DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> accelereaza greu din a 3-a, Dacia 1300

Merlucius
post 8 Mar 2006, 19:45
Post #1


membru care incepe si nu mai termina odata


Group: Members
Posts: 105
Joined: 21 August 05
From: Bucuresti




Am dat cu "search" dar e mult prea subtil asuns raspunsul prin topicuri, asa ca va intreb concret:
de ce nu mai acceleraza motorul incepand din treapta a 3-a? pornesc normal cu 1-a, merge ok si a 2-a dar incepand cu urmatoarea treapta daca vreau sa prind viteza si apas pe acceleratie, trebuie mai ca sa iau piciorul de pe pedala blink.gif si f f usor sa o "pisc" ca sa inceapa sa se miste mai rpd... si la fel face si la ultima treapta (a 4-a ca atata mai e tongue.gif )
ce cauza poate sa fie in afara de motorul nesegmentat in viata lui ?
multumesc pt orice idee avizata


--------------------
Dacia 1300 '80; Solenza Scala 2004/ 2006
ombelico del mondo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo_neb1
post 8 Mar 2006, 20:37
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 February 06




incearca sa reglezi corect avansul!


--------------------
Dacia 1310 break / 1990 Supernova Clima / 2001 - b-27-wza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
incubus
post 8 Mar 2006, 20:51
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




da, incearca sa verifici si sa reglezi avansul si in special cel vacuumatic, caci asta e cel care iti da putere motorului in sarcina; cu cat treci intr-o treapta de viteze superioara, cu atat motorul este mai solicitat la o aceeasi apasare a pedalei de acceleratie


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 8 Mar 2006, 22:01
Post #4


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Pai cauze ar putea fi mai multe, in special avansul, sau poate e infranata, sau verifica sa nu cumva ca clapeta de pornire la rece sa se fi intepenit dry.gif , exista si posibilitatea asta. Vezi sa nu fie infranata o roata, iar avansul sa nu fie dereglat, eu unu il reglez foarte usor, scot bujia de la pistonul nr1, aduc pistonul in PMI, practic ma uit la el cand ajunge in pmi, iar platina sa fie pe varful camei, cam asta, desigur sunt mai multe procedee, dar pe asta am ales-o eu.
Vei sa nu fie si membrana sparta, defectiuni ar fi multe dar... cauta principalele defectiuni.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merlucius
post 8 Mar 2006, 23:00
Post #5


membru care incepe si nu mai termina odata


Group: Members
Posts: 105
Joined: 21 August 05
From: Bucuresti




aaaa...suportati-mi si ultima intrebare legata de asta: pistonul 1 e cel de langa elice, right?
Restul am inteles: scot bujia, bag bat de lemn pe capul pistonului pt ca e negru in motor si nu deslujesc pe-acolo, cobor pistonasul cela cu ajutorul elicei pana e jos-jos, ma opresc, iau mana de pe elice si ma uit la cama cu pricina si daca nu-i, cocot eu platina peste cama rotind delcoul. Simplu biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 '80; Solenza Scala 2004/ 2006
ombelico del mondo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 8 Mar 2006, 23:11
Post #6


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Nu.Pistonul 1 e cel dinspre volan si nu il cobori.il lasi sus in PMS,apoi pui contactul,tragi delcoul spre radiator si incepi sa rotesti spre volon tinand fisa centrala aproape de masa.Cand ti-a dat scanteia ala e avans zero.Dupa nevoie il maresti dar cate putin,nu dintr-o data

edit: cand pistonul e sus ,uita-te si la semnul de pe volant sa fie in dreptul semnului de pe carcasa ambreiajului,asta ca sa fii sigur ca pistonul 1 e fix in PMS,bafta

This post has been edited by tedy: 8 Mar 2006, 23:14


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 9 Mar 2006, 11:44
Post #7


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Merlucius, e foarte usor, stii ca exista brichete cu acel led albastru, scoti bujia de la cinindrul nr 1 ( cel dinspre volant<=) tragi de elice, pana ce pistonu a ajuns in pmi ( punctul mort interior), daca ai aceea bricheta cu led, vezi capul pistonului, sau poate ai alta sursa de iluminat, iar dupa ce ai adus pistonul in pmi, scoti capacul delcoului, si te uiti la platina, sa fie pa varful camei, si gata, ai terminat, asta e metoda pe care imi place mie sa o aplic. Desigur exista mai multe metode... tongue.gif .
Dupa cum spui tu, cred ca altele ar fi problemele, uitate in carburator si dai cateva sprituri, vezi daca pompa de repriza sprituie, mai pot fi probleme, jicloare decalibrate, clapeta de porniree la rece ramasa pe pozitia inchis, sau partial inchis, controleaza camera de nivel constant.

P.S. tedy de ce sa mareasca avansul??????


