DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Termostat plecat cu vaca?, Se incalzeste relativ greu. Calibra

Smudo
post 26 Nov 2005, 13:16
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Problema e urmatoarea: temperatura pe indicatorul de bord creste foarte greu (mai ales acum iarna), si masina da caldura destul de tirziu, adica dupa vreo 5-6 minute dupa ce am pornit motorul si merg cu ea. Tinind cont de faptul ca de acasa si pina la servici am vreo 6,5 km de mers pe care fac cam 8-15 minute (depinde de trafic), de multe cu putin inainte de a ajunge acolo incepe sa-mi dea caldura.

In schimb, masina da caldura chiar daca acul de la temperatura e inca in zona albastra. Indicatorul de bord cred ca totusi merge, pentru ca atunci cind merg mai mult prin oras, incepe sa se miste si sa imi arate niste temperaturi totusi normale. Ca sa repet, chiar si atunci cind acul de la temperatura e inca in zona albastra, masina da caldura ca la balamuc. Ce-o fi? Termostatul care a murit? Ca nu prea am idee de mecanica, daca vreodata o sa se intimple sa ma lase masina in drum o imping in sant si sun ADAC-ul, dar deocamdata nu mi s-a intimplat chestia asta cu nici o masina inafara de dacia (berlina).

Si inca ceva. Am mai vazut ca atunci cind porneste termocupla (sau ventilatorul ala care raceste motorul), dar eu ajung undeva si opresc motorul, atunci se opreste si ventilatorul ala. Nu trebuia sa mearga in continuare ventilatorul chiar daca motorul e oprit? Ca eu asa parca stiam. Aici ce-o mai fi?

Multumesc tuturor celor care vor posta si vor sa ma ajute cu vreo idee ceva.

EDIT: Am impresia ca imi si consuma cam mult (consumul ei normal in oras scris in carte fiind de 11,1 l%), am impresia ca imi consuma acum vreo 15 (dar nu sint sigur). Dar la fel, tinind cont ca merg mult cu motorul rece si cu consumatori in prostie (dezaburire luneta, faruri, incalzire scaune) o fi normal chestia asta?

This post has been edited by Smudo: 26 Nov 2005, 13:19


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 26 Nov 2005, 14:36
Post #2


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Pai cam e sindrom de termostat blocat pe deschis.
Solutie: Altul
E inca bine
Daca nu baga caldura ar putea fi si garnitura de chiulasa arsa.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 26 Nov 2005, 16:04
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Merci dizzy. Hmmm, garnitura de chiuloasa arsa nu prea as crede. Cum am zis, dupa vreo 5 minute masina baga caldura de innebunesti. Apa in ulei sau invers, adica ulei in apa nu am, de asta nu as crede ca garnitura sa fie dusa. Ulei pe linga ea (garnitura) la fel nu da. De fapt ulei nu da pe niciunde pentru ca si garnitura de la culbutori e schimbata, dar asta nu e important. Deci sa fie tot termostatul? De aia imi si consuma asa? Zilele astea o sa trec si pe la mecanic, pentru ca nu pot sa ma apuc eu sa-l schimb in fata casei (na, dezavantaj Germania) si nici nu ma pricep, mainile mele amindoua pe care le am in dotare fiind montate pe partea stinga si din cauza asta nu-s prea indeminatic, plus de asta nici prea sigur ca ce fac e si bine, de aia mai bine las sa faca fiecare ce-a invatat.

Ce ar mai trebui sa vad in cazul in care totusi garnitura ar fi arsa? Mai e altceva de observat inafara de ce am scris eu?


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 26 Nov 2005, 16:47
Post #4


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




S-ar putea s nu fie chiar nimic.
Daca da caldura in 5 minute e absolut normal.
La fel e si la a mea, si nu e nimic in neregula cu ea. Pur si simplu e mai frig afara.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
parpanel
post 26 Nov 2005, 17:06
Post #5


Calator


Group: Members
Posts: 805
Joined: 11 March 05




QUOTE(dizzy @ 26 Nov 2005, 16:47)
S-ar putea s nu fie chiar nimic.
Daca da caldura in 5 minute e absolut normal.
La fel e si la a mea, si nu e nimic in neregula cu ea. Pur si simplu e mai frig afara.
*



si eu zic ca nu are nimic.
consumul trebuie sa fie cam 11-12 in oras. cel putin asa era la a mea cu motor 2.0.

bafta


--------------------
DACIA Logan 2006 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 26 Nov 2005, 18:15
Post #6


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(Smudo @ 26 Nov 2005, 13:16)
Problema e urmatoarea: temperatura pe indicatorul de bord creste foarte greu (mai ales acum iarna), si masina da caldura destul de tirziu, adica dupa vreo 5-6 minute dupa ce am pornit motorul si merg cu ea.

