Aeroterma cn3
![]() ![]() ![]() |
Aeroterma cn3
pais_valenciano |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|||
r3d |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
mai intai de toate e o grava problema ca sa incalzesc sigurantele. ca ti sa topit nitu siguranta a fost prea mare si nu s-a ars cand a intrat in scurt. daca tot zici ca ai ceva probleme cu aeroterma scoate mufa la aeroterma si vezi daca se mai incalzeste siguranta respectiva,daca nu sa mai incalzeste dai aeroterma jos o cureti frumos o gresezi un pic cu vaselina si o montezi la loc.daca e arsa te duci in targ/remat/magazin si iti ei una.legat de sigurante pana sa bagi siguranta strange un pic pini aia 2 ca sa stea siguranta fixa sa nu mai iti sara in mers s-au sa te lase fara semnale.era un topic mai jos un pic chiar era nevoie de altu.
This post has been edited by r3d: 21 Dec 2014, 18:24 |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(r3d @ 21 Dec 2014, 19:22) mai intai de toate e o grava problema ca sa incalzesc sigurantele. ca ti sa topit nitu siguranta a fost prea mare si nu s-a ars cand a intrat in scurt. daca tot zici ca ai ceva probleme cu aeroterma scoate mufa la aeroterma si vezi daca se mai incalzeste siguranta respectiva,daca nu sa mai incalzeste dai aeroterma jos o cureti frumos o gresezi un pic cu vaselina si o montezi la loc.daca e arsa te duci in targ/remat/magazin si iti ei una.legat de sigurante pana sa bagi siguranta strange un pic pini aia 2 ca sa stea siguranta fixa sa nu mai iti sara in mers s-au sa te lase fara semnale.era un topic mai jos un pic chiar era nevoie de altu. ma intereseaza o schema a circuitului electric, eu inca mai am cartonul ala din fabrica si nu vad pe unde se duc firele siguranta se incalzeste numai la pornirea aerotermei, aeroterma functioneaza de la vechiul propietar siguranta era de 15 amperi si nu stiu daca e valoarea corecta pinii sunt stransi, siguranta sta fixata bine si nu face contact |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
90% este motorul de aeroterma cu probleme aia nu trebuie sa se incalzeasca mai mult de 5A nu trebuie sa ia motorul pe treapta 4 cind este legat direct (1,2,3 este prin rezistenta)
daca se oncalzeste siguranta acolo este contact imperfect , trebuie sa gasesti caiza 1 siguranta de proasta calitate , am gasit si eu cind aveam dacia 2 nitul prost slabit (se inlocuieste cu un surub de 3, sau 4mm 3 papucul de pe spatele sigurantei slab , nu asigura presiune de contact , intra iese usor This post has been edited by bygy007: 21 Dec 2014, 22:00 Attached thumbnail(s) dacia1410.jpg ( Size: 663.88k ) Number of downloads: 409 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 21 Dec 2014, 22:56) 90% este motorul de aeroterma cu probleme aia nu trebuie sa se incalzeasca mai mult de 5A nu trebuie sa ia motorul pe treapta 4 cind este legat direct (1,2,3 este prin rezistenta) daca se oncalzeste siguranta acolo este contact imperfect , trebuie sa gasesti caiza 1 siguranta de proasta calitate , am gasit si eu cind aveam dacia 2 nitul prost slabit (se inlocuieste cu un surub de 3, sau 4mm 3 papucul de pe spatele sigurantei slab , nu asigura presiune de contact , intra iese usor am demontat tabloul de sigurante si papucii sunt stransi bine, la fel si niturile, la fel si siguranta, motorul nu are nici un fel de treapta ci un simplu intrerupator, am bord scoica, nu inteleg de ce siguranta are 15 amperi daca motorul nu consuma mai mult de 5 , ce fel de bobinaj are motorul? |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pentru ca mai alimenteaza si altele motorul este clasic rotor bobinat cu magmeti permanenti , ideea este daca lagarele sint uzate , si rotorul merge greu sau atinge de stator poate lua un curent mai mare
