reglare consum gpl
![]() ![]() ![]() |
reglare consum gpl
valityn |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 2 February 13 ![]() |
|
||
--------------------
dacia 1305 pic-up t
dacia 1305 pick-up t
1998
|
|||
Andyno |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
cum ai facut tu calcul asta? nu prea are cum in halul asta . sigur nu pierzi gpl pe undeva?
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
valityn |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 2 February 13 ![]() |
am avut rezervorul gol am alimentat de 40 ron-12l(kg) gpl si am dat km la 0
26 Feb 2013, 16:07: si fara perderi 26 Feb 2013, 16:08: 25 l per 100km doar nu o fii raba?????? This post has been edited by valityn: 26 Feb 2013, 15:08 |
--------------------
dacia 1305 pic-up t
dacia 1305 pick-up t
1998
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
De tras cum trage?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
valityn |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 2 February 13 ![]() |
trage bninisor cam grea pornirea dimineata numai c socul tras un pic
|
--------------------
dacia 1305 pic-up t
dacia 1305 pick-up t
1998
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Nu e reglata bine. Motorul e pe carburatie?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
valityn |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 2 February 13 ![]() |
da este p carburatie
26 Feb 2013, 19:09: pe benzina c proba cam 11/100? in oras, binenteles p gol, fara marfa dar c 2 pers This post has been edited by valityn: 26 Feb 2013, 18:09 |
--------------------
dacia 1305 pic-up t
dacia 1305 pick-up t
1998
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Eu te sfatuiesc sa te duci la un atelier special pe montat GPL daca nu esti sigur sa stii sa o reglezi. Aia stiu cum sa ti-o regleze. Pana la urma din reglaj in reglaj ii dai tu de cap dar asta costa timp si mai ales bani. Iesi mult mai ieftin asa. Bafta
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
se dovedeste tot mai des ca nu e asa , in multe ateliere se regleaza prost, tot singur e mai bine
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 26 Feb 2013, 19:41) Da, pana la urma tot lucrul facut de tine e mai bun dar eu ii spuneam in ideea ca nu poate/stie sa o regleze singur( no offence). Pana la urma o sa ii dea de cap ca nu e racheta( sunt 2 suruburi de reglat) dar nu se stie din a cīta incercare ii iese. Apoi ca sa ii faci un consum orientativ trebuie sa faci cel putin 10 litri. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
3 suruburi
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
valityn |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 2 February 13 ![]() |
care este al 3-lea surub???
|
--------------------
dacia 1305 pic-up t
dacia 1305 pick-up t
1998
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ai 2 pe plaman , unul pe furtun
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru a regla optim, adica si consum dar si "viata" la motor, mai intai trebuie sa sti cum functioneaza instalatia. Nu vei putea sa faci un reglaj bun, daca nu si simti cum se manifesta fiecare particica din componenta lor, adica instalatie si motor.
Plosca, pentru ca este cu adevarat o plosca, la vedere (pentru cine mai sta pe la tara), are rolul de reductor de presiune si vaporizator al gazului, care vine lichid pana la ea. Conteaza mult temperatura la care ea lucreaza, pentru a lucra optim. Pra calda nu trage motorul, prea rece vine gaz lichid si consuma mult, chiar la un reglaj inteligent, nu ca la servis, unde nimeni nu se ingrijoreaza de consumul tau, la fel ca in mai toata lumea asrta de hoti, fie in alimente fie in alte domenii. Daca gasesti desenul dat de mine p-aici pe forum, si ai sa intelegi ce am facut eu acolo, ai sa vezi ca o membrana de cauciuc, este antrenata de aspiratia aerului tras de piston, deschizand o valva, o supapa, prin care trece gazul vaporizat mai inainte. Aceeasi membrana e respinsa de un arc, care se afla in capatul surubului de reglaj, care se afla fie in centru, fie pe laterala vaporizatorului.Surubul este altul decat cel care e ascutit asemeni celui de la carburator. Cel care e ascutit, face acelasi lucru ca si cel de la carburator, de a mentine relantiul. Deci, cel care nu e ascutut, prin insurubare, preseaza mai mult in membrana, facand sa fie absorbita mai greu, deci gaz mai putin. Cine regleaza relantiul din el, greseste (ca si cei de la servis, care habar n-au ce fac efiecare), pentru ca, cu clapeta atat cat e ea de inchisa la