1310L - Identificare etansari camasi pe bloc...?
![]() ![]() ![]() |
1310L - Identificare etansari camasi pe bloc...?
M_jr |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|||
payty |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu prea ai cum sa identifici dupa anii de fabricatie.
Eu de exemplu la un motor de 1.4 din '98 am gasit inele de cupru. Pana nu te uiti nu poti fi sigur ce se afla acolo. Inelele de cauciuc le poti gasi in magazine, dar ar fi bine sa cauti ceva de calitate, ca nu costa mult, in schimb daca nu sunt bune te poti trezi ca intra apa in ulei. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
M_jr |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Mersi de info. Mda, deci se pare ca pana la urma ma indrept spre varianta pe care o banuiam: zis o rugaciune zdravana, suflecat manecile si apucat de desfacut
![]() Faza e ca mai am vreo saptamana (+/-) in care-s liber si ma aflu la tara, unde as avea si loc, si timp, si cine sa ma ajute... asa ca m-as incumeta sa iau un set de garnituri si sa ma apuc sa-l fac. (Presiunea de ulei e excelenta, deci as risca sa las aceiasi cuzineti si sa nu mai duc arborele la rectificat). Insa mi-e groaza sa nu ma pomenesc cu motorul facut bucati, sa constat ca setul asta mi-e inutil si tre' sa incep sa caut camasi de care-mi trebuie mie. Aia INTR-ADEVAR m-ar incurca tare, caci am nevoie de masina imediat dupa "vacanta"... si finantele sunt si ele la limita acum dupa Sarbatori. Daca, totusi, mai sunt colegi care au informatii, orice idee e binevenita. Multumesc! |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
dstdan |
![]()
Post
#4
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
Si eu am cautat acelasi raspuns, iar cativa colegi amabili si de specilialitate de pe acest site mi-au dat aceeasi explicatie. Pana nu desfavi motorul te risti cu cumparatul inainte, la Dacia nu prea era o regula, muncitorii puneau pe linia de ansamblare ce le pica sau distribuia ca si set, din depozit.
|
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
razvan1985 |
![]()
Post
#5
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
La anul ala de fabricație,inclin sa cred ca are etansare pe cauciuc(am desfacut unul din acest an).
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
M_jr |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
payty |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
mai ai si varianta ultra-low-cost de a schimba doar segmentii.
daca ai avut ulei de calitate in motor, si probabil ca ai avut daca zici ca ai presiune la ulei ok, atunci e foarte posibil sa trebuiasca doar segmentat. Arborele daca e ok ar fi si pacat sa il rectifici. Asta se vede usor cand dai chiulasa jos -> verifici daca ai "buza" la camasi. cati km are motorul? This post has been edited by payty: 1 Jan 2016, 22:34 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
M_jr |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
QUOTE(payty @ 1 Jan 2016, 22:33) mai ai si varianta ultra-low-cost de a schimba doar segmentii. daca ai avut ulei de calitate in motor, si probabil ca ai avut daca zici ca ai presiune la ulei ok, atunci e foarte posibil sa trebuiasca doar segmentat. Arborele daca e ok ar fi si pacat sa il rectifici. Asta se vede usor cand dai chiulasa jos -> verifici daca ai "buza" la camasi. cati km are motorul? Da, m-am gandit si la varianta ca poate scap doar cu segmentatul; greu de ghicit in ce stare or fi camasile. In motor nu s-a umblat, masina are ~110.000 km din care 20.000 i-am facut eu, in putin peste un an de cand o am. Fostul proprietar ne e practic ruda, ne cunoastem foarte bine. El a avut-o de noua si masina e ingrijita, asa ca semne bune anul are... Am omis sa-l intreb ce uleiuri a folosit de-a lungul timpului, in tot cazul eu am mers cu Mobil Delvac 15W40 - stiu, ulei de diesel in principiu, dar m-am gandit ca fiind mai vascos o sa mai atenueze consumul (de care am stiut de la bun inceput). Presiunea n-o stiu in bari, dat fiind bordul "savant" care nu-i gradat in cifre, dar, la 8-900 rpm si cu apa "la jumatate", acul de la ulei e putin peste "trei sferturi", adica a treia gradatie. Daca atingi doar o idee acceleratia, imediat se duce la maxim. Mi s-a zis ca asta denota ca-i OK... In fine, ma mai gandesc daca ma apuc zilele astea sau o las pentru ceva mai incolo. Insa cu siguranta o s-o fac cat de curand, o vreau rezolvata. Va tin la curent ![]() |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#9
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
Nu te grabi,daca depinzi de ea,las-o pt la vara,sa o poti face bine-curatat,spalat,suflat cu aer,vopsit cu grund(blocul motor),eu asa as face .;-)
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
dstdan |
![]()
Post
#10
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
Presiunea e f. buna, ai intre 4-6 dupa cum ai rezentat tu.
