Zgomot in sarcina si temperatura apa ridicata, Se intampla doar la deal
![]() ![]() ![]() |
Zgomot in sarcina si temperatura apa ridicata, Se intampla doar la deal
qestro |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 18 May 15 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|||
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Avansul cred ca e mare (poate si altceva) mai micsoreaza-l si urca dealul, ar trebui sa simti diferenta. Daca motorul e de 1,6 si barbierit, delcoul nu e potrivit, poate ai probleme si cu racirea si se incinge, astfel creste iar avansul. Incearca cu benzina superioara si sa jonglezi cu avansul.
This post has been edited by BLUE R 19: 19 Jun 2016, 16:30 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
qestro |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 18 May 15 ![]() |
Interesant este ca in viteza 1 si 2 nu se aude deloc, cel putin pana in 3000rpm, mai sus nu am urcat. In viteza 4 parca se aude cel mai tare, unde am si un suerat, cu toate ca abia am schimbat uleiul din cutie. Vreau sa schimb saxofonul, pentru ca miroase a noxe pe langa el, si banuiesc ca ar fi o mica fisura in zona unde are aparatoarea. Cel original m-a tinut vreo 15 ani, iar cel de al doilea este mancat rau de rugina, si are abia a 2-3 ani.
La delcou am o mica tacaneala la relanti, abia se aude, iar cand turez in gol se intensifica bataile ca ritm, dar nu suna mai tare. Avansul daca il dau foarte mic, cat sa scada turatia, tot are o tacaneala. Daca era sa bata avansul, oare nu s-ar fi auzit si in viteza a 2-a intre 2000 si 3000rpm? Sper sa nu fie si ceva din cutie. Viteza 1 si 2 nu se aude nimic, viteza 3 se aude slabut, viteza 4 cel mai tare, viteza 5 se un pic mai tare ca la viteza 3. Cutia de viteze a fost demontata doar de pe masina, nu si umblat in interiorul ei. In viteza doi la 3000rpm nu exista acelasi debit de gaze arse, si de benzina ca la viteza 4 tot la 3000rpm fix in aceleasi conditii de drum? Fiind in sarcina, cutia este si ea solicitata mai mult decat pe drum drept. Daca la motor mai stiu cat de cat, la cutie nu ma pricep. Nu am desfacut niciodata una. Cand masina intra in trepidatii datorita relantiului prea mic, se aude ca o bataie in zona taragotului si a cutiei, si nu imi pot da seama exact, de unde se aude. Acel zgomot se aude cel mai tare in masina si mie imposibil sa-l localizez, ...si nu stiu daca ar avea vreo legatura cu zgomotul prezent in sarcina. Aici ma gandeam ca posibil toba intra in rezonanta cu caroseria, dar o sa ascult mai atent cu masina ridicata pe capre. Tinand cont ca am observat faptul ca in vitezele mici nu se aude acel zgomot, intrebarea mea este daca vreun defect al cutiei de viteze poate provoca zgomote in sarcina, si care ar fi motivul acelui zgomot doar in vitezele 3-4-5, mai intens in viteza 4 de la 2000rpm, crescant proportional cu turatia motorului. Zgomotul iti da impresia ca niste particule metalice de mici dimensiuni sunt agitate cu o viteza mare intr-un spatiu inchis, dar nu total etans, un fel de zdranganela metalica ascutita. La o turatie mare iti da impresia ca mai ai putin si acolo ramai. |
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
qestro |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 18 May 15 ![]() |
Ieri am schimbat saxofonul si am observat o oarecare imbunatatire. Al doilea zgomot, cel din interior era de la toba intermediara care batea in suportul de la tamponul cutiei. Am pus o bucatica de garnitura de chiulasa legata cu sarma, si am rezolvat problema.
"Avansul cred ca e mare (poate si altceva) mai micsoreaza-l si urca dealul, ar trebui sa simti diferenta" Am pus 41 de litri de benzina de 99, plinul mai exact, si am plecat la drum, bineinteles spre dealuri grele ![]() Zgomotul s-a redus si mai mult, avansul fiind reglat la turatia cea mai mare, dupa metoda clasica, urechiometrica. Am oprit, am dat avansul mai mic, turatia la relanti/in gol, a scazut, iar zgomotul aproape a disparut, si cu toate ca avansul este mai mic, masina demara la fel, insa la relanti are o mica balbaiala. Intrebare: Dau avansul mai mic, dincolo de punctul de turatie maxima, asa cum se regleaza de regula, ...avansul nu mai bate, insa el e prea mic...adica tot este o problema. Ideal nu ar fi sa fie reglat cand turata este maxima, si sa nu bata in sarcina? Probabil asta este diferenta intre delcoul meu de 1.4 si cel de 1.6, care nu il am eu. Cel de 1.6, reglat bine ma gandesc ca nu ar mai bate... Practic cum ar trebui sa reglam avansul? Daca benzina are cifra octanica mai mare, are nevoie de un avans mai mic sau mai mare? Poate cineva sa-mi explice mai detaliat ce se intampla atunci cand bate avansul, ce anume provoaca acel zgomot, ce anume bate de fapt, si ce efecte negative poate avea asupra motorului. This post has been edited by qestro: 21 Jun 2016, 16:41 |
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
victor394 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 7 December 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pe forum a explicat cineva cum se regleaza avansul pentru benzina cu sau fara plumb, (este o diferenta de 4 grade), dar nu si in functie de cifra octanica. La unele automobile exista in sistemul de aprindere un regulator de avans octanic, dar la Dacia 1310 nu este pomenit nicaieri; am verificat in cartea lui Mondiru. Probabil ca nu exista. Cred ca nu influenteaza prea mult benzina de 95 sau de 98 avansul la Dacia 1310, dar daca se foloseste numai o anumita benzina, se poate regla avansul ca sa mearga perfect cu acea benzina.
|
--------------------
Dacia
1310
TX (MLS) 1989
|
|
sobolan |
![]()
Post
#6
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
tacanitul ala de la avans adica "bate avansul" e zgomot de segmenti ,"bat" pe pistoane,e normal oarecum sa se intample asa.....unii spun ca bat contragreutatile de pe ax in delc,o laie,la loganul mpi ce dracu' ar mai batea ca ala nu are delc????.....avansul,la dacie, se regleaza cel mai ok la ureche,se duce ralantiul la 1500 din surubul de la carbelitor,se roteste de delc in sens anti-orar pana la obtinerea turatiei maxime fara a sughita pe tobe,la auz.....sau dai spre maxim turat si-l tragi vreo 5-10 grade inapoi.....aia e tot.....
This post has been edited by sobolan: 24 Jun 2016, 01:53 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(victor394 @ 22 Jun 2016, 22:17) La unele automobile exista in sistemul de aprindere un regulator de avans octanic, dar la Dacia 1310 nu este pomenit nicaieri; Selectorul octanic sau regulator este un dispozitiv care iti permite sa rotesti foarte fin delco-ul cu ajutorul surubelnitei, un angrenaj; se poate adapta, improviza un asemenea mecanism daca cineva doreste, deci nu este alt principiu, aduce in schimb precizie. This post has been edited by BLUE R 19: 25 Jun 2016, 11:01 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:51 |