Cât de necesar este un schimb de ulei la 7500 km?, Despre un schimb de ulei
Cât de necesar este un schimb de ulei la 7500 km?, Despre un schimb de ulei
obogeanu_n |
15 Jan 2006, 14:29
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 15 January 06 |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- MH 13 LUK
|
|||
Codrin |
15 Jan 2006, 14:43
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti |
QUOTE(obogeanu_n @ 15 Jan 2006, 14:29) 1. Cât de necesar sau util este acest schimb? Daca te incadrezi in situatiile descrise, e necesara schimbarea uleiului datorita modificarii caracteristicilor sale. QUOTE 2. Care este tipul de ulei optim? Norma ACEA A5, 0W30-40? Nu, ci ACEA A2, A3 sau norma API SJ grad 10w40. QUOTE 3. (Asta dacă se observă "intervenția") Nu se observa. This post has been edited by Codrin: 15 Jan 2006, 14:44 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
-Scorpio- |
15 Jan 2006, 23:40
Post
#3
|
membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV |
daca citesti manualul mai bine, ai sa observi ca ca ii mai mult o recomandare treaba cu schimbatul uleiului la 7500km decat o necesitate. cred ca 90% din masinile vandute de Dacia se incadreaza la chestia cu predominant urban. marea majoritate din noi circulam mai mult de 50% din kilometrii in localitate. eu unul as interpreta asta ca o recomandare, ca in cazul in care iti permiti si tii la masina sa faci schimbul la 7500km, daca nu, sa nu depasesti 15000. gandeste-te numai ca tu circuli in conditiile enumerate mai sus si esti de rea credinta si nu schimbi uleiul decat la 15000, in cazul asta Dacia si-a calculat ca foarte probabil tu ai sa treci de garantie fara evenimente majore, fiindca la o adica e foarte greu de dovedit cum ai circulat tu in acest rastimp, ca sa-ti poata ridica garantia pe motiv de intretinere necorespunzatoare.
concluzie: tii la masina si nu ai de gand sa o vinzi devreme, faci schimbul pana in 10.000, daca nu, sa nu depasesti 15.000. This post has been edited by AL: 16 Jan 2006, 09:18 |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
lungan |
16 Jan 2006, 17:02
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani |
E cam mult 15.000 km daca tii la masina. Avand in vedere ca la revizii iti fac schimbul de ulei "by default", un schimb intermediar ar trebui facut la 7500 km, exact cum recomanda Dacia.
|
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
Think4Me |
16 Jan 2006, 17:30
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 5 January 06 From: Bucuresti |
Eu zic ca este f. indicat sa schimbi uleiul la 7500 si sa pui un ulei bun...de ex. eu am avut dacia 1310 si am bagat numai ulei Mobil1 in ea... si pot sa spun ca aveam aprox 70.000 de km .....si mergea mult mai bine decat o dacie noua....si in plus tragea f.bine....ba chiar cand am vadut dacia cine a vrut sa o cumpere ma intreba daca am facut schimbari la motor pt ca tragea bine.....de aceea eu zic ca viata motorului consta in ulei....si nu orice ulei...chiar cand am cumparat Loganul cei de la reprezentanta mi-au sugerat sa cumpar ulei Mobil1....si sa nu ma "prostesc" cu uleiurile care sunt speciale pt Logan...cele 2 tipuri de ulei......va spun sincer ca am fost f.multumit si sunt f. multumit de calitatea uleiului Mobil1
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,4
- - Live to Win, Dare to Fail !
|
|
Mario_b |
21 Jan 2006, 20:04
Post
#6
|
Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu |
Am schimbat uleiul la 8000km. Am pus Castrol gtx3, 10w40, la recomdarile celor de la service. Eu as fi vrut Mobil1 dar nu aveau. Cert este ca uleiul reprezinta viata masinii, pune-i numai uleiuri bune, nu schimba tipul uleiului, adica ce ulei pui prima oara, de-ala sa folosesti. Tata are Alfa 33 1,8 TD si i-a pus doar Aral 10w40, schimbat intotdeauna la timp, si la 200.000 km avea cuzinetii ca noi(motorul fusese nedesfacut de 100.000km). Poate este doar imaginatia mea dar dupa ce schimbi uleiul se 'simte' la mers si se aude si altfel motorul.
