DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Huruit dreapta fata

Tweak
post 9 Jul 2015, 08:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 July 06




Salut baieti,

De ceva timp ma confrunt cu o problema careia nu ii dau de cap, masina e 1.4 mpi din 2007, 85000 km, doar eu am mers cu ea.

A inceput prin scartaierturi puternice in zona dreapta fata la rotirea volanului mai mult de o tura in ambele directii (mai puternice scartaieturile la rotirea de la dreapta complet spre stanga). Scartaieturile apareau doar dupa o oarecare utilizare, in sensul ca dimineata nu facea niciodata zgomot, incepea dupa ce am mers 20-30 min.

Am crezut ca e de la servodirectie, am fost la service, verificat pompa si schimbat uleiul de la servo, degeaba, facea exact la fel. Dupa ce am mai rascolit forumul am vazut ca ar putea fi de la flansa amortizorului. La recomandarea colegilor am bagat ulei pe tija amortizorului dreapta si scartaielile au disparut, o saptamana a mers perfect, credeam ca s-a rezolvat problema.

In schimb de cateva zile a aparut un huruit care mi se pare ca se aude din partea dreapta fata, la denivelari sau cand se balanseza masina pe directia fata-spate - cel mai usor de observat la plecare mai tare de pe loc sau la dat cu spatele mai brusc, 2-3 secunde pana se stabilizeaza masina se aude huruitul.

Cu masina oprita, oricat zgaltai eu pe partea dreapta fata - am incercat si sa ma urc pe prag si sa zgaltai toata masina nu se aude nimic si masina se stabilizeaza normal, nu face mai mult de 2 miscari jos-sus.

E posibil sa fie altceva stricat, nu amortizorul? Nu as vrea sa il schimb degeaba, e destul de scump si am inteles ca nu e indicat sa schimb doar unul, trebuie schimbate in pereche. Am facut revizia acum 1 luna (cand nu aparuse nici o problema) si mi-au verificat suspensia pe fata, am schimbat un capat de bara si au zis ca in rest e ok.

Poate nu e o problema grava, dar peste 2 saptamani voi face un drum Bucuresti-Sevilia si inapoi si mi-e teama sa nu imi faca atunci figuri, mai ales ca va fi si destul de incarcata masina.

Multumesc pentru ajutor!


--------------------
Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 9 Jul 2015, 08:39
Post #2


-


Group: Members
Posts: 22.544
Joined: 19 April 05
From: Romania




arcul l-ai verificat? poate este rupt


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tweak
post 9 Jul 2015, 11:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 July 06




QUOTE(IRONICK @ 9 Jul 2015, 09:39)
arcul l-ai verificat? poate este rupt
*



Vizual (m-am uitat de sub masina cand i-am bagat ulei ca sa nu mai scartaie) nu pare rupt. Mi-a mai spus cineva ca ar putea fi o bileta antiruliu dintre motor si cutia de viteze, care ar fi in zona centrala pe langa cutie, si sa mi se para mie din habitaclu ca e in dreapta. Exista asa ceva?

This post has been edited by Tweak: 9 Jul 2015, 11:55


--------------------
Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robbie_ro
post 9 Jul 2015, 12:08
Post #4


-----------------------


Group: Members
Posts: 464
Joined: 25 June 07




Este o bieleta anti-rasturnare (sau am mai gasit-o sub denumirea de tampon inferior motor).


--------------------
Dacia Logan 2007, Laureate Plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 9 Jul 2015, 13:39
Post #5


-


Group: Members
Posts: 22.544
Joined: 19 April 05
From: Romania




este sub motor, chiar in dreptului esapamentului


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 9 Jul 2015, 14:51
Post #6


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(Tweak @ 9 Jul 2015, 09:28)
Salut baieti,

Dupa ce am mai rascolit forumul am vazut ca ar putea fi de la flansa amortizorului. La recomandarea colegilor am bagat ulei pe tija amortizorului dreapta si scartaielile au disparut, o saptamana a mers perfect, credeam ca s-a rezolvat problema.

*



rulmentul ala de presiune aduna,in timp,mizerie in el...a da cu ulei pe acolo faci mai rau,asta e doar o solutie de moment denumita popular tiganeala....
Problema ta ar putea fi de la o bieleta antiruliu care e slabita/rupta/fisurata si face ca bara antiruliu sa loveasca in brat in anumite scenarii....
Cum a zis si Ironick ,daca nu ai arcul rupt,verifica bieletele antiruliu apoi verifica si bieleta anticuplu si dupa ce rezolvi inlocuieste rulmentul ala din flansa amortizorului....poti pune noi pe ambele parti si nu neaparat de uzina,tin si astia contrafacuti....verifica si flansa vizual,daca e tabacita pune si flanse noi!


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tweak
post 20 Jul 2015, 10:16
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 July 06




Multumesc pentru ajutor baieti, am schimbat bieletele antiruliu si a disparut huruitul, nu imi explic cum la revizie nu au vazut ca erau probleme...

Amortizoarele sunt ok, le-am testat la o statie ITP si au iesit 75% pe fata, 65% pe spate, am inteles ca peste 40% e ok.

Acum am in schimb alta problema, mi-am luat cauciucuri noi, cand le-am schimbat am echilibrat rotile si am facut geometria. Masina merge perfect, nu vibreaza volanul, nu trage dreapta/stanga doar ca pozitia de mers drept e cu volanul putin rotit spre dreapta.

Banuiesc ca atunci cand am facut geometria, gigelul nu a fost atent si nu a fost volanul pus corect la mijloc. Are ceva daca o las asa sau trebuie sa refac neaparat geometria?


--------------------
Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robbie_ro
post 20 Jul 2015, 10:20
Post #8


-----------------------


Group: Members
Posts: 464
Joined: 25 June 07




Volanul nu a fost blocat in pozitia corecta cand a fost facuta geometria. Daca nu e problema pt. tine, poti sa il lasi asa pana la urmatoarea schimbare a capetelor de bara, cand o sa refaci geometria.


--------------------
Dacia Logan 2007, Laureate Plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 20 Jul 2015, 23:27
Post #9


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(Tweak @ 20 Jul 2015, 11:16)
Multumesc pentru ajutor baieti, am schimbat bieletele antiruliu si a disparut huruitul,
*



ma fac mecanic ..... biggrin.gif

cu volanul : du-te inapoi si refa geometria la roti,meseriasul ala era beat ? i-ai luat de baut inainte de a se apuca de treaba...


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 21:07
Forum Renault