Cum se porneste o dacie pe carburator?
![]() ![]() ![]() |
Cum se porneste o dacie pe carburator?
Mr_K |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 25 November 03 From: Dej ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Vectra 1.6i
- CJ 07 KLO
|
|||
Radduu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
eu auzisem ca iarna trebuie sa lasi cateva secunde contactul pus si pe urma dai la cheie
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Radduu @ 5 Nov 2005, 09:58) De ce sa faci asta? e vorba de masini pe carburator. Cel mai bine se porneste iarna in felul urmator: se dau vreo 2 sprituri si cu socul tras la max fara a atinge acceleratia se da la cheie. Daca e reglata bine ar trebui sa o ia asa si la -25 de grade. Cea ce nu se faca iarna e sa o accelerezi dupa pornire, se distruge motorul.Incercati sa o turat si la 0 grade imediat dupa ce a luat-o si veti auzi un sunet de metal pe metal. Pentru cine are necaritati la daciile de prin 95 incoace exista un mic actibild jos pe parbriz in stanga, pus acolo ca pt blonde ![]() This post has been edited by argon: 5 Nov 2005, 10:05 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
fklco |
![]()
Post
#4
|
![]() Domnu' Group: Members Posts: 84 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Dacia e o masina cu personalitate !
Asa ca e destul de greu sa dai un sfat de cum ar trebui pornita o Dacie. Unele o iau cu soku tras la maxim, altele sucomba daca le tragi socu, la unele trebe sa le dai sprituri la greu, la altele doar cheie...etc. Nu este o regula de pornire general valabila. Daca ai Dacie e musai sa citesti si ceva carti despre motoare si functionarea lor. In citiva ani vei ajunge sa diagnostichezi motoru la ureche. (Si sa il reglezi tot la ureche) |
--------------------
Sachs MaddAss125
MaddAss125
2008
- B-ELEA
|
|
raduboy |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 22 July 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Desi nu am Dacie ci alta masina dar tot pe carburator,iarna o pornesc in urmatorul mod:dau vreo 2-3 sprituri,trag socul la maxim si azpoi,fara sa apas pe acc,actionez demarorul.In 90 % din cazuri porneste.Totodata,dupa ce am reusit sa o pornesc,incerc sa bag cat mai mult socul,si sa incerc sa-l tin din acceleratie,nu prea turat dar in asa fel incat motorul sa mearga rotund.Tinand-o din acceleratie am observat ca fac oarecum economie de benzina decat sa-l las motorul cu socul tras.
|
--------------------
Fiat Stilo
-
1.8 16V Dynamic
- CJ07APZ,
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Aceeasi metoda clasica, invatata de la un mecanic in varsta.
Trag socul (la mine pe jumate, nu stiu de ce, daca il trag de tot e prea mult, se ineaca). Ii dau doua pedale (iarna trei sau patru, depinde cat e de frig). Fara sa ating acceleratia dau la demaror. Trebuie sa porneasca. Iarna, pe ger cumplit, se intampla sa nu o ia, si repet operatiunea. Dar "spritul" nu se da niciodata cu socul tras. Asa ca bag socul inapoi, ii mai dau doua pedale, trag din nou socul, apoi dau la demaror. De sapte ani intotdeauna asa am pornit-o. In tot acest timp n-a pornit decat de vreo cinci ori. In trei dintre cazuri a fost apa din benzina inghetata in conducte, o data am inecat-o din greseala iar o data a pleznit condensatorul. Orice Dacie clasica trebuie sa porneasca asa. Daca, bine-nteles, este intretinuta. Dar asta e evident pentru voi toti, membri ai Daciaclub, ca altfel nu ati fi aici. ![]() Intr-adevar, niciodata nu accelerati in timpul pornirii. Pelicula de ulei dispare de pe peretii cilindrilor (se evapora cata vreme sta motorul), dureaza cateva secunde pana cand pompa aduce ulei din baie. In tot acest timp frecarea e distructiva. Dar cum sa explici asta vecinilor de parcare care in fiecare dimineata de iarna nu stiu altceva decat vroaaaaaaaaam, vroaaam, vroam - vroam -vroam, vroaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, etc. Stiti ce vreau sa spun... Iar tot acel domn mecanic m-a mai invatat o chestie: o Dacie intretinuta daca nu porneste asa la a treia cheie... nu mai incerca. Are ceva, nu te si o mai chinui. |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
ydaniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai.daca e ca a mea:soc max ,accelerartia la juma si cheie!si gata:P
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
StefanT |
![]()
Post
#8
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Diomet |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 14 October 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300-1310
- SV-05-KSS
|
|
dizzy |
![]()
Post
#10
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Asa era si Renata mea (1310):
Soc max ,acceleratia la juma si cheie! Apoi bagam usor socul la jumate cu grije sa nu se opreasca si o tineam din acceleratie, nu mai sus de 1500-1700rpm. O tineam pana incepea sa miste acul de temperatura dar nu mai mult de 1 min si apoi la drum. A mea nu a pornit de vreo 5 ori pe motiv de "Nu vrea muschii ei". Si muschii ei nu prea vroiau pe umezeala. Pe ger uscat in schimb ii placea, semana cu stapanul. In schimb primul Oltcit era cu cod: 2 pedale tragi socul, mai dai o pedala si dai repede la cheie, pornire garantata. Altfel = inecarea carburatorului = RATB. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Vlad_solenza |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 4 January 05 ![]() |
Sa mai zica cineva de Oltict ca nu are sistem antidemaraj!!!