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
MoneyTalks |
21 Jan 2006, 20:18
Post
#7
|
- Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland |
Daca ai bani si nu stii ce sa faci cu ei, atunci schimbi uleiul la 7,500. In caz contrar, e suficient sa il schimbi pe la 13,500-14,500.
Motorul de Logan e un motor modern si TREBUIE sa reziste la schimburi de ulei la fiecare 15,000 km. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
-Scorpio- |
21 Jan 2006, 20:24
Post
#8
|
membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV |
chiar ma intrebam cat de rentabil este economic vorbind. cat prelungeste viata motorului un ulei scump schimbat la 7500 si daca la final merita investitia. raspunsul e cam greu de aflat.
This post has been edited by -Scorpio-: 21 Jan 2006, 20:24 |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
Sony |
22 Jan 2006, 09:55
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land |
Motorul asta este destul de longeviv chiar daca schimbi uleiul la 15.000 km. Sau poate vreti sa vedeti cum Loganul vostru devine autoturism clasic!
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
argon |
22 Jan 2006, 10:17
Post
#10
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
QUOTE(MoneyTalks @ 21 Jan 2006, 20:18) Degeaba rezista motorul daca nu rezista uleiul, si nu e chestia ca e motorul modern si deaia se schimba rar uleiul, eu de exemplu la 1310 schimb uleiul la 10 000-12 000, si sa nu-mi spuna nimeni ca e un motor "Modern" DAR pun numai ulei Aral sau Elf 10w40, nu super 1 20w40 de la petrom cum baga tot romanu si distruge motorul. Deci totul depinde de calitatea uleiului, si nu neaparat cat de "modern" e motorul |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
-Scorpio- |
22 Jan 2006, 11:16
Post
#11
|
membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV |
eu zic asa: primul schimb ar fi bine sa-l faci la 7500, fiindca motorul a fost in rodaj si frecarile in cazul asta sunt mai mari si din cauza asta uleiul isi pierde ceva mai rapid calitatile, dragostea fata de tomobil inca e mare si te face sa scoti banul din buzunar mai usor, iar dupa aia la 15000 si din 15000 in 15000km cu un ulei de calitate ar fi un comportament bun fata de motorel. voi ce parere va dati.
This post has been edited by -Scorpio-: 22 Jan 2006, 11:17 |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
bomicabomic |
22 Jan 2006, 13:51
Post
#12
|
Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 |
QUOTE(argon @ 22 Jan 2006, 10:17) Degeaba rezista motorul daca nu rezista uleiul, si nu e chestia ca e motorul modern si deaia se schimba rar uleiul, Plecind de la ceea ce ai scris tu, pun aceeasi intrebare care am mai pus-o si altadata. De unde se stie care ulei e bun si care nu? Ma refer la cele straine, ca deh, alea romanesti sunt romanesti si sunt proaste, indiferent ca respecta aceleasi norme internationale. Unde scrie ca uleiul ELF 5W30 e mai bun ca Texaco 5W30 (Dacia Oil)? Ca uleiul ELF rezista 15.000 km si Texaco, nu. Vreau raspunsuri bine argumentate, nu de genul " le-am folosit pe amindoua, si unul la "n" km, era mai negru ca altul tot la "n" km sau "asa mi-a zis mie in service" sau " Tota (Elf) e firma de firma si Texaco nu" - ca nu e asa... Parerea mea este ca daca producatorul spune ca uleiul pus de el trebuie schimbat la 15.000 km, stie el ce spune, nu-i un fraier. Aaaa...ca noi ne aducem aminte ca parintii nostrii schimbau la Berline la 5000 km sau mai putin, e alta treaba. Dar si uleiurile de atunci erau vai mama lor. Unele chiar erau reciclate din alea uzate. Argon, deja intre 10 W 40 si 20 W 40 e o diferenta numai prin faptul ca viscozitatea este alta la temperaturi scazute. |
--------------------
x
x
- x
|
|
saruman |
22 Jan 2006, 14:29
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 |
Exact asa cum scrie la carte, daca parcursul este preponderent in regim urban, intrucat segmentii nu ajung la dimensiunea de lucru (nu se inchid complet fantele), uleiul se contamineaza cu reziduuri mult mai repede. Daca bati autostrada, in regim normal (120/130 km/h, la Logan), fara a misca masina prin oras, un ulei sintetic il poti tine linistit 30000 sau chiar mai mult.
