DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vacuum, ce fac dupa ce il schimb?

iulik
post 2 Feb 2006, 23:32
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Salut,

Vreau sa schimb pompa de vacuum sau vacuum-ul, nu stiu cum se numeste - vb. despre piesa de pe delcou, unde e si condensatorul smile.gif. Mai bine de atat nu stiu sa explic blush.gif Vreau sa o schimb, am gasit piesa noua, printre niste scule de-ale lui tata. Avea o dacie de prin '84, si cred ca vroia sa o schimbe la aia, nu stiu. Se potriveste la a mea, '97? M-am uitat eu nu e prinsa decat in 2 suruburi. Dar daca o schimb trebuie sa reglez ceva?
Multumesc anticipat!

vacuum.jpg

This post has been edited by iulik: 2 Feb 2006, 23:32


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Feb 2006, 00:05
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Ala e avans vacuumatic.Am impresia ca difera putin de la 1300 la 1400. (nu dati cu pietre ca nu stiu sigur). Nu ti-as recomanda sa-l schimbi singur deoarece e destul de complicat de reglat (de schimbat nu prea...) Nu te incurca cu piese vechi, unul nou costa 10ron.
Aaa... inca ceva! De ce vrei sa-l schimbi, esti sigura ca al tau e fisurat? Ca sa vezi daca e bun cel de pe masina, fa urmatorul experiment: Cu motorul pornit, la relanti scoate tubul de plastic care duce spre el.Ar trebui sa se schimbe mersul motorului, sa scata turatia.Daca nu sesizezi nici o diferenta inseamna ca nu lucreaza si ar trebui schimbat sau reglat...


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Feb 2006, 08:40
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(andutzu @ 3 Feb 2006, 00:05)
[...] Cu motorul pornit, la relanti scoate tubul de plastic care duce spre el.Ar trebui sa se schimbe mersul motorului, sa scata turatia.[...]
*


Dar neaparat dupa ce scotu furtunul, de la capsula sa-l si obturezi, altfel scaderea de turatie poate fi datorata si aerului in plus aspirat pe furtun.

Alta metoda, dar e mai complicat pentru tine: capsula are pe corp, pe partea opusa directiei stutului (trebuie sa intorci capsula cu fata nevazuta din poza ta in sus) un orificiu mic. Scoti capacul cu fise, "luleaua" si acel protector-daca mai exista, apoi scoti furtunul din stutul de la carburator si tragi. In acel moment ar trebui ca platina sa se miste intr-un sens cind tragi si sa revina daca astupi furtunul dupa ce ai creat depresiunea. Dupa aceea cu degetul obturezi acel orificiu de pe capsula si tragi, obturezi, moment in care platina se deplaseaza dar nu mai revine-asta arata ca membrana nu e sparta.
De reglat e greu fara stroboscop si[/sau macar] fara oarece experienta.

This post has been edited by diaconuliviu: 3 Feb 2006, 08:41


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 3 Feb 2006, 15:26
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Ok, atunci nu-l mai schimb daca e greu de reglat. Asta vroiam sa stiu, daca trebuie reglat ceva la el, ca de schimbat ma gandeam ca nu e greu (doar am inspectat locul smile.gif ). Piesa e noua, nu a fost folosita. Merge si asta vechi. Daca tot am unul nou am zicean sa-l schimb ( mai mult un moft ). Acum nu ma mai bag. Merci!

This post has been edited by iulik: 3 Feb 2006, 15:27


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 3 Feb 2006, 15:43
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 3 Feb 2006, 10:40)
De reglat e greu fara stroboscop si[/sau macar] fara oarece experienta.
*



Poti totusi sa incerci sa ne explici?! Eu l-am schimbat ca era spart dar parca nu functioneaza cum trebuie!


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jaf
post 3 Feb 2006, 16:51
Post #6


Membru din mijloc


Group: Members
Posts: 641
Joined: 25 May 04
From: Cluj-Napoca




QUOTE(zax @ 3 Feb 2006, 17:43)
Poti totusi sa incerci sa ne explici?! Eu l-am schimbat ca era spart dar parca nu functioneaza cum trebuie!
*



Ceva diferente s-o simtit ? Consum, viteza, sprint ?


--------------------
trotineta tri roti 2012 ful vidaut chiele
"ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 3 Feb 2006, 17:08
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




Parca consuma mai mult decat in primele luni cand abea o luasem dar e adevarat ca acum si trag mai tare de ea. Avansul e reglat in asa fel incat sa se infiga si nici la pornire nu face probleme dar totusi cand scot furtunasul variatia turatiei este f. mica, aproape insesizabila.
post-336-1110552475.gif Apropo, masina mea e mai nervoasa si mai silentioasa (atat ca motor cat si ca suspensii) cand e umezeala afara iar temperatura nu foarte scazuta. (sa zicem un minim 0grC. La cum a fost azi dimineata, -8 grC si ceata, nu pot spune ca s-a simtit ca trage mai tare decat in alte zile friguroase dar uscate. In schimb vara, daca nu s-ar aburi geamurile, m-as ruga sa ploua in fiecare zi! Inteleg traba cu linistea cand e frig caci se ingroasa uleiul, dar totusi au fost zile cand era frig si uscat si nu mergea asa bine cum mergea cand era mai cald dar umed.


