DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Lada Niva Carburatie

memyselfandI
post 1 Mar 2006, 15:04
Post #1


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




Salut ! Stiu ca este un site dedicat masinilor autohtone, eu fiind posesorul unei " minunate" Dacii. De aici e simplu de ghicit ca mecanica Daciei am prins-o. Deoarece dupa 7 ani de condus " recipiente" le stiu " pe toate".
Am un amic care a primit o Lada Niva pe carburatie. Problema ei e simpla: E RUSEASCA. Lasing gluma la o parte masina respectiva nu sta la ralanti decit dupa cel putin jumatate de ora de mers cu socul tras. A desfacut cineva vreun carburator de Lada ? E complicat ? Care credeti ca ar putea fi problema acestei rusoaice ?
In weekend vreau sa desfac carburatorul Nivei, sa ma astept la diferente mari de " tehnologie" ? ( fata de Dacia)
Astept ceva recomandari atit in privinta umblatului in carburatorul sovietic cit si eventuale posibile " surprize.

Multam mult.

PS: Daca locul topicului nu este aici imi cer scuze.


bafta


--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 1 Mar 2006, 19:41
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.641
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




E posibil sa fie un carb ozon, care foloseste o gramada de semnale de vacuum. E destul de complicat.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madcos
post 1 Mar 2006, 20:55
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 17 October 05
From: CONSTANTA




din cate stiu,lada folosea carb dublucorp.mai bine nu umblii la el,ci il duci la unul care stie exact ce face,sau daca ai mai umblat in carb de nova dublu,nu ar trebui sa fie diferenta ff mare.totusi cu mare grija.


--------------------
NOVA GT NOVA GT - CT 06 UDH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 1 Mar 2006, 21:26
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 1 Mar 2006, 19:41)
E posibil sa fie un carb ozon, care foloseste o gramada de semnale de vacuum. E destul de complicat.
*




asa e cu zice einstein e ozon dublu corp asa ca nu iti baga mana in el ca e mai complicat decat cel de dacie mono corp.

Cam asta e boala lor pe timp de iarna cam asa face si la mine ,pana nu se incalzeste ca lumea motorul nu prea sta la relantiu.

Daca vrei am ceva manuale dar sfatul meu e sa nu il desfaci.


de ce nu primesc si eu o Niva 04.gif

This post has been edited by dex lada: 1 Mar 2006, 21:29


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
memyselfandI
post 2 Mar 2006, 22:22
Post #5


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




Multumesc mult pentru sfaturi.
Am sa-l duc la doftor.
Bafta si drumuri uscate.


--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LadaNiva-WRC
post 3 Mar 2006, 16:26
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 3 March 06




asa ca fapt divers si eu am lada niva 1.7 da ii injectie multipunct bosh nicidecum carburator
si am cumparat-o in 07.12.2005
este modelul de niva si pe carburator?

a si daca tot vorbim de niva am si eu cateva intrebari, are 3 schimbatoare, une de viteze normal, mai are reductorul de mic si mare si mai este o maneta pentru diferential, sau asa ceva....
intrebarea ii, cum se foloseste maneta aia de diferential?am vazut ca are vreo 5 pozitii
masina ii 4x4 tot timpul.
cica este optiune sa mearga ca tancu rotile de pe-o parte sa se invarta innainte celelalte in spate si mai multe optiuni, da cum se cupleaza, am citit cartea da nu mi-am dat seama, stie careva ceva?

This post has been edited by LadaNiva-WRC: 3 Mar 2006, 16:30


--------------------
Dacie/Daewoo/Lada 1300/Nexia/Niva - CJ-17-LFN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 3 Mar 2006, 23:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(LadaNiva-WRC @ 3 Mar 2006, 16:26)
asa ca fapt divers si eu am lada niva 1.7 da ii injectie multipunct bosh nicidecum carburator
si am cumparat-o in 07.12.2005
este modelul de niva si pe carburator?

a si daca tot vorbim de niva am si eu cateva intrebari, are 3 schimbatoare, une de viteze normal, mai are reductorul de mic si mare si mai este o maneta pentru diferential, sau asa ceva....
intrebarea ii, cum se foloseste maneta aia de diferential?am vazut ca are vreo 5 pozitii
masina ii 4x4 tot timpul.
cica este optiune sa mearga ca tancu rotile de pe-o parte sa se invarta innainte celelalte in spate si mai multe optiuni, da cum se cupleaza, am citit cartea da nu mi-am dat seama, stie careva ceva?
*




Da este model si pe carburator lada niva sa fabricat de prin 87 si parca pana in 96 au fost echipate cu carburator.
banuiesc ca din maneta ai blochezi diferentialul.