Nu ai spus cite grade sint afara...


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 26 Nov 2005, 18:56
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Money, in ultima saptamina (cind de fapt a inceput si sa ma enerveze chestia asta) au fost oscilatii intre -2 si 5 grade C, dar de cele mai multe ori erau 0-2 grade.

Ce m-a facut suspicios in privinta termostatului si a caldurii pe care o da masina in situatia descrisa la inceput e faptul ca inainte de asta am mai avut inca 3 masini, si parca toate se incalzeau o idee mai repede, dar nu dadeau chiar asa puternic caldura ca si Calibra dupa ce era motorul cald. O fi din cauza ca ailalte aveau motoare mai mici (una de 1,6 si 2 masini cu 1,8)? Se incalzeste mai greu motorul la asta decit la ailalte? Logic da, asa ar fi dupa mintea mea. Atunci sa fie totusi normal si doar sa ma sperii eu aiurea?

Si tot mai am o intrebare: ce se intimpla daca totusi termostatul e dus si eu mai merg vreo citeva zile cu masina pina cind ajung sa imi fac programare la mecanic? E de rau?


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 27 Nov 2005, 10:52
Post #8


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Daca esti cu ochiul pe termometru nu se intampla nimic.
Nasol e daca se blocheaza pe inchis.
Pe deschis nu ti se intampla nimic cateva zile doar o sa ai consum mai mare si o sa mearga mai prost.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 27 Nov 2005, 12:21
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Pai dupa cum am zis, consumul mi se pare putin cam mare, dar de mers... merge normal. Adica fuge ca nebuna daca-i dau gaz, nu ma rog de ea sa mearga. E enervanta chestia cu incalzirea (ca baga abia dupa 5 minute caldura), pentru ca atunci cind dau sa plec cu ea citeodata se mai aburesc geamurile pe dinauntru si ingheata instantaneu... E vreo solutie cu care sa dau pe parbriz pe dinauntru ca sa nu mai inghete? Ma gindeam sa iau o ceara din aia speciala pentru geamuri, din aia de dai cu ea si nu mai ramine apa pe geamuri, dar aia se foloseste pentru partea de dinafara. O fi buna de dat cu ea si pe dinauntru ca sa nu mai inghete? A incercat cineva?



--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_K
post 27 Nov 2005, 23:54
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 134
Joined: 25 November 03
From: Dej




Faza cu incalzitul in 5 minute mi se pare OK. La fel ii si la mine (am un vectra A).


--------------------
Opel Vectra 1.6i - CJ 07 KLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 28 Nov 2005, 09:56
Post #11


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




smudo, daca ai citi pe forumul dedicat opel (clubopel.com), ai sti deja ca este un fenoment obisnuit la motorul tau (intamplator am acelasi motor, chiar daca are 20 de cai in minus..)

Daca tii neaparat poti inlocui termostatul dar asta nu-ti va schimba cu nimic situatia. "Asa face ele" varianta Opel C20NE biggrin.gif

Daca ti se aburesc geamurile, asteapta 2 minute - vei simti ca aerul incepe sa se dezmorteasca, da dezaburirea la maxim si pana ajungi tu la 5 minute se va dezaburi complet si se va dezgheta complet, in masura in care afara nu sunt sub -5C.

Ceea ce ai descris tu mai sus se intampla la toate Vectrele A cu motorul tau, in masura in care au termostatul bun.
Daca nu il aveai bun, se dublau timpii de incalzire, sau nu se incalzea mai deloc.

Deci nu ai ce face, live with it!


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 28 Nov 2005, 10:34
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Tha ultimate test. Dimineata cand pornesti motorul, mergi cateva minute si opresti, pui mana de furtunul care intra in radiator jos, cel de dupa termostat. Daca e cald = > termostatul. Daca nu => asa face ele. smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 28 Nov 2005, 19:28
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Va multumesc pentru raspunsuri. Maddan, am vazut ca si tu ai acelasi motor ca al meu, tot 115 CP. Adevarul e ca am mai citit si pe forumurile nemtesti dar mai demult, cind nu ajunsesem sa remarc "problema" asta la masina. Din ce am citit pe acolo stiu ca spuneau multi ca nu ar fi chiar cele mai "stabile termic" motoare, in comparatie cu alte marci, dar atunci se refereau la situatia cind motorul e deja cald, si spuneau ca oscileaza destul de tare temperatura la ele, adica nu sta "lipit" indicatorul la o anumita temperatura, asa cum imi statea la BMW de exemplu sau la VW. (Cam lunga fraza, dar sper sa prindeti ideea).