This post has been edited by bygy007: 22 Dec 2014, 17:53 Attached thumbnail(s) siguranteyy8.jpg ( Size: 184.44k ) Number of downloads: 388 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 22 Dec 2014, 18:51) pentru ca mai alimenteaza si altele motorul este clasic rotor bobinat cu magmeti permanenti , ideea este daca lagarele sint uzate , si rotorul merge greu sau atinge de stator poate lua un curent mai mare Tabloul cu 10 sigurante nu corespunde cu cel din masina mea, si al meu este montat de fabrica, nu a umblat nimeni in el. aeroterma este pusa pe a 3 a siguranta de sus in jos, tot pe aceasta siguranta am si semnalizare directie si stergatoare parbriz, dar avaria o am pe siguranta 5 poate sunt mai multe modele de tablouri |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
depinde cum sint infipte firele in tablou ,
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(pais_valenciano @ 20 Dec 2014, 18:43) ... la unul din piciorusele de cupru mai exact nitul ala sa topit un pic plasticul tabloului <span class='edit'>21 Dec 2014, 17:14:</span> Deci , sä recapituläm . Dacia 1300 avea aeroterma cu o singura viteza - deja primele modele de 1310 aveau 4 trepte prin comutator rotativ (3 reduse prin rezistente si una directä - piesa 27 în schema postatä de @bygy007 , 18 este motorasul ). În aceastä ordine de idei , o dacie din 1997 este imposibil sa fie dotatä de fabrica cu aeroterma de o singura vitezä actionata prin buton ( s-a dus comutatorul sau rezistenta si s-a gasit un destept care a decis ca merge si direct prin buton la viteza maxima - doar la 1300 era asa nu ? ). Schema tabloului de sigurante are legenda corectä - adicä aeroterma ar trebui sä primeascä tensiune prin siguranta 1 ( tensiune primitä prin contact , codificatä "15" în schemele auto ) - faptul cä la tine este alimentatä din siguranta 3 demonstreazä faptul cä acel tablou care "... este montat de fabrica, nu a umblat nimeni in el " a mai avut si alte interventii pe vremea vechiului propietar , nu mai e virgin cum crezi . Chiar dacä aparent piesele tabloului par a fi bine fixate cu nituri , problema în cazul täu este exact contactul prost între piese acolo unde ai observat plasticul topit , de acolo si încälzeste - nu pentru cä ar fi avut vre-un scurt , pur si simplu pentru faptul cä plasticul nu este un material potrivit pentru a suporta îmbinäri electrice nituite ( încä mai am cosmaruri cu tablourile "originale" cu nituri de aluminiu ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(mecanick_maverick @ 25 Dec 2014, 12:22) Deci , sä recapituläm . Dacia 1300 avea aeroterma cu o singura viteza - deja primele modele de 1310 aveau 4 trepte prin comutator rotativ (3 reduse prin rezistente si una directä - piesa 27 în schema postatä de @bygy007 , 18 este motorasul ). În aceastä ordine de idei , o dacie din 1997 este imposibil sa fie dotatä de fabrica cu aeroterma de o singura vitezä actionata prin buton ( s-a dus comutatorul sau rezistenta si s-a gasit un destept care a decis ca merge si direct prin buton la viteza maxima - doar la 1300 era asa nu ? ). Schema tabloului de sigurante are legenda corectä - adicä aeroterma ar trebui sä primeascä tensiune prin siguranta 1 ( tensiune primitä prin contact , codificatä "15" în schemele auto ) - faptul cä la tine este alimentatä din siguranta 3 demonstreazä