relanti, din arc-surub-membrana asiguri cele 1000 de ture. Deci membrana palpaie, asigurand gazul de mers in gol. Cum se va deschide mai mult clapeta, membrana va fi absorbita la maxim, dand intreaga cantitate de gaz care poate trece prin cei cativa mm ai gaurii de la valva(5-6mm, nu stiu exact), dar aerul este putin. Cu cat se deschide clapeta mai mult (gazul deja e total), cu atat creste si cantitatea de aer, deci si puterea motorului. Ori noua, nu ne trebuie gaz total si aer variabil, ci ambele variabile, dar in aceeasi proportie. Cu cat deschid clapeta mai mult, cu atat sa se deschida si valva. Pentru asta: -cum necum, trebuie sa fie motorul pe gaz -se strange surubul de relanti , la maxim (cel cu varf ascutit) -se strange din surubul membranei, pana se reduce cat de putin se poate, turatia -se slabeste din cel de relanti pana ajunge turatia la 900 -se mai strange din cel de la membrana pana scade iar, si se corecteaza cu cel de relanti, si asa, pana cel de la membrana nu mai reduce din turatie. Asta inseamna ca membrana tine supapa total inchisa, iar relantiul e asigurat de circuitul paralel. -se incearca accelerare fina de tot la inceputul cursei, pentru a se observa daca are ezitare la plecarea clapetei din pozitia de zero -daca nu are, se strange in continuare din surubul de la membrana, pana apare pauza la inceputul acceleratiei -se slabeste putin cate putin, pana dispare pauza. Cu asta, avem plecare lina, fara pauza la inceputul accelerarii (sa nu de in nas). -se trece la surubul de pe furtun (care trebuia sa fie desfacut mai mult inainte de a face toate de pana acum) -se blocheaza clapeta asa fel ca motorul sa aiba 3500 de ture (ar trebui si mai mult, pentru a echivala cu pozitia clapetei , in sarcina, dar parca doare cand oracaie in gol) -se strange din surubul de pe furtun, pana incepe sa se reduca din turatie, dupa care dai maxim o juma' de tura inapoi. Cu asta se poate spune ca e un reglaj optim, e in totalitate ideea si explicatia mea, de care nu ma indoiesc decat daca cineva vine cu argumente palpabile, nu ingineresti. Si eu am motor de 1.6 si afara consuma 7%,la viteza de 100-130/h, iar in oras, 9-8%, in functie de cum se merge. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
tudorachebogdan1991 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 4 October 15 ![]() |
Buna seara, sunt nou pe forum asa ca va rog sa imi scuzati eventualele greseli.
Am si eu un fiat punto cu motor 1.2 injectie monopunct. , cu instalatie gpl frateli.Instalatia este clasica cu vaporizator ca la dacie. Problema este ca nu reusesc sa-i fac un reglaj bun si sa scoata un consum bun....Am un consum mediu de 10% si mi se pare foarte mult la un motor asa mic. Am incercat si varianta userului BOA dar mereu ma lovesc de o problema....oricat de tare as strange acel surub de pe plaman nu obtin acea pauza la inceputul accelerarii.Si daca il strang la maxim tot merge masina cand o accelerez fara probleme. Am fost cu ea la service-ul unde am montat instalatia si cei de acolo mi-au spus ca surubul cu varf ascutit nu este pentru relanti ci este pentru masini cu motoare mai puternicesi mi-au facut un reglaj doar din surubul membranei si din cel de pe furtun iar cel mic este inchis la maxim. |
--------------------
Fiat
Punto
1998 176, 1.2 60cp monopunct
- DB 09 ZIT
|
|
r3d |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
daca ai un motor mic asta nu inseamna ca iti consuma si putin.nu stiu cum arata plamanul tau, dar iti dau un sfat vezi ca in el ai o membrana care e prinsa pa un disc de tabla.desfal si verifica daca acel disc este perfect drept.daca e putin stramb din cauza lui ai consumul asta exagerat.daca tot umbli in el curatal bine.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
Am si eu o problema la instalatia gpl pe o berlina injectie. Instalatia este clasica, trecerea pe gpl se face manual din buton. Instalatia este lovato, cu reglaj pentru membrana si surub relanti + reglaj debit. MAsina merge bine, are vlaga..consum mediu 9,5% mai mereu...ca ii fac plinul saptamanal si calculez mereu. Problema este cu pornirea la cald. Daca masina merge pe gpl..iau contactul si apoi pornesc imediat pe gpl..o ia la sfert..nici nu trebuie sa calc pedala. Daca opresc 5 minute de exemplu la un magazin si apoi vreau sa pornesc tot pe gpl...porneste foarte greu si miroase a gaz dupa pornire. Dar daca opresc..si o las oprita mai mult..sa zicem juma de ora si apoi incerc sa pornesc ..iarasi porneste repede. Deci nu pot sa imi explic acest fenomen... mai are cineva problema asta?
