DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vechea problema... franele, lipsa frana pe rotile din spate...

marius1307
post 2 Dec 2005, 15:12
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 29 April 04




Buna ziua.

Pe 5 decembrie trebuie sa fac ITP la dacia mea 1307 Li si acu aceasta ocazie am considerat ca trebuie sa ma pun bine cu franele. M-am inarmat cu placute, garnituri, lichid de frana si cu ambitia de a face personal aceasta operatiune ( mai vazusem la cineva cum se face ). mad.gif
Nu am reusit sa desfac acel furtun care intra in etrier si dupa lungi gandiri, m-am hotarat sa chem pe cineva. ( masina e a parintilor si nu prea vreau sa busesc ceva ca nu e de bine ).
Cu chiu cu vai am pus placutele pe fata, am facut aerisirea, problema care apare este cu nu am frana deloc pe spate si cred ca nu am avut mai de mult.
1 - am facut o aerisire si la rotile din spate, diferenta fata de rotile din fata este ca pedala nu se duce mai deloc, si totusi iese lichid pe la aerisire. Este normal?
2 - am desfacut la o roata, ferodourile sunt bune, pistonasul acela era blocat, l-am curatat dar aceasi problema si cu aerisirea si deci tot fara frana. Care este problema ? Sa fie conductele infundate ? Aerisirea pe rotile din spate este diferita ? Nu stiu... dar vreau sa cunosc aceste aspecte...

Multumesc pentru atentie...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 2 Dec 2005, 15:23
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




ai repartitorul blocat.

ia da tu 2 ciocane in repartitor cand faci aerisirea sa vezi ca o sa se duca si pedala.

Repartitorul e un fel de pistonas actionat de puntea spate. Daca te bagi sub masina o sa vezi ca e o tija prinsa de bascula de pe mijlocul puntii, tija care in capatul opus impinge in "ceva". Acel "ceva" e problema.

P.S. stiu ca defapt ala nu se cheama repartitor ci limitator de franare, dar daca de duci la un magazin si ceri limitator s-ar putea sa se uite urat la tine.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius1307
post 2 Dec 2005, 15:33
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 29 April 04




Multumesc pentru raspuns, dar tot mai am niste intrebari...

1- din servofrana pleaca 4 conducte. Nu se duce fiecare conducta la roata aferenta?
2 - ai zis ca acel limitator este actionat de puntea spate printr-o bascula. Frana pe spate se leaga cumva de greutatea masinii ?


sad.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 2 Dec 2005, 15:52
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




1. stiu ca pe fata sunt independente si pe spate un singur circuit. Sper sa nu mananc maro
2. este legata si de greutatea masinii, dar si de faptul ca in momentul franarii, masina tinde sa se ridice de spate, actionand in felul asta limitatorul care deschide circuitul de spate.

... sau ceva de genul asta smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cnn
post 2 Dec 2005, 16:15
Post #5


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 45
Joined: 20 September 05




[quote=marius1307,2 Dec 2005, 15:33]
Multumesc pentru raspuns, dar tot mai am niste intrebari...

"1- din servofrana pleaca 4 conducte. Nu se duce fiecare conducta la roata aferenta?"

Nu din servofrana pleaca conductele, ci din pompa centrala de frana, in mod normal. Daca la tine pleaca din servo...........................

2 - ai zis ca acel limitator este actionat de puntea spate printr-o bascula. Frana pe spate se leaga cumva de greutatea masinii ?

Forta de actionare a pistonaselor de frana este data de presiunea lichidului de frana, care este corelata de limitator in functie de sarcina (greutatea) care actioneaza asupra puntii spate. Pistonasul din limitator este actionat tot de lichidul de frana, parghia ("bascula") actionand un arc care influienteaza momentul inchiderii circuitului limitator - cilindrii receptori roti spate.
Scopul limitatorului este de a evita blocarea rotilor din spate, la franari puternice, in conditii de aderenta normale.


--------------------
-- -- --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 2 Dec 2005, 19:10
Post #6


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




REPARTITORUL (corect si asa ca repartizeaza forta de franare intre punti) are doar doua pozitii inchis si deschis
Franele spate se aerisesc cu rotile pe pamant!
Daca se blochEaza REPARTITORUL o va face numai pe deschis,adica lasa lichidul sa treaca.


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 4 Dec 2005, 11:11
Post #7


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai ferodourile de pe spate in ce stare sunt?banuiesc ca au auto reglare nu?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th June 2025 - 10:21
Forum Renault