fise dsn, cum imi dau seama ca sunt gata?!
![]() ![]() ![]() |
fise dsn, cum imi dau seama ca sunt gata?!
eudin_umarian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() ......... Group: Members Posts: 280 Joined: 15 January 06 From: constanta ![]() |
|
||
--------------------
iadacia
Logan 1.5 dCi
2006 Ambition
- ? 00 ??? stiu ca nu stiu nimic!
|
|||
george_slz |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Verifica-le rezistentele cu un multimetru. Cele de slz au valori asemanatoare, corespunzatoare unor lunigimi aproximativ egale....simplu nu??
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
costi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
daca ai injectoare infundate, solutia aia si forjele nu-ti folosesc; trebuie spalate in service
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
eudin_umarian |
![]()
Post
#4
|
![]() ......... Group: Members Posts: 280 Joined: 15 January 06 From: constanta ![]() |
QUOTE(george_slz @ 20 Jan 2006, 12:57) Verifica-le rezistentele cu un multimetru. Cele de slz au valori asemanatoare, corespunzatoare unor lunigimi aproximativ egale....simplu nu?? ![]() fa-ti mila de un biet membru incepator si zi-mi pe romaneste,frate! ![]() |
--------------------
iadacia
Logan 1.5 dCi
2006 Ambition
- ? 00 ??? stiu ca nu stiu nimic!
|
|
george_slz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Iei un multimetru, il treci pe masurare rezistente pe ordinul kiloohmilor si masori pe rand fiecare fisa, o scoti o masori si o bagi fix unde era. Tu trebuie sa citesti marimi care sa varieze cu cateva unitati de la o fisa la alta. Daca o fisa are probleme are pt ca e intrerupta, caz in care masuratoarea va iesi 0 sa in afara scalei, sau va avea rezistenta de ordinul megaohmilor, caz in care nu prea mai transmite scanteie de intensitate buna. Un tip posesor de multimetru digital te poate ajuta la citirea valorilor pt fiecare fisa in parte, reti, notezi valoarea si analizezi.
Spun astea pt ca eu am masurat la masina mea, chiar daca nu facea probleme insa am facut-o de cuiozitate. Am avut experiente dintr-astea si la berlina, acolo erau valori diferite dar de acelasi ordin. Atentie... Nu te arunca cu capul inainte la a achizitiona fise sau altceva, verifica pe rand si la final sa tragem niste concluzii . |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
Andu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
S-ar putea sa fiu off-topic, dar as vrea sa inteleg si eu principiul asta de masurare
Fisele sunt niste fire , niste conductori, nu? Asta inseamna ca masuratoarea ar trebui sa fie apropiata de 0 ca altfel nu mai conduce mare lucru.Asta ar insemna ca trecerea pe scala kilo nu va indica vreo valoare folositoare in afara de 0, nu? Acum depinde si intre ce faci tu masuratorile. Daca scoti o fisa cu totul si masori intre cele doua capete ale ei, atunci o masuratoare de 0 ar trebui sa te multumeasca. Daca nu indica nimic, inseamna ca nu mai conduce nimic si asta e. Daca masori intre unul dintre capete si masa masinii, se schimba putin situatia. Daca ai lasat capatul dinspre bujie bagat, n-ar trebui sa vezi nimic, orice rezistenta indicand o posibila scurgere la masa. Daca ai scos capatul dinspre bujie, atunci ai sa masori probabil rezistenta interna a bobinei. Ca sa ies din off In cazul in care fisa e foarte incinsa, asta poate insemna un contact imperfect. Fie la unul din capete (mizerie) fie intern si atunci se schimba. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si ca metoda real-eficienta (ca aia cu masuratul e... SF, nu se intreaba Andu degeaba), fisele se mai pot schimba 2 cate 2 (inte ele) - mai se intind, mai se trag, merge de o proba.
Si nu stiu de ce, dar cand vorbim de fisa nr. 4 parca vorbim de fisa de langa cureaua de accesorii. Daca de acea fisa vorbim, atunci ea este normal sa fie mai incinsa, pentru ca in zona este un curent de aer cald creat de cureaua e accesorii si fuliile ei. Dar schimba in zona fisele intre ele si vezi daca si asa fac (da nu uita sa schimbi si pe bobina... Daca era vorba de cilindrii 2 si 3 atunci se puteau schimba fisele intre ele fara a le schimba si pe bobina, ca bobina da scanteie pe 2 cilindrii o data - pe 1 si 4, si pe 2 si 3) Eu zic ca in cazul dat problema e de la alimentare, sau evacuare (usor infundata). Dar cel mai plauzibil e de la alimentare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
eudin_umarian |
![]()
Post
#8
|
![]() ......... Group: Members Posts: 280 Joined: 15 January 06 From: constanta ![]() |
QUOTE(klaus @ 20 Jan 2006, 18:06) Si ca metoda real-eficienta (ca aia cu masuratul e... SF, nu se intreaba Andu degeaba), fisele se mai pot schimba 2 cate 2 (inte ele) - mai se intind, mai se trag, merge de o proba. Si nu stiu de ce, dar cand vorbim de fisa nr. 4 parca vorbim de fisa de langa cureaua de accesorii. Daca de acea fisa vorbim, atunci ea este normal sa fie mai incinsa, pentru ca in zona este un curent de aer cald creat de cureaua e accesorii si fuliile ei. Dar schimba in zona fisele intre ele si vezi daca si asa fac (da nu uita sa schimbi si pe bobina... Daca era vorba de cilindrii 2 si 3 atunci se puteau schimba fisele intre ele fara a le schimba si pe bobina, ca bobina da scanteie pe 2 cilindrii o data - pe 1 si 4, si pe 2 si 3) Eu zic ca in cazul dat problema e de la alimentare, sau evacuare (usor infundata). Dar cel mai plauzibil e de la alimentare. inclin sa-ti dau derptate! despre fisa aia e vorba,se poate sa fie incinsa datorita aerului cald si poate motorului incins...dar daca mai sunt pareri,sunt binevenite... ![]() |
--------------------
iadacia
Logan 1.5 dCi
2006 Ambition
- ? 00 ??? stiu ca nu stiu nimic!