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
- -
|
|
StefanT |
![]()
Post
#12
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
anpop |
![]()
Post
#13
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
io' cand mergeam pe carburatie si era foarte frig faceam asa:
o cheie scurta cat sa se miste un pic uleiul....asteptat cca. 10 s, soc tras si cheie, eventual ajutat un pic din acceleratie. o singura data am reusit performanta sa innec masina. am dat la automat o cheie lunga.. lunga .. si a mers ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
steph |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 775 Joined: 18 July 03 From: Bucuresti ![]() |
cand aveam breaku ( decembrie 99 pe carburatie ) nu avea absolut nici o regula de pornire pe frig. putea sa o ia la cheie puteam sa ii dau 10 mii de pedale sau sa trag socu bag socu. pornea dar cand avea chef. ideea e ca reuseam sa plec cu ea tot timpul. ce`i vedea motoru pe urma numia noi 2 stim.
![]() in fiecare dimineata era o loterie ... ceva de genu porneste la primele "n" chei? |
--------------------
Toyota
Yaris
TS
- Bucuresti
|
|
andu911 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
cei cu ulei mai gros...dati-i 2-3 chei fara sa poneasca, sa sara uleiul pe cilindrii
|
--------------------
-
-
-
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#16
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ar fi bine inainte pe frig mare -10 grade ceslisu sa se invarta motoru la manivela daca ai 20w40 sau 20w50.dar daca ai 10w40 ca mine e bine:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
moshulik |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca trebuie neaparat sa plecati cu masina si nu o ia la primele 2-3-4-5 chei, cu sanse mari de golire totala a bateriei - aplicati metoda cu scosul bujiilor - incalzite bine de tot - pe loc, cu o carpa imbibata in benzina si dat foc, eventual sus in casa, pe aragaz , apoi pus bujiile la loc si sigur porneste. In felul asta m-am chinuit eu in urma cu vreo doua ierni, cu oltcitul, din cauza ca aveam capacul de la delco fisurat (pornea la cald si la ger bocna, la racoare si umezeala nu voia).
