Radiator berlina '97, curge pe la surubul de golire
![]() ![]() ![]() |
Radiator berlina '97, curge pe la surubul de golire
sddragos |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|||
Sir_Alex |
![]()
Post
#2
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai eventual taie-i o garnitura, pune silicon si eventual mastic (similar cu cel care se aplica pe capacul pompei de apa).
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Sa inteleg ca ai radiator cu capete de plastic. Eu am preferat sa schimb radiatorul cu unul de cupru tot mare ca sa nu am probleme in viitor.Rezultat:vara imi sta temperatura constanta iar iarna caloriferul este primul care se incalzeste.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
Ov |
![]()
Post
#4
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dragos.a @ 31 Oct 2005, 10:17) Sa inteleg ca ai radiator cu capete de plastic. Eu am preferat sa schimb radiatorul cu unul de cupru tot mare ca sa nu am probleme in viitor.Rezultat:vara imi sta temperatura constanta iar iarna caloriferul este primul care se incalzeste. explica-mi si mie rezultatele ca nu ma prind. si la mine a inceput sa curga (inca n-am identificat sursa, ca d'abia azi de dimineata am vazut si ma grabeam sa ajung la scarbici) dar am un radiator de cupru folosit de cineva 100km care e dezlipit pe la teava groasa de jos, dar pot sa-l lipesc usor (cu pistolul de lipit) si ma gandesc daca sa nu-l pun p'ala direct. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
sddragos |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(dragos.a @ 31 Oct 2005, 10:17) Sa inteleg ca ai radiator cu capete de plastic. Eu am preferat sa schimb radiatorul cu unul de cupru tot mare ca sa nu am probleme in viitor.Rezultat:vara imi sta temperatura constanta iar iarna caloriferul este primul care se incalzeste. Pana acolo, vreau sa-l repar pe asta. In afara de problema asta aparuta acum, nota 10 pentru radiator. Temperatura imi sta constanta si mie, caloriferul "baga" la greu, de scoti limba de caldura. Sunt sigur ca se poate etansa, dar as avea nevoie de sfatul cuiva care, eventual, a avut aceeasi problema. Ce solutie de etansare a folosit? |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
dex lada |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
incearca sa pui niste banda de teflon pe filetul surubului si in insurubezi la loc.
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
sddragos |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(dex lada @ 31 Oct 2005, 11:33) OK, mi-a promis un coleg de serviciu ca imi da astazi niste banda de teflon si o sa inerc sa remediez problema cand ajung acasa. Nasol e ca va trebui sa golesc din nou radiatorul, cu recuperarea lichidului de racire. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Pt Ov :radiatorul de cupru se poate lipi cu pistolul chiar daca este ''ciupitura'' mare sau daca se umezeste pe undeva exista o solutie care se baga in radiator si care in timp isi face efectul in mod special la cele cu capete de plastic.La capitolul rezultate am facut studiu de caz: in primul rand lamelele de aluminiu care sunt dispuse pe conductele de racire sunt foarte apropiate iar la cea mai mica atingere se stramba imediat iar elicea intampina mai multa rezistenta cand absoarbe aerul de la radiator.Pasul doi:montat radiator cupru prima impresie:lamelele de pe conducte au forma ondulata si practic sunt sudate intre conductele de racire nici de cum pe conducta.Elicea intampina acum mai putina rezistenta datorita lamelelor care sunt rare iar debitul de aer este mai mare la trecerea prin ele de unde rezulta temperatura constanta.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pai temperatura constanta (in motor evident) nu ti-o da termostatul ?
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Sunt de acord cu tine dar inainte cu radiatorul de plastic cand ma prindea cate o aglomeratie bara la bara mi se ridica acul la temperatura cu mult peste linia alba (nu te gandi ca aveam instalatia infundata ca la 2 ani schimb antigelul iar de fiecare data am pus din acela galben fluorescent numai cu apa distilata) iar acum nu mi se mai intampla chestia asta ,iar ultima observatie este ca la drum lung cu masina relativ incarcata la peste 2800rtm acul la apa scade lucru care pana atunci nu mi se intampla,din contra imi crestea temperatura.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
dex lada |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
expilcatia este simpla cuprul are coeficientul de transfer a temperaturi mult mai mare decat aluminiu.
Cel mai bun exempu sunt cool-arele de procesor care mai nou sunt de cupru. Aluminiu este mai raspandit decat cupru pt ca este mai ieftin. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:03 |