Cum schimbam o roata cu pana?
![]() ![]() ![]() |
Cum schimbam o roata cu pana?
musicall |
![]()
Post
#1
|
||
![]() musicall Group: Members Posts: 547 Joined: 6 February 05 From: Braila ![]() |
|
||
--------------------
Fiat
Punto Classic |
Blogu personal
- delfinul.com Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
|
|||
anpop |
![]()
Post
#2
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Sugestie: schimba titlul! Poti schimba o roata cu o pana de gasca, cu o pana de chitara sau cu o pana de inspiratie....si mai dai si bani.....
+ la o pana de roata , cand ridic masina pe cric bag rezerva sub prag...daca e sa cedeze cricu' macar sa cada masina pe "moale" ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ar trebui completat si cum sa te descurci in caz de pene multiple (2-3 roti); jante indoite. Tot aici am si eu un sfat: incuiati masina in timp ce faceti pana! Parintilor mei aproape ca le-au fost furate gentile si hainele in timp ce schimbau o roata (pana a fost fara indoiala provocata).
|
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
SOR |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
e bun topicul desi multi rad pt ca am vazut in trafic fel de fel de barbati si femei care se invarteau in jurul masinii ca popandaii cand au vazut ca au pana ! probabil nici nu stiau care e cricul... cred ca topicul trebuia facut cu desene:) aici e roata... asta e cricul...asa se desface etc!
|
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|
cristidb |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu radeti. Am vazut pe unul in Piata Unirii care vroia sa desfaca roata pe pana si nu stia in ce sens se desface un surub. A stans suruburile pana a transpirat.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
driver |
![]()
Post
#6
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
QUOTE(cristidb @ 9 Oct 2005, 12:47) Nu radeti. Am vazut pe unul in Piata Unirii care vroia sa desfaca roata pe pana si nu stia in ce sens se desface un surub. A stans suruburile pana a transpirat. eu am patit asta pe un ford, pe o parte a masinii erau toate cu filet invers, si am rupt vreo 2 chei pana m-am prins care de figura, si asta numai dupa ce am curatat filtetul cu peria si i-am vazut din greseala directia. ![]() |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu fac parte din categoria "in ce sens se desfileteaza?"
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
anpop |
![]()
Post
#8
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ovidiusoft @ 10 Oct 2005, 02:10) Eu fac parte din categoria "in ce sens se desfileteaza?" ![]() ![]() gandeste-te la robinetele de apa inchis deschis...alea vechi ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
b64chr |
![]()
Post
#9
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(musicall @ 8 Oct 2005, 11:56) La masinile de fabricatie germana exista o situatie cel putin ilara. Roata de rezerva este extrem de ingusta si de multe ori mai mica cu un numar (ex R14) decat jantele de aliaj de pe masina (ex.R15)... Daca nu v-ati pregatit din timp cu o roata normala in portbagaj, mai bine faceti rocada cu celelelate roti si montati rezerva pitica pe puntea spate! Timp pierdut, dar este mult mai sigur! Roata de rezerva nu este diferita numai la masinile germane. Se intampla si la Solenza Scala. Eu in caz de pana pe fata totdeauna pun rezerva pe spate. Scot o roata din spate, pun rezerva in locul ei, scot roata cu pana, pun in locul ei roata scoasa din spate. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
bertro |
![]()
Post
#10
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
ovidiu, cand te mai duce in eroare faptul ca esti stangaci, gandeste-te ca suruburile se infileteaza in sens orar
![]() |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
hash |
![]()
Post
#11
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
regula mainii drepte: strangi pumnul dar degetul mare il dezlipesti (si il tii in sus). Degetele arata sensul de rotire al surubului, degetul mare arata directia in care se duce surubul .. N-ai cum sa uiti
![]() Bineinteles pt filet normal. |
--------------------
-
-
-
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#12
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Interesanta regula asta cu mana dreapta ... nu o stiam ... mulltam de informatie
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ahaaa.... interesant, o sa tin minte! Acum... care-i mana dreapta?
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
alex275 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 313 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Felicitari musicall, e foarte bun topicul!
