DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> scurgeri antigel, episodul 2 - mult mai trist...

bertro
post 4 Jan 2006, 15:35
Post #1


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




deschisesem sapt trecuta un topic in care spuneam ca mi-a disparut subit vreo jumate din antigelul din borcan si dadeam vina pe calorifer, intrucat gasisem umezeala pe aeroterma. avand in vedere ca respectivul topic a fost inchis, imi permit sa deschid altul pentru a spune rezultatele si a pune intrebari vis-a-vis de adevaratul vinovat al scurgerii:
astazi am prins jumate de ora de vreme mai buna asa ca am fost la masina cu gandul sa "scurtcircuitez" caloriferul. insa nu stiu cum mi-a dat prin cap sa verific si jocul la fulia pompei de apa, ocazie cu care am constatat ca daca misc fulia intr-un anume unghi pur si simplu ploua cu antigel prin partea de jos a capacului pompei de apa. mentionez ca vreme de vreo 2 sapt in decembrie incepuse sa-mi huruie pompa de apa in cel mai barbar mod, dupa care a incetat sa mai faca zgomot (fix inainte de ziua in care am constatat ca dispare antigelul din vas).

imi e clar acum ca problema e de la pompa de apa (caloriferul "transpira" inca de asta vara, dar niciodata nu a scazut asa dramatic nivelul in borcan din cauza lui). Intrebarile mele sunt 2:

1. e destul sa schimb capacul pompei sau scurgerile de genul asta implica o problema mai mare?
2. pana am bani de schimbat capac (am inteles ca ma costa vreo 150 lei toata "distractia"), exista vreo solutie temporara (dat jos capacul asta si schimbat doar garnitura sau pus silicon, etc)? Eu unul tind sa cred ca apa iese pe undeva pe la axul fuliei, nu pe sub capacul propriu-zis.

merci mult.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 4 Jan 2006, 17:31
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




slabe sanse de reparare a capacului de pompa de apa....
solutia este altul nou+garnitura
curata bine suprafetele de imbinare ale corpului pompei de apa (cel de pe chiulasa) de resturile fostei garnituri inainte de montare
atentie la demontarea suruburilor care prind capacul pompei. au prostul obicei sa rugineasca si sa se blocheze, iar daca fortezi, se pot rupe in corpul pompei. desfa-le cu atentie
succes



--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 5 Jan 2006, 16:05
Post #3


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




mersi. ceva arcuri sau alte minuni care sar/cad cand scot vechiul capac (sau pe care tre sa le potrivesc cand il pun pe cel nou)? nu vreau sa patesc ca atunci cand am schimbat pt prima oara membranele la pompa de benzina si mi-a sarit arcul ala mare pe pereti cand am scos tija blush.gif


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 5 Jan 2006, 16:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Nu. Nu sunt arcuri. Doar ca nu e anotimpul potrivit wink.gif

Trebuie lucrat cu grija ca sa cureti toata garnitura veche, re-umpluta instalatia... ai un pic de lucru.

Se mai poate face ceva: Daca mergi la cineva cu prese si SDV-uri, se pot schimba doar rulmenti + presetupa... un pic mai ieftin. Eu unul m-as abtine, in favoarea unui capac nou.

Imi pare rau pentru tine... poate gaseti un garaj incalzit ca sa faci operatia?



--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onyx-20
post 6 Jan 2006, 11:18
Post #5


Onyx-20


Group: Members
Posts: 431
Joined: 10 March 05
From: Suceava




Recomand capacul de pompa de Scornicesti chiar daca e putin mai scump ~55 RON. Si intr-adevar e chiar o problema cu suruburile. Unele sunt mai scurte, unele mai lungi si daca se duce filetul din corpul pompei sau din chiulasa e cam nasol. O alta treaba e sa se cumpere o garnitura buna pt. ca sunt de mai multe tipuri si anume unele sunt dintr-un plastic ordinar care nici macar nu vine perfect pe capac.
Daca ai elicia pe fulie, trebuie demontat radiatorul, fulia si apoi capacul pompei.
bafta


