DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema cu bordurile., Ghinion sau nu?

epuru
post 3 Feb 2014, 00:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 28 December 10
From: Timisoara




Salutare!

Incep prin a-mi cere scuze pentru postul lung care va urma.

Am o Solenza 1.4 MPI din martie 2005 cu vreo 102662 km.

Cand avea masina undeva pe la 25000km a fost o problema electrica cu ea. Pe atunci nu aveam permis, iar in timp ce o conducea mama masina a murit subit. Dupa reparatie am vazut cu ochii mei plutitorul ala din rezervor si avea pinii indoiti si arsi, iar plasticul din jurul lor era topit, ma gandesc ca a fost un scurt circuit acolo. Plutitorul si bordul n-au mai fost bune si au fost schimbate, iar acum masina avea din nou 0km in bord.

~~~~~~~~~~

Dupa vreo 70000 km cu noul bord (95000km in total) au inceput din nou problemele cu bordul, dar n-am avut timp sa ma ocup de el fix atunci. La inceput acul de benzina a inceput sa joace haotic (masina avea plinul facut, iar acul cobora pana la jumate si apoi revenea la full). Dupa vreo 2-3 saptamani acul a ramas blocat la 1/4, nu voia sa urce mai sus de 1/4 indiferent de cata benzina era in rezervor.

Am fost cu ea la service-ul la care obisnuiesc sa merg si mi-au spus ca au testat plutitorul si este ok. Mi-au spus ca au testat bordul, dandu-i impuls din calculator si ca acul de benzina se blocheaza la 1/4 si nu vrea sa urce mai sus si trebuie schimbat bordul.

Ei nu puteau sa-mi aduca piesa asa ca am apelat la reprezentanta Auto Europa si in 12.09.2013 dupa 73367km (vreo 98367 km in total) masina a primit un bord nou si acum avea din nou 0km in bord. Vreo 500 lei a fost bordul + manopera.

De la inceput am vazut ca noul bord afisa relantiul pe la 1100 rpm, dar nu mi-am mai batut capul cu el.

~~~~~~~~~~

La jumatatea lui ianuarie 2014, bordul nou primit in septembrie 2013 avea vreo 3800km (vreo 102167 in total).

Acum vreo 2 saptamani am venit acasa si cand am oprit motorul acul vitezometrului a ramas blocat la 40 km/h. Dupa cateva zile am sunat si am fost la reprezentata sa le comunic problema si mi-au spus ca se va rezolva pe garantie, dar dureaza ceva pana imi aduc un bord nou, ca nu prea se mai gasesc si trebuie facuta comanda, in fine. Ei mi-au zis ca sunt proaste si ca am avut ghinion. Inca astept sa ma sune sa merg sa schimbe iar bordul. De acum 2 saptamani si pana acum nivelul la care a ramas blocat acul de viteza a tot crescut. Initial s-a blocat la 40 km/h, acum o saptamana era blocat la 60 km/h, iar acum bordul schimbat in septembrie 2013 are 4295 km (vreo 102662 km in total) si este blocat la 80 km/h.

Acul nu mai coboara sub aceasta valoare cand stau pe loc sau dupa ce opresc motorul, dar cand plec de pe loc incepe sa urce de la 80 km/h ca si cand ar urca de la 0km/h. Imaginati-va ca in tr III la 2000 rpm am peste 100km/ afisati in bord. laugh.gif

IMG_20140202_191636.jpg ( Size: 363.05k ) Number of downloads: 728


Mai astept o zi doua si ii sun sa vad daca au primit bordul nou comandat. Iar o sa se schimbe bordul si iar o sa am 0km in bord. death.gif

Situatia deja devine tragi-comica si enervanta si de asta am apelat la voi. Exista ceva verificari mai amanuntite pe care pot sa le fac si sa descopar ceva probleme mai ascunse sau calitatea pieselor chiar este jalnica si doar am avut un mare ghinion?

Va dati seama ca masina o sa ajunga la al 4-lea bord din istoria ei si deja ma si enerveaza sa tot adun numarul de km de pe bordurile vechi ca sa tin evidenta la ce rulaj am in total.

In rest masina merge excelent. Tin sa mai mentionez ca in perioada bordului care a dus 73367km am avut un timp amplificator si subwoofer, dar nu le mai am de vreo 2 ani, asa ca nu cred ca are vreo legatura.

This post has been edited by epuru: 3 Feb 2014, 00:13


--------------------
Dacia Sandero Stepway 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 3 Feb 2014, 01:18
Post #2


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Incearca sa faci o calibrare a acelor.

Tine apasat pe butonul cu care reglezi ceasul / resetezi km partial si in timp ce tii butonul apasat pune contactul, fara a porni motorul (adica invarti cheia pana in pozitia M, fara a ajunge in pozitia D si a porni demarorul).

EDIT: vad ca merge si cu pozitiile aprinse, in loc de a mai pune contactul.


Din cate vad eu, la tine limba de la vitezometru sta in pozitia 0:59 din clip. Poate se rezolva asa... mai simplu.

