Cutia de viteze
![]() ![]() ![]() |
Cutia de viteze
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
sstanescu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
1. Daca masina nu e oprita complet, intra mai greu in Ia. Eu am renuntat sa ma mai chinui (in definitiv asa e si normal) si plec cu a IIa (mai turat, mai patinat). Cu pantofii astia de iarna m-am surprins de cateva ori ca ambreiajul nu era chiar pana la capat (mai puteam sa mai apas 1/2 cm). Eu zic ca e normal daca nu vrea sa intre in cazul in care nu esti oprit. Uneori simt o mica rezistenta si pe loc cu motorul oprit (cand bag I in parcare) insa eu pun pe seama pieselor din angrenaj. Mai apas inca o data pe ambreiaj si intra apoi usor. Nimic sa ma ingrijoreze.
2. Eu am sarit de 7000 cu placutele originale si tot mai imi chitaie cateodata. Asa este materialul (am inteles ca depinde si de pilitura aia din placuta, se poate sa se nimereasca ceva mai dura si sa scartaie si in mers). Enervant insa nu ingrijorator. 3. Daca usa nu se deschide (dar se descuie) e posibil sa se faca gheata pe cheder. Eu asa am patit la usa din spate si am fost sfatuit sa sterg chederul cu o carpa inmuiata in antigel. Deocamdata nu am facut treaba pentru ca acum e chederul perfect uscat (duh!) 4. La mine a scartait volanul. Solutia oferita pe forum a fost de pus ceva glicerina parca pe bucsa de plastic de la coloana de directie (unde intra in podea). Zic ca mi-a scartait pentru ca de la un timp nu mai aud deloc scartaiala. Poate e de la zgomotul asurzitor al ventilatorului, poate de aderenta ceva mai scazuta a cauciucurilor. Mi-as face mai multe griji pentru scartaitul acceleratiei, daca si numai daca pare ca vine de la cablu (am inteles ca e relativ comun sa se frece de ceva si in final sa se rupa). Daca e doar mareata pedala, cred ca poti sa ii pui putin ulei in partea de sus. 5. "Susuratul de izvor" din calorifer. Daca citesti pe forum, o sa vezi ca e vorba de aer in instalatie (nu ai ce sa faci, se aeriseste in timp singura). Dupa cum am zis pe celalalt site, mi s-a zis de altii ca e primul semn ca se va duce caloriferul. Dupa un timp asa a fost. Nu stiu daca e coincidenta sau este intr-adevar un semn. Cand o sa iti miroasa a ciorba/patrunjel/caramel poti sa fii sigur ca e spart caloriferul (poate doar un por). |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
Valentin |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema cu cutia de viteze: daca e frig intra greu in viteze. Asta n-ar fi chiar asa de grav, dar daca n-o frec un pic in toate vitezele, asa pe loc dupa ce o pornesc, intra foarte greu in treapta a doua (apraope deloc) si chiar uneori a si carait. :x Am 6500 km facuti cu ea.
Stie cineva care e cauza? |
-------------------- |
|
Mihai_E |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Cu cit e mai frig afara, cu atit uleiul din CV devine mai viscos, iar schimbarea vitezelor e mai greoaie. Daca mergi putin mai mult, uleiul incepe sa se incalzeasca si schimbarea vitezelor se usureaza. Ciriitul de care vorbesti poate fi din cauza ca fara sa-ti seama nu ai apasat ambreiajul ca lumea. La fel se intimpla si la mine. Cind e rece a doua intra mai greu pina se incalzeste.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
Valentin |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Crede-ma, sparg podeaua cand calc ambreiajul si in plus ambreiajul tine foarte sus.
![]() |
-------------------- |
|
sstanescu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca ma bag tot eu! O singura data mi s-a parut destul de intepenita cutia si asta a fost dupa un ger napraznic prins la munte. Dupa ce am curatat zapada si gheata de pe masina, cu motorul pornit, se dezmortise si cutia si a fost absolut ok (nici un fel de probleme de cuplare).
Eu as zice sa fii atent daca apesi pe pedala de ambreiaj pana la capat. Cu incaltaminte de iarna, cu talpa ceva mai dura, poti sa ai tendinta sa nu apesi chiar pana la capat si sa nu decupleze cum trebuie. Am carait si eu cutia de cateva ori insa fie nu facusem cursa complet, fie am facut manevra mult prea repede (curse la semafor :roll: ) si dintr-un anume motiv am fost putin prea lent in miscarea mainii pe schimbator (nu era inca treapta cuplata si eu deja incepeam sa ridic abreiajul). Urmareste-te cu atentie daca apesi pana la capat pedala. Daca nu asta e problema si esti sigur ca are ceva a face cu mestecatul in cutie inainte de plecare, nu stiu ce sa-ti zic, poate ar trebui sa te duci la un service (brr, nu cred ca i-as lasa sa umble in ea!). E prea faina cutia ca ea sa fie cu bube; la mine s-a impotrivit doar cand am fost eu berbec! ![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Mihai, tu cati kilometri ai? Eu trec de 9500km si nici macar o singura data nu am avut necaz cu treapta a doua!
