demontare ace bord
![]() ![]() ![]() |
demontare ace bord
marian.ionut |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 February 14 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1410
2004
|
|||
freddybb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
ceasurile de bord auto nu au precizie metrologica, sunt indicatoare orientative, nu se verifica si nu se acrediteaza periodic,, nu este nevoie sa demontezi acele indicatoare, ele se scot impreuna cu aparatele, binenteles ca exista probabilitatea sa le dereglezi, daca nu ai aparatura pt etalonat ar fi bine sa nu le demontezi
|
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
giuscam |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Am o problema cu acul de la km. si anume ca nu sta pe 0 cind e motoru oprit. Cind merg cu masina imi indica cu 8pina la 10 km. in plus fata de normal. Am GPS montat pe masina si nu corespunde cu acu km. Ce as putea sa ii fac?
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Nu spun sa faceti ca mine,spun cum l-am reglat eu: dat plasticul din fata ceasurilor jos,montat ceasuri inapoi in bord provizoriu cu mufele si cablul de kilometraj pus la loc,cautat un drum drept cat mai lung si cu gps-ul langa mine atata am miscat de acul ala inainte si inapoi cu degetul pana l-am adus sa indice aproximativ cat pe gps... Abaterea a ramas de cam + 4-5km/h,nu am putut sa o scot... ideea e ca ceasul vitezometru ca si turometrul dealtfel,are un arc spiral care readuce acul la 0 si care regleaza indicatia ceasului... O sa spuneti ca sunt sarit sau inconstient,dar eu alta metoda nu am avut la indemana si fara stand metrologic e cam greu de facut asa ceva...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Eroarea de 4-5 km este constanta pe toata cursa? In partea din spate a indicatorului de viteza mai este un surub care regleaza forta campului magnetic care roteste acul. Se regleza si de acolo dar trebuie sa stii. Si probabil sa ai si aparatura.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
freddybb |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
ar fi o posibiltate pt etalonarea aproximativa a vitezometrului, ai nevoie de un mecanism pt antrenarea cablului la care poti sa-i controlezi si sa-i cunosti turatia, in general, ele primesc o rotatie la fiecare metru parcurs, deci la 36Km/h ai 10m/s corespunde cu 600rp/min la 72Km/h dublu si asa mai departem mai departe nu cred ca e nevoie sa continui, ai nevoie de putina rabdare si indemanare mult succes!!
nu uita un lucru, daca ai alte cauciucuri decat cele prescrise de fabricant, care au alta circumferinta iti dau deasemenea eroare!!!! |
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Eroare la kilometraj e calculata in procente, de exemplu la 50 km/h in bord ai in realitate 45 km/h si la 100 km/h in bord ai 90 km/h real, deci eroarea e de 10%, ceea ce vreau sa spun este ca, cu cat creste viteza cu atat este si mai mare diferenta dintre viteza indicata si cea reala, nu ai abatere de 4-5 km/h la toate vitezele.
Dupa parerea mea cel mai simplu ar fii sa iti calculezi cat e eroarea si sa reetalonezi cadranul incat sa arate viteza corecta pe toata cursa acului. Daca modifici pozitia acului o sa iti arate viteza corecta doar pe o portiune de 10-20 km a cadranului, si la viteza mica o sa indice mai putin fata de viteza reala si invers la viteza mai mare, deci eroarea tot acolo o sa fie. |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Corect, trebuie aflata eroarea pe care o da ceasul, dar eu nu m-as apuca sa redesenez cadranele, l-as regla din acel surub de pe spate astfel incat sa am o eroare cat mai mica.
Si mai e un amanunt important: nu trebuie sa uitati ca vorbim de o masina de conceptie '60, asa ca sa nu va asteptati la o precizie foarte mare |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
giuscam |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Deci, dupa cite am inteles in spatele ceasurilor este un surub de reglaj?
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Da, este un surub ce actioneaza magnet. Acel magnet creeaza un camp magnetic ce pune in miscare acul. Daca este dereglat nu creeaza suficient camp magnetic si ramane acul in urma. Insa trebuie avuta mare grija ca poate il dereglezi si nu cred ca ii mai de cap.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
giuscam |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Mersi pt. sfaturi.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Chriss,te contrazic. Am mers cu gps-ul in functiune pana la 120,mai mult nu puteam sa-i dau ca am jantele cam strambe (drumarii stiu de ce
![]() This post has been edited by sebymesteru: 3 May 2014, 17:40 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Posibil sa gresesc, nu te contrazic, ceea ce am scris mai sus e din ce s-a discutat la mine la faculta, documentatie ce am mai gasit pe net legat de subiect si un mic experiment incercat cu radarele fixe, cu gps-ul nu am incercat sincer.
|
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
giuscam |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Intrun fel e bine ca arata asa, sa va spun si de ce; la intrare in Roman in Horia am luat o amenda pt. viteza, km. imi arata 110 [pe aici] cind in relitate aveam 99. Daca aveam un km. in plus imi lua permisu [norocu meu]. Stiu ca o sa spuneti ca merit amenda in localitate, dar cine a trecut pe acolo stie ca sunt case foarte putine si razlete si nu ai cum sa mergi cu 50/h.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
giovanigigi |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 3 May 11 ![]() |
Giuscan, iti dau dreptate cu acea localitate iar daca mergi cu 50 risti sa te lase tiganii fara masina
![]() Am avut si eu ceva de lucru cu ceasurile, totul a plecat de la un blestemat de bec,cel din dreapta, care nu mai lumina, era iesit din slot, apropo am bord CN. Asa ca daca tot mi-am pus in gand sa-l rezolv am zis sa o fac lata, am dat bord jos, schimbat becuri cu led-uri albastre, chiar daca sticla-i verde tot albastru se vede, si ca tot omu cand sa pun la loc nu mai merge vitezometru. vina a fost ca la inceput am uitat sa-i scot cablul de kilometras iar tzaranul de mine cand a tras era sa scot CV-ul de sub masina ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1999 CN4 / 1400 cm
- IS 07 THJ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 18:30 |