This post has been edited by Iulikk: 3 Feb 2014, 01:20


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
velceani
post 3 Feb 2014, 09:04
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 953
Joined: 29 May 09
From: C de Arges




si n-ar strica o verificare temeinica a maselor si cea a tabloului de bord (ceas) si cele ale masinii pe caroserie - la motor...


--------------------
Dacia Logan 2 Sl plus 1.2 16v 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Feb 2014, 15:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai din cite ai schmbat , cu piesele din ele faceai unu bun
bine acum nu stiu daca se poate face asta (nu am umblat prin nici unul) dar nu cred ca este imposibil
la ultimul ala cu acu sigur s-a deplasat de la 0 sau nu a fost infipt mine , cu o repozitionare a lui la 0 cred ca mergea


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 3 Feb 2014, 20:36
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Pune-i unul de Logan si termini balciul. Iti pui kilometrii reali daca vrei. Sunt baieti pe forum care fac treaba asta, doar cuplezi mufele si un fir in calculator. Si la mine se intampla uneori faza cu indicatorul de combustibil, mai ales la drum lung. Rezervorul plin, acul cadea la minim, se aprindea becul, iar dupa un timp revenea.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
epuru
post 6 Feb 2014, 16:16
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 28 December 10
From: Timisoara




Scuze de intarziere, n-am apucat sa revin mai repede.

QUOTE(Iulikk @ 3 Feb 2014, 01:18)
Incearca sa faci o calibrare a acelor.

Tine apasat pe butonul cu care reglezi ceasul / resetezi km partial si in timp ce tii butonul apasat pune contactul, fara a porni motorul (adica invarti cheia pana in pozitia M, fara a ajunge in pozitia D si a porni demarorul).

EDIT: vad ca merge si cu pozitiile aprinse, in loc de a mai pune contactul.

Din cate vad eu, la tine limba de la vitezometru sta in pozitia 0:59 din clip. Poate se rezolva asa... mai simplu.
*



Merci! Am facut testul de ace si vad ca s-a rezolvat problema, acul de viteza a coborat la 0 Km/h. Dar cine stie pentru cat timp? Momentan am evitat montarea bordului cu numarul 4.

QUOTE(velceani @ 3 Feb 2014, 09:04)
si n-ar strica o verificare temeinica a maselor si cea a tabloului de bord (ceas) si cele ale masinii pe caroserie - la motor...
*



In urma cu cativa ani am avut un accident in care botul masinii a fost avariat, iar acel suport metalic care tine tubul de admisie si o parte din suportul bateriei au fost indoite si au fost mai mult carpite. Recent am vazut oxidari pe metalul din jurul bateriei si pe invelisul cablurilor, iar cum zici si tu, n-ar strica sa fac o verificare temeinica.

QUOTE(bygy007 @ 3 Feb 2014, 15:23)
pai din cite ai schmbat , cu piesele din ele faceai unu bun
bine acum nu stiu daca se poate face asta (nu am umblat prin nici unul) dar nu cred ca este imposibil
la ultimul ala cu acu sigur s-a deplasat de la 0 sau nu a fost infipt mine , cu o repozitionare a lui la 0 cred ca mergea
*



Nici eu nu stiu cat de mult se pot modifica/repara bordurile cu piese de la altele. Inca am acasa bordul care a dus a fost schimbat in septembrie 2013 (73367) cel cu problema la acul de benzina. Se cauta asa ceva? Am sanse sa-l dau pentru reparatie sau piese? Macar mai recuperez din investitie.

QUOTE(cristio_79 @ 3 Feb 2014, 20:36)
Pune-i unul de Logan si termini balciul. Iti pui kilometrii reali daca vrei. Sunt baieti pe forum care fac treaba asta, doar cuplezi mufele si un fir in calculator. Si la mine se intampla uneori faza cu indicatorul de combustibil, mai ales la drum lung. Rezervorul plin, acul cadea la minim, se aprindea becul, iar dupa un timp revenea.
*



M-am gandit si la bord de Logan, dar momentan raman la cel actual. Nu mai vreau sa-mi bat capul cu ea. Ai idee daca merge si la bordul de Solenza sa imi pun km reali la noul bord?

This post has been edited by epuru: 6 Feb 2014, 16:17


--------------------
Dacia Sandero Stepway 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
epuru
post 13 Mar 2014, 22:41
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 28 December 10
From: Timisoara




Resetarea bordului prin acel test de calibrare ace a fost o solutie temporara. Am facut calibrarea de cateva ori, iar de fiecare data dupa cateva zile acul vitezometrului incepea din nou sa ramana blocat la o anumita viteza si sa nu coboare sub. De la o zi la alta nivelul la care ramanea agatat crestea tot mai mult.

Acum vreo doua saptamani am dus masina la un electrician pentru o verificare electrica amanuntita, dar nu a gasit probleme. Cost 100 lei.