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LadaNiva-WRC
post 4 Mar 2006, 00:07
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 3 March 06




si daca-l blochez care-i farmecu lui?


--------------------
Dacie/Daewoo/Lada 1300/Nexia/Niva - CJ-17-LFN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madcos
post 4 Mar 2006, 14:33
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 17 October 05
From: CONSTANTA




QUOTE(LadaNiva-WRC @ 4 Mar 2006, 00:07)
si daca-l blochez care-i farmecu lui?
*


daca il blochezi,toate rotile se vor invarti cu aceeasi turatie indiferent ca una este in namol,sau ca te aflii in curba.daca ridici masina pe o parte,pornesti motorul,bagi in viteza,ai sa vezi ca ti se invarte roata libera.in schimb daca blochezi dif,o sa iti traga toate(sa nu bloch dif pe cric ca o sa iti scape de pe el).imagineaza-te cu o parte in namol,iar rotile respective se invart ca proastele in namol,iar cele cu aderenta stau degeaba.in momentul ala cuplezi blocajul la dif si o sa se invarta toate simultan.am dat exemplu namolul,dar poate fi si zapada...nu este recomandat sa iei curbe cu dif blocat,caci il poti sparge sau rupe planetare.normal cand iei un viraj,roata din int curbei va avea vit mai mica decat cea de pe ext(rolul dif),deci daca va fi blocat il vei forta caci ambele roti(stg,dr)vor avea aceeasi turatie.la masinile de teren exista optiunea blocarii,ca sa se elimine efectul ala de patinare a rotii cu aderenta scazuta(efect secundar).sper ca s-a inteles ce am vrut sa zic.


--------------------
NOVA GT NOVA GT - CT 06 UDH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LadaNiva-WRC
post 4 Mar 2006, 16:19
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 3 March 06




am inteles, doar ca nu pricep cum sa-l cuplez, macar sa-l pot cupla sa merg vreo 5-10 metrii sa vad care-i treaba
apoi intrebari:am primit niste bucati de plastic asa cat filtrul de la tigari cu ceva cip mi-o zis ca ii, care cica, ar functiona pentru pornirea motorului deschisul usilor si inca ceva. are careva asa ceva? o folosit-o?ii utila? ii in plus?
2: unde dumnezo ii cricu? azi am spalat masina, am scos roata de rezerva(ii a dracului de grea, era sa mi-o scap pe picioare) m-am uitat, da de cric, sincer, n-am dat.
3: as putea sa-i pun ceva sistem de geamuri electrice? si inchidere centralizata?
4: in spate sunt 2 gauri, una ii pentru apa de la geamu din spate, ailalta ii pentru uleiu din diferentialul spate. care-i pentru apa si care-i pentru ulei? ambele is curate, de culoare alba, ambele miros la fel.nu-mi pot da seama care-i una si care-i alta.ma intereseaza sa bag apa in spate adica pentru geamu din spate.
5: deja am 2000km poate chiar mai mult, nu scrie si nu mi-o zis nimeni cand trebe sa ma duc la prima revize, ma pute-ti ajuta? la 3000, 5000km se face sau cand?
6: mi-o ruginit deja ochelaru de la un far, cand ma duc la revizie sa le zic sa mi-l schimbe? intr-un proiector suplimentar imi intra apa, ce-i de facut?
7: stie careva cum dumnezo se monteaza un mp3 in masina asta?
are loc de cas, doar ca in spate ii plastic plin, n-are nici o gaura pentru fire, unde se baga, cum se alimenteaza, cum il prind in suruburi, unde pun difuzoarele?cand am dat comanda am zis sa-mi faca ei cablajul pentru cas si cica l-o facut, da...eu nu-l vad


--------------------
Dacie/Daewoo/Lada 1300/Nexia/Niva - CJ-17-LFN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PanDa
post 14 Apr 2006, 01:29
Post #11


