Alternator sau altceva?
![]() ![]() ![]() |
Alternator sau altceva?
GoldMD |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|||
freddybb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
in primul rand este normal sa-ti scada turatia motorului la relantii la aprinderea farurilor pt ca apare un consumator de energie in plus, ca sa verifici alternatorul din pvd electric fara sa-l dai jos de pe masina iti trebuie un voltmetru, preferabil analog si de precizie MAVO35 sau un Tz sovietic etc, tensiunea la bornele bateriei trebuie sa se mentina intre 14,4-14,6V cu farurile stinse sau aprinse cu motorul la relantii sau turat, valorile de mai sus sunt cele ideale, se admit minus 0.2 plus 0.1V, ca sa-l verific dpv mecanic demontezi cureaua de ventilator si verifici jocul la fulie, daca are un joc cat de mic sau constati vreun uruit in mers, trebuie neaparat inlocuiti rulmentii, nu exista pericol sa-l strici mai rau daca doresti sa-l verifici demontat, daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in limitele prescrise e posibil sa fie cauzat si de releul regulator de tensiune
|
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Binenteles ca este normal sa imi scada turatia, dar mi se pare ciudat ca mi se duce acul direct pe rosu. Am becuri normale, de 65w, fara nici un alt consumator. De asta ma intreb, poate fi vina alternatorului?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
owy_2010 |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.205 Joined: 13 March 10 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1987
- vs-02-owy
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Bateria are 1 an jumate - 2, e Rombat dinaia fara intretinere, deci nu cred ca e bateria. Nu cred....am cum elimina bateria din toata incurcatura? S-o masor, sa ceva?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu bateria e de vina , ci alternatorul de dacie , nu prea are putere sa debiteze la relanti , pentru asta am facut o modificare , si anume am montat cea mai mica fulie pe care am gsit-o http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
e un topic dedicat pentru treburile astea |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
La alternator ma gandesc si eu pentru ca nu am avut niciodata probleme cu pornirea masinii, acolo unde bateria conteaza cel mai mult. A avut putere intr-ansa si iarna trecuta la -25 de grade sa porneasca masina si cu chele lunga. Am fost pana la masina jos, alternatorul este de 50A, insa cureaua daca o apas relativ usor cu degetul intre fulia ventilatorului si cea a alternatorului se duce in joc cu vreo 3 centimetri. E prea larga? AM vazut ca alternatorul are un emcanism pe care poate culisa pentru a regla tensiunea in curea. unde este punctul de intindere maxim - maxim sus sau maxim jos?
Un alt aspect - cureaua pare cam forjata, am vazut ca unii recomanda cea cu dinti. Sa raman la o curea normala, Fartec (pe care am vazut ca multi o recomanda) sau sa merg pe una cu dinti? |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu conteaza cureaua (modelu ) ideea este sa nu patineze sau sa se rupa ca aia mai antreneaza si pompa se apa , eventual elicea
pentru intindere , slabesti surubu de la blocu motor , apoi pe cel de la tabla aia , tragi de alternator in sus , apoi stringi suruburile cum zicea colegu de mai sus , asa iti zic si eu , ia un aparat de masura si masoara tensiunea vezi ca in topicul ala pus de mine ai foarte multe explicatii , citeste-l cu rabdare This post has been edited by bygy007: 22 Jun 2013, 17:22 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Am sa il scot totusi sa ii fac o revizie la alternator, nu are cu ce ii strica sa ii verific diodele si rulmentii si sa ii schimb periile. O sa schimb si cureaua si o sa revin cu detalii.
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Cand pun alternatorul inapoi trebuie sa am bornele de la baterie date jos? Intreb pentru ca face scanteie cand incerc sa pun plusul pe alternator...
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#11
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
de cate ori se umbla la instalatia electrica se vor SCOATE bornele de pe baterie
daca face scanteie cand pui plusu PE ALTERNATOR sigur ai gresit ceva,sau stinge luminile la masina,si scoate cheia din contact, |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Ca dobitocu am uitat sa scot bornele de pe baterie cand am demontat alternatorul. Sper ca cu atatea scantei nu am ars nimic. Ce s-ar fi putut arde?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
Gaba |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Ai sanse sa se fi dus releul de incarcare (depinde ce model e )
|
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Ursulinu |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 June 13 ![]() |
Verifica si diodele din puntea redresoare. Sugestie - daca doar una e arsa, nu mai incarca bine, dar tot incarca. Are punte redresoare pentru trifazat.
|
--------------------
nu am
nu am
nu am
- nu am
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu mai speriati omu , daca ai casetofonu pe direct (fara contact ) de acolo e , daca nu ai avut contactu pus si motorul mergind nu s-a intimplat nimic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Da, am casetofonul pe direct. Nu s-a intamplat absolut nimic. Ideea e ca am observat ca cam oxideaza bornele la baterie. Ultima dat ale-am curatat prin iarna candva, nu mai retin. E normal sa se formeze oxid in timp sau am un scurt pe undeva?
Ah, am uitat sa mentionez, cu alternatorul cu un rulment nou (celalalt nu l-am putut scoate, doar i-am bagat vaselina), cu perii noi, imi incarca mult mai bine la ralanti fata de inainte (nu mai ajunge pe rosu cu faza scurta pornita, ramane la linia hasurata de dupa rosu). Urmeaza sa curat toate contactele si de la releu + alte borne de baterie pentr contacte cat mai bune. Am sa incerc totusi si o curea cu dinti, sa vad daca cumva e si de la cureaua mea cam veche. Diodele din punte erau bune, aratau resistenta intr-un sens, si nu conduceau in celalalt sens (asta stiu eu ca inseamna diode bune), deci le-am lasat pe astea. Inca ceva, condensatorul de pe alternator este la fel cu cel de pe delcou? As vrea sa il schimb pentru ca am impresia ca e desprins firul dintransul si nu stiu de care sa iau... This post has been edited by GoldMD: 30 Jun 2013, 14:38 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Nu au aceeasi valoare. La deparazitarea alternatorului se foloseste (original) valoarea de 2,2 micro/63v nepolarizat (nu este neaparat necesar sa se prezinte sub forma consacrata la automobile).
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Deci exista asa ceva la magazinele de piese auto?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si bornele de la baterie le cureti cu apa , eventual le scufunzi intr-un pahar cu apa inainte , dupa aia le dai cu ulei de motor nu vaselina
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Am sa le schimb cu totul pentru ca am una de un fel si una de alt fel si nu le pot strange bine pe borne. La cat costa un set, e pacat sa nu le schimb si sa imi iau de o grija.
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Nu am gasit condensator de 2.2uF si 63v, doar de 100 de v. E ok sa il pun pe asta pe alternator?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
este bun
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:19 |