consum optim= turatie optima vs. viteza optima, factorii care influenteza consumul
![]() ![]() ![]() |
consum optim= turatie optima vs. viteza optima, factorii care influenteza consumul
catalin22 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 26 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 din 1986
- PH 85 CAT
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
stai sa inteleg....se referea la consumul in intervalul de timp? ca la 100 de km e imposibil sa fie la fel, la Automobile se ia consumul la suta de km nu la ora, ca nu e utilaj agricol !
Consumul cel mai mic e in ultima treapta la o turatie de 2000-2500 ture In cazul unei Dacii cu 5 trepte, cu 0.76 raport, este in a cincea, la 90 km/h, unde motorul va avea ~2150 Rpm. Mai exact eu scot 6,3 litri % in aceste conditii. This post has been edited by argon: 27 Apr 2006, 07:38 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
catalin22 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 26 April 06 ![]() |
respectivul sustinea ca nu conteaza treapta , ci doar turatia . Si ca daca ai masina incarcata e acelasi consumul ca atuunci cand e usora , viteza de deplasare fiind aceeasi .
|
--------------------
Dacia
1310 din 1986
- PH 85 CAT
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#4
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Normal ca , conteaza turatia motorului, cu cat turatia e mai mare si consumul e mai mare. Gandeste-te ... daca mergi cu 50 km/h cu treapta a doua ( probabil ai peste 3 000 rpm, nu stiu exact), si compara daca ai merge cu treapta a 5 a... turatia motorului ar fi mult mai mica, deci si consumul.
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#5
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(catalin22 @ 27 Apr 2006, 08:57) respectivul sustinea ca nu conteaza treapta , ci doar turatia . Si ca daca ai masina incarcata e acelasi consumul ca atuunci cand e usora , viteza de deplasare fiind aceeasi . Daca masina ar fi incarcata, normal ca va consuma putin mai mult, pentru ca o vei accelera mai mult ( in special la plecarile de pe loc ). ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
TEORETIC, motorul de Dacia are consumul minim la turatia de moment maxim (nM)=3000 rpm. Din practica, am observat consum minim pe la 2500-2600 rpm.
E normal ca acel consum depinde si de incarcarea motorului: cit vei apasa pedala pentru a obtine 2000 rpm in treapta 1 si cit pentru treapta a 4-a? Dar, intervenind si diferenta de raport de transmisie nu va fi acelasi lucru sa rulezi cu 2500 rpm in treapta a 4-a sau a 5-a. Totusi, intre a rula cu 2000 in treapta 5 si a rula cu 3000 in tr a 4-a (in ideea ca la mine cam astea sint turatiile la care se asigura aceeasi viteza), se prefera 3000 in treapta a 4-a. Pentru ca e turatia de moment, deci de consum minim, apoi la 2000/tr 5 motorul e un pic subturat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#7
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Ai perfecta dreptate.
![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 27 Apr 2006, 09:43) TEORETIC, motorul de Dacia are consumul minim la turatia de moment maxim (nM)=3000 rpm. Din practica, am observat consum minim pe la 2500-2600 rpm. E normal ca acel consum depinde si de incarcarea motorului: cit vei apasa pedala pentru a obtine 2000 rpm in treapta 1 si cit pentru treapta a 4-a? Dar, intervenind si diferenta de raport de transmisie nu va fi acelasi lucru sa rulezi cu 2500 rpm in treapta a 4-a sau a 5-a. Totusi, intre a rula cu 2000 in treapta 5 si a rula cu 3000 in tr a 4-a (in ideea ca la mine cam astea sint turatiile la care se asigura aceeasi viteza), se prefera 3000 in treapta a 4-a. Pentru ca e turatia de moment, deci de consum minim, apoi la 2000/tr 5 motorul e un pic subturat. Din practica am observat consumul minim la 2000-2200 rpm(e adevarat ca imi permit sa merg la 2000 rpm deoarece am cutie lunga), dar cand e masina goala..adica 2 persoane maxim, ca daca o incarci , nu mai poti merge asa subturat. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#9
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Daca masina e goala, poti merge si cu a 5 a, la 50 km/h, daca e incarcata, posibil sa mergi cu a 4, sau daca e prea incarcata, sigur cu a 3 a.
![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu personal cand e incarcata masina, adica 5 persoane, bagaje, etc, merg cu a cinceam dar cu 110-120, sa fie turat motorul, nu prea merge la 2000 de ture..asa ca scot un consum mai mic la 120 km/h in cincea decat la 90 km/h in a patra !
