DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Imi arunca busonul de ulei, De ce?

Zaheiu
post 15 Apr 2006, 13:05
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




E pentru a doua oara (prima in februarie) cand imi arunca busonul de ulei din capacul culbutorilor. De fiecare data ralantiul era cam mic. Masina e pe gaz.

Ce cauze ar putea fi?


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu_84
post 15 Apr 2006, 15:18
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 January 06




1. busonul e prea slab
2. e infundat orificiul sau furtunul care iese din capacul culbutorilor.
Cred ca prima varianta e mai plauzibila deoarece daca era infundat ti-ar fi aruncat joja afara sau uleiul pe langa joja.


--------------------
Dacia 1310 - ph-XX-xxx
Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Apr 2006, 16:33
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ia un cui si un ciocanel, si incet asa bati marginile de tabla ala capacului culbutorilor, unde intra in contact cu capacul de plastic, in asa fel incat busonul sa intre mai greu.
Asta daca esti sigur ca motorul e OK, are comresie, si supapele lucreaza corect.

This post has been edited by argon: 15 Apr 2006, 16:34


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 15 Apr 2006, 16:55
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Pai asta e problema. Motorul are aproape 100k. Am fost la mecanic sa-mi regleze culbutorii, a zis ca nu e nevoie, ca se aude frumos. Ma gandesc sa nu am prea mult ulei. Cand l-am schimbat motorul nu prea era cald si nu am asteptat prea mult sa se scurga. Am pus 3l (schimbat si filtrul). Pe joja e 1-2 mm peste zona mica (deasupra celei mari cu limitele normale). Ralantiul era cam 700 (l-am reglat sapt trecuta cu motorul f. cald). POsibil sa mai traga si cate un rateu cand e rece.
Oricum, am pus niste banda izolatoare pe buson, acum intra chiar greu. Am dat si ralantiul mai mare, chit ca sta la 900-1000 cu motorul f. cald (adica atunci cand porneste motoventilatorul).
Daca mai face va spun.

Si spuneti-mi si mie cum recunosc daca a intrat apa in ulei. Faza cu nivelul in vas nu prea tine pentru ca am multe zone umede din cauza de furtune coapte, coliere aiurea, etc.

This post has been edited by Zaheiu: 15 Apr 2006, 17:11


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Apr 2006, 19:23
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Treaba cu busonul aruncat am vazut-o si la un papuc pe injectie cu 20 000 de km. Dac nu are filet, ce sa-i faci?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Apr 2006, 19:29
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(einstein1984 @ 15 Apr 2006, 20:23)
Treaba cu busonul aruncat am vazut-o si la un papuc pe injectie cu 20 000 de km. Dac nu are filet, ce sa-i faci?
*




Ce am zis eu in postul anterior.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Apr 2006, 09:54
Post #7


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu mai bine puneau din fabrica un filet? Decat sa facem ca romanu' si sa modificam noi piesele?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 17 Apr 2006, 09:52
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(Zaheiu @ 15 Apr 2006, 17:55)
. Pe joja e 1-2 mm peste zona mica (deasupra celei mari cu limitele normale).
*



Zona mare e zona de limite inferioara si superioara a cantitatii de ulei. Daca e 1-2mm deasupra zonei mari inseamna ca ai o gramada de ulei peste limita. Capacitatea motorului e de 3.25 l (la 1310) si daca nu ai asteptat sa se scurga uleiul si motorul era rece (+ ca ai pus 3 l) inseamna ca ai prea mult ulei. De aia iti arunca busonul. Mai scoate din ulei, daca se poate, desfacand putin surubul de scurgere. N-am incercat niciodata, nu stiu daca tine.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Apr 2006, 09:59
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(einstein1984 @ 16 Apr 2006, 10:54)
Nu mai bine puneau din fabrica un filet? Decat sa facem ca romanu' si sa modificam noi piesele?
*




Nu e chiar filet, sunt 2 urechi care intra in decupajele aferente din capacul culbutorilor, si se rasuceste. Asa se faceau mai demult.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 17 Apr 2006, 13:07
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Am scos cam 200 ml de ulei prin gaura de la joja cu un perfuzor si o seringa. A mai scazut nivelul. Uleiul arata bine, aproape ca ala din bidon, putin mai inchis, dar transparent, nu era albicios sau cacao cu lapte.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 14:47
Forum Renault