Cat despre calitatea unui ulei, eu am urmat intotdeauna doua reguli in alegere, cu rezultate foarte bune asupra masinilor conduse: 1. clasificarea uleiului sa fie exact pe sau sa extinda limitele indicate de fabricant (cazul Logan, daca fabricantul spune ca uleiuri indicate sunt 5W30 si 10W40, am ales 5W40, schimbat la 10kkm, apoi, cand parcursul a devenit preponderent extraurban, 0W40, schimbat pe la 15-16kkm) 2. litera de dupa S (la clasificarea API) minim L, dar de preferat mai mare. La diesel, evident ca se urmareste litera care apare dupa C, dar aici nu am experienta |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
argon |
22 Jan 2006, 19:32
Post
#14
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
QUOTE(bomicabomic @ 22 Jan 2006, 13:51) Argon, deja intre 10 W 40 si 20 W 40 e o diferenta numai prin faptul ca viscozitatea este alta la temperaturi scazute. Nu numai vascozitatea, 10w40 e semisintetic, si e bazat pe 2 tehnonologi, adica syntetic tehnology, si mineral tehnology, chiar daca amandoua au titlu de semisintetic, pe scurt unul e obtinut din ulei sintetic, celelalt cu toate ca e semisintetic e obtinut prin tehnologie minerala. 20w40 e 100% mineral, orice marca e, si normal ca nu se compara mineralul cu semisinteticul sau sinteticul. Precizez ca am ajuns cu Dacia la ~120 000 km, si se comporta excelent, sunt curios la cat sper sa o duc, sper 200 000 , si cred ca e o performanta, in conditiile in care multa lume segmenteaza sau schimba setul la 70 000 km. Sunt convins ca asta se datoreaza faptului ca am folosit intotdeauna ulei bun, semisintetic, si ca sa iti raspund la intrebarea de unde se stie care ulei e bun, cred ca marcile consacrate(Aral, Elf, Mobil, Valvoline etc, in nici un caz Prista, Hexol, Panther etc), luate de la reprezentante sau hypermarket, pentru ca se practica in Romania piratarea uleiurilor pe scara larga din pacate. This post has been edited by argon: 22 Jan 2006, 19:33 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andreic |
22 Jan 2006, 23:08
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti |
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
Think4Me |
23 Jan 2006, 17:52
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 5 January 06 From: Bucuresti |
Problema este ca uleiurile de genul Mobil1 sunt mult mai bune decat uleiurile noastre(referinta la uleiurile DACIA)....iar ideea de baza este ca prelungeste cu mult viata motorului.....si eu cred ca uleiul este partea "sensibila" de la motor...cei de la reprezentanta mi-au recomandat uleiul Mobil 1 pt ca este un ulei bun....."un medicament pt motor"...v-am spus cand am avut dacia 1310 am bagat numai Mobil 1 si am fost f. surprins de rezultate...iar schimbul de ulei il faceam la 8000 km nu la 15.000 asa cum scrie pe eticheta uleiului...deci eu zic ca e bine sa pui un ulei de calitate indiferent de "firma lui"
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,4
- - Live to Win, Dare to Fail !
