DCI - TDI - SDI
![]() ![]() ![]() |
DCI - TDI - SDI
1,5dci |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 14 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
logan
1,5dci ambiance
- bc.....
|
|||
Smeagol |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Cauta pe net pentru denumirea completa.
DCI - Diesel Comon-Rail Injection TDI - Turbo Diesel Injection SDI - Semi/Solenoid/Standard Diesel/Direct Injection Fiecare constructor are numele lui de botez ! Daca vorbim de Diesel-urile recente: TOATE sunt TURBO. La baza stau cam trei tehnologii: Pompa de injectie comuna, cu distribuitor de presiune pe fiecare injector. Ceva mai veche, poate fi injectie directa sau indirecta, cu swirl. Pompa de injectie comuna, cu rampa comuna - Common Rail. Majoritatea celor noi. Injectie directa. Fara pompa de injectie, fiecare injector are o cama care calca pe un ax si isi creaza presiunea. Imagineaza-ti un soi de seringa si zi ca ala-i injectorul. Foarte folosit de VW, numita si UIS (Unit Injection System). Avantajul UIS versus CR este ca daca pica un injector, pica numai unul. Daca pica pompa de presiune, pica motorul. Chestie de fiabilitate. Nu prea mai este cazul in zilele noastre - pompele sunt cu mult mai fiabile. Apropos, de anul asta si VW a trecut pe CR. Un avantaj major al CR-ului fata de UIS este faptul ca poti baga mai multe injectii per rotatie motor, chestie care nu ai cum sa o faci mecanic cu un ax cu came. Daca-ti mai spun si ca injectia poate fi directa, indirecta, injectoare cu solenoid sau piezzo, atunci ma-'njuri. Ca sa-ti raspund pe scurt la prima intrebare: toate trei pot insemna acelasi lucru ! Daca te intereseaza un Diesel, trebuie sa aiba: Common Rail - vazi mai multe injectii Injectie Directa - by default la common rail Injectoare Piezzo - timpi de raspuns mai mici, prezent la DCI. LE: Initial, CR-ul zici ca era tractor ! De ce ? Presiune mai mare, zgomot de injector mai mare. Recent, de cand cu piezzo s-au mai linistit. This post has been edited by Smeagol: 24 Feb 2006, 18:38 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
1,5dci |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 14 February 06 ![]() |
Smeagol ,fratzioare, esti destept rau in chestiile astea de mecanica , dar pe mine tot in oarecare ceata m-ai lasat !! asa ca lasa manualul deoparte si vb pe intelesul meu te rog . eu conduc un logan dci si astept pe cineva sa ma linisteasca in sensul ca DCI-ul nu este mai prost decat TDI-ul sau SDI-ul . si ma mai intreseaza daca poate sa pice un injector din ala din cauza ca eu pun motorina euro in loc de super euro .
![]() |
--------------------
logan
1,5dci ambiance
- bc.....
|
|
1,5dci |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 14 February 06 ![]() |
crezi ca gasesc in romaneste despre common rail ?
|
--------------------
logan
1,5dci ambiance
- bc.....
|
|
AND |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
dci-ul este conceptie Renault pe cand tdi sau sdi sunt VAG (Volkswagen-Audi-Group) ..din care mai fac parte si Seat&Skoda . Fara discutie dCi-urile sunt mai silentioase si putin mai economice (nu prea conteaza faptul asta pt ca toate 3 sunt diesel). TDi-ul este un motor mai vanjos , mai durabil si are avantajul cutiilor de viteza VAG care fac de ex un Passat sau o Octavia TDi mai placuta la condus decat o Laguna sau Megane dCi.
SDi-ul este un diesel aspirat complet depasit ca tehnologie ..nu are turbo , si alearga mai incet decat un Oltcit. dCi-ul are intradevar mai multe avantaje decat un TDi normal insa nu si decat un TDi de ultima generatie ..pt ca tu nu ai specificat la care TDi te referi. De ex vechiul Passat 2004 , Octavia Tour , Golf IV au TDi-uri simple pe cand Passat 2005 , Octavia II , Golf V merg pe TDi-PD care la aceiasi cai cu un dCi , produc un cuplu mai mare cu vreo 30-40Nm in general (ajuta la accelerare) si un consum cu vreo jumatate de l mai mic. Deci ca rezumat : TDi-PD > dCi > TDi > SDi Sper ca te-am lamurit ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Nu vad ce legatura are discutia cu Diverse - LGN...
Nu e adevarat ca TDI PD > dCi, depinde din ce punct de vedere se priveste. La prima vedere s-ar spune ca dCi e superior fiindca e common rail, e mult mai silentios decat un TDI (PD sau nonPD) care sunt cam nerafinate si zgomotoase. TDI-urile au putere mai mare si cuplu mai mare dar si consum mai mare. Deci din punctul meu de vedere un dCi este superior. La fiabilitate cam toate stau la fel, adica f bine. Recent au aparut si TDI CR si anume cele de 2.7 litri, 3 litri si 4.2 litri. Restul care mai sunt in fabricatie sunt PD. !! Nu e adevarat ca <<Passat 2004 , Octavia Tour , Golf IV au TDi-uri simple pe cand Passat 2005 , Octavia II , Golf V merg pe TDi-PD>> Daca este vorba de 1.9TDI, pe masinile mentionate mai sus o vreme au coexistat in vanzare si motoare PD si motoare nonPD. La momentul actual toate sunt PD. 1.9TDI varianta nonPD au fost in versiunile de 90cp si 110cp 1.9TDI varianta PD sunt in versiunile de 100cp, 105cp, 115cp, 130cp, 150cp. Mai exista si motorul 2.0TDI PD care este un motor complet nou fata de cel de mai sus, si vine in varianta de 140cp. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
AND |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Coane esti carcotas ? Nu contesta nimeni faptul ca dCi-ul este mai silentios si rafinat insa nu este superior unui TDi-PD.
"TDi-urile au putere mai mare" ... ![]() Deci explica-mi si mie in ce fel dCi este per total mai BUN decat TDi-PD . Depinde de masina felul in care auzi motorul pentru ca Octavia 2 este mai bine insonorizata decat Megane , cu toate ca dCi-ul acestuia din urma este ceva mai rafinat. Cat despre consum , vezi ca O2 1.9 TDi-PD 105cp consuma cu 0.6l mai putin decat Megane 1.5 dCi 100cp...si O2 e mai grea. Pana la urma tot ce-ai zis este ca din punctul tau de vedere un dCi este superior doar ca punctul tau de vedere nu conteaza , esti subiectiv. N-ai facut decat sa-l derutezi mai mult pe 1,5dci care vroia sa stie cum stau lucrurile in mare parte. Nice job |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Gabi |
![]()
Post
#8
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Tin sa va anunt ca SDI-ul este non-tubo.
|
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
AND |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi primul meu post din topic - quote " SDi-ul este un diesel aspirat complet depasit ca tehnologie ..nu are turbo "
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 20:46 |