Fise bujii rezistenta zero, bobina defecta
![]() ![]() ![]() |
Fise bujii rezistenta zero, bobina defecta
qestro |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 18 May 15 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|||
Zwargolak |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 26 April 16 From: Bucuresti ![]() |
Bobina e defectă. Aceeași problemă am avut-o și eu. Nu mă pricep deloc la nim ic de sub capota mașinii, însă o bobină luată de nouă a făcut prăpăd totul. adică 2 mecanici aveau impresia că trebuie schimbat setul motor. Pana i-a venit unuia mai batran o idee, de-a luat o alta bobina, veche, vai mama ei, de pe dacie (originala), apoi mergea motul ca-n prima zi, pornit la sfert de cheie.
Si tot asa, bobina mea cea noua, de la magazin, ardea ca toti dracii, stateau cu carpa uda pe ea si caraiau motorul. |
--------------------
Dacia
1310
1995
- B-14-CFA
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce rezistenta ai pe primarul bobinei daca ai sub 4 ohmi este normal sa se incalzeasca
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maho |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.220 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ar mai fi o chestie (poate nu lipsita de importanta) legata de fise (noi, Tesla in cazul meu): dupa ce-am montat fisele noi (acu' catva timp), la scurt timp a inceput sa se innegreasca capota, la interior, in zona de contact cu fisa centrala (asta fiind mai bombata, facea contact cu capota inchisa); evident, asta insemna arc electric+pierdere de curent. Am "ancorat" cu o sfoara (legata de suportul vasului stropgel) fisa ceva mai jos, si, de cand nu mai face contact, am scapat si de afumatura, dar n-as risca sa pun (in functionare) o mana pe fisa si una pe caroserie...
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
qestro |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 18 May 15 ![]() |
Bobina era oarecum noua, si o tineam suspendata sa nu se atinga de caroserie, iar partea de sus era imbibata in silicon. Fisele sunt "consecvent", (mai bine i s-ar fi potrivit "rebel"), cu rezistenta zero si de o calitate extrem de slaba. Acele din capete abia stateau, iar mufa de contact confectionata dintr-un metal asa de subtire, incant nu opunea deloc rezistenta cand trageai de fisa, oricat o cracaneai, tinadu-se doar in dopul de cauciuc, pe partea cu delcoul. Spre bujii, aceeasi problema, contactul nu era ferm, oricat de mult ai fi tensionat acea mufa de metal in capul bujiei. Solutia a fost sa infasor banda izolatoare in jurul mufei pentru a o tine mai stransa.
Bobina am schimbat-o ieri, "Master Germany" identica cu cealalta, pentru ca altele nu se mai gasesc. Se incalzeste, dar nu frige. Pata de pe capota din dreptul fisei centrale, parca o am si eu, dar credeam ca ar fi de la ceva lichide sarite in sus. Genul acesta de carpeli/imbunatatiri ar trebui anexate la celebru manual dacia 1310, sau poate ar trebui emisa o editie inbunatatita ![]() Intrebarea ramane valabila: pot niste fise fara rezistenta sau cu rezistenta zero sa strice o bobina de inductie in stare de functionare? Bobina prin constructia ei, are nevoie de fise cu o anumita rezistenta? Din ce stiam, rezistenta fiselor este doar pentru a nu aparea paraziti in transmisii de telecomunicatii, la radioul din masina... corectati-ma daca gresesc. Mentionez ca am aprindere electronica tranzistoriala, cu platina clasica. |
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Nu, din contra.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
este posibil sa se strice in timp datorita diferentei mari de pontential sa strapunga intre spire si sa scada tensiunea generata , dar la tine este prea mare de sici ca da intre borna centrala si cele doua borne , sint doua variante ori izolatorul este strapuns , are o fisura si da pe acolo ori bobina este necorespunzatoare si scoate tensiune prea mare , incearaca cel putin fisa centrala sa o pui rezistiva , cam 10kohmi
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 10:22 |