DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Trepidatii infernale [plecare de pe loc si in mers]

Șofaru'
post 15 Nov 2013, 22:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 November 13




Salutare!
Se dau:
*una bucata baiat cu permis [experienta ~ 1 luna];
*una bucata Dacia 1310 L '98 si
*multe probleme

Recent am schimbat kitul de ambreiaj [fara volanta], pivotii pe fata [S+D], rulmenti fata, un burduf de planetara si alte maruntisuri [ulei, placute frana, etc], dar masina, per ansamblu, nu merge "rotund".

Ce inseamna asta? Are niste trepidatii/vibratii groaznice.Cand plec de pe loc trebuie sa mentin o turatie de ~1100 rpm si sa eliberez ambreiajul foarte, dar repet, foarte usor altfel moare/da in nas.

La relanti nu are nimic, dar la plecare de pe loc moare foarte usor, chiar daca "ii tin" ambreiajul.Daca reusesc sa o pun in miscare, pana sa schimb a 2a, intensitatea luminoasa a farurilor scade [probabil ceva de la alternator?].Dar pana si intr-a 4a, in parametrii precizati zdruncina caroseria atat de tare incat mi s-a deschis si capota de la portbagaj.

Incepator fiind, eu nu am simtul "pedalelor", dar parintii mei, care au permis de mai bine de 15 ani [amandoi], au aceleasi probleme ca si mine.

Am tot citit pe net cum ca ar fi discul de ambreiaj, volanta, bieleta antibasculare, nu stiu ce tampon pe la motor sau un rulment pe la cutia de viteze si sunt tot mai confuz.Mecanicul cred ca m-a aburit cu "n-are nimic, asa tre' sa mearga!".Desi inainte avea kitul ambreiaj praf, nu avea trepidatii de niciun fel.

Nu ma pricep foarte bine la mecanica [sunt incepator], dar istoricul celei mai recente reparatii suna cam asa: dupa schimbarea kitul de ambreiaj masina pleca foarte frumos de pe loc si prezenta un tremurat doar cand dadeam in marsarier, dar nu era un inconvenient major.

Pentru ca baietii mi-au stricat cablul de kilometraj, a mai ramas o zi la ei.Fara permisiunea mea au considerat ca ar trebui sa-mi micsoreze nivelul carburatiei si sa-mi puna un filtru de benzina;de atunci masina merge prost.Nu dau vina pe modificarile astea din urma, ci doar le iau ca pe un reper.
Am fost la un drive-test cu unu' dintre mecanici si mi-a spus ca acceleratia are un prag intre jumatate si 3 sferturi din cursa ei unde masina va tremura din toti rarunchii pana cand nu ii dau "blana".Si pragul asta de "tremurare" mi se pare foarte ciudat si nelalocul lui.Cred ca mai trebuie investigata.

Orice sfat/parere ar fi binevenita.Ma scuzati daca nu am fost coerent in idei si/sau imprastiat.
Va multumesc.

Alte precizari: jocul culbutorilor nu cred ca a fost vreodata reglat.
Mi-a spus tata ca a segmentat motorul [la un mos cu garaj];lucrarea a durat 2-3 zile si a costat 300 de lei cu tot cu manopera [ceea ce mi se pare foarte ciudat; cred ca a luat teapa]
Masina are aproximativ 58 de mii la bord.

This post has been edited by Șofaru': 16 Nov 2013, 12:03


--------------------
Dacia 1310 1998 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RaduWra
post 16 Nov 2013, 07:00
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 477
Joined: 3 November 12




La 58 de mii si deja l-ai segmanetat ? ohmy.gif
Iti da rateuri in evacuare, daca da, vezi pe la avans.


--------------------
Dacia 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 16 Nov 2013, 09:11
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




@sofaru'-curata si regleaza din nou carburatorul, in special verifica tot ce tine de pompa de sprit. Atentie si la talpa carburatorului care poate fi deformata.
Bafta!

This post has been edited by pcostica: 16 Nov 2013, 09:13


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Șofaru'
post 17 Nov 2013, 15:36
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 November 13




Am rezolvat. Va multumesc.


--------------------
Dacia 1310 1998 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 17 Nov 2013, 16:05
Post #5


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.219
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Cum (poate va folosi si altora) s-a rezolvat ?


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Șofaru'
post 17 Nov 2013, 22:48
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 November 13




S-a rupt o curea de cauciuc de la "incinta/burduful" de aer si acesta din urma batea in caroserie; aditional acel "furtun" ca la hota[aluminiu pe interior, carton pe dinafara] nu era pozitionat in lacasul lui atat de pe motor cat si de pe incinta [atentie, nu burduful de deasupra carburatorului]; nu stiu exact ce s-a intamplat, dar banuiesc ca tragea aer fals pe acolo.
Dupa ce l-am securizat la loc, turatiile la relanti [motorul era incalzit] au urcat brusc la 1400 rpm si zdruncinaturile sunt prezente doar la eliberarea brusca a ambreiajului in lipsa acceleratiei corespunzatoare plecarii de pe loc.

This post has been edited by Șofaru': 17 Nov 2013, 22:50


--------------------
Dacia 1310 1998 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:10
Forum Renault