faptul cä acel tablou care "... este montat de fabrica, nu a umblat nimeni in el " a mai avut si alte interventii pe vremea vechiului propietar , nu mai e virgin cum crezi . Chiar dacä aparent piesele tabloului par a fi bine fixate cu nituri , problema în cazul täu este exact contactul prost între piese acolo unde ai observat plasticul topit , de acolo si încälzeste - nu pentru cä ar fi avut vre-un scurt , pur si simplu pentru faptul cä plasticul nu este un material potrivit pentru a suporta îmbinäri electrice nituite ( încä mai am cosmaruri cu tablourile "originale" cu nituri de aluminiu ![]() bun, nici eu nu inteleg dacia asta, am un unchi care are dacia tot din 97 dar a lui are bord cn4 din fabrica, nu pricep de ce a mea are cn3 din fabrica -aproape ca bag manan foc ca nu a umblat nimeni la masina asta, a fost a vecinului de sub mine si nu a mers cu ea decat in luna august in concediu de vara timp de 15 ani, in rest masina a stat in garaj, nu cred ca el a pornit vreodata aeroterma, masina avea 24 mii km cand am luato si avea chiar si abtibildurile din fabrica pe ea, cand ne-am uitat la rar sub masina era absolut curata nu avea nici o urma de noroi etc. -nu vad unde ar fi fost montat acel comutator cu 4 trepte pentru ca bordul meu nu are nici o gaura, nici o urma ca ar fi fost alt fel de buton pe el -din aeroterma ies 2 fire cu 2 papuci, unul se duce la un buton simplu dreptunghiular, si din buton la o bara cu plus de pe carcasa voletilor, cel deal doilea papuc se mufeaza in alt papuc si din acesta intra intr un manunchi de fire de unde nu-l mai pot urmari -nu vad la ce mi-ar folosi reducerea debitului de aer, cand nici cu asta la putere maxima nu simt nici o adiere, la +5 grade se simte ca vine o oarecare caldura la grila, la 0 grade in jos nu mai simt nimic, am pus termometru in grila aia de ventilatie si la zero grade aerul din grila nu urca mai mult de 20 de grade -cum pot rezolva problema cu nitul ala, am tras de el si nu pare a se misca in nici un fel -prima rezistenta din tabloul meu pur si simplu nu exista, este doar plasticul cu locasuri goale, nu are nici cleme nici nituri, nimica -ma gandesc sa alimentez aeroterma pe direct de la baterie si so inseriez cu un ampermetru sa vad cat consuma -eu am bord scoica am inteles ca e cn3, poate tu intelegi ca eu am bord cn4, ca acolo am vazut comutator rotativ, dar aia are alt fel de aeroterma -daca o fi sa o demontez iar mi se pare dificil, vad ca e lipita cu un mastic negru, si are prinse 3 suruburi sus, si 3 suruburi jos, acestea din urma sunt acoperite cat de cat de cartonul de la polita, deci nu vad cum le voi demonta si sa nu patesc ca la bord am desfacut niste suruburi ce aveau piulitele prinse in niste cleme de plastic, clemele erau rupte asa ca piulita a cazut in stalpii aia de la usa din fata, mie sa nu cada si la asta piulitele -ce mastic este si unde gasesc -vad ca dincolo de carton are pusa fasii de pasla nu prea si au batut fabricantii capu cu intretinerea daciei , le au azvarlit pe toate acolo, ca daca era demontata in bucati mergea, le au asmblat usor dar cand e vorba de facut o reparatie, te iei cu mainile de cap -trebuie sa rezolv problema pentru ca se abureste rau parbrizu si nu vad pe unde merg, nu mai eu stiu cat am tras ultimile 2 dati pana am dezaburit, am incalzit motorul, lasam aeroterma un minut, o oprea iar un minut si tot asa |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#11
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Parerea mea este sa incepi cu niste poze reale ale problemei.