This post has been edited by argon: 27 Apr 2006, 09:50 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Consumul depinde in principal de sarcina, nu atat de turatie. De fapt, problema sta asa:
randamentul miu este destul de constant in plaja 2500-3500rpm. De unde consumul e direct proportional cu sarcina motorului in plaja de mai sus. Adica evitati sa apasati pedala si veti merge mai mult de aceiasi bani. |
-------------------- |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#12
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(Stefan @ 27 Apr 2006, 11:03) Parerea mea e ca mai mult conteaza turatiile motorului, pentru ca nu este pe injectie, sa iti dea benzina in functie de sarcina, temperatura, carburatorul iti da aceeasi benzina la aceeasi turatie, idiferent ca e in sarcina sau nu, ca o accelerezi tu mai mult ca nu pleaca de pe loc cu 1 500 rpm, pt. ca e incarcata asta e altceva... ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Las-o pe loc ambalata la 2500 rpm o ora, si pe urma mergi in ce treapta vrei tu(de preferabil 4 sau 5), tot o ora, tot la 2500 rpm..si vei vedea ca in cazul a doilea iti mananca mult mai mult !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 27 Apr 2006, 14:16) [...]pentru ca nu este pe injectie, carburatorul iti da aceeasi benzina la aceeasi turatie, idiferent ca e in sarcina sau nu, ca o accelerezi tu mai mult Nu cred. De aia ai jigloare, de aia tub pitot - ca sa existe o legatura intr volumul de aer si cantitatea de benzina. Lucrurile [bune] nu s-au nascut o data cu injectia. Daca ai un 911, ar tb sa stii asta ![]() |
-------------------- |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#15
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(Stefan @ 27 Apr 2006, 13:26) Nu cred. De aia ai jigloare, de aia tub pitot - ca sa existe o legatura intr volumul de aer si cantitatea de benzina. Lucrurile [bune] nu s-au nascut o data cu injectia. Daca ai un 911, ar tb sa stii asta ![]() Eu m-am referit la turatiilr motorului in gol, de exemplu la 2500 rpm in gol consuma 2 litri, iar in treapta a 2 la 2500 rpm,tot atat da carburatorul daca ai masina goala, daca ai o tona pe ea, normal, ca trebuie sa calci mai tare acceleratie. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 27 Apr 2006, 19:15) Eu m-am referit la turatiilr motorului in gol, de exemplu la 2500 rpm in gol consuma 2 litri, iar in treapta a 2 la 2500 rpm,tot atat da carburatorul In mers, puterea e mai mare decat pe loc. Ca atare, creste si consumul. Daca ar fi corect ce zici, punem de un perpetuum mobile, si te imbogatesti... Sfatul meu e sa vezi cum e cu lucrul mecanic si sa arunci un ochi la principiul de functionare al carburatoarelor. De ex. aici: Cum merge un carburator Pacat de masina aia sa nu stii cum functioneaza.. sau poate a ta e cu injectie ![]() |
-------------------- |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#17
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Ma Stefane, stiu cum functioneaza un carburator, dar m-am referit la asta, un carburator stie ca ai tu pe masina o tona, si ca trebuie benzina mai multa? Ca o accelerezi tu mai mult ca nu iti trage motorul ( pt. ca e subturat.) asta e altceva.
Am facut o comparatie intre carburator si injecie, la injectie iti regleaza consumul automat in funcite de mai multi factori, pe care cred ca ii cunosti, pe cand la carburatie e altceva. Daca ai interpretat gresit ceea ce am spus eu, scuze atunci poate nu m-am exprimat cum trebuie. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai ai pus putin punctul pe "i". Ia fa o proba de picior, cit trebuie apasata pedala la 2500 in gol si cit la 2500 in sarcina? Mai mult, ca nu trage altfel, ok? Pai ala e raspunsul, la 2500 gol si sarcina (chiar cu masina goala) consuma diferit.
La injectie crezi ca e altfel? Adica tu crezi ca tii pedala apasata la fel in gol si sarcina? Nu, tot asa vei "pati". This post has been edited by diaconuliviu: 28 Apr 2006, 08:24 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Petea |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Vazusem pe Discovery un documentar privind consumul si baietii concluzionau ca o incarcare suplimentara a masinii de 100 kg conduce la o crestere a consumului cu 0,5 l / 100 km. Nu mai tin minte pe ce masini s-au facut testele (evident nu dacii) dar cand vad ca berlina mea ia 8l/100 km la drum lung imi tot aduc aminte ca am tot felul de prostii in portbagaj (inclusiv o canistra de 20l plina). O fi si soferul de vina pentru consumul asta, nu neg asta
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#20
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Da aveti dreptate, ( am incercat si eu
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th July 2025 - 12:13 |