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Am aproape 13500 km, dar n-am probleme, decit cind e mai frig intra putin mai greu primele 2,3 ori, dupa aia merge perfect. Cred ca e de la ulei, o fi prea viscos.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
dnv |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 9 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Sa va spun si eu o situatie legata de cutia de viteze....
Cam asa am patit si eu vreme buna (cam 1,5 ani) cu cutia de viteze,... pe timp de frig intra mai greu in a 1-a si uneori a 2-a pana se incalzea. Si intradevar uleiul este cam vascoz,...insa mirarea a fost alta. La 20K km (iesisem din garantie) si am zis sa ma ocup singur de revizie,..ca cine stie ce mai fac cei de la service,... cand m-am uitat la cutia de viteze,..uleiul nu era la nivel sub nici o forma de curs nu a curs pe nicaieri si de ars nu prea cred ca se poate pierde mult in acest fel. Asa ca nestiind ce prostie de ulei au pus acolo, am schimbat tot uleiul. ... Am constatat ca aveam mai putin cu 0.5l decat trebuia sa fie. Eu ii suspectez pe cei de la Dacia ca nu pun ulei la cutia de viteze cat trebuie atunci cand vand masinile. Au trecut 2 luni de cand am facut asta (si ultimele 2 luni au fost si friguroase) si nu mi sa mai intamplat problema cu intratul greu in viteza. Asadar. .... Asigurativa ca nivelul uleiul din cutia de viteze este normal indiferent cat de noua este masina.. ![]() |
-------------------- |
|
![]()
Post
#10
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
La frane nu iti face probleme .Sistemu e "destept " si placutele de frana nu au un sistem care sa le indeparteze de discul de frana dupa ce ai luat picioru de pe frana.Se departeaza ele datorita miscarii rotii. Probabil ca in teorie merge chestia asta , in practica nu. Io schimb placutele la 5000 km dar nu numai din cauza asta.... stii tu viteza ...
![]() Si la ultimul punct cu sunetul ala stupid de parca curge ceva . Il am si io. Am impresia ca e aer in calorifer si se aude apa cum trece pe acolo. Acum nu stiu daca ma aberez dar e singura explicatie care am avut-o . A.. pentru Mihai , cum zicea sstanescu io trec de 20 mii si nu am avut probleme cu cutia de viteze . Intradevar iarna asta parca a fost ceva mai frig si schimbatoru intra un pic mai greu . Dar nu agatza sau ceva de genu asta . |
-------------------- |
|
Mihai_E |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
La un moment dat, m-am gindit si io la treaba asta, dar n-am vrut sa cred sa astia de la Dacia pot fi atit de nemernici incit sa nu puna ulei cit trebuie.Cu prima ocazie o sa verific si daca intr-adevar e mai putin ulei, sa se pregateasca pentru un scandal monstru.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
sunetul de curs prin instalatie l-am avut si eu
![]() |
-------------------- |
|
Valentin |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Va multumesc! Cred ca o sa verific uleiul din cutie ca altceva nu cred ca poate sa aiba. In ultimul timp nu prea a mai facut figuri.
da' sa va mai intreb ceva: am 6500 km si frana mi se pare varza. Abia scartzaie rotile daca o calc pana la fund. Cand era noua era de ajuns sa o mangai un pic. Si senzoru' ala care trebuie sa te avertizeze ca placutele sunt uzate nu are de gand sa se aprinda (oare e pus la misto?). Si in plus se mai aude si un fel de huruit cand calc frana (nu mereu), ca atunci cand stai pe loc (cu motorul pornit) si calci rapid frana (nu stiu daca se aude la toate). Credeti ca sunt de vina placutele sau e alta defectiune in sistemul de franare ? Am fost de doua ori la service (Cobalcescu) si aia zic ca nu are nimic ![]() |
-------------------- |
|
bondoo7 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
ba are! vezi ca te lasa pompa de frana (supapele s-au "dus") daca ai masina din iunie 2002 e clar (pompele montate atunci au fost proaste, eu am schimbat-o), zgomotul ala e sigur de la franare, dar nu am timp sa-ti explic acum, asa ca DIRECTIA SERVICE DE URGENTA
|
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
Valentin |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Octombrie 2002 nu iunie
|
-------------------- |
|
sstanescu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
La revizia de 10k km am schimbat si placutele. Acel huruit la franare il aveam si eu cand si cand, fara nici o explicatie logica. Noile placute parca franeaza mai bine si nici pic de zgomot (well, mai scartaie usor cand si cand). E vorba de materialul din care sunt facute. Alea originale erau prea dure, cu un rahat de shpan inauntru. Astea (de origine) sunt din alt material, de alta culoare si am senzatia ca au ceva pilitura, insa nu bucati d'alea mari de shpan.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
Valentin |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
La tine se-aude ceva (un fel de hrr hrr) cand calci frana repede pe loc cu motorul pornit?
|
-------------------- |
|
TazManiac |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 16 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Si senzoru' ala care trebuie sa te avertizeze ca placutele sunt uzate nu are de gand sa se aprinda (oare e pus la misto?). Esti sigur ca ai becul in bord? Nu de alta da' un prieten a constatat ca-i lipsesc cateva becuri din bord (printre care si asta de uzura placute de frana ). |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.5 dci iunie 2007
|
|
AlexV |
![]()
Post
#19
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Uitete si la firele de la placute, in spatele rotilor sa mai fie intregi. La majoritatea s-au rupt si poti sa ai numai becuri de placute in bord ca e inutil.
