Discuri de frana ventilate, Pe modelele echipate cu motor pe benzina
![]() ![]() ![]() |
Discuri de frana ventilate, Pe modelele echipate cu motor pe benzina
SUPERCAR |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|||
andreic |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum am mai spus se poate. Dar costa. Am intrebat astazi si la AMG si trebuie inlocuiti si etrierii plus ca se pare ca sunt si alte placute de frana. Deci discurile 6.6 mil plus etrieri noi, banuiesc ca min 4 mil plus placute 1,5mil plus manopera ajungi la sapa de lemn si nu cred ca se merita.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
Hai sa vedem: la ce ne ajuta pe noi discurile ventilate?
In teorie, oboseala franelor (efectul de fading) este intr-adevar mai scazuta la masinile echipate cu discuri ventilate. Deci, niste discuri ventilate ar fi mai bune. Insa: eu am citit mai multe articole pe internet, prin reviste cu masini etc, inainte sa-mi cumpar masina. In nici unul dintre aceste articole nu am intalnit vreo critica la adresa oboselii franelor la Logan. De exemplu, in testul efectuat de AutoBild, distanta de franare masurata la cald este mai mica decat cea masurata la rece... Concluzia mea este: in general franele echipate cu disuri ventilate sunt mai bune, insa discurile pline ale Logan-ului isi fac treaba foarte bine (frana nu oboseste la solicitare intensa) Daca cineva dispune de 2x330 lei noi (plus banii pentru etriere si placute), si doreste sa-si amelioreze performantele de franare, eu recomand un set de anvelope de calitate. Ca si bonus, se mai amelioreaza in acest fel si stabilitatea si manevrabilitatea. Mie personal mi se pare o modificare prea complexa, pentru a atinge acelasi standard de calitate si mai ales siguranta. Daca cumva trebuie schimbate si conductele, si resoftat ABS-ul? This post has been edited by mitzaciobanu: 14 Dec 2005, 20:34 |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 MPI Ambition - 2005
- BV
|
|
lungan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Nu cred ca sunt utile discurile ventilate dacat pentru cei care in prealabil si-au facut si un tuning la motor.
![]() |
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Discurile ventilate sunt foarte (repet, foarte) bune in cazul utilizarii intensive a franei (coborari montane cu serpentine)
Insa la Logan e problematic. Trebuie schimbate discurile, etrierii (sunt altii, mai mari) si se pare ca si planetarele (inlocuite cele cu 21 de caneluri cu cele cu 23 de caneluri). Vestea buna e ca se pastreaza placutele ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
moshulik |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Personal, nu va recomand schimbarea asta, diferenta nu e prea sesizabila.
Eu am supernova si o data am fortat un pic masina pe serpentine, pe rucar-bran. La coborare acceleram pe linii drepte, franam mai tare inainte de curba... Ei bine, dupa o coborare mai lunga, cu toate discurile ventilate pe care le are supernova, tot s-au incins franele pana cand nu mai erau eficiente (pedala se ducea mai mult, nu mai puteam sa blochez rotzile oricat as fi insistat). Dupa ce s-au racit, si-a revenit, dar concluzia este ca daca fortezi franele, tot se incing, si cu disc normal si cu ventilat. Mult mai important cred ca este diametrul discului. (De exemplu, oltcitul are discuri duble ventilate insa cu un diametru foarte mare - nu stiu cota, insa este langa cutia de viteze si are diametrul cat "inaltimea cutiei" cel putin - ei bine, asta se incinge mult mai greu - o data pentru ca parghia de franare e mai mare, al doilea ca discul are masa mult mai mare si disipeaza mai usor caldura). |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
DFA |
![]()
Post
#7
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
driverx |
![]()
Post
#8
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
klaus are dreptate, dar si acolo nu vad la ce va trebuie frane atata. Frane bune care sa nu se supraincalzeasca va trebuie la masini mai mari ca logan si care au valente sportive. ACOLO TREBUIE, ca altfel se supraincalzesc. Peste o anumita temperatura, nu prea mai are loc transferul energiei cinetice in caldura -> eficienta proasta.
Si cum ziceam...eu nu stiu ce va trebuie si la munte frane. Ma gandesc ca Loganul are frana de motor mai puternica decat berlina. Eu in Cluj nu folosesc frana de picior nici in pante mari, si CJ are pante serioase in unele locuri, cunoscatorii pot confirma, In viteza a II-a o coborare la o viteza constanta poate fi asigurata de frana de motor. Daca panta e prea mare, mai ciupesti din frana, dar apasand tare, si dupa aia ii dai drumul sa se raceasca....asa se franeaza corect....nu stand cu piciorul pe frana, chiar daca e putin apasata. Asa ca mai lasati teoriile astea ca trebuie ca eficienta ca bullshit. O sa aveti frane mai eficiente decat o sa puteti duce. Logan e masina inalta, la o frana puternica mare parte din greutate se muta pe rotile din fata. Franele o sa va tina, dar ma intreb ce o sa zica cauciucurile, mai ales alea originale care echipeaza masina din fabrica. Deci daca e sa dati 800-1000 lei pe modificare frane (astea is piesele, dar omologarile????), mai bine dati banii astia la un instructor sa va invete sa conduceti. This post has been edited by klaus: 15 Dec 2005, 11:34 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
DArtagnan |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 11 December 04 ![]() |
QUOTE(driverx @ 15 Dec 2005, 11:29) ...mai bine dati banii astia la un instructor sa va invete sa conduceti. Amin, in sfarsit cineva a pus dejtu` pe rana... |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2006 Elegance, 2.0 litri TDI, 103Kw, 140CP - Gri Stone Metalizat
|
|
novio |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 13 November 05 From: ... din anticul Aegyssus. ![]() |
In revista "ams" (sper sa nu fie considerata reclama) din aceasta luna, este publicat un test de franare la care au participat 10 modele de autoturisme, printre care si un Logan din cele comercializate in Germania, cu ABS si cauciucuri Michelin Energy.
Chiar daca motelul testat nu a fost echipat cu discuri ventilate, rezultatul este satisfacator, Loganul fiind mai "usor de controlat, chiar daca nu este atat de stabil ca un Fox, Aygo sau Panda". calificativul "ams" - bine This post has been edited by novio: 15 Dec 2005, 19:48 |
--------------------
RENAULT
Kadjar
Black Edition/2022
- TL-25-***
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#11
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca mare parte din meritul pentru aceste performante il au anvelopele Michelin. Deci mai bine anvelope mai bune decat frane mai scumpe.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(novio @ 15 Dec 2005, 17:13) Chiar daca motelul testat nu a fost echipat cu discuri ventilate, rezultatul este satisfacator, Loganul fiind mai "usor de controlat, chiar daca nu este atat de stabil ca un Fox, Aygo sau Panda". Dupa cum ai vazut in revista modelul 1.4MPI echipat cu discuri pline de 259mm de numai 12mm grosime testat de aceasta revista in Germania mai exact facanduse un test de fading de la viteza de 130Km/h temperatura la discuri era de 580grade iar la testul de coborare prin defileul Grossglockner franarea sa facut de la 100Km/h masina incarcata temperatura la discuri a fost de 640grade(temperatura critica pentru discuri fiind cea de peste 650grade). De remarcat ca modelul fox a avut o temperatura in ambele teste de 520grade gratie discurilor ventilate de 256mm. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
Codrin |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 08:18 |