Cum am zis, masina baga caldura (chiar mai multa decit celelalte pe care le-am avut) chiar si cind indicatorul e inca in zona albastra practic nici nu se misca de acolo, dar dupa cam 5 minute. O sa ma inregistrez si pe clubopel, am citit cite ceva si pe-acolo si mi-a cam placut atmosfera, ca sa zic asa.

Si chestia cu termocupla aia, (ventilatorul ala care raceste motorul), e normal sa se opreasca si el atunci cind opresc motorul? Ca parca ala trebuia totusi sa mearga mai departe pina face racirea... chiar daca motorul e deja oprit, eu asa stiam. Sau la fel, e altfel la C20NE?

Litza, merci de sfat, o sa incerc si chestia pe care ai zis-o tu. Hmmmm, nasoala faza cu serviciul aproape de casa. Oricum ai da-o nu e bine. Daca lucrezi departe, conduci prea mult. Daca lucrezi aproape de casa, doar chinui masina mergind in continuu cu motorul rece.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 29 Nov 2005, 10:27
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




poti sa mai incerci ceva: pune-i carton in fata radiatorului radmasa.gifradmasa.gifradmasa.gif



ups, glumeam desigur. La ce zici tu acolo, masina n-are nimic. Cumva e prima iarna pe care v-o petreceti impreuna ?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 29 Nov 2005, 14:04
Post #15


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




Ventilatorul se opreste intr-adevar cand opresti motorul.
Faza cam stupida, dupa parerea mea, caci daca ai motorul incins inseamna ca va ramane asa mult timp...

Asta e, bucura-te de Calibra si de senzatiile pe care le ofera si apoi te orientezi spre altceva mai stabil... Un Vectra de prin 1996, de 150CP poate... 243.gif


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 29 Nov 2005, 20:07
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Da Ov, banuiesti bine smile.gif e prima iarna cu... Calibra. Am luat-o anul asta in vara, si dupa ce prinsesem putin mersul de la Golfuri si E36, trebuie sa invat putin ce-i si prin Calibra.
Sa va spun, azi trecui si pe la mecanic putin, si zisa si el ca e normal sa se incalzeasca mai greu iarna, (inseamna ca doar mi s-a parut mie ca ailalte se incalzeau mai repede) si zisa si el la fel sa stau linistit in legatura cu termostatul.

QUOTE(maddan @ 29 Nov 2005, 14:04)
Ventilatorul se opreste intr-adevar cand opresti motorul.
Faza cam stupida, dupa parerea mea, caci daca ai motorul incins inseamna ca va ramane asa mult timp...
*



Deci la toate se opreste ventilatorul ala atunci cind opresti motorul... Si mie la fel mi s-a parut aiurea, si din acelasi motiv, ca motorul ramine la temperaturi mari timp mai indelungat... dar daca Opelul asa a conceput chestia asta, atunci poate ca asa o trebui sa fie la motoarele lor... totusi e ciudat.
Eu recunosc ca aveam parere destul de nasoala despre Opel sad.gif, dar dupa ce am luat Calibra (pe care oricum mi-o doream de mult timp) si m-am mai documentat putin, mi-am dat seama ca lucrurile stau cu totul altfel decit credeam eu.
Inainte de Calibra am avut de ales intre un E36 318i si un Vectra B (mi se pare ca 2,0 era, benzinar), dar pe vremea aia gindeam cum am scris mai sus, si am luat BMW-ul. Cind o fi sa iau alta o sa ma uit mai intai la Opel, Astra G (coupe-ul mai ales e frumusel) sau Vectra B, si motorul o sa fie cu cel putin 115 CP. Dar pina atunci o sa ma bucur de Calibra, nu prea vreau sa ma gindesc cum o fi atunci cind o trebui s-o dau...
150 CP de la Opel...smile.gif. Sint curios cum or fugi aia, astia 115 pe care-i am acuma m-au cam uimit cum stiu sa mearga si cum se aud.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 08:06
Forum Renault