Problema e daca-l citeste cine trebuie!! Degeaba rad unii, faptul ca multi, foarte multi conducatori auto nu stiu sa "faca o pana", este o realitate. Si nu ma refer la femei (li se mai iarta), ci la barbati. O fata, inainte sa se urce la volan, si-a dat seama ca are pana. A rugat un trecator s-o ajute. Barbatul, amabil i-a venit in ajutor. Nu va mai spun in ce hal , eu si partenerul meu, ne-am tavalit pe jos de ras! Pur si simplu nu mai aveam aer! Dupa aproape 20min. de chin cumplit, barbatul s-a dus la vulcanizarea de dupa colt. S-a intors cu "un nene" care a luat coarba, a desfacut roata in 5 sec. si s-a uitat mut de uimire la ei. Recunosc ca nu i-am ajutat dintr-un motiv simplu: spectacolul era total!!! ![]() In concluzie, tare bine ar fi sa citeasca cine trebuie, nu cine stie deja! |
--------------------
dacia
logan 1,6 laureate
- B 46 W S T [i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!! |
|
dacicuss |
![]()
Post
#15
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
Regula burghiului mai, sau a tirbusonului...inchizi ochii si incerci sa-ti amintesti cum il rotesti sa intre in dopul sticlei de vin!
![]() ![]() By the way si io-s stangaci cu acte doveditoare, si nu vad care-i legatura ![]() Si nu toate masinile nemtesti au rezerva mai ingusta...depinde de model...an de fabricatie, etc...de ex. a mea e normala..da' am un prieten cu-n Passat din '93 si a lui e ingusta...si e tot break ![]() Oricum, e bun topicul, felicitari !...ca "e" multi... ![]() |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
thunder |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
Mai trebuie spus un lucru ... cheia de prezoane sa se potriveasca cu prezoanele la dimensiune.
![]() Eu am patit-o: cheie de 19 (aia originala de pe DNS) si prezoane de 17 ... primul prezon a iesit ... greu cei drep dar a iesit ... mai concert a iesit din filet si s-a intepenit in cheie. Am dat cu cheia de asfalt pana am reusit sa scot filetu din ea. Ciudat de tot, mi-am zis, ce sa faci ... marfa romaneasca. Prezonul doi: bag cheia pe el si cu toata forta apas sa-l desfac ... cheia s-a invartit in gol. Zic ... ce dracu ... moment in care mi-am adus aminte ca am schimbat prezoanele originale cand am pus jante de aliaj. Totul se intampla seara pe la 10, la 30km de casa, in afara orasului, frig, un prieten si doua tipe in masina ... si sa fie mai frumos mi-a murit si bateria, am tinut pozitiile prea mult aprinse, dar si-a revenit miraculos dupa vreo 10 minute. Concluzia: din 10 masini la care am facut semn sa opreasca, a oprit una singura, un opel mai vechi care avea niste prezoane ciudate, si prin urmare nu era buna cheia. Asa ca am sunat un amic, trimis la mine acasa, adus: cheie pt. prezoane de 17, sed de prezoane de 19 pt. roata de rezerva PS: bine ca am avut niste saci de dormit in portbagaj si ne-au tinut de cald |
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
Cristi |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Doua mici observatii:
QUOTE 3.Montati cricul la roata [...] nu ridicati masina mai mult decat aveti nevoie pentru a scoate roata 1. Tocmai ! masina se ridica mai mult decat ai nevoie sa scoti roata, pentru ca aceasta este dezumflata (are pana, nu ?) si altfel nu mai incape roata de schimb, care e umflata ! Nu-i o problema majora; evident, vei mai ridica putin masina cand bagi roata de schimb. QUOTE 6.Coborati masina de pe cric, dupa ce ati scos roata cu pana de sub ea 7.O data pusa masina pe sol, strangeti bine prezoanele 2. De obicei, se recomanda sa nu se stranga prezoanele cu masina stand chiar pe roata; este suficient ca masina sa fie lasata putin pe cric atat cat roata, sprijinindu-se putin pe sol, nu "fuge" cand se strang prezoanele. Stiu ca mai toti fac asa (adica strang prezoanele cu roata lasata complet pe sol), insa roata se aseaza mai bine pe butuc daca nu e "in sarcina", iar aceasta asezare se face fara a forta inutil prezoanele. |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
Victorine |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Probabil ca eu nu stiu ce e ala un prezon, daca toata lumea zice ca e bine sa ai mai multe la tine, sa le strangi bine, sa le insurubezi - cu cheia de prezoane,, etc. atunci cand ai o pana de cauciuc... Si-atunci ma gandesc serios sa ma documentez si asupra piulitelor, ca e-o varza in capul meu...