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 4 Feb 2006, 10:39
Post #8


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Verifici tu daca se misca platina cand tragi aer din furtun (capatul de la carburator) daca nu se misca, sau foarte putin atunci regleaza tu din dinti aia marind cursa,in sensul dintilor mai mici.


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 4 Feb 2006, 11:26
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




Pai si cat trebuie sa se miste? Ca asa o reglez la minim (e adevarat ca acum nu e reglata asa ca am avut o problema cand nu mai vroia sa mearga si la service a umblat un idiot la ea. Dupa aia am reglat avansul "dupa ureche" si n-am mai dat-o inapoi ca sa nu-l dereglez. Astept sa vina primavara sa o reglez mai bine, daca n-o adau pana atunci).


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 4 Feb 2006, 12:56
Post #10


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




oricum cursa acestui avans are o limita fixa si nu deranjeaza daca o face pe toata!
daca e o scadere de turatie sesizabila cand scoti furtunul , e bine reglat.

This post has been edited by amc: 4 Feb 2006, 12:57


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 4 Feb 2006, 14:44
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




QUOTE(zax @ 4 Feb 2006, 11:26)
Pai si cat trebuie sa se miste? Ca asa o reglez la minim (e adevarat ca acum nu e reglata asa ca am avut o problema cand nu mai vroia sa mearga si la service a umblat un idiot la ea. Dupa aia am reglat avansul "dupa ureche" si n-am mai dat-o inapoi ca sa nu-l dereglez. Astept sa vina primavara sa o reglez mai bine, daca n-o adau pana atunci).
*


Trebuie reglata cam la al 6-7-lea dinte.Asa ieseau reglate din fabrica. Am citit si intr-o revista TEHNIUM ca ar trebui reglat la al 6-le dinte. Acum depinde de la caz la caz... Daca vrei sa fie treaba sigura 100% iti trebuie un stroboscop.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 4 Feb 2006, 15:33
Post #12


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




iti trebuie mai multe si oricum nu sta nimeni la service sa ti regleze tie cu toate sculele un amarat de avans vacuumatic!

This post has been edited by amc: 4 Feb 2006, 15:34


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 4 Feb 2006, 21:04
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Mai exista o solutie... iei toti dintii pe rand. Vezi unde merge mai bine (mai pe placul tau) si il lasi acolo. Asta e chiar la indemana tuturor. radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Feb 2006, 21:58
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(andutzu @ 4 Feb 2006, 21:04)
Mai exista o solutie... iei toti dintii pe rand. Vezi unde merge mai bine (mai pe placul tau) si il lasi acolo. Asta e chiar la indemana tuturor. radmasa.gif  radmasa.gif
*




exact, rolul avansului vacumatic e sa "simta" sarcina motorului si sa ajusteze timpi de scanteie in functie de aceasta

This post has been edited by argon: 4 Feb 2006, 22:03


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LYM
post 5 Feb 2006, 21:32
Post #15


Membru


Group: Banned
Posts: 194
Joined: 18 January 06
From: Bucuresti




QUOTE(andutzu @ 4 Feb 2006, 14:44)
Trebuie reglata cam la al 6-7-lea dinte.Asa ieseau reglate din fabrica. Am citit si intr-o revista TEHNIUM ca ar trebui reglat la al 6-le dinte. Acum depinde de la caz la caz... Daca vrei sa fie treaba sigura 100% iti trebuie un stroboscop.
*



Al meu cred ca e reglat la al 3-lea sau al 4-lea dinte dry.gif . Sau numeri dintii din dreapta spre stanga ?


--------------------
Dacia 1310 - GJ-15-LYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Feb 2006, 21:42
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu reglati dupa numarul dintilor ca e o prostie..depinde de la caz la caz, sunt multi factori de luat in calcul, elasticitatea arcului, infiletarea parghiei in capsula, pozitionarea excentricului ce limiteaza miscarea platinei mobile...asta cu numarul dintilor merge la o masina, ca o coincidenta se mai poate la inca una doua, dar nu e o metoda de reglare excl.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Feb 2006, 08:58
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(argon @ 5 Feb 2006, 21:42)
Nu reglati dupa numarul dintilor ca e o prostie..depinde de la caz la caz, sunt multi factori de luat in calcul, elasticitatea arcului, infiletarea parghiei in capsula, pozitionarea excentricului ce limiteaza miscarea platinei mobile...asta cu numarul dintilor merge la o masina, ca o coincidenta se mai poate la inca una doua, dar nu e o metoda de reglare excl.gif
*


Exact; reglajul as spune ca e bine facut atunci cind delcoul este pe punctul 0/+2, cind obturezi furtunul scade turatia iar incercind sa rotesti delco in sensul maririi avansului turatia scade in loc sa creasca. Asta arata ca vacuumul e setat pe avans maxim.
Urmeaza proba de traseu la care accelerarile bruste trebuie sa se faca fara "zbor de platina" (acuma, asta nu e valabila la tendinta de a accelera de la 40 km/h in treapta a 5-a). Daca se intimpla acest fenomen, de "bataie de avans" sau "zbor de platini", se roteste spre dreapta cu un dinte acea rotita crestata si se reface proba. Daca s-a rezolvat, punct. Daca nu, se mai roteste un dinte, si tot asa.
Asta doar in cazul in care avansul centrifugal este bine reglat, asigurind curbele corecte.