|
|
saruman |
23 Jan 2006, 18:00
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 |
QUOTE(andreic @ 22 Jan 2006, 23:08) Asa este, mea culpa, voiam sa spun ca este de preferat SL, sau cat mai aproape. Think4Me, de unde stii ca uleiurile de genul Mobil1 sunt mai bune decat uleiurile Dacia? Cel mai ieftin ulei Dacia (10W40) este fabricat in Belgia si este clasificat API SL, foarte bine pentru un ulei semisintetic. Este si multa reclama la mijloc... Acum sa gandim un pic, de ce ar alege Renault un ulei slab, ca doar cumparatorul masinii da banii, il poti obliga sa faca reviziile cu uleiul tau, si ai tot interesul ca masina sa nu aiba nici cea mai mica problema. Nu? Sunt convins ca orice ulei ar fi in ambalajul Dacia, este unul dintre cele mai bune pentru tipul de motor caruia ii este destinat. This post has been edited by saruman: 23 Jan 2006, 18:21 |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
radioman |
23 Jan 2006, 18:17
Post
#18
|
membru D'ala mare Group: Members Posts: 378 Joined: 31 May 05 From: Constanta |
Ca in orice discutie e normal sa fie pareri pro si contra, eu unul iti ofer parerea personala... Eu am schimbat primul ulei pe la 8000 km din mai multe considerente:1)uleiul pus din fabrica nu poate sa aiba o calitate nemaipomenita datorita tintei de pret urmarita riguros de constructor ;2) masina trecand prin perioada de rodaj, are asa cum bine se stie o frecare accelerata care face sa existe mici pulberi rezultate din acest proces;3) 90-100 Roni nu sunt un capat de tara , daca te gandesti sa ai satisfactia data de un ulei bunicel in motorul tau...Restul it's up to you |
--------------------
Skoda Octavia 3
VW Polo V
2017/2019
- CT-xx-HIT [COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
|
|
DigitalScribe |
23 Jan 2006, 22:20
Post
#19
|
Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi |
QUOTE(radioman @ 23 Jan 2006, 18:17) Ca in orice discutie e normal sa fie pareri pro si contra, eu unul iti ofer parerea personala... Eu am schimbat primul ulei pe la 8000 km din mai multe considerente:1)uleiul pus din fabrica nu poate sa aiba o calitate nemaipomenita datorita tintei de pret urmarita riguros de constructor ;2) masina trecand prin perioada de rodaj, are asa cum bine se stie o frecare accelerata care face sa existe mici pulberi rezultate din acest proces;3) 90-100 Roni nu sunt un capat de tara , daca te gandesti sa ai satisfactia data de un ulei bunicel in motorul tau...Restul it's up to you Tind sa fiu de acord cu tine. Eu la 2900 Km cand am verificat joja de nivel de ulei am constatat ca si-a schimbat total culoarea uleiului. De la curat cum era in primele zile la ceva negricios. Cred ca o sa-l schimb mai devreme tocmai din cauza rodajului care a lasat in ulei (presupun) ceva pulbere metalica. Maine la service cand merg sa-mi adauge freon in instalatia de la AC (e nivelul la linuta de minim) o sa-mi schimb si uleiul cred la cererea mea. Decat mai tarziu sa-mi para rau mai bine scot niste bani acum din buzunar. Oricum dai mai mult pe benzina decat pe schimbul asta de ulei.... nu-i un capat de țară. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
drs007 |
23 Jan 2006, 22:23
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 18 July 05 |
Eu cred ca daca constructorul a zis 10W40...ala e.Dar cum romanul nu se dezminte si le are cu toate si toti...Eu l-am schimbat la 7500 si merge super fain, am deja 12000 in 10 luni...f multumit.
|
--------------------
Logan abs plus 1,4
Logan abs plus+ AC 1,4 (fosta Ambiance vanduta)
2007 abs plus + AC
|
|
Think4Me |
24 Jan 2006, 12:57
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 5 January 06 From: Bucuresti |
QUOTE(saruman @ 23 Jan 2006, 19:00) Asa este, mea culpa, voiam sa spun ca este de preferat SL, sau cat mai aproape. Think4Me, de unde stii ca uleiurile de genul Mobil1 sunt mai bune decat uleiurile Dacia? Cel mai ieftin ulei Dacia (10W40) este fabricat in Belgia si este clasificat API SL, foarte bine pentru un ulei semisintetic. ok saruman.....uite cum sta treaba....uleiurile Dacia nu sunt "asa cum ar trebui" si iti spun asta pt ca cineva care lucreaza la un service Dacia(cineva apropiat mie) mi-a spus ca nu se merita sa pui acest ulei deoarece e mai "putin" calitativ adica isi pierde repede din calitati....uite am vazut la service logan cu 7500 km si avea uleiul nergu...f.negru si f.apos.....si era ulei DACIA...deci eu la asta ma refeream.... poate sa cumpere lumea uleiurile Dacia dar nu sunt calitative ca uleiurile de genul Mobil 1 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,4
- - Live to Win, Dare to Fail !