Instalatia electrica oxideaza din cauza umiditati din interior. Dupa oxidarea sigurantelor si a contactelor plasticul se topeste, daca ai noroc nu iei foc. Ar trebui trecut pe lista de intretinere dezoxidarea contactelor din tablou samd. perioada de cativa ani. This post has been edited by ct-03-tvy: 26 Dec 2014, 18:53 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(ct-03-tvy @ 26 Dec 2014, 19:49) Parerea mea este sa incepi cu niste poze reale ale problemei. Instalatia electrica oxideaza din cauza umiditati din interior. Dupa oxidarea sigurantelor si a contactelor plasticul se topeste, daca ai noroc nu iei foc. Ar trebui trecut pe lista de intretinere dezoxidarea contactelor din tablou samd. perioada de cativa ani. tabloul nu este oxidat deloc 27 Dec 2014, 13:12: un lucru nu pricep, tabloul este din plastic, deci practic este un suport de plastic pe care sunt montate acele nituri care la randul lor tin si fac legatura intre lamela ce tine siguranta si lamela ce tine papucul de venire si de plecare din tablou, bun deci siguranta fiind din aluminiu se va topi in momentul in care in circuit apare un curent ce poate produce o temperatura de cel putin 660 de grade (pe net scrie ca aluminiul se topeste la 660 de grade) sau ma rog mai intra in calcul si sectiunea metalului, deci ce se petrece la tabloul asta? curentul ce parcurge siguranta nu poate face sa apara o temperatura de 660 de grade pentru a o topi, dar poate face sa para o temperatura de 200 de grade pe nit iar acesta la randul lui sa poata topi plasticul pe care este montat? ce fel de protectie este asta? nu ar trebui ca tabloul sa fie din ceramica? nu ar trebui ca celelalte piese ale circuitului , nituri, lamele , conductori etc. sa nu se poata incalzi , adica in cazul asta este eronata o siguranta ce rezista la 15 amperi, sau mai bine zis daca nitul se incalzeste la 200 de grade la 10 amperi siguranta ar trebui sa fie mult mai mica? nu aruncati cu pietre in mine, fac electrica doar la nivel de hoby ![]() This post has been edited by pais_valenciano: 27 Dec 2014, 12:12 |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#13
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
E o porcarie de tablou electric.
Practic la proctectia unui consumator in tablou ala ai vreo 10 contacte . Cablu instalatie -papuc Papuc cablu - papuc tablou Papuc tablou -nit nit - clema sutinere siguranta clema sustinere - siguranta siguranta -clema sustinere clema sustinere - nit nit - papuc tablou papuc tablou -papuc cablu papuc cablu -cablu instalatie Din cauza asta este cadere de tensiune mare pe instalatie si electrica merge ca fundu. Tablorile de sigurante de pe alte auto au vreo 4 contacte . Cablu instalatie- clema siguranta Clema siguranta -siguranta siguranta - clema siguranta clema siguranta -cablu instalatie. In special pe circuitele consumatorilor mari se incalzesc contactele cu nitul ala se inmoaie plasticu ,mai departe sti ce se intampla (contact si mai prost). |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(ct-03-tvy @ 27 Dec 2014, 14:31) E o porcarie de tablou electric. Practic la proctectia unui consumator in tablou ala ai vreo 10 contacte . Cablu instalatie -papuc Papuc cablu - papuc tablou Papuc tablou -nit nit - clema sutinere siguranta clema sustinere - siguranta siguranta -clema sustinere clema sustinere - nit nit - papuc tablou papuc tablou -papuc cablu papuc cablu -cablu instalatie Din cauza asta este cadere de tensiune mare pe instalatie si electrica merge ca fundu. Tablorile de sigurante de pe alte auto au vreo 4 contacte . Cablu instalatie- clema siguranta Clema siguranta -siguranta siguranta - clema siguranta clema siguranta -cablu instalatie. In special pe circuitele consumatorilor mari se incalzesc contactele cu nitul ala se inmoaie plasticu ,mai departe sti ce se intampla (contact si mai prost). oricum primu lucru pe care am sa-l fac pentru ca din schema electrica nu inteleg absolut nimic, arata ca un conductor merge de la un aparat la altul, dar in interiorul aparatului unde continua sau daca mai iese prin alta parte nu arata, voi lua un cablu , deconectez aeroterma de la circuit si o alimentez separat prin acest cablu, ii voi inseria si o siguranta si un ampermetru sa vad ce consum are, daca are consum mare inseamna ca motorul aerotermei are probleme, daca are consum mic sub 5 amperi va trebui sa caut problema in alta parte, era bine daca stiam exact pe unde vin conductorii in schema electrica , poate mai are si alte legaturii, dar schema aia este asa doar de decor ![]() |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#15
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Pentru instalatia electrica recomand cu cea mai mare caldura un tablou .
