura de bolt,o platbanda groasa de 3-4mm si un bolt vechi,uzat sau o teava care sa nu se intepenasca in piston dar sa poata sta pe bolt. Mai departe,exact ce zicea colegul mai sus,incalzesti biela,bagi boltul o juma de ora in frigider sau il scoti pe geam,ca tot e frig afara ![]() care siguranta de pe capete? sa nu cumva sa confunzi motoarele,discutia era despre motorul Dacia 1600cm3... ![]() |
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
![]() This post has been edited by nikuniku: 4 Jan 2013, 10:48 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Ce va mai place sa dati cu noroi in stanga si-n dreapta. Da,am uitat ca boltul fiind presat in biela si nu in piston,n-are sigurante la capete,dar de-aia era mai simplu sa ma corectezi nu sa fi ironic. Eu macar cand fac o greseala o recunosc si ma corectez,nu o sustin ca multi altii de pe aici.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#22
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
glumeam,nu arunc cu noroi in nimeni si nimic,daca initiatorul topicului are nevoie de ajutor,ma poate contacta la 0766876841.ps:detin respectiva presa...
![]() 4 Jan 2013, 18:51: inca ceva,(initiatorului acest topic): daca ai de gand sa pastrezi pistoanele,e posibil sa iasa un mare rahat(70%sanse). This post has been edited by razvan1985: 4 Jan 2013, 17:51 |
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
QUOTE(sebymesteru) - am uitat ca boltul fiind presat in biela si nu in piston,n-are sigurante la capete,dar de-aia era mai simplu sa ma corectezi nu sa fi ironic. Eu macar cand fac o greseala o recunosc si ma corectez,nu o sustin ca multi altii de pe aici. La 1.6 boltul este presat in piston si are si sigurante. O sa revin cu detalii despre functionarea motorului dupa ce il fac. (sper sa mearga) This post has been edited by FlorinCFR: 5 Jan 2013, 11:19 |
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#24
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(FlorinCFR @ 5 Jan 2013, 12:15) QUOTE(sebymesteru) - am uitat ca boltul fiind presat in biela si nu in piston,n-are sigurante la capete,dar de-aia era mai simplu sa ma corectezi nu sa fi ironic. Eu macar cand fac o greseala o recunosc si ma corectez,nu o sustin ca multi altii de pe aici. La 1.6 boltul este presat in piston si are si sigurante. O sa revin cu detalii despre functionarea motorului dupa ce il fac. (sper sa mearga) tu stii mai bine... ![]() |
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu nu prea te-as crede!
Seby, chestia cu spatiul de siguranta, nu-i o greseala oarecare. Totusi se lasa o distanta de "siguranta" , pentru ca altfel se dezechilibreaza ansamblul, si bate. Bagatul boltului la rece, implica un risc mare de a decalibra biele sau de a zgaria alezajul gaurii, dar si boltul. De scos, cu ce-l vei scoate? Aceeasi scula cu care se scoate, se foloseste si la bagat, ca are capatul strunjit exact dupa cota de asezare pe piston , dar si cu distanta ce treduie sa ramana la bolt. Odata ce ai incalzit biela (nu la rosu cum am mai vazut), si ai asezat-o in piston, care e si el pe piesa de limitare care spuneam mai inainte, bagi boltul cu mana si rapid, pentru a nu avea timp sa preia caldura de la biela, pana se opreste in acea piesa de limitare. Din acel moment, n-ai ce-i mai face, daca ai gresit ceva. Nici eu nu recomand folosirea acelorasi pistoane, mai ales ca tu ai recunoscut ca, pistoanele vin imperechiate pe camasi. E drept ca mai bine vor sta pe camasi ne uzate (noi), decat in cele care le-ai avut, dar au si ele uzura lor, care o sa rontaie cat de cat, si ai sa te intrebi ce se aude, daca motorul e nou. Arbore nou? Nu se merita. Zici ca e la a2-a. Vino si-ti dau eu unul la nominala, si chiar daca-l faci la aI-a, cel putin 10 ani n-ai treaba. Nu e ovalizat, nici zgariat. Cat priveste ceea ce vrei tu sa faci si sa cumperi, e ceva inutil, risipa mare... |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Iuli |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
La 1.6 boltul este presat in piston si are si sigurante. O sa revin cu detalii despre functionarea motorului dupa ce il fac. (sper sa mearga) Numai balari vorbesc unii ,demontati vedeti cum e un motor, va faceti o idee si apoi vorbiti |
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#27
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(Iuli @ 9 Jan 2013, 20:46) La 1.6 boltul este presat in piston si are si sigurante. O sa revin cu detalii despre functionarea motorului dupa ce il fac. (sper sa mearga) Numai balari vorbesc unii ,demontati vedeti cum e un motor, va faceti o idee si apoi vorbiti este???stii tu cel mai bine,vino la mine sa-ti fac cunostinta cu setul de 1,6,"mestere"!!! ![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
la 1600 e la fel ca la 1300 si 1400,boltul presat in biela si fara sigurante. Am avut o motocicleta Dnepr la care e biela cu bucsa , boltul presat in piston si sigurante
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
valy1233 |
![]()
Post
#29
|
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
ce sigurante ma?e scuter?
![]() |
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Ce-ti pare asa amuzant? Asa e si la mine la Simson (250cc),boltul e presat in piston si are sigurante la capete. Se potriveste pistonul de Skoda 1000MB dar stiu ca trebuia marita gaura de bolt si nu sunt sigur dar am impresia ca si la Skoda sistemul era acelasi,cu bolt presat in piston si sigurante,dar nu bag mana in foc pe chestia asta. Oricum am divagat aiurea de la subiectul topicului si ne contram pe niste chestii la care s-a raspuns deja.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th May 2025 - 11:21 |