|
|
george_slz |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Daca e de la fise cam asa poti sa iti dai seama daca e in neregula. In fine nimeni nu a spus sa nu le schimbi intre ele, dar motorul are sa faca la fel daca utilizezi acolo o fisa cu probleme. Dar daca vreti low tech.....low tech sa fie.....
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
E, lasa, ca nici aia cu masuratul fiselor nu e High Tech...
Cu mana pe inima va zic, cred ca lumea nu prea a masurat conductori la viata ei. Ia spuneti-mi si mie, ca-s mai profan, care este rezistenta unei fise de bujii? Mai ales ca avem aparatul pe kilo-ohmi, nu? Ca va fac eu apoi un calcul de grosimea conductorului (in functie de lungimea lui si de constanta de rezistivitate a materialului), si o sa vedeti daca suporta intensitatile si curentii de trec prin el. Si cred ca ar da o grosime atat de mica, ca si paianjenii ar fi invidiosi. Da' numai ziceti de rezistenta, ca de manual de clasa a 10 de fizica, fac eu rost pentru celelalte calcule... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Klaus intradevar rezistenta unei fise de bujie este mare deoarece conductorul din interior nu este un simplu fir conductor ci este un fir cu o rezistivitate destul de mare.
Am vazut fise care care aveau "inima" formata dintr-un fir rezistiv bobinat pe un suport textil. Acea rezistenta mare a fisei de bujie are si rol de reducere a radiatiilor electromagnetice care de regula bruiau aparatele audio de prin masini. |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
B30YYP |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 29 May 03 ![]() |
Ceea ce se uzeaza la o fisa este in primul rind este izolatia exterioara (ii scade rezistenta invelisului - ceea ce e rau), acest fapt ducind la pierderi de energie spre exterior. Firul din interior eu cred ca trebuie sa aibe o rezistenta cit mai mica (ideal ar fi zero) pentru a transmite bujiei energia de la bobina fara pierderi. Corect?
PS: La fisele ce prezinta pierderi se pot vedea, pe intuneric, scintei ce se produc pe linga fise spre masa masinii. Adica pierderi. Parerea mea ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007, Prestige 1,6 16V
- ??-??-???
|
|
clr |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu spui nimic de numarul de km. Mie un mecanic mi - a spus ca fisele nu se duc mai devreme de 80.000 km (exista desigur si exceptii) si ca atunci cand se duc se comporta motorul ca si cand ai avea injectoarele infundate. Foarte adevarat.
Pe de alta parte, nu vad ce mare 'problema inginereasca' ai tu legat de aspectul asta. Este foarte simplu sa afli daca e de la fise sau nu: te duci mataluta la un amic care are DSN si al carui motor merge bine, imprumuti fisele 5 min., le pui pe masina ta si te lamuresti imediat daca ele sunt de vina. Fara aparate de masura, dat cu parerea si alte cele. |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
george_slz |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
He he Klaus iti sapi singurel gropitza. De ce nu iei tu fisa si nu o despici.
In fine faceti testul voi insiva si daca veti obtine rezultate identice pe toate fisele totul e bine. Insa va rog eu sa nu mai ciuguliti din gura mecanicilor si vanzatorilor de magazine. Azi mi s-a dus releul de semnalizare si niste vanzatori de magazine mi-au servit rahaturi de-ale lor. Desigur as fi avut o poveste buna de spus pe seama intamplarii si niste sfaturi bune dat, dar ma abtin, pt ca oricum nu va pasa ![]() |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In urma documtarii pe subiectul "rezistenta fiselor de bujii" a rezultat indubitabil ca am vorbit prostii.
Intr-adevar fisele de bujii au rezistenta mare, in special pentru a elimina interferentele electromagnetice si radio. Daca cele radio ar deranja anumite aparate audio, cele electromagnetice ar deranja calculatorul care gestioneaza motorul si comunicatiile cu senzorii de pe motor. Se vehiculeaza rezistente diferite pe metru de "cablu" - de la 1Kohm la 15 Kohmi / foot (30 cm) de "cablu" Desi unele surse suficient de autorizate (Bosch) zic de rezistenta f. mica pentru transfer maxim de energie ( http://www.boschusa.com/AutoParts/FAQs/PlugWireSets/ ) http://www.inct.net/~autotips/plugwire.htm http://www.magnecor.com/magnecor1/truth.htm http://www.mr2.com/TEXT/DavidKucharczyk/ignition.html http://www.popularmechanics.com/automotive...at/1272351.html http://www.tpub.com/content/construction/1...ss/14273_70.htm Deci, am vorbit prostii, ce mai... Mea culpa. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:39 |