--------------------
Dacia 1300 1976 - SV 03 TMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 6 Jan 2006, 11:41
Post #6


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




mersi de raspunsuri. asa de ieftin e cel mai scump capac? eu aveam impresia (tot de printr-un topic de aici) ca e ~120de lei unul. mai pusesem 30 de lei manopera daca nu am timp/chef sa operez eu si ajunsesem la o suma pe care n-o am de aruncat pe masina momentan. In cazul in care e chiar asa de ieftin, poate sunt din nou pe roti mai devreme decat estimam biggrin.gif

ce garnitura recomanzi? adica ce tipuri sunt (plastic/cauciuc/textolit?). Recomandati sa o ung cu silicon rosu sau altceva la montare? Pe suruburi nu ar merge un WD40 inainte sa incerc sa le desfac?
si nu in ultimul rand, e dificil de dat jos fulia? imi trebuie ceva scule speciale cu care sa o blochez cat "dezmortesc" suruburile? Alte tips & tricks?
multumesc inca o data. as prefera sa-i dau de capat singur, cu ocazia asta mai invat cate ceva.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan B-14-FNF
post 6 Jan 2006, 14:00
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 16 December 05




QUOTE(draku @ 4 Jan 2006, 17:31)
slabe sanse de reparare a capacului de pompa de apa....
solutia este altul nou+garnitura
curata bine suprafetele de imbinare ale corpului pompei de apa (cel de pe chiulasa) de resturile fostei garnituri inainte de montare
atentie la demontarea suruburilor care prind capacul pompei. au prostul obicei sa rugineasca si sa se blocheze, iar daca fortezi, se pot rupe in corpul pompei. desfa-le cu atentie
succes
*


Capacul de la pompa de apa se repara fara probleme , are patru rulmenti care se schimba la cald cea ce tu de unul singur nu poti iti trebuie un mecanic care a mai facut asta !!


--------------------
dacia break - B-11-FNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 6 Jan 2006, 16:12
Post #8


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




pe unde ai vazut tu 4 rulmenti la pompa ?? huh.gif sunt doar doi rulmenti!!!eventual poti pune inca unul(asta am vrut yo ,si cred ca se poate ,dar am luat alt capac nou de lene)rulmentii ies cum ies, mai greu e sa scoti nitul din elicea pompei ca sa ajungi la rulmenti!
garnitura este una verzuie ,o ceri si tu pe aia "oficiala"care se punea pe daciile din uzina!

This post has been edited by amc: 6 Jan 2006, 16:15


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan B-14-FNF
post 6 Jan 2006, 16:36
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 16 December 05




[quote=amc,6 Jan 2006, 16:12]
pe unde ai vazut tu 4 rulmenti la pompa ?? huh.gif sunt doar doi rulmenti!!!eventual poti pune inca unu.
Da scuze asa sunt doar doi!!! blush.gif


--------------------
dacia break - B-11-FNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 20 Jan 2006, 16:03
Post #10


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




mai am o intrebare (cred ca am mai zis-o mai sus, dar n-a rasp nimeni): imi trebuie ceva scule speciale pentru a bloca fulia pompei cat "dezmortesc" cele 4 suruburi? se poate face de unul singur? ma gandesc ca inevitabil cand o sa rotesc de cheie sa deblochez suruburile o sa se invarta mai degraba fulia decat sa isi "dea drumul" suruburile. sper ca s-a inteles ce vreau sa spun. Voi cum ati blocat fulia cand ati schimbat capacul?


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 20 Jan 2006, 16:34
Post #11


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Tii cu mana fulia. Va merge daca nu a fost un berbec care sa le fi strans ca pe niste prezoane de roti

Ai grija cum tii ca daca iti aluneca fulia in mana, sa nu te tai, sau oricum...sa te ranesti.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 23 Jan 2006, 10:04
Post #12


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




merci, sper ca nu a fost berbec respectivul (asta daca o fi fost schimbat vreodata capacul asta). Ma inarmez cu o manusa ceva si poate imi iese. Oricum pe cancerul asta nici vorba smile.gif


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 16:24
Forum Renault