Cat priveste "ritualul" cu spritzuri, soc, pedale etc... nu prea poate fi vorba aici de o regula. Conteaza foarte mult "istoria" starii motorului, adica daca la drumul anterior masina a mers turata, s-a incins suficient incat sa se curetze bujiile, etc. etc... O metoda mostenita de la motoarele in doi timpi (trabant) este urmatoarea. Cand opritzi motorul (deci in preziua incercarii de pornire la rece), faceti urmatoarea figura - se tureaza bine motorul, apoi se trage socul la maxim, se elibereaza pedala de acceleratzie si se ia contactul. In felul asta, motorul va "suge" benzina in exces, care va ramane nearsa in camera de ardere, pe galerie si in cilindri, care se va vaporiza lent si va mari sansele de pornire a doua zi dimineatza. In orice caz, treaba cu incalzitul bujiilor da intotdeauna succes, iar la dacie se poate face fara nici cel mai mic risc, folosind o cheie de bujii din-aceea fixa, lunga. La oltcit era sport extrem, bujiile trebuiau potrivite cu mana, erau fierbinti si destul de greu accesibile. Principalul motiv pentru care un motor porneste usor este aprinderea, abia apoi carburatzia. Deci o banala aprindere tranzistorizata (protectie platini se mai numeste) ajuta enorm in cazul asta si nu ar trebui sa lipseasca de pe nici o masina dotata din fabrica numai cu platina simpla. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 16 Nov 2005, 17:52) Faza scurta pune in miscare curentul in baterie, si astfel aceasta debiteaza mai mult curent cand ii dai cheie. Merge si cu o cheie falsa. Cheia "falsa" sau "reala" presupune aproximativ acelasi consum din baterie(dictat de electromotor): MARE!, curent imens, responsabil de desprinderea pastei de pe placi, mai ales in conditii de ger. Pentru a evita asta se aprinde, cum ai spus, faza scurta 10-20 secunde, cu pauza dupa stingere de citeva secunde. This post has been edited by diaconuliviu: 22 Nov 2005, 14:45 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
AC |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(moshulik @ 21 Nov 2005, 16:51) ... O metoda mostenita de la motoarele in doi timpi (trabant) este urmatoarea. Cand opritzi motorul (deci in preziua incercarii de pornire la rece), faceti urmatoarea figura - se tureaza bine motorul, apoi se trage socul la maxim, se elibereaza pedala de acceleratzie si se ia contactul. In felul asta, motorul va "suge" benzina in exces, care va ramane nearsa in camera de ardere, pe galerie si in cilindri, care se va vaporiza lent si va mari sansele de pornire a doua zi dimineatza. ...... Vai de mine, am crezut ca aceste legende au disparut demult din folclorul conducatorilor auto! ![]() Rezultatul acestei practici: benzina intra pana la urma in baie si contamineaza uleiul+spala uleiul de pe camasi => urmari dezastruoase pt motor! |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#20
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
hm,asa se poate proceda la trabant:dar asta se aplica numai la motoare in 2 timpi:la relanti ,se trage socul se asteapta pana moare si se ia contactu.atata doar.NUMAI LA MOTOARE IN 2 TIMPI!!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bertro |
![]()
Post
#21
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
dezgrop subiectul asta pentru ca e prima mea iarna in calitate de sofer si normal ca daciuta face mofturile de rigoare, asa ca vreau sa aflu de la cei mai experimentati nu cum pornesti motorul la rece, ci cum il tii pornit
![]() Nova mea face cam asa la frig: dau 1-2 sprituri, trag socul la maxim, porneste la prima cheie fara probleme. socul o tine pe la 1000 rpm. problema e ca pana nu ajunge acul de la apa la inceputul zonei marcate de pe cadran, daca bag socul catusi de putin si nu o tin din acceleratie moare. iar acul urca pana acolo in cel putin 7-8 minute, deci imbatranesc dimineata in parcare incalzind motorul. am incercat sa pornesc la drum cu socul tras si sa o las asa pana ajunge acul in zona respectiva. ei bine, nici asta nu-i convine. dupa cateva minute, cand incepe sa se incalzeasca, motorul incepe sa mearga tot mai prost, se gatuie (normal, zic eu, neavand aer). iar daca incerc sa imping socul cat de putin, la prima luare de picior de pe acceleratie moare. este normal sa se incalzeasca asa greu? sau o fi nepriceperea mea de vina. daca e varianta 2 (si banui ca e), va rog spuneti-mi metoda folosita de voi. eu dupa ce am experimentat mai multe variante de a ma juca cu socul am constatat ca tot aia cu statul in parcare pana se incalzeste si tine fara soc e cea mai buna. cineva mi-a recomandat carton la radiator. are vreun efect la Nova? eu stiam ca asta e bun doar pentru masinile care au motorul pozitionat cu carbul in dreptul radiatorului. This post has been edited by bertro: 8 Dec 2005, 22:26 |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