Membru in rezerva


Group: Members
Posts: 163
Joined: 18 December 03
From: Bucuresti




QUOTE(LadaNiva-WRC @ 4 Mar 2006, 18:19)


LOOOOL
Spune-mi ca ai primit masina aia cadou si nu ai dat bani pe ea?
Chiar asa de ce nu o schimbi
am inteles, doar ca nu pricep cum sa-l cuplez, macar sa-l pot cupla sa merg vreo 5-10 metrii sa vad care-i treaba

"manetutza" aia mica blocheaza diferentialul central, are 2 pozitii: in fatza diff-ul e deblocat (mod normal) adica merge 4X4 dar puterea se duce la roata cu frecarea minima. Pozitia a-2-a (inspre tine) puterea motorului e distribuita 50%fatza 50%spate. In pozitia asta ar trebui sa fii inaite de a intra pe zapada mare,namol, nisip, si pe unde mai vrei sa te duci in balarii. Cuplarea e destul de greoaie asa ca-ti sugerez sa o faci in mers intre 20-50km/h cu ambreiajul apasat

apoi intrebari:am primit niste bucati de plastic asa cat filtrul de la tigari cu ceva cip mi-o zis ca ii, care cica, ar functiona pentru pornirea motorului deschisul usilor si inca ceva. are careva asa ceva? o folosit-o?ii utila? ii in plus?

Bucatelele au rolul cipului din cheie de la SN,solnitza etc. Daca nu lea-i folosit pana acum punele bine in sertar

2: unde dumnezo ii cricu? azi am spalat masina, am scos roata de rezerva(ii a dracului de grea, era sa mi-o scap pe picioare) m-am uitat, da de cric, sincer, n-am dat.

in motor, in partea dreapta langa filtru de aer (cutia aia mare neagra) si vasu de lichid de racire (cutia mare alba) iti recomand sa-l schimbi urgent pentru ca o sa-ti pilesti vopseaua de pe usi folosindu-l:D

3: as putea sa-i pun ceva sistem de geamuri electrice? si inchidere centralizata?

DA

4: in spate sunt 2 gauri, una ii pentru apa de la geamu din spate, ailalta ii pentru uleiu din diferentialul spate. care-i pentru apa si care-i pentru ulei? ambele is curate, de culoare alba, ambele miros la fel.nu-mi pot da seama care-i una si care-i alta.ma intereseaza sa bag apa in spate adica pentru geamu din spate.

LOOOL
gaura pt apa e in portbagaj in partea stanga
gaura pt ulei in diff spate e pe diferential (galma aia de pe osia spate) daca le incurci vinde-o

5: deja am 2000km poate chiar mai mult, nu scrie si nu mi-o zis nimeni cand trebe sa ma duc la prima revize, ma pute-ti ajuta? la 3000, 5000km se face sau cand

RTFM

6: mi-o ruginit deja ochelaru de la un far, cand ma duc la revizie sa le zic sa mi-l schimbe? intr-un proiector suplimentar imi intra apa, ce-i de facut?

de unde ai luat-o (si inca odata pentu Dumnezeu DE CE ??!!)

7: stie careva cum dumnezo se monteaza un mp3 in masina asta?
are loc de cas, doar ca in spate ii plastic plin, n-are nici o gaura pentru fire, unde se baga, cum se alimenteaza, cum il prind in suruburi, unde pun difuzoarele?cand am dat comanda am zis sa-mi faca ei cablajul pentru cas si cica l-o facut, da...eu nu-l vad

la orice magazin de audio


Pentru alte detalii iti stau la dispozitie

*




--------------------
LADA Niva 4X4 2004 - B 70 PND
DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo)
Decat sa-i calci mai bine-i sperii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 15 Apr 2006, 20:25
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




asa

unii au nive dar nu stiu sa le foloseasca laugh.gif

This post has been edited by dex lada: 15 Apr 2006, 20:35


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 17 Apr 2006, 09:46
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




Adevaru e ca NIVA e una dintre putinele masini cu care e FOARTE GREU, adica trebuie sa te chinui serios ca sa ramai impotmolit undeva smile.gif
Atata doar ca e rusesca, ca e din topor, ca e scurta, ca are 2 usi, ca are un consum exagerat de benzen (cred ca oltcitul e mai economic), ca daca ai rotile fata cam moi, iti trebe muschi seriosi ca sa invarti volanul pe loc radmasa.gif ... in rest e masina buna!