Ce am facut: am inlocuit arcul original cu unul de pompa de benzina. Ei bine, a trebuit sa rotesc la maxim acea rotita, moment in care curba e cea mai buna. Cu arcul original, chiar la minim nu aveam acel "nerv" la accelerare si trebuia sa "dau avans" din delco, ceea ce marea avansul total.
Deci, arcurile originale se pare ca sint executate prost.
Se mai poate incerca defiletarea tijei cu ochi dar atentie, defiletarea exagerata poate aduce tija in situatia de a sta in numai 2-3 "pasi" de filet, putind fi smulsa de acolo.

A, ca si consum 6,4% pe timp de iarna, in complexul: 310 drum + 10 km local in 3 porniri la rece - si asta la M. Ciuc si inca un drum de 35 + 35 km, cu porniri "la rece".

This post has been edited by diaconuliviu: 7 Feb 2006, 09:01


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 15 Feb 2006, 13:00
Post #18


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




Poate sunt cam pe dinafara dar ce arc de la pompa de benzina se potriveste la avans vacumatic?


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Feb 2006, 08:42
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Tonyus @ 15 Feb 2006, 13:00)
Poate sunt cam pe dinafara dar ce arc de la pompa de benzina se potriveste la avans vacumatic?
*


Cel de sub capacul pompei, care tine presata "sita".
Nu se potriveste exact, e mai subtire si va trebui sa scoti acea tija cu ochi din capsula, sa potrivesti ochiul pe un dorn de 4-4,5 mm si sa apropii cu un patent capetele ochiului, sa intre in arc.
La mine reglajul este la ultimul dinte (arcul comprimat) dar la fiecare se regleaza individual. Iar acea "oala" pe care se sprijina arcul in capsula se intoarce cu concavitatea invers, spre arc, sa-l tensioneze putin.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 17 Feb 2006, 12:35
Post #20


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




Am gasit acel arc.N-am stiut ca trebuia pusa acea "oala" invers,l-am pus normal,si merge(ce-i drept ca si la mine e la maxim).Dar eu am alta problema poate cam off topic: imi intrerupe (da in nas) la accelerare brusca,in special la rece.Dar cand accelerez lin nu face figuri.Si mai nou la relanti mai trepideaza (cateodata mai merge cu intreruperi).Dar despre aceste probleme poate in alt topic...

This post has been edited by Tonyus: 17 Feb 2006, 12:39


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan_punk
post 18 Feb 2006, 08:50
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 14 July 05




un delcou nou fara probleme ,rotitza dintzata cu lant si aprindere ala nea ioan cred ca rezolva problemele costa 3 mil maxim si ai terminat cu multe probleme. Ideea este ca un delcou uzat isi pierde calitatile. La dacia noastra iubita se duce cel mai repede axul, asta costa 400. in fine.Am avut mari probleme cu aprinderea si carburatia si am invatat multe. Imi place mult sa surubaresc pe la masina dar m-am cam complicat cu delcoul, mai bine luam unul nou(1,5mil).O sa imi fac acum in primavara distributia si setul, pana atunci trag de ea si o incerc la cele mai grele probe de supravietuire


--------------------
Dacia 1300 berlina - b-48-prj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 19 Feb 2006, 20:04
Post #22


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




Trepidatiile in relantiu pot fi cauzate si de amestecul prea bogat.Cel putin asa scrie in carte.


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Feb 2006, 07:48
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Tonyus @ 19 Feb 2006, 20:04)
Trepidatiile in relantiu pot fi cauzate si de amestecul prea bogat.Cel putin asa scrie in carte.
*


Pot fi si de la avans prea mare, de la supape neetanse, culbutori strinsi, etc.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Feb 2006, 12:30
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(diaconuliviu @ 20 Feb 2006, 07:48)
Pot fi si de la avans prea mare, de la supape neetanse, culbutori strinsi, etc.
*




de la avans prea mare tuseste in toba, in chiar atunci cand tuseste zvacneste putin motorul..un fel de trepidatie.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 20 Feb 2006, 20:48
Post #25


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




Da dar daca iti mai "intrerupe" (da in nas) cand accelerezi si mai sta si relantiul cam prost ala e mai mult ca sigur nivel cam mare in CNC.Mai scoate si un miros cam urat la esapament daca e prea bogat amestecul.Iar din cate stiu daca supapele sunt neetanse se aud "pocnituri","rateuri" la turatie mare.


Nu suntem cam off topic...?Daca da atunci imi cer scuze deoarece eu am inceput.

This post has been edited by Tonyus: 20 Feb 2006, 20:49


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 14:13
Forum Renault