http://www.ebay.co.uk/itm/20-Way-Bulkhead-...%3D140844488407 This post has been edited by ct-03-tvy: 27 Dec 2014, 14:23 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#16
|
![]() Nu ne tragem din maimuțã,dar ne îndreptãm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
asa ceva am pus pe fosta dacie,dupa ce mia facut figuri tablou ei original
si pana am vanduto nu am mai schimbat vreo siguranta Attached thumbnail(s) sig.jpg ( Size: 290.83k ) Number of downloads: 257 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(nikuniku @ 27 Dec 2014, 16:38) asa ceva am pus pe fosta dacie,dupa ce mia facut figuri tablou ei original si pana am vanduto nu am mai schimbat vreo siguranta daca ajung la concluzia ca tabloul este de vina il voi schimba, ce ai pus tu in poza am vazut si eu la cineva si am impresia ca sunt fabricate in turcia pentru r12 |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#18
|
![]() Nu ne tragem din maimuțã,dar ne îndreptãm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
gasesti in targ,dar trebuie sa cauti cutie sigurante cu punte intre ele,mi se pare ca au 3 punti ce fac legatura la faruri si contact
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 21 Dec 2014, 22:56) 90% este motorul de aeroterma cu probleme aia nu trebuie sa se incalzeasca mai mult de 5A nu trebuie sa ia motorul pe treapta 4 cind este legat direct (1,2,3 este prin rezistenta) daca se oncalzeste siguranta acolo este contact imperfect , trebuie sa gasesti caiza 1 siguranta de proasta calitate , am gasit si eu cind aveam dacia 2 nitul prost slabit (se inlocuieste cu un surub de 3, sau 4mm 3 papucul de pe spatele sigurantei slab , nu asigura presiune de contact , intra iese usor am verificat cu ampermetrul si consuma 4,5 amperi acum am observat ca se incalzeste numai nitul din stanga, adica cel care se topea, cel din dreapta nu se incalzeste; -tot acum am observat ca de fapt este vorba de siguranta 2, faceam confuzie din cauza primului spatiu gol, am vazut ca toate tablourile sunt la fel; -cum pot scoate nitul pentru al schimba cu un surub? -am gasit modelul asta de tablou la 36 de lei, se pare ca e fabricat in turcia pentru r 12, aveti idee daca este bun? -concluzia finala .contact imperfect.. This post has been edited by pais_valenciano: 28 Dec 2014, 13:11 Attached thumbnail(s) dsc01899.jpg ( Size: 30.12k ) Number of downloads: 227 |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu ne tragem din maimuțã,dar ne îndreptãm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
pais_valenciano daca voiam sa fac misto de tine iti spuneam sa cumperi tablou din poza ta,eu tiam dat un sfat,asa ca faci cum vrei
tu tot incerci sa repari ceva ce este prost de la inceput,spor la treaba |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(nikuniku @ 28 Dec 2014, 14:15) pais_valenciano daca voiam sa fac misto de tine iti spuneam sa cumperi tablou din poza ta,eu tiam dat un sfat,asa ca faci cum vrei tu tot incerci sa repari ceva ce este prost de la inceput,spor la treaba daca te uiti bine si in poza ta apare acest tablou, se vede undeva in dreapta o bucata din el |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
val2011 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
mie mi se pare la fel numai ca ala mai are niste led uri in plus
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#23
|
![]() Nu ne tragem din maimuțã,dar ne îndreptãm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
ok stimati colegi
