Care vibrochen (arbore) e mai bun?, Ce marca?
![]() ![]() ![]() |
Care vibrochen (arbore) e mai bun?, Ce marca?
andutzu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca Krupp produc arbori cotiti si pentru Dacia, ia cu incredere. Dar nu vad nici o problema in rectificarea ca cota 2.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Corect, rectifica-l, e cea mai ieftina solutie si nu pt ca ar fi provizorie...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
andutzu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Am citit tot pe aici prin forum ca nu ar fi recomandata rectificarea la R2.
Pana la urma cred ca asa am sa fac... avand in vedere ca masina e de-o seama cu mine, nu prea mai vreau sa bag bani prea multi in ea... cam cat mai costa de rectificat un arbore? |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
AC |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(andutzu @ 1 Dec 2005, 11:59) Am citit tot pe aici prin forum ca nu ar fi recomandata rectificarea la R2. Pana la urma cred ca asa am sa fac... avand in vedere ca masina e de-o seama cu mine, nu prea mai vreau sa bag bani prea multi in ea... cam cat mai costa de rectificat un arbore? Rectificarea la R2 nu este recomandata, practic stratul tratat termic care mai ramane din arbore este ca si inexistent, nu cred sa te tina mai mult de vreo 20.000km... Se poate incarca arborele (CROMARE DURA) INSA NU STIU UNDE SE POATE FACE ASTA SI CAT COSTA. pret rectificare-500.000-700.000 la "negru". |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca exista cuzineti facuti pentru R2, inseamna ca metoda e acceptata de producator (Automobile Dacia sau cum se mai cheama). Din cate stiu eu, arborii cotiti nu se cementeaza/nitrureaza ci se calesc (se trateaza termic toata masa materialului) si se supun la revenire joasa. Dar metalurgia nu se numara printre punctele mele forte.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
AC |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 1 Dec 2005, 20:20) Daca exista cuzineti facuti pentru R2, inseamna ca metoda e acceptata de producator (Automobile Dacia sau cum se mai cheama). Din cate stiu eu, arborii cotiti nu se cementeaza/nitrureaza ci se calesc (se trateaza termic toata masa materialului) si se supun la revenire joasa. Dar metalurgia nu se numara printre punctele mele forte. am spus CROMARE, nu cementare sau nitrurare. prin acest procedeu se "incarca" practic arborele pt a putea fi prelucrat ulterior. Daca o sa citesti putin prin cartile de reparatii motoare (inclusiv ale dacie) o sa observi ca se da cota de reparatii NUMAI pentru R1! |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#8
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andutzu @ 1 Dec 2005, 11:59) Avand in vedere vechimea masinii, lipsa presiunii de ulei poate fi cauzata si de uzura pronuntata a lagarelor axei cu came. Asa ca poti sa pui vilbrochen si cuzineti noi si sa constati ca tot se aprinde becul de la ulei. Eu zic sa faci o examinare amanuntita a motorului care sa inceapa cu verificarea manocontactului. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
vaally |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 1 Dec 2005, 20:20) Daca exista cuzineti facuti pentru R2, inseamna ca metoda e acceptata de producator (Automobile Dacia sau cum se mai cheama). Din cate stiu eu, arborii cotiti nu se cementeaza/nitrureaza ci se calesc (se trateaza termic toata masa materialului) si se supun la revenire joasa. Dar metalurgia nu se numara printre punctele mele forte. Cele doua tratamente termice Calire+ revenire durifica tot arborele(calirea), respectiv face ca miezul sa devina mai moale si tenace(revenirea). |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
vaally |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(AC @ 1 Dec 2005, 16:01) Rectificarea la R2 nu este recomandata, practic stratul tratat termic care mai ramane din arbore este ca si inexistent, nu cred sa te tina mai mult de vreo 20.000km... Se poate incarca arborele (CROMARE DURA) INSA NU STIU UNDE SE POATE FACE ASTA SI CAT COSTA. pret rectificare-500.000-700.000 la "negru". Cromarea dura nu este o metoda de reparare a vibrochenului deoarece la aparitia de microfisuri si exfolieri ale acestui strat de crom pot sa apara multe probleme pina la distrugerea arborelui si chiar gripare. Solicitarile la care este supus arborele cotit intr-un motor pot duce la deteroirarea stratului de depunere cu consecintele de mai sus. This post has been edited by vaally: 5 Dec 2005, 11:10 |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