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 9 Mar 2006, 20:53
Post #8


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Omul a zis ca are motorul uzat si atunci depinde cum cere el,nici o masina nu merge cu avansul la aprindere zero,poate doar dricurile smile.gif,bafta.Apropo se spune punctul mort inferior,nu interior tongue.gif
Si PMI e ala de jos,ala de sus care il vezi prin gaura bujiei e PMS -punctul mort superior,acolo unde are loc explozia,bafta

This post has been edited by tedy: 9 Mar 2006, 20:57


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merlucius
post 10 Mar 2006, 09:31
Post #9


membru care incepe si nu mai termina odata


Group: Members
Posts: 105
Joined: 21 August 05
From: Bucuresti




sorry EUROPE dar cred ca voi face ce a zis tedy pt ca pare mai in tema si in plus stiu sigur ca am invartit odata de delcou aiurea si in m od okiometric (si fara sa am ce face 052.gif ) asa ca tind sa cred ca de acolo e si da, am auzit si eu ca nu se merge cu avans zero mai ales la daciile stravechi. Cine stie, stie 090.gif
Hai ca ma apuc de treaba acum pana nu vine o noua iarna
tnx 2 all

Edit cu oops: pai mi-am adus aminte ca un mecanic a introdus la motor trebusoara aia cu furtun pe afara si intreruperi de alte furtunase. Mi-a zis omu' ca sa astup la intrarea in carburator cu un dop anume dar inca nu am gasit ceva potrivit si acea gaura este inca destupata. Poate ca e si din cauza asta?? Trage aer fals ? (ce expresie... dar cred ca se potriveste aici 173.gif )

This post has been edited by Merlucius: 10 Mar 2006, 09:38


--------------------
Dacia 1300 '80; Solenza Scala 2004/ 2006
ombelico del mondo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Mar 2006, 10:27
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tedy @ 9 Mar 2006, 20:53)
[...]
Si PMI e ala de jos,ala de sus care il vezi prin gaura bujiei e PMS -punctul mort superior,acolo unde are loc explozia,bafta
*



Din cauza folosirii timp indelungat a doua seturi de termeni se ajunge la contradictii inutile:

1 PMI-Punct Mort InFerior-ala de jos
PMS- -Punct Mort Superior-ala de sus

terminologia e veche, se foloseste tot mai rar.

2. PMI Punct Mort InTerior - cel de sus, din interiorul cilindrului
PME Punct Mort Exterior - cel de jos, dinspre exteriorul cilindrului.
Asta e terminologia mai noua, actualmente folosita mai des.

@ Merlucius:
esti incepator tare, scuze, nu iti aduc ofensa.
Tocmai de aceea iti propun altceva:

Scoti schimbatorul la punctul mort ("pe liber")
Scoti capacul delco. Rotesti de la "paleti" pina acea lamela a rotor-distribuitorului (lulelei, pipei) tinde sa ajunga orientata spre aripa stinga, perpendicular pe motor, urmarind in acelasi timp ca semnul de pe volanta sa fie aliniat cu cel de pe carcasa ambreiajului. In pozitia aceea vei avea pistonul 1 la PMI (PM InTerior, sus).
De aici, scoti fisa centrala de la delco, rogi pe cineva s-o tina la 2-3 mm de masa, pui contactul, rotesti in sens orar de delco apoi in sens antiorar usor, pina cind apare scinteia.

Dupa care "opresti" contactul, montezi totul la loc, pornesi motorul, il incalzesti la 80 grade uleiul, pornesti motorul si eventual rotesti un pic antiorar delco pina creste turatia dar fara sa ai rateuri in toba.

Da, pe acolo trage aer dar NEFILTRAT, asa ca astupa gaura aia.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merlucius
post 12 Mar 2006, 14:07
Post #11


membru care incepe si nu mai termina odata


Group: Members
Posts: 105
Joined: 21 August 05
From: Bucuresti




facut asa.turatie marita sensibil.tot nu vrea.nu vreau sa schimb motor.clapeta carburator pozitie ok.ok si cu folosirea socului.mai trb sa-i fac ceva dar nu stiu ce.impiedic poporul conducator din spatele meu cand plec de la semafor pt ca nu prind viteza decat cea a melcului, in timpul rezonabil of course.


--------------------
Dacia 1300 '80; Solenza Scala 2004/ 2006
ombelico del mondo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 12 Mar 2006, 20:25
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Merlucius @ 12 Mar 2006, 14:07)
facut asa.turatie marita sensibil.tot nu vrea.nu vreau sa schimb motor.clapeta carburator pozitie ok.ok si cu folosirea socului.mai trb sa-i fac ceva dar nu stiu ce.impiedic poporul conducator din spatele meu cand plec de la semafor pt ca nu prind viteza decat cea a melcului, in timpul rezonabil of course.
*



Daca nu e cu suparare la ce viteza schimbi din a 2 a in a 3 a?Vezi ca daca schimbi prea repede normal ca nu prinzi viteza.Daca e cv.cu 4 faci schimbarea de la 40 km/h in a 3 a, mai ales in oras .Ma alatur si eu de cei care au scris mai sus in ce priveste reglarea aprinderii.Eventual verifica si circuitul de sarcina din carburator sa nu fie infundat partial.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merlucius
post 12 Mar 2006, 21:16
Post #13


membru care incepe si nu mai termina odata


Group: Members
Posts: 105
Joined: 21 August 05
From: Bucuresti




daca astept sa "prind" 40 km/h cu a 2-a risc "sa-mi iau ban" de la concetateni pt bruiaj fonic 10412898.gif adica trb sa turez peste normal motorul pt asemenea viteza. E drept ca nici turometru nu are titiul dar face tare de tot la turatie maxima desi in rest e tacut de felul lui, motorul.Nu zic, sunt eu incepator tare dar macar stiu cum trebuie sa se auda un motor de Dacie la 2000rpm deci cred ca schimb normal primele viteze.
Am sa ma obisnuiesc cu ideea si asta e..bine ca nu sunt speed fan biggrin.gif

This post has been edited by Merlucius: 12 Mar 2006, 21:17


--------------------
Dacia 1300 '80; Solenza Scala 2004/ 2006
ombelico del mondo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 15:07
Forum Renault