Salut, dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Salut, dacia 1310
lorenzo620 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 22 September 13 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1987 TX
- BZ-04-EAR
|
|||
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Cu rugina cum sta? La cat de chituita e ma cam indoiesc sa fi fost doar vopseaua sarita si sa nu fi ajuns la tabla. Uita-te atent la lonjeroane, praguri, oale, pedaliere etc.
In legatura cu somda de benzina: ia si pune pe rand cele 2 fire la masa si ar trebuii sa se aprinda becul de la benzina si acul sa se duca la maxim. Daca se duce acul la maxim inseamna ca trebuie schimbata sonda. O sa cam bagi bani in ea. Ce buget ai? |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
lorenzo620 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 22 September 13 ![]() |
Cu rugina sta bine, nu ajuns la tabla.acolo unde e chit a fost tabla un pic indoita.Singurul loc unde a fot mancata rau de rugina a fost pe aripa dreapta spate tocmai jos pe o portiune de 3-4 cm.in rest pedalierul e schimbat,pragurile sunt bune au ulei in ele.
In legatura cu sonda am facut cum ati zis si acul se duce la maxim si se aprinde si becul. Intradevar sonda trebuie schimbata dar nu pot sa o dau jos din cauza ruginei. Si bugetul e in functie de salariu. ce bani imi raman bag in ea, plus ca proprietarul mia dat 2 saci cu piese de schimb printre care rulmenti fata spate , discuri, placute frana noi, tamburi, amortizoare, arcuri, filtru aer si benzina, filtru de ulei nou, 6 litri de ulei de motor 20w40, 3 litri ulei pentru cutie, un kit de abreiaj nou nout, etc |
--------------------
Dacia
1310
1987 TX
- BZ-04-EAR
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#4
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
cu franele si directia cum stai? trebuie sa verifici cat de uzate sunt placutele de frana si sabotii. pentru asta trebuie sa dai rotile jos si sa te uiti la fiecare roata ce este acolo. mai verifici si jocul la rulmenti si la capul de bara.
ai platit vreo taxa de timbru sau alta taxa? uite si masina mea: http://www.daciaclub.ro/DACIA-1990-t201630.html |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Daca sta bine cu tablaria e un lucru foarte bun, ai o baza buna de unde sa pleci.
Dupa ce vad eu urmeaza o reconditionare serioasa. Te sfatuiesc sa o demontezi complet si sa iei fiecarea particica la puricat. Daca o faci cum trebuie te mai tine 20-30 ani. Ii refaci motorul de la 0, o vopsea noua etc. Multa bafta! |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu-i ceri cam mult, la 800 pe luna?
Poti s-o vopsesti visiniu, ca pentru metalizata se numeste rosu toreador, Dyo ii zice rosu inca, deci rosu. La sonda, daca firele sunt bine legate, ceea ce n-o lasa sa faca servici, e rugina care nu-i face legatura la masa, sau rezervorul nu mai e prins de caroserie, cu niciun surub. Freaca flansa cu smirghel, pana la luciu metalic, pune un fir chiar cositorit, si du-l la masa, la caroserie. Fa proba sa vezi daca merge, si daca merge lasi firul bine legat acolo. Sonda ar fi defecta inauntru, doar sa-i fi ruginit niturile la conexiuni, sau pe la cursor sa fie rupt. Consum mare de benzina, totul e de la carburator, apoi aprinderea sa fie bine pusa. La carburator, intai sa elimini risipa, prin adaptarea jicloarelor, imperecherea lor, si daca intelegi bine, cauta posturi d-ale mele, legate de carburator. Consumul de ulei, vezi sa nu fie pierdere pe la simeringuri, apoi scoate bujiile si vezi ce culoare au, sa poti acuza segmentii sau chiar uleiul prost. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Consumul mare de benzina poate fi cauzat si de returul infundat la pompa.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
udar123 |
![]()
Post
#8
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 109 Joined: 21 July 11 From: Iasi, RO ![]() |
vezi plutitorul din carburator.. am patit asa la papuc.... imi consuma 1 litru la 5-6 kilometri.. si mergea asa, de parca scuipa benzina pe esapament.. abia pornea ca era inecata..si vezi sa nu bolboroseasca pe gaurica aia din dreapta carbului(cum te uiti de deasupra)
plutitorul se aseaza la 0,7 mm de peretele superior.. pui o tigara si trebuie sa stea fix tigara intre plutiror si corp bafta in continuare cu masina.. si eu incep de maine reparatiile la masina mea;) |
--------------------
Dacia
1410
1999
- BT 25 BMY
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Plutitorul nu se aseaza la 0,7mm, ci poate la 7,62mm (daca ai facut armata). Sti, ca fabricile de tigari, pe timp de razboi, trec la fabricarea munitiei, in cazul nostru calibru de 7,62 la pistolul mitraliera AKM. Dar, cine n-a facut armata, nici altceva nu stie, pentru ca asta ar fi fost prima proba de viata, a unui om adevarat. Regret ca nu se mai face!