Ca si parere, incearca sa pui ulei pentru benzina, avand aceleasi caracteristici 15w40, acum multi ani, la prima mea Dacie, fabr. 1987, am mers si eu cu ulei diesel vreo 5 ani,(am avut de unde gratuit) presiunea intimp la dus la max. 2, uzuri mari, si depuneri groase, am refacut tot motorul, rectificat. Ce-am castigat la ulei, am dat pe refacere motor, RK. Ca si gluma, poate doar uleiul gratis provoaca uzuri ![]() Un an mult mai bun va urez. This post has been edited by dstdan: 2 Jan 2016, 10:23 |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
M_jr |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Mersi de sfaturi. Avand in vedere prognoza meteo (ger + zapezi), desfacutul motorului cred ca ramane pentru mai incolo. Nu cred ca astept pana la vara, dar macar sa se imblanzeasca vremea un pic, sa inceapa sa semene macar a primavara. Nu depind 100% de masina, in sensul ca nu-i singura din "dotare", dar are scopul ei bine stabilit si-si face foarte bine treaba, asa ca am totusi nevoie de ea.
Iar cu uleiul, dupa reparatie sigur trec la altceva, asta cu Delvac-ul a fost o solutie de compromis, temporara, pana la segmentare. O sa studiez un pic topicul despre uleiuri (n-am avut vreme), inca nu-s 100% hotarat ce voi folosi in motorul proaspat "facut"... |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
M_jr |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
A, si cu riscul de-a enerva, ma scuzati dar mai pun o intrebare - poate ca-i idioata, dar in fine.
Revin la ce-am zis in primul post: pe cutia veche si decolorata a setului motor cumparat acum 23 de ani ( ![]() Sunt 99,9% sigur ca e corect, dar in Romania nu se stie niciodata... ![]() La nevoie, pot pune poze in detaliu cu camasile. Va multumesc din nou! |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
payty |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
camasile pt cauciuc au baza rotunjita ca sa se adapteze pt o-ringuri.
cele cu garniture metalica au o buza in unghi drept. E mai complicat de explicat, mai bine pui o poza de aproape cu zona de etansare si vei primi raspunsul. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
dstdan |
![]()
Post
#14
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
Adica asa :
- buza camasa ptr. oring cauciuc, sub forma de ,, U,, intors adica rotunjita spre interior, sa poata intra oringul; - buza camasa ptr. inel tabla/metal (Al sau Cu), este dreapta, sub forma de patrat taiat in doua ,,I_I (ceva de genul ca nu mai stiu cum sa explic, incerc sa gasesc pe tastatura ceva sa desenez!! ![]() This post has been edited by dstdan: 5 Jan 2016, 12:08 |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
aditza579 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Deci, camasile au doua diametre exterioare. Cel de jos este diametrul de centrare in bloc si cel de sus este mai mare si este in zona in care circula lichidul de racire. Intre ele se face trecerea cu un prag. La ambele tipuri de camasi unghiul dintre prag si diametrul de sus (unde se sfla lichidul de racire) este de 90°, dar este drept, adica are o muchie ascutita. La fel, unghiul dintre prag si diametrul de centrare in bloc este de 90 de grade dar difera intre tipurile de etansare: la cele pe cauciuc are o forma de arc de cerc iar la cele pe inele de cupra este drept, ascutit. Daca o sa te uiti atent, vei observa de care este. La cele pe cupra este ceva de genul Г, latura verticala fiind diametrul de centrare in bloc, ar la cele pe cauciuc este cumva ca litera J dar intoarsa invers. Sper ca am fost destul de explicit.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:23 |