Petea |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Asa cum zicea cineva mai sus, depinde de la dacie la dacie. La a mea am avut o surpriza mare cand a dat frigul. Da baiatul cateva sprituri, socul la maxim, cheie...fasss. Inca o data..tot fassss. O lua dupa 4...5 chei. Dupa mai multe zile de chinuiala ce-mi da prin cap: dau sprituri, apas un pic acceleratia dar nu mai trag socul (il imping la loc). La prima cheie o ia din prima. Dubios de-a binelea. Faza a mers cam la -1...-2 grade Celsius. La -20 de grade Celsius nu mai stiu (astept sa vad). Precizez insa ca am ulei Castrol 10w40 si poate de aia pleaca fara soc. Ma gandesc cu placere la hotul care ar vrea sa o fure si care o sa traga socul ca sa o porneasca
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
Siconi |
![]()
Post
#23
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(moshulik @ 21 Nov 2005, 17:51) Principalul motiv pentru care un motor porneste usor este aprinderea, abia apoi carburatzia. Deci o banala aprindere tranzistorizata (protectie platini se mai numeste) ajuta enorm in cazul asta si nu ar trebui sa lipseasca de pe nici o masina dotata din fabrica numai cu platina simpla. Eu, personal, cand pornesc masina, fac in felul urmator: dau 2-3 pedale, trag socul la maxim, fac cateva manevre cu schimbatorul in cutie (1-2-1-2-1-0) ca sa rup pelicula de ulei ce se formeaza la rece si dau cheie fara acceleratie. Nu ezista sa nu porneasca. O singura data am reusit performanta sa o inec, ca erau bujiite deja gata si platinele la fel, si mie nu-mi pornea. Dar au trecut vremurile alea de novice. Dupa pornire, astept un pic, dau 2-3 pedale, dar nu sa treca de 1700 rpm, apoi bag socul o treime, nu juma'.O scot din curte si apoi il bag la juma'. Dupa ce motorul lucreaza un pic in sarcina, am observat ca altfel toarce, mai bland, si mai round. E, dragii mei, de cand mi-am pus aprindere tranzistorizata, nu mai e nevoie sa trag socul la maxim, ci doar la jumate, inainte de asta ii dau cele 2-3 pedale obisnuite, si numai ii arat cheia ca se si grabeste sa porneasca, in conditiile in care am experimentat un frig afara de -5 gr Celsius. Mentionez ca in fiecare dimineata plec cu masina la servici, deci nu e ceva intamplator. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
ydaniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pe frig
socu la max ,acceleratia la juma si cheie cu aprinderea aia cu led=))) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
comnic5 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Nu stiu cum e cu Daciutele voastre dar la a mea nu i-am dat niciodata pedale inainte sa o pornesc. Doar trag socul si ii arat cheia si asta in conditiile in care nu am aprindere tranzistorizata.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
- IS-04-GSD Opel Astra F X17DT 82CP
Opel Omega B Y22DTH 122CP |
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
a,pai si a mea o lua la fel;dar avea putini km!:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mad2max |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 6 January 06 From: Constanta ![]() |
eu cunosc 2 variante , una pt fiecare tip de carburator care s-a pus pe Dacia :
1. 1300(R12, frantuzesti), carburator Solex - iarna, se trage socul, se actioneaza demarorul, si porneste (in cazul unui reglaj bun carburator-aprindere) la prima cheie ; socul nu trebuie impins inapoi, se "decupleaza" singur , cand motorul este cald.Cum au mai spus si altii , turarea motorului in repaus, este nu numai inutila, ci si destructiva(uzura mare,in timp). Incalzirea motorului se face in treapta a 2-a de viteza, in mers. Cu Solex, este ferm recomandata aprinderea electronica, castigul in consum este de ~10%, iar cei ce spun si sustin ca este un carburator care ridica consumul , se insala. Intr-o depasire, pariez pe cel cu Solex, pentru ca puterea variaza mai putin la diferite trepte de turatie. cele 5 trepte de carburatie asigura un consum si putere -relativ- constante. 2. 