cumparati tablou pus de pais_valenciano este cel mai bun tablou de pe piata,ce spun de pe piata din tara,nu din tara? din europa,il folosesc si germanii pe post de pres la usa respectivu se ocupa cu vanzare de piese/maruntisuri,crezi ca-l interesa daca este bun sau nu,el voia sa scoata bani pe orice,daia apare in poza si tablou ala eu am pus poze cu tablou pus pe fosta dacie si nu am mai avut treaba cu el,prin legaturile cu leduri arata care siguranta era arsa(se aprindea ledu) asa ca putin ma mai intereseza ce va puneti pe masini,daca va sfatuieste cineva cu ce a pus pe masina si a functionat perfect,voi strambati din nas bafta la repararea blocului original,iti spun eu cat timp va merge 2-3 luni,apoi se va topi ieremediabil pentru unii sunt la fel toate,pentru cei care cunosc electrica auto este o mare diferenta asa ca sarbatori fericite si drumuri bune |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Niku, nu te supara! El nu e atat de stapan pe ...contacte, deci nu poate inlocui tabloul, decat cu unul identic, de unde sa scoata...al cinci-lea papuc, si sa-l puna pe tabloul nou, tot acolo. Se vede cum face si confuzie, intre siguranta si rezistenta. Daca ai gasit 4,5A si se mai pierd vre-o 5A prin contactele care se incalzesc, motorul tau ar lua de fapt, 10A. De ce atat? Lagarele fiind distruse, asa cum spuneai la inceput (desi masina e noua), e normal ca rotorul lovind de stator, sa ia sarcina mare. Fa-l sa mearga liber, unge-l ca d-aia vibreaza pana se incalzesc putin lagarele, pentru ca e uscat. Nici femeia, nu te primeste , pe uscat! Daca inlocuiesti nitul cu un surub, trebuie sa verifici suprafetele de contact, sa nu ai doua lame alaturate, cu contact prost intre ele , iar surubul daca e prea subtire, fiind din otel, si el pierde curent, deci se incalzeste. Bine e , sa dai si cositor pe ele, dar nu incerca la nituri, ca acolo ai doua lame una peste alta (contact prost), iar nitul face legatura intre cele doua lame de pe spate, cu lama de la siguranta , de pe fata.Iata cate noduri (dupa cum se spunea mai sus, intr-un post). Nenea Chircof (nu mai stiu cum se scrie corect, si nici nu vreau), spunea ca suma curentilor ce intra intr-un nod, e egal cu al celor care ies. Deci, tu, daca-i lasi sa se imparta prin toate clemele p-acolo, mai ajung vre-o 5A si la motor, dar restul care se pierd, incalzesc contactele proaste, care de fapt sunt rezistente intercalate in circuit. Din schema care n-ai inteles-o mai sus, motorul are divizorul pe masa. Nici eu nu cred, ca nu ai acel divizor , sa poti regla turatia in trepte. Urmareste firele, chiar de ar fi nevoie sa tai matisarea aia de plastic, dar stii c-ai rezolvat ceva. Ca nu vine caldura cum trebuie, e caloriferul infundat de depuneri de rugina. Baga apa cu presiune pe unul din stuturi (cel care intra deasupra ) sa arunce rugina afara, pe la cel de dedesubt . Asta daca vant vine, si e rece ! Daca nu bate nici vantul cum trebuie, etanseaza clapetele unde si cum trebuie, sau eventualele scapari in afara circuitului, si fa si motorul sa mearga corect, la turatia normala. Daca acum cand ii dai drumu' , el merge in asa fel incat ii numeri frecarile la rotire, sigur e blocat. Pe direct, se aude ca flexul, daca merge la turatie normala (desi n-ar trebui sa-l auzi).
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#25
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Cuprul in starea de conductor,piesa siguranta samd, odata trecut de 70 de grade Celsius pa pa conductivitate in parametri dati de fabrica.