![]() This post has been edited by Victorine: 4 Nov 2005, 08:27 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
musicall |
![]()
Post
#19
|
![]() musicall Group: Members Posts: 547 Joined: 6 February 05 From: Braila ![]() |
Daca va schimbati cauciucurile la masina, noile pneuri se vor comporta probabil diferit fata de cele vechi, astfel ca e bine ca, pentru inceput, sa conduceti cu prudenta pana va obisnuiti cu performantele si cu manevrarea lor. Luati-va masuri de siguranta in mod special atunci cand franati sau accelerati, in viraje sau cand conduceti in conditii de ploaie. Nu alegeti niciodata anvelope de dimensiuni mai mici decat cele cu care automobilul era echipat din fabrica. Dimensiunile trebuie sa fie aceleasi sau cel putin sa fie vorba despre dimensiuni optionale aprobate de constructor. Daca inlocuiti doar doua din cele patru anvelope e important sa stiti cum trebuie plasate. Atunci cand aveti anvelope radiale si anvelope cu camera pe aceeasi masina, cele radiale trebuie plasate intotdeauna pe axul posterior. Nu plasati niciodata anvelope fara camera si anvelope cu camera pe acelasi ax. Atunci cand cumparati doua anvelope noi cu aceleasi dimensiuni si cu aceeasi constructie ca si cele pe care deja le aveti, va recomandam sa le plasati pe axul posterior. Atunci cand inlocuiti o singura anvelopa, aceasta trebuie plasata pe axul din spate alaturi de anvelopa cu banda de rulare cea mai putin uzata dintre celelalte trei. |
--------------------
Fiat
Punto Classic |
Blogu personal
- delfinul.com Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
|
|
moshulik |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Un aspect foarte delicat de care m-am lovit exact ieri, cand am facut o mica inspectie pe la etrierii de pe fata (curatat patinele/sigurantele alea - pentru ca etrierul sa "descarce" bine forta de franare - ma rog, asta e offtopic).
Problema este urmatoarea. Ultima data cand am umblat la roti a fost la un service unde mi-am facut echilibrarea. Ei bine, prin urmare rotile au fost stranse ca draq de aia de acolo, si cu scula aia pneumatica, si cu cheia aia maaaare sub forma de cruce. Deci nu aveam nici o sansa sa desfac prezoanele cu cheia standard din dotarea masinii (supernova). Am pus cheia aia, am tras de ea, am incercat sa o apas si cu piciorul - nici o sansa, cheia incepuse sa se indoaie si am renuntat la a o mai folosi. Partea buna este ca eram acasa, deci am cautat prin sculele din casa o tubulara de 19, un teu de fortza (prelungit apoi cu o inelara cu cot de 20, pe post de parghie, de "tzeava"). Ei bine, de-abia asa am reusit sa fac prezoanele sa se desfaca. Dupa ce le-am scos, le-am tratat cu spray degripant si le-am bagat la loc, apoi am strans normal, cu cheia din dotarea masinii, pentru ca "la o adica" sa nu am surpriza asta in conditii nasoale. Asadar recomand oricui fie sa-si cumpere o cheie de prezoane de-aia de tip cruce din carrefour, fie sa aiba grija sa nu-i fie stranse niciodata suruburile cu altceva decat cheia cu care vei fi nevoit sa le desfaci in eventualitatea unei pene. La rotile din spate, fara sa folosesc cricul, am facut aceeasi operatiune de "revizuire" a prezoanelor. Scoteam unu cate unu, apoi ii dadeam cu spray degripant, inclusiv pe conul de strangere, nu doar pe filet, apoi il bagam la loc, strangeam cu "L"-ul masinii si treceam la urmatorul. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu e bine sa se stranga prezoanele asa tare cum fac unii baieti la vulcanizare...in primul rand pentru ca se poate rupa surbul/filetul si e numai bataie de cap dupaia, in al doilea rand se deformeaza janta in jurul prezonului.
Nici cu pistolul nu e bine de strans..sau ma rog..trebuie verificat cu cheia dupa....dupa ce mi-au fost stranse cu pistolul, am testat cu cheia sa vad cat de tare s-au strans si surpriza..fiecare prezon a mai mers infiletat cam o tura fara efort... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:06 |