AC |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(vaally @ 5 Dec 2005, 11:08) Cromarea dura nu este o metoda de reparare a vibrochenului deoarece la aparitia de microfisuri si exfolieri ale acestui strat de crom pot sa apara multe probleme pina la distrugerea arborelui si chiar gripare. Solicitarile la care este supus arborele cotit intr-un motor pot duce la deteroirarea stratului de depunere cu consecintele de mai sus. tin sa te contrazic. stratul de crom astfel depus nu este echivalent cu cel de la o cromare obisnuita, decorativa mai mult ![]() daca nu ma crezi, citeste chiar in cartea lui Mondiru ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
vaally |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(AC @ 5 Dec 2005, 12:54) tin sa te contrazic. stratul de crom astfel depus nu este echivalent cu cel de la o cromare obisnuita, decorativa mai mult ![]() daca nu ma crezi, citeste chiar in cartea lui Mondiru ![]() Cromarea dura este o metoda de reconditionat arbori dar, din experienta, nu o recomand pentru arbori cotiti. Lucrez cu astfel de echipamente dinamice (pompe, compresoare, turbine) si cromarea dura nu a dat cele mai bune rezultate. |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
O metoda ce se practica pe vremuri era Metalizarea prin Pulverizare Termica in Arc Electric (MPTAE). Asta presupunea ca arborele sa fie strunjit cu rugozitate mare (ca un minifilet), degresat, etc, dupa care se topea sirma de adaos in arc electric si se pulveriza materialul in stropi pe arborele care se rotea. La final se rectifica si se verifica defectoscopic. Materialul fiind in stropi care se raceau pe suprafata arborelui capata un tratament termic.
Acuma, revenind la R2, arborele este tratat pe o adincime destul de mare. Diferenta intre ST si R1 este (din amintiri) sub 0,25 mm iar R1-R2 = 0,25 mm, total max. =0,5 mm, adincime pe care materialul este inca "tratat". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Amintirile sunt corecte. Arborele se poate rectifica de 0.5mm adincime, conform cu manualul de reparatii dacia.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Daca tot exista topic, nu mai deschid altul, chiar daca asta e vechi de 6 ani
![]() Asadar, vreau sa fac o reparatie capitala la motor si sa schimb si arborele cotit, al meu fiind deja la cota R1. Am gasit la un magazin care aduce pe comanda arbore produs de Conex Iasi. Pretul e 360 ron, iar garantia 12 luni. Sa il iau p-asta sau sa mai caut? |
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
ghitza |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
mai cauta ,uite o treaba http://www.bestautovest.ro/arbore-cotit-pa...n-dissp128.html ,nu e stralucita firma dar la piese importante eu zic ca fac treaba ,am planetarele de la firma asta AUTOSPEED si toata stima,acuma tu stii
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Multumesc de informatie. Ma gandesc si o sa aleg.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#18
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
ag02cws mare atentie la cuzineti,eu am patito cu un set de cuzineti de biela cota 0,totu nou si cuzinetii erau mari si avea joc bielele
This post has been edited by nikuniku: 20 May 2011, 16:07 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#19
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Vibrochen romanesc tata, asta merge la Dacia, adica sa ne intelegem de Prems Brasov, sau Universal tot Brasov. Pacat ca nu se fac si pe "afara" arbori de astia, ca tare i-ar fi stat bine Cristinicii cu unul de asta nou.
Succes. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
payty |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
romanesc, dar daca il mai gaseste. acum si in magazine, tot rebuturi se gasesc, chiar si cele de uzina.
eu mi-am luat unul de 1600 si l-am masurat cu micrometrul si nu era in cote. au si niste marcaje pe fiecare palier, cu vopsea. daca e albastra sau verde, palierul e ok, daca e cu rosu, nu. Toate din magazin au si un marcaj rosu pe undeva. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
De ce nu-l faci p-al tau la a II-a, si esti mult mai sigur? Totusi sa ai grija mare cand cumperi cuzinetii, ca si aici te mint, chiar vanzatorii. Un prieten voia un radiator de Nova, a trimis-o pe fi-sa sa-l cumpere, si ala i-a dat de berlina. Cand fata i-a facut observatie "papagalului" , a ofensat-o spunand ca el vinde de atata timp, si stie ce vinde. Normal, ca l-am adaptat. Bucsa originala (zice) de bascula , pentru o Mazda, a trebuit sa mai iau un span de 7 zecimi din ea, ca era mai mare in diametru.