|
|
chiciuc |
24 Jan 2006, 15:21
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 6 May 05 |
Mobil 1 este cel cu vascozitatea 0wX, restul sunt Mobil
QUOTE(saruman @ 22 Jan 2006, 16:29) Exact asa cum scrie la carte, daca parcursul este preponderent in regim urban, intrucat segmentii nu ajung la dimensiunea de lucru (nu se inchid complet fantele), uleiul se contamineaza cu reziduuri mult mai repede. Da mai multe detalii legate de contaminare. |
--------------------
n-am
n-am
- n-am
|
|
saruman |
24 Jan 2006, 19:05
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 |
QUOTE(Think4Me @ 24 Jan 2006, 12:57) ok saruman.....uite cum sta treaba....uleiurile Dacia nu sunt "asa cum ar trebui" si iti spun asta pt ca cineva care lucreaza la un service Dacia(cineva apropiat mie) mi-a spus ca nu se merita sa pui acest ulei deoarece e mai "putin" calitativ adica isi pierde repede din calitati....uite am vazut la service logan cu 7500 km si avea uleiul nergu...f.negru si f.apos.....si era ulei DACIA...deci eu la asta ma refeream.... poate sa cumpere lumea uleiurile Dacia dar nu sunt calitative ca uleiurile de genul Mobil 1 Nea Gigi de la service-ul unde-mi "aranjez" masina este de aceeasi parere, ceea ce nu inseamna nimic. Faptul ca uleiul este contaminat si "apos" chiar nu inseamna nimic. Un ulei bun este subtire chiar si la temperaturi joase. In schimb testele de laborator spun ca uleiul Dacia este foarte bun. Si atunci de ce l-as crede pe nea Gigi? @chiciuc Ce detalii, sa fac niste schite? This post has been edited by saruman: 24 Jan 2006, 19:07 |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
xmanmaf |
25 Jan 2006, 00:45
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 20 November 05 From: in my car |
am vazut ca trebuie sa merg la 15000 la service.cum e cu revizia?daca merg sa schimb uleiul mai repede sa zic la 5000,mai trebuie sa merg si la 15000 la revizie?
parerea mea ca de la orice marca si pentru orice model de masina e recomandat sintetic full sau daca nu aditiv. pot alege eu uleiul cat e in garantie?,sau imi impun ei uleiul lor |
--------------------
dacia
logan
- TM 76 SUR
|
|
collinro2 |
25 Jan 2006, 08:23
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi |
Mie mi-a spus cindva un inginer ca, daca uleiul nu isi schimba culoarea (nu vireaza spre o culoare mai inchisa) in timpul folosirii, inseamna ca nu prea e de calitate; adica nu are proprietati detergente, de curatare a jegului ce se depune in motor in timpul functionarii. Asa ca mie mi se pare absolut normal sa se innegreasca uleiul dupa citeva mii de km. Uleiul 5W30 Dacia Oil are API SJ. Deci e bun. Eu oricum, dupa 15000km, trec pe Elf 5W40, dar fac asta mai mult din considerente subiective.
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
DFA |
25 Jan 2006, 09:06
Post
#26
|
moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.526 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO |
QUOTE(xmanmaf @ 25 Jan 2006, 01:45) Vezi aici: Întrebări și Răspunsuri Vocea Clientului, mai exact raspunsul la "Schimbarea uleiului si folosirea altei marci de ulei" și on topic "Schimbare ulei la 7500Km si costuri pentru reviziile urmatoare". This post has been edited by DFA: 25 Jan 2006, 09:07 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Mich@el |
14 Feb 2006, 04:04
Post
#27
|
membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara |
on-topic:recomand si eu a nu se depasi 7500 km,daca se circula predominant in mediu urban,mai ales primul schimb de ulei,deoarece in rodaj uleiul acumuleaza reziduuri metalice.De la al 2-lea schimb,bineinteles cu ulei sintetic,se poate merge fara probleme 15.000 km.
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
DigitalScribe |
14 Feb 2006, 23:40
Post
#28
|
Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi |
Iaca eu la 3410 Km maine imi schimb uleiul. E negru la aratare ... si consider ca-i si plin de tot felul de pilituri de la rodaj asa ca fac un bine si-l schimb. Inca meditez daca sa-l schimb cu altceva decat Dacia Oil... ARAL de exemplu.
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
andu911 |
15 Feb 2006, 00:12
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni |
Schimbati uleiul si filtrul mai des decat scrie in carte. In Romania e mai mult praf.
Filtru de aer si el, mai des. |
--------------------
-
-
-
|
|
AL |
15 Feb 2006, 10:33
Post
#30
|
Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti |
aici nu se va discuta despre marci de uleiuri, comparatii intre acestea, calitatea uleiurilor sau despre cat ulei si de ce-l consuma motorul... aici va rog sa va limitati la motive pro sau contra schimbarii mai dese a uleiului, la 7500 km etc.
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st September 2024 - 23:57 |