Saptamana trecuta mi-a fost recomandat un electronist bun si am dus la el bordul vechi, cel cu problema la indicatorul de benzina (noroc ca l-am pastrat). L-a desfacut, l-a testat, a gasit ceva contacte intrerupte/imperfecte/oxidate/whatever si le-a remediat. Ieri am fost la electronist sa iau bordul vechi inapoi, iar inainte sa mi-l predea l-a testat de fata cu mine aplicand pe rand diferite rezistente, iar indicatorul de benzina functiona perfect si totul a fost in ordine. Cost 50 lei.

Azi am fost la reprezentanta Dacia, avand inca garantie din septembrie de cand mi-au pus bordul cu probleme la acul de viteza. Am primit storno integral la factura (inclusiv manopera), au dat jos bordul nou defect si mi l-au pus la loc pe cel vechi proaspat reparat. Suma primita inapoi 516 lei.

Am bagat azi aproape un plin, iar acul de benzina a urcat frumos pana unde trebuie. Tot bordul a functionat azi perfect.

Sper ca in sfarsit s-a rezolvat problema si sa nu mai apara altele cu bordurile astea.



--------------------
Dacia Sandero Stepway 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 14 Mar 2014, 05:48
Post #8


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




500 de lei bordul PLUS manopera? Si tu ai fost de acord? Puteai sa mergi frumos la dezmembrari si dadeai 50 maxim 100. "Manopera" consta in desfacut 4 suruburi. Ai dat enorm pe mizeria aia. Nu va inteleg oameni buni, cum de sunteti de acord cu sumele astea exorbitante. Eu plecam secunda a doua dupa ce spunea nenea ala "500".

This post has been edited by Maskatu: 14 Mar 2014, 06:43


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brk
post 14 Mar 2014, 08:31
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 March 14




Aceeasi problema o am si eu cu acul de la benzina e o problema comuna la solenze. Din cat am citit eu si aici pe forum si pe alte forumuri ceva in electronica indicatorului de benzina cedeaza. Eu am lasat-o balta ca nu am reusit sa-i dau de cap... Nu ar trebui sa schimbi atatea borduri si sa dai atatia bani... O stii cat consuma stii cat bagi in ea ... Atat cat functioneaza acel ac/indicator iti arata bine benzina. El mai lucreaza decat portiunea rezerva - 1/4. Fa-i plinul linistit mergi cu ea ca el cand ajunge la maxim cat afiseaza adica 1/4 o sa inceapa sa scada si sa indice ok.


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI 2004 - b33brk
Ma puteti contacta pe: b33brk@gmail.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 14 Mar 2014, 12:20
Post #10


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Asa patesc si eu, doar ca la mine arata de la 3/4 in jos.


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kingviper
post 14 Mar 2014, 16:13
Post #11


-


Group: Members
Posts: 301
Joined: 4 May 08
From: Bucuresti, Berceni




QUOTE(Maskatu @ 14 Mar 2014, 05:48)
500 de lei bordul PLUS manopera? Si tu ai fost de acord? Puteai sa mergi frumos la dezmembrari si dadeai 50 maxim 100. "Manopera" consta in desfacut 4 suruburi. Ai dat enorm pe mizeria aia. Nu va inteleg oameni buni, cum de sunteti de acord cu sumele astea exorbitante. Eu plecam secunda a doua dupa ce spunea nenea ala "500".
*



Nu stii vorba aia ci cine cere si cine da? biggrin.gif

Ala putea sa ceara si 1000 lei. Nu il durea gura sa ceara mai mult.


--------------------
Dacia Solenza 2005, Confort - B 4* ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsugabrie
post 14 Mar 2014, 18:03
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 4 September 11




Indicatorul de benzina are prostul obicei sa atinga de folia bordului.Rezolvarea se trage acul un pic in afara.Am intalnit problema asta la doi amici.


--------------------
dacia solenza 2003/scala
Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
epuru
post 14 Mar 2014, 22:51
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 28 December 10
From: Timisoara




QUOTE(Maskatu @ 14 Mar 2014, 05:48)
500 de lei bordul PLUS manopera? Si tu ai fost de acord? Puteai sa mergi frumos la dezmembrari si dadeai 50 maxim 100. "Manopera" consta in desfacut 4 suruburi. Ai dat enorm pe mizeria aia. Nu va inteleg oameni buni, cum de sunteti de acord cu sumele astea exorbitante. Eu plecam secunda a doua dupa ce spunea nenea ala "500".
*



Unde vezi tu ca am scris "500 bordul plus manopera?" tongue.gif

516 lei a fost totalul. Bordul 300 si ceva + restul manopera=516 lei pe care i-am platit in septembrie 2013, iar acum i-am primit integral inapoi. Ma asteptam sa primesc inapoi doar valoarea piesei, nu si manopera. Nu eram nebun sa dau 500+manopera. Am fost nevoie sa apelez la reprezentanta, fiindca nu l-am gasit in alta parte.

This post has been edited by epuru: 14 Mar 2014, 22:52


--------------------
Dacia Sandero Stepway 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 10:48
Forum Renault