Aerotermele pe dacia sunt amplasate mai sus decat nivelul lichidului de racire, multi nu vad chestia asta . Preincalzitoarele pentru gpl se monteaza adesea ori prost ,mai sus decat nivelu motorului/radiatorului, ingheata preincalzitorul,caldura nu baga etc. Daca ai bord scoica si ai incertitudini,demonteaza tabla deasura caloriferului si vezi ce ai acolo/posibil sa fie frunze,faguri infundati samd . Si poti sa iti faci o idee, pui mana pe calorifer,daca se incalzeste la temperatura motorului au ba. A,sa ai termostat la motor, radiatoru nu trebuie sa se incalzeasca deloc când motorul a fost oprit mult timp ,e pornit motoru si pana ajunge la temperatura de lucru (termostat) 80-90 grade Celsius. Mai verifica robinetu din compartimentul motorului/sa deschida. P.S Tablourile eletrice de mai sus afisate, cele cu leduri da, par facute nici macar de un SRL amarat. Par facute de cineva acasa. Au adaptarea aia cu fire facuta in spate cu termocontractibil. Daca era firma serioasa ,dadea plasticul si papuci sigurantelor separat.Il monta un electrician si pa pa problema. Leduri? Rahat pansat, inca o imbunatatire de la care poti lua foc . Primele tipuri de aro au avut acelasi tip de tablou, cu timpul sa trecut la alt tip de tablou cu sigurante dinastea ATC ATO . This post has been edited by ct-03-tvy: 29 Dec 2014, 21:40 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#26
|
![]() Nu ne tragem din maimuțã,dar ne îndreptãm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
da sunt facute de ,,,,gica srl,,,dar sunt de 1000 de ori mai bune decat prostiile postate de unii
am mai zis,am pus la mine si la altii acelasi tablou de sigurante,si culmea masina nu a luat foc,cum zic unii,si nici nu am mai avut probleme cu sigurantele,cum cred altii asa ca eu nu voi mai zice nimic pe acest topic,va las sa puneti ce vreti cum se stie fiecare face ce vrea cu masina lui sarbatori fericite si drumuri bune ![]() |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#27
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
nikule, la care prostie postata te referi ?
La ce am postat eu ? Solutia cu 4 contacte folosita de Land Rover este mai fiabila si mai simpla decat solutia cu 10 contacte reevaluata de nea gica srl . Daca ai avut rezultate cu cea fabricata acasa,asta nu inseamna ca e cea mai buna. |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#28
|
![]() Nu ne tragem din maimuțã,dar ne îndreptãm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
pentru mine topicu <Aeroterma cn3> este considerat inchis
un an nou cu bucurii si fara probleme la masini |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
azi ca este mai cald, am schimbat papucii de pe siguranta 1 pe siguranta 2 si invers de pe 2 pe 1, am pornit aeroterma si nu se mai incalzesc niturile la tablou.
-ce consumatori ori fi pe siguranta unu si i-am mutat pe 2 habar nu am, daca nu se incalzeste am so las asa, va asigur ca nu a umblat nimeni la tablou pur si simplu circuitele nu se potrivesc cu cele din legenda voastra , poate nu respectau aia in fabrica ca asa e in ro, ii doaren cot. si sigur nu am acele rezistente de reducere a treptelor, daca ziceti ca sunt bagate dupa cartonul ala nu vad unde ar veni butonul de comutatie, bordul nu are nici o gaura nici un semn ca ar fi avut alt buton, am pur si simplu buton pornit oprit si atat -mai am o nelamurire, am observat ca am doua tipuri de sigurante, desi ambele au 15 amperi, una este portocalie si alta este ciclam, si au doua litere diferite pe una scrie sb si pe alta cd, nu mi mai amintesc exact in atasament am pus poza cu bordul original de fabrica , daca voi vedeti vre un loc unde ar fi comutatorul ala .... This post has been edited by pais_valenciano: 3 Jan 2015, 12:55 Attached thumbnail(s) Fotografie0259.jpg ( Size: 336.06k ) Number of downloads: 81 |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
maru |
![]()
Post
#30
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
am avut si eu doua masini cu bord scoica , feb-1995 si oct-1996 si aveau butonul acela pentru aeroterma pus orizontal nu vertical
butonul avea doua trepte |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 04:09 |