E ca si cand masina mea s-ar ineca..daca incerc sa pornesc dupa 5 minute...iar daca incerc sa pornesc dupa juma de ora..zic eu ca se evapora acel gaz din tubulatura filtrului de aer..si de aceea sa imi porneasca bine ? ce e de facut? |
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
tynn |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Ai banuit bine, masina ta se inneaca. Acelasi simptom il am si eu pe GPL, mai ales dupa pornirea la rece ( care o fac tot pe GPL), o ia la sfert si daca opresc rapid si dau sa pornesc iar nu mai vrea. De vina este supapa electrovalvei de la vaporizator, care nu mai inchide bine si lasa gazul sa se duca in continuare pe admisie si dupa oprirea motorului. Sa desfac vaporizatorul meu si sa-l repar e aventura curata, ca are mai bine de 10 ani si mi-au zis si baietii de la un service GPL ca daca-l desfac, pot sa-l arunc apoi.
Asa ca am gasit o solutie mult mai simpla, cand dau la automat, inchid gazul din comutatorul din bord ( dau in pozitia neutra, de mijloc) si cand porneste comut rapid de GPL. Solutia da rezultat garantat! |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
Si eu am vaporizatorul tot cam de varsta cu al tau..dar cand am luat masina anul trecut i-am luat un chit de revizie, si am schimbat toate garniturile, si filtrul..pe care il are doar pentru stare lichida.
|
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Da asa e , se imbacseste filtrul si toata admisia, cu gaz, dupa oprirea motorului, pentru ca supapa ultima, cea de pe regulator, nu mai inchide total. Nu trebuie decat sa asculti imediat dupa oprirea motorului, sa vezi daca se aude fasaiala in carburator. Se va auzi cam 15-20 de secunde, pana se descarca conducta dintre filtrul de gaz si regulator (vaporizator). Dai bobina afara de pe electrovalva, desfiletezi electrovalva de pe plosca (regulator) si slefuiesti scaunele , atat ala de cauciuc cat si cel de bronz din regulator, asa fel incat sa nu mai fie mizerie oe ele. E o tampenie sa spui cuiva ca daca-l desface, poate sa-l arunce ! Totul se poate remedia. Deci, pornirea grea e din prea mult gaz descarcat in galerie, dupa oprire. Poti incerca si cu acceleratia la podea, pana rezolvi cu scaparea.
Faptul ca consuma mult, se datoreaza reglajului prost sau imposibil, datorita unui handicap al regulatorului. Ori are arcul asa de slab, de nu mai retine membrana la depresiune, ori reglajul e facut prost, de niste handicapati de la servis, care nu stiu nici macar rolul regulatorului si functiile lui. In cazul tau (Tudorache) desfa plosca pe partea unde e membrana, si vezi daca supapa inchide corect pe scaunul supapei, asa cum zici c-ai inteles din explicatiile mele. Daca are calamina depusa pe ele, n-are cum sa etanseze, si pentru ca scapa pe langa, cu cat mai mult cu atat nu vei obtine pauza. Daca nu ai pauza la inceput de cursa, nu vei sti daca ai atins minimul, vr-odata , la reglare. Iti dau un exemplu recent: am montat o instalatie clasica pe un iveco-duba, cu motor de 2.3 si omul a facut doua drumuri cu ea, unul de Austria si altul de Danemarca. I-a scazut consumul de motorina de la 12, la 5% si cel de GPL era de maxim 9%, in masura in care dupa el tragea o platforma cu un turism pe ea (cam 3 tone), plus in duba alte traznai, si viteza (ca-i placea cum merge) de 130-140/h , caz in care fara gaz nu depasea 60 cu sarcina asta sau 100 gol. Deci, consumul de gaz era de 9, pentru ca intrarea era inainte de turbo, unde absorbtia din regulator e foarte mare, membrana sta deschisa la maxim si ea da tot ce poate din ea, adica debit maxim de gaz, la orice pozitie a turatiei. Surubul membranei era rupt si desfacut pe jumatate la cursa, deci se opunea putin. I-am scos acum surubul, am majorat gaura si filetul, pentru ca se stricase cel original, am facut alt surub mai gros (M6), am pus un arc dublu ca tensiune, am facut reglajul in gol si la proba, merge mult mai bine. Acum astept sa vad consumul de gaz, care cu siguranta va fi mai mic. Am spus astea, sa vedeti ca nu toti desteptii pot sa va garanteze ca sfaturile lor sunt reale, chiar daca sunt acreditati, sa va ...batjocoreasca. Numai faptul ca la noi nu se omologheaza gazul pe Diesel, e un exemplu de imbecilitate, din partea lor, incapacitatea de a iesi din limitele impuse de cei care-i sustin in comertul cu instalatii. Deci, in masura in care stiu adevarul si numai, va pot spune ce trebuie sa faceti, celor care au cunostinte mai putine despre gaz.Dati mesaj , sunati, intrebati oricum, dar nu va lasati dusi in eroare de meseriasi...mai prosti ca mine ! |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:30 |