1300 si celelalte, carburator Webber - "sprit", socul tras , si cheie, nu se tureaza motorul decat dupa cateva mii de turatii( daca ai rabdare, 3-4 minute). cilindrii 1 si 4 se "incalzesc" mai greu . Atentie, in ambele cazuri - se poate intampla ca motorul sa porneasca dupa mai multe "chei" - nu se datoreaza faptului ca motorul este rece, ci faptului ca pompa de benzina nu a retinut combustibilul pe conducta, iar pana ce acesta ajunge la carburator, e nevoie de ceva "chin" --la fel si in situatia in care , dupa cateva revolutii, motorul se opreste. In cazul asta, daca dimineata ridici capota si pompezi de manuta, n-o sa-ti mai para rau ca schimbi baterii sau punti redresoare asa de des. cel mai practic , insa, ar fi un filtru de benzina inaintea pompei de benzina (dupa ce se curata foarte bine supapele acesteia, chiar inlocuirea lor). Nu va zgarciti la ulei bun, bujii bune platina sau chiar baterii bune. Noi traim cu ideea ca Dacia e o caruta, dar daca o intretii ca pe o masina straina, tot asa o si ai . Multumirea o ai dupa ani multi de functionare. Adevarul este ca RAR gasesti MECANIC care sa iti regleze motorul "ca la carte", si nu dupa ureche. Majoritatea nu stiu o iota. De preferat, mergi la un service unde gasesti ca sef un inginer. Piesele ... nu are rost sa mai vorbim... personal am zgariat cu unghia un ax de transmisie motor-cutie, concluzia o trageti voi . Temperaturile scazute contracta metalul, implicit distanta dintre segmenti si camasi creste, de aici , tot ce inseamna metal intr-un motor este afectat. Ma refer in speta la ceea ce este romanesc (calitate PROASTA). De aici observam si diferenta la pornire intre o Dacie si alta masina, sau Dacia cu piese romanesti si cea cu pises frantuzesti. Cine a desfacut din ambele tipuri , stie ce zic. So... inainte sa vrem ca motorul sa porneasca fara batai de cap, mergem la un mecanic bun inainte sa inceapa iarna (practic, se verifica si se regleaza tot , piesele noastre fiind de calitate proasta, sufera modificari destul de usor), care sa regleze motorul . Deh.. noi nu ne permitem piese scumpe, asa ca fiecare stie ce are de facut iarna ... Caciula, haina groasa, si un bradut atarnat de oglinda retrovizoare ![]() This post has been edited by mad2max: 6 Jan 2006, 03:32 |
--------------------
Dacia
Nova
1996 T 1,6 L
- CT-04-ETP crush master
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#28
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Cineva a scris mai sus ca nu exista o metoda universala se a porni Dacia. Mare dreptate a avut. Personal eu dimineata mestec in cutie putin, dupa care calc ambereiajul, doua spritui si cheie. FARA SOC.
Daca-i trag socu o inebunesc. Plus ca un nene mecanic mi-a reglat-o de asa natura incat dupa primele 2 minute sta singua la ralanti.. Bafta tuturor si o iarna fara evenimente neplacute. |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
raresito |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 8 December 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu fac in felul urmator:
Montez fata la mp3 player, dau drumu la amplif si pornesc muzica Amestec un pic in cutie.. vitezele de la 1 la 4 de vreo 2 sau 3 ori Contact "Cheie falsa" o data Soc cam la 3/4 Vruuuummmm..... O las putin sa mearga si apoi o scot din garaj Socul la 1/2 Pana inchid garajul si trag cateva fumuri o las sa mearga asa... Soc la 1/4 Cand ajunge acul de temparatura cam la 50 grade (nu am gradatie intermediara intre 40 si 80) inchid socul complet O mai las la relanti un pic si plec... iarna niciodata nu plec fara sa il las sa se incalzeasca... Cat despre sprituri... nu prea folosesc (eu stiu ca la o pompa buna de benzina nu e necesar) Si inca ceva: cineva imi zicea ca nu e bine deloc sa inchizi socul dupa ce a pornit motorul si sa o tii din pedala... Nu am priceput prea multe din explicatiile lui, dar era ceva despre raportul de amestec aer/benzina... care e bine sa fie mai bogat in benzina pana se incalzeste cat de cat... (Mentionez ca mecanicul respectiv nu e patronul benzinariei de unde alimentez eu). Voi stiti ceva despre treaba asta? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CJ 45 DAR
|
|
raresito |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 8 December 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am uitat sa va intreb ceva legat de domeniul asta. De cateva zile incoace (sa nu cumva va ganditi ca gura nu-mi mai tace, iarba nu-mi mai place...) mi se inchide socul singur (se trage singur inauntru). Trebuie sa pun o bricheta sau ceva dupa butonul de soc ca sa stea deschis. Care e faza? M-am uitat la tija aia dintre axul clapei soc si axul clapei acceleratie si e un pic cam indoita. Aia sa fie di vina? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CJ 45 DAR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 06:36 |