BTW. Exista borduri la care becul de placute coincide cu becul de probleme la pompa si frana de mana. Daca ai din asta si se aprinde becul cand tragi frana de mana ori nu s-au tocit placutele ori ai problema de mai sus. Io cand mi-am schimbat placutele faceau un zgomot foarte urat si nu prea mai frana dar am verificat cu aparatul de masura daca se tocisera pama la senzor si nu era asa. Cand le-am dat jos sa le schimb am descoperit ca intrase mizerie in cantul de pe mijloc si de aia faceau urat, ca altfel mai mergeam inca 10000 km cu ele (in total 20000km pe putin). |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0
|
|
bondoo7 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
valentin, dupa cum descrii tu ce se aude la frana fenomenul ar fi urmatorul:
- tija de actionare a pompei de frana parcurge rapid intreaga cursa - avand in vedere ca pompa este actionata pneumatic (de mecanismul servo) zgomotele care se produc, asemanatoare unui huruit, sunt facute de circulatia aerului cu viteza mult mai mare decat in mod obisnuit prin supapele servo-ului, caz in care se aude si la apasare si la revenirea pedalei daca nu ai inteles ce am explicat cauta ceva materiale de specialitate (mecanica auto) si vezi cum sunt construite, cum functioneaza si ce defecte pot avea instalatiile de franare servo-asistate BAFTA |
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
Valentin |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Stai un pic ca nu ai inteles. E vorba de doua feluri de harait. Una e ala de care mi-ai zis tu (si care banuiam eu ca e normal) si al doilea e unu care se aude doar atunci cand franez si sunt in miscare (nu pe loc) si nu mereu.........
Dar cred ca ma voi lamuri in curand ce se intampla pentru ca in sfarsit s-a aprins beculetu ..... ala de pe bord si-ar cam trebui sa-ajung la service sa schimb placutele. O sa-i pun p-aia sa-mi verifice si pompa si sa-mi mai zica o data ca nu are nimic. Acum chiar daca n-are tot nu-i mai cred. ![]() ![]() |
-------------------- |
|
bondoo7 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
huruitul in mers e cel mai probabil de la placute, in rest...
ata ete, ata te tie!!! noroc bun! |
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
bondoo7 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
in weekend-ul asta am sa fac un test (mers in paralel) cu un Ford Focus din mai 2002 si luni va spun rezultatele
|
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
tmkrf |
![]()
Post
#24
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 845 Joined: 22 November 08 From: Timisoara ![]() |
o intrebare ... daca pun cutie de reno pe motor de dacia 1310 am sanse sa fuga mai tare sau tot asa ? astept pareri va rog si scuze ca am postat aici
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- TM-02-KRF http://www.daciaclub.ro/TM-02-KRF-Dacia-1310-TLX-1-6-page-7-t169060-s180Dai Click ===> Topicul Masinii Mele
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#25
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
macar de s-ar potrivi si nu cred ca fuge mai tare totul tine de motor nu numai de cutie . Daca ai motorul puternic o poti urca cu treapta a 5 la 5200 de ture foarte lejer daca ai un motor cum e cel de dacie 65cp te rogi sa prinzi 150 km/h.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tmkrf |
![]()
Post
#26
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 845 Joined: 22 November 08 From: Timisoara ![]() |
ok ms de sfat ... oricum o sa fac si niste modificari la motor dar sper sa nu fie un esec ... akuma fie ce o fi .... la cine am gasit cutia de renault are si motoru de la ea e de 2.0 + turbo .... dar degeaba daca nu mi o omologheaza nimeni nare rost
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- TM-02-KRF http://www.daciaclub.ro/TM-02-KRF-Dacia-1310-TLX-1-6-page-7-t169060-s180Dai Click ===> Topicul Masinii Mele
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#27
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca aveai o caroserie de super nova logan su solenza ti se omologa mult mai usor si motorul si cutia.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tmkrf |
![]()
Post
#28
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 845 Joined: 22 November 08 From: Timisoara ![]() |
mi se pare ceva normal ce zici tu .... is masini mai noi ... rezista mai mult ... nu poti compara o masina de 20 de ani cu una de max 10 - 5 ani .... variante mai is numai trebe sa ma interesez bine la ce a ce vreau sa fac si na poate se va rezolva cu bine ...poti sa faci si pe 1310 omolagarea unui motor mai mare dar trebe sa il faci prin firma montarea motorului , intarituri si ce ii mai trebe toate alea ... numai ca necesita prea multi bani
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- TM-02-KRF http://www.daciaclub.ro/TM-02-KRF-Dacia-1310-TLX-1-6-page-7-t169060-s180Dai Click ===> Topicul Masinii Mele
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:08 |