Te gandesti ca a II-a te va tine mai putin? 10 ani n-ai treaba, daca menti uleiul curat, sau daca ai GPL. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
elvis&ionut |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 27 August 10 ![]() |
La daciuta mea cea din semnatura am motorul la R2 si de 3 ani nu am nicio problema.
|
--------------------
dacia
dacia 1310L
1999
- MH 85 FIN
|
|
Seby Tgv |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 June 11 ![]() |
Salut. Sunt nou pe aici. Am o dacia 1310 din 1994 si nu mai am presiune la ulei si m-am decis sa ii schimb vibrochenul, l-am si cumparat de altfel . Vibrochenul este de Asam Iasi si as vrea sa imi spuneti daca este bun de ceva! a mai folosit cineva pana acum acest vibrochen?cum se comporta? astept raspunsuri ! multumesc
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- 27 FKM
|
|
ghitza |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Nu pot sa zic ca e cea mai nasoale firma de piese DAR poate ai noroc la el,BAFTA
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
maho |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu ai presiune de ulei, ce te face sa fii sigur ca din cauza arborelui ?
asam...chiar asa, poate esti norocos, dar mie, spre deosebire de dl. "ghitza", nu-mi vine in minte una mai de rahat, vorbind de orice piesa posibil. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Seby Tgv |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 June 11 ![]() |
multumesc pt raspunsuri.Sa o luam cu inceputul.Acum vreo doi ani am segmentat motorul(greseala mea dar in fine...adica in sensul ca trebuia sa schimb setul) si motorul de atunci nu prea avea presiune, la spusele mecanicului a zis ca vibrochenul e de vina si a bagat niste staniol(vibrochen la r2 adica nu mai mergea rectificat) si acum m-am decis sa schimb vibrochenul ca iar nu mai am presiune
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- 27 FKM
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#28
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
1. Te duci matale frumusel la maagzin, dai vibrochenul ala de ASAM inapoi, iti recuperezi banii, si iei magazinele de piese la pas in cautarea unui arbore cotit de Prems sau Universal Brasov, preferabil Prems.
2. Pe viitor ocolesti acest tip de mecanici, auzi sa puna staniol, asta nu am mai auzit-o pina acum, si am masina de aproape 1/4 de secol. 3. dDaca vrei sa-ti faci motorul ca lumea, iti trebuiesc urmatoarele repere: -set motor, Kolbeschmit sau Mahle, cu altceva nu te incurca.De obicei in cutie gasesti pistoane, camasi si segmentii; - un set de biele, de uzina, asta daca mai ai noroc sa gasesti pe undeva, ca cele de pe masina ta deja au uzura neuniforma, daca deja esti in acest stadiu, adica ai trecut deja de o segmentare si o rectificare de vibrochen - un vibrochen, vezi mai sus, - pompa de ulei cu debit marin, preferabil straineza, dar poti face treaba buna si cu Scornicesti, straineze, adica nu ASAM, CONNEX/AUTOSPEED sau alte asemenea balarii - cuzinezi biela, cuzinezi axiali, cuzineti motor, -garnituri si semeringuri si nu in ultimul rind un mecanic de incredere. PS si daca tot esti la acest capitol verifica si distributia cum se prezinta, sa nu vrea ai asta sa iasa la pensie, caz in care ai probleme. Succes. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
ghitza |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Si uite asa te ajunge motoru cat nu face masina toata dar iarasi ai motor nu?
![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
sobolan |
![]()
Post
#30
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(STORMTROOPER @ 7 Jun 2011, 20:32) 1. Te duci matale frumusel la maagzin, dai vibrochenul ala de ASAM inapoi, iti recuperezi banii, si iei magazinele de piese la pas in cautarea unui arbore cotit de Prems sau Universal Brasov, preferabil Prems. ..... crezi tu ca o sa il ia inapoi...si de ce e NUMAI arborele vinovat daca nu ai pres la ulei ? la axa s-a gandit cineva...se pierde mult la lagare.... QUOTE(ghitza @ 7 Jun 2011, 21:28) pai daca nu-i cap vai de picioare...eu o spun dar toti suntem patiti intr-un fel sau altul..... ![]() cand a vazut ca ala zis mecanic o da in "cojoace" si stanioale si l-a lasat.....s-or mai alinea bine palierele in bloc ? ![]() ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:02 |