La carbul ala, fie el si dublu-corp - nu poate fi nimic prea complicat. Probabil ca ai jigleorul de relanti infundat. Incearca sa desfaci capacul si sa suflii cu spray de desfundat carburi - fiecare gaurica de acolo. Sufla si turul/returul in care se baga furtunele de benzina. In 80% din cazuri, suflatul simplu cu spray din ala e folositor.

Daca nu mere, mergi in Pantelimon la Carbotest ca aia ti-l desfunda!

Numai bine!


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PanDa
post 18 Apr 2006, 05:32
Post #14


Membru in rezerva


Group: Members
Posts: 163
Joined: 18 December 03
From: Bucuresti




[quote=Ciombe,17 Apr 2006, 12:46]
Adevaru e ca NIVA e una dintre putinele masini cu care e FOARTE GREU, adica trebuie sa te chinui serios ca sa ramai impotmolit undeva smile.gif

Pai chiar asta am vrut sa vad in rau. Pe zapada m-au "lasat'' atentia si cauciucurile.


Atata doar ca e rusesca, ca e din topor, ca e scurta, ca are 2 usi,

Astea toate sunt doar calitati.... daca stii ce vrei de la ea

ca are un consum exagerat de benzen (cred ca oltcitul e mai economic),

spune-mi 2 masini 4x4 care fac jumate din cat face Niva si consuma mai putin.
Intr-adevar o problema este rezervorul mic care-ti da o autonomie de doar ~300km. Pentru partea de volan nu ti-ai dori sa ajungi sa-ti dea volanul peste degete cand mergi pe bolovani.
Multa bafta



--------------------
LADA Niva 4X4 2004 - B 70 PND
DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo)
Decat sa-i calci mai bine-i sperii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadmad
post 17 May 2006, 19:30
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 17 May 06




QUOTE(memyselfandI @ 1 Mar 2006, 16:04)
Salut ! Stiu ca este un site dedicat masinilor autohtone, eu fiind posesorul unei " minunate" Dacii. De aici e simplu de ghicit ca mecanica Daciei am prins-o. Deoarece dupa 7 ani de condus " recipiente" le stiu " pe toate".
Am un amic care a primit o Lada Niva pe carburatie. Problema ei e simpla:  E RUSEASCA. Lasing gluma la o parte masina respectiva nu sta la ralanti decit dupa cel putin jumatate de ora de mers cu socul tras. A desfacut cineva vreun carburator de Lada ? E complicat ? Care credeti ca ar putea fi problema acestei rusoaice ?
In weekend vreau sa desfac carburatorul Nivei, sa ma astept la diferente mari de " tehnologie" ? ( fata de Dacia)
Astept ceva recomandari atit in privinta umblatului in carburatorul sovietic cit si eventuale posibile " surprize.

Multam mult.

PS: Daca locul topicului nu este aici imi cer scuze.
bafta
*

Salut ! Am aceeasi problema cu lada mea (tot Niva) si sunt curios cum ai rezolvat problema ! (cu mecanicii de cartier nu am reusit )


--------------------
lada niva 1.7 - b24pzp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Imparatul
post 18 May 2006, 21:48
Post #16


Imparatul


Group: Members
Posts: 188
Joined: 2 December 05
From: Iasi




Tata are o Lada 1500 cu carburator Ozon 2 dublu-corp si cu jigler electromagnetic.
Existe 3 jiglere importante, cel electromagnetic care stabilizeaza relantiul, altul pentru aer si unul mai mare pentru turatie.
Cel electromagnetic daca nu sta stabil in locul sau turatia de relanti cade foarte usor. Se desface jiglerul, se sufla cu o pompa in carburator dupa ce ai dat jos filtrul de aer si insurubezi la loc jiglerul, dai drumul la motor si rotind usor stanga sau dreapta turatia de relanti se va stabiliza.
Daca este mica se mai roteste eventual si delcoul pentru a mari avansul. Jiglerul de aer este desfacut cam 3 ture, iar cel de turatie este desfacut cam 1,5/2 ture.
A desface carburatorul si a-l curata cu tiner nu este un lucru greu, chiar si pentru prima data.


--------------------
La misto de misto Nhgfbnn Htdcjjj - IS 12345678910
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 00:08
Forum Renault