Camera de nivel constant, are sub cuiul poanto, pe peretele de sub stutul care intra benzina, un plan inclinat, oblic. Dupa ce dai la pompa, sau chiar pornesti motorul, desfaci iar capacul si vezi pan unde e nivelul benzinei, care trebuie sa fie la jumatatea acelui plan inclinat, de pe peretele camerei de nivel. Daca nu e asa, reglezi plutitorul pana oti acel nivel, dar de fiecare data pui capacul, il ti presat cu mana pe pozitia lui, si dai la pompa pana simti ca nu mai poate baga. Dai la oparte capacul si vezi nivelul. Returul nu influienteaza consumul, decat daca ai cuiul defect si nu poate inchide bine, astfel crescand nivelul si chiar inundand.Inundarea se vede bine, cand opresti motorul, se face ceata deasa in difuzorul carburatorului, deasupra clapetei, dupa care vezi si picaturi sau chiar izvor de benzina , peste clapeta. Un nivel bun, il ai atunci, cand la relanti , clapeta sta uscata, iar la accelerare usoara, se umezeste doar de la sprit, dupa care tinde sa se usuce , de indata ce pompa s-a oprit, odata cu stabilizarea pozitiei clapetei. La 2-3000 de ture, dupa ce pompa de sprit s-a oprit, mai bine zis dupa ce te-ai oprit cu acceleratia intr-o pozitie unde ai acea turatie, ciocul de la pompa de sprit sa nu mai dea o picatura. Daca da, aia deregleaza tot mersul bun al motorului, si e si o risipa dubla decat consumul normal.Cum reduci acea risipa, cauta in urma , c-am mai scris. Un motor de 1300, poate consuma , in cazul meu (poate e cineva mai destept), 5,3%, fara alterarea performantelor. This post has been edited by PH-06-BOA: 23 Sep 2013, 21:39 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
payty |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu zic ca masina arata foarte bine si ai luat-o cu bani putini cu atat mai mult cu cat zici ca ai o gramada de piese.
Ar trebui sa remediezi intai problemele care se pot remedia usor ca altfel te apuca dracii si nu mai faci nimic, te saturi si de vopsit si de orice. Dacia iti poate manca usor nervii daca nu stii sa umbli cu ea. Eu as face asa: 1. Carburatorul. Il dai jos si il desfaci. Sunt pe aici topicuri cu gramada, unul chiar pe la tutoriale parca despre cum se curata. Te uiti la jicloare, sa nu fie decalibrate, adica sa fi incercat cineva sa le desfunde cu vreun cui sau sarma si sa fi largit gaurile. In special cel de relanti are parte de astfel de tratamente. Cureti bine carburatorul cu benzina sau solutie de curatat carburatoare (e un fel de diluant). Atentie la membrana pompei de sprit, daca nu ai alta, sa nu o deteriorezi cand o scoti de acolo. Reglezi nivelul la 7mm cum ziceau si colegii de mai sus si verifici daca inchide cuiul poantou. Pt asta iei capacul, corpul superior, il pui cu plutitorul in sus si incerci sa tragi prin stutul prin care vine benzina. Daca poti sa tragi aer, nu e bine. Daca nu poti, il montezi cu totul la loc. Am uitat ceva: inainte de asta te uiti daca nu cumva talpa carburatorului nu mai e plana, de multe ori se intampla asta. Pui carburatorul pe o suprafata plana si te uiti daca are spatii intre talpa si suprafata lui. Daca are, iei o scandura pe care pui o foaie de smirhel si pilesti cu atentie talpa pana devine plana. Trebuie sa pilesti apasand mereu in centrul scandurii si cat mai pe centrul flansei ca altfel ai tendinta sa iei mai mult de la extremitati si il strici mai rau. Ar fi bine sa astupi cu scoci orificiile din interiorul carburatorului ca sa nu intre span acolo. Toata operatia de planare o faci la inceput, inainte de spalare. Montezi carburatorul la loc. 2. Aprindere. Te uiti cam in ce stadiu e platina, sa nu fie impuscata, arsa. Daca e afumata, ori cumperi alta, ori iei o aprindere electronica, vezi topicul de la imbunatatiri cu aprinderi electronice. Te scapa de o gramada de probleme. Indiferent de abordare, trebuie sa reglezi avansul. Aici nu intru in detalii ca ma lungesc prea mult. 3. Reglajul culbutorilor - aici ai nevoie de o lera si de manualul de reparatie, scrie acolo in detaliu. Manualul de reparatie il gasesti postat si pe aici, pe forum, sau daca nu, pe internet. This post has been edited by payty: 24 Sep 2013, 08:32 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
lorenzo620 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 22 September 13 ![]() |
Va multumesc mult pentru sfaturi.pe vreo sambata sau duminica ma iau de ea. Sapt asta sunt sch 3 si nu am timp. Sa vedem ce iese.
|
--------------------
Dacia
1310
1987 TX
- BZ-04-EAR
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Schimbul 3, si nu ai timp? Dar tu, lucrezi noaptea, la ea?
Culbutorii nu-i poti regla cu lera si dupa carte. Lera o folosesti la suprafete noi, rectificate, iar cartile de dupa 90, sunt niste excrocherii, care nu au scopul de a te invata, ci de a te duce in eroare, sa nu-ti iasa si sa apelezi la ei. Totul e minciuna, hotie si dezinformare. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
lorenzo620 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 22 September 13 ![]() |
lucrez schimbul 3 la servici, nu la masina.
|
--------------------
Dacia
1310
1987 TX
- BZ-04-EAR
|
|
val2011 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
payty |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 25 Sep 2013, 19:11) Schimbul 3, si nu ai timp? Dar tu, lucrezi noaptea, la ea? Culbutorii nu-i poti regla cu lera si dupa carte. Lera o folosesti la suprafete noi, rectificate, iar cartile de dupa 90, sunt niste excrocherii, care nu au scopul de a te invata, ci de a te duce in eroare, sa nu-ti iasa si sa apelezi la ei. Totul e minciuna, hotie si dezinformare. Daca n-a mai reglat niciodata culbutori e imposibil sa ii regleze prin metoda cu hatzanatul de culbutor. De unde sa stie el cand a facut 0.2 la joc? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
lorenzo620 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 22 September 13 ![]() |
Gata ...
Am terminat cu masina de vopsit, reglat,etc. Am reglat carburatorul si am reusit pana la urma sa scot un consum de ~7%. Am pus un bidon de 6 litri la motor si am facut 84.2 km. Kilometri contorizati cu gps si numai pe drum european. Am rezolvat si cu sonda.Din pacate nu avea masa si de aceea nu indica deloc. Am schimbat uleiul si filtrul de ulei si acum nu mai scoate deloc fum. Cam asa a iesit. IMG_20131006_162206.jpg ( Size: 1.96mb ) Number of downloads: 98 IMG_20131006_162239.jpg ( Size: 1.81mb ) Number of downloads: 95 IMG_20131006_162248.jpg ( Size: 1.67mb ) Number of downloads: 96 IMG_20131006_162306.jpg ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 93 IMG_20131006_162320.jpg ( Size: 1.83mb ) Number of downloads: 88 Mai am de vopsit ochelarii, masca si jantele. Ce mai caut eu acum e un bord cn cu tot cu aeroterma ca la partea de caldura sunt praf si pulbere. Mor de frig in masina |
--------------------
Dacia
1310
1987 TX
- BZ-04-EAR
|
|
owy_2010 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.205 Joined: 13 March 10 ![]() |
QUOTE(lorenzo620 @ 6 Oct 2013, 18:39) Gata ... Am terminat cu masina de vopsit, reglat,etc. Am reglat carburatorul si am reusit pana la urma sa scot un consum de ~7%. Am pus un bidon de 6 litri la motor si am facut 84.2 km. Kilometri contorizati cu gps si numai pe drum european. Am rezolvat si cu sonda.Din pacate nu avea masa si de aceea nu indica deloc. Am schimbat uleiul si filtrul de ulei si acum nu mai scoate deloc fum. Cam asa a iesit. IMG_20131006_162206.jpg ( Size: 1.96mb ) Number of downloads: 98 IMG_20131006_162239.jpg ( Size: 1.81mb ) Number of downloads: 95 IMG_20131006_162248.jpg ( Size: 1.67mb ) Number of downloads: 96 IMG_20131006_162306.jpg ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 93 IMG_20131006_162320.jpg ( Size: 1.83mb ) Number of downloads: 88 Mai am de vopsit ochelarii, masca si jantele. Ce mai caut eu acum e un bord cn cu tot cu aeroterma ca la partea de caldura sunt praf si pulbere. Mor de frig in masina sal eu am una asemanatoare din 1986, o am de 13 ani, nu am umblat in motor , nici in cutia de viteze, merge excelent, inlocuit la ea orce piesa doar de alea bune gen topoloveni la pivoti, bielete, ce mai nimic de srl-uri, placutze frana fermit, ferodouri spate batute de mn, din alea de fermit, rulmentii sunt polonezi, i-am aplicat si o aprindere cu senzor gotronic at011-excelenta si a dat un rezultat fff bun pacat ca voi fi nevoit sa renuntz la ea ptr ca alta ii va lua locul bineinteles- tot o dacie, ca-mi plac daciile cel putin mie cam asa arata a mea, specific ca chiar daca am pus la ea spoilere am pastrat totusi si barele alea de metal intacte uite cewa poze cu ea--fff multumit de dacie si mai are itp pana in 2015 Attached thumbnail(s) DSCN0184.JPG ( Size: 2.05mb ) Number of downloads: 49 DSCN0173.JPG ( Size: 2.02mb ) Number of downloads: 75 DSCN0168.JPG ( Size: 2.01mb ) Number of downloads: 76 DSCN0183.JPG ( Size: 2.04mb ) Number of downloads: 76 |
--------------------
dacia